Ve škole se učí, že kyslík, který na Zemi v současnosti máme, vznikl díky fotosyntéze zelených rostlin.
Říká se, že deštné pralesy jsou „plíce Země“.
22.05.2013 28 8088(16) 0 |
Tahle úvaha může být jak v kategorii přírodních věd, tak v kategorii náboženství. Sice se v ní o Bohu vůbec, ale vůbec nemluví, nicméně taron bude jistě velmi spokojená.
21.01.2013 31 2927(18) 0 |
Dnes (kupodivu) nebudu srovnávat vědu a náboženskou víru, ale chtěl bych se věnovat jen vědě a pavědě = víře vědecké, nebo také demagogii. V této části trocha „teorie“, v další se zaměřím na konkrétní příklady.
21.05.2013 10 1346(9) 0 |
Aneb dědičný hřích II.
02.07.2012 3 1175(6) 0 |
O virech víme, že patří mezi původce nemocí, že napadají bakterie, rostliny i živočichy včetně lidí. Ovšem to sloveso „napadají“ není tak úplně správné, protože evokuje aktivní činnost virů. A tady je potíž. Jsou viry živé organismy?
12.10.2012 3 1454(12) 0 |
Přelom 20. a 21. století je ve znamení fantastických objevů v medicíně, genetice, fyzice mikročástic, astronomii, nanotechnice a mnohých dalších. Dnes si jen těžko můžeme představit, co vlastně tyto objevy přinesou za deset let, natož za padesát.
09.05.2013 5 1347(10) 0 |
Ve škole se učí, že uhlí, ropa a zemní plyn vznikly přeměnou organické hmoty (odumřelých zbytků těl rostlin a živočichů).
28.05.2013 4 1625(12) 0 |
Globální oteplování je od počátku připravená a účelová lež.
16.08.2013 4 1846(10) 0 |
14.07.2012 5 1504(13) 0 |
V několika minulých úvahách jsem se zabýval velkým třeskem, temnou energií a podobnými šílenými teoriemi.
27.01.2014 2 1676(15) 0 |