14.05.2009
29, muž
|
komentáře uživatele :
09.12.2012 - 11:49
3(3.)
Davidsoft: Je to chyba, mladická nerozvážnost :-) Díky za komentář.
24.09.2012 - 17:01
8(4.)
Zorik: Jo, záměr to byl :-) Nebyl jsem si jistý zařazením, protože to má být zombie-parodie. Tak jsem to tam jen tak frknul :-) Děkuji za komentář :-)
03.08.2012 - 14:15
48(26.)
GULI: Ne, ne. Bůh nás neobdařil omezenými smysli. Dal nám mysl. Mysl je základní kámen naší existence. Bez ní bychom si vlastně ani neuvědomili, že jsme.
A další věc - člověk chce to, co není a nechce to, co je? Bohužel je to myšlenka hluboce upnutá pouze a jen na materialistickou stránku života. Co třeba láska k někomu - myslíš, že když už ji máš, když už někoho miluješ, tak to potom prostě odkopneš, protože tě to podle tvé úvahy prostě omrzí. Ne na všechno tvoje věta platí. Pro materialisty a lidi bez cítění je vhodná.
A víra nepřínáší pouze štěstí. To je nutné si uvědomit. Víra je spjata s životem a život nebude nikdy šťastný. Což je jeden ze základů buddhismu. A myslím, že je v tom veliká pravda. Víš, my existujeme, my svobodně přemýšlíme, uvažujeme a činí dobrovolné kroky. Nejsme poháněni pouze pudy a hladem. A jsme, jak to tak vypadá, v celém vesmíru, v celé existenci všeho, jediní. Je to snad obrovská náhoda, že život existuje pouze na naší planetě? Anebo je to zkrátka něčí dílo? Ateisté říkají, že ve vzdáleném vesmíru život může být, jen o něm nemáme důkazy, neviděli jsme ho. Jestliže ale mluví o Bohu, tak svoji základní tezi opírají o to, že o něm nemáme důkazy, že ho nevidíme. Protiřečí si.
A další věc - člověk chce to, co není a nechce to, co je? Bohužel je to myšlenka hluboce upnutá pouze a jen na materialistickou stránku života. Co třeba láska k někomu - myslíš, že když už ji máš, když už někoho miluješ, tak to potom prostě odkopneš, protože tě to podle tvé úvahy prostě omrzí. Ne na všechno tvoje věta platí. Pro materialisty a lidi bez cítění je vhodná.
A víra nepřínáší pouze štěstí. To je nutné si uvědomit. Víra je spjata s životem a život nebude nikdy šťastný. Což je jeden ze základů buddhismu. A myslím, že je v tom veliká pravda. Víš, my existujeme, my svobodně přemýšlíme, uvažujeme a činí dobrovolné kroky. Nejsme poháněni pouze pudy a hladem. A jsme, jak to tak vypadá, v celém vesmíru, v celé existenci všeho, jediní. Je to snad obrovská náhoda, že život existuje pouze na naší planetě? Anebo je to zkrátka něčí dílo? Ateisté říkají, že ve vzdáleném vesmíru život může být, jen o něm nemáme důkazy, neviděli jsme ho. Jestliže ale mluví o Bohu, tak svoji základní tezi opírají o to, že o něm nemáme důkazy, že ho nevidíme. Protiřečí si.
03.08.2012 - 12:24
48(13.)
GULI: Víra není iluze. Víra neznamená, že se držím něčeho, co je podle mě. Bohužel se mnoho lidí omezuje pouze na svůj zrak a myslí si, že to, co vidí, existuje, nic víc. A nejde jenom o paprsky. Sám sobě protiřečíš. Píšeš, že když něco nemůžu prožít, tak to neexistuje. Ale s vírou, Bohem žijeme neustále v přímém kontaktu. Pejsek se honí za svým ocáskem a nedosáhne ho. Když ale v něco věřím, mám víru v sobě a Boha také. Bůh není vidět, ale my jsme jeho důsledkem. Vše kolem nás je jeho důsledkem. Netvrdím skálopevně že je to křesťanský Bůh v pravém slova smyslu, ale že je to ono něco nad námi. Ta neskutečně absolutní moc, která stvořila vše. A jen hlupáci mohou odvracet svoje oči od toho, kdo zapříčinil jejich počátek. Jen hlupáci odsekávají kořeny svého původu a myslí si, že strom poroste i bez nich. Ale oni časem dojdou k tomu, že se mýlili. Snad.
03.08.2012 - 08:53
48(4.)
GULI: Ne, není to odmítání světa, ale napopak jeho přijmutí.
08.07.2012 - 23:13
31(25.)
puero: Nejsem bibliolog a ani zarytý křesťan a vůbec nepopírám to, že bible nemusí mít ve všem pravdu. Třeba nemá pravdu vůbec. Kdo ví?
08.07.2012 - 23:10
31(21.)
puero: Jestliže o nich bible nemluví, neznamená to, že neexistovali.
08.07.2012 - 22:53
31(18.)
Nevím, zda je dobré, jestliže někdo maže svá díla. Kor díla plná vlastních myšlenek a postojů. Ale možná to je jen nešťastná náhoda :-)
07.07.2012 - 22:10
31(9.)
Obávám se a přemýším nad otázkou zda tebou popisované "demagogie" a náboženské víry nemají spolu přece jenom velmi společného. Pokud bych se pokusil zhodnotit jejich vztah z pohledu nezaujatého člověka - nábožesnké víra přece nezahrnuje pouze otázku lidské duše. Z obrosvké části se týká také mezilidských vztahů, vztahů k bohu samotnému a ne vždy jde hlavně o duši, i když přiznávám, že duše je největším jmenovatelem. Člověk bez "náb. vyznání" by mohl tvrdit, že komunismus a křesťanství jsou zkrátka myšlenkovými směry, lišícími se od sebe určitými fakty.
07.07.2012 - 22:03
13(13.)
GULI: Ano, láska. A nejen ta. Uvedl jsem ji pouze jako příklad, ale jak už i ty popisuješ, existuje spousta jiných věcí, které nelze materialisticky podložit. To ale neznamená, že neexistují. To, že se láska jednoduše přemění v nenávist, to je pravda, ale rozhodně to žádným způsobem nevyvracuje tvrzení, že láska existuje, ať už je jakákoli.
Zkrátka a jednoduše - věcí, materialisticky nepodložitelných, o které realismus zřetelně zakopává, je spousta. A naznačují, že kolem nás není pouze hmota, prostor a čas. Ale také city a myšlenky. A víra, náboženství, to jsou brýle, přes které se na ně díváme a snažíme se je pochopit, jsou to cestičky, které jsou útrapné a mnohdy se zdá, že nikam nevedou a ony některé možná skutečně nikam nevedou. Ale proč to nezkusit. To je jediná věc, ve které s tebou souhlasím. Proč nepátrat po tom, co je jakýmsi stínem hmotného světa. Anebo hmotný svět je stínem toho pro nás neviditelného?
Zkrátka a jednoduše - věcí, materialisticky nepodložitelných, o které realismus zřetelně zakopává, je spousta. A naznačují, že kolem nás není pouze hmota, prostor a čas. Ale také city a myšlenky. A víra, náboženství, to jsou brýle, přes které se na ně díváme a snažíme se je pochopit, jsou to cestičky, které jsou útrapné a mnohdy se zdá, že nikam nevedou a ony některé možná skutečně nikam nevedou. Ale proč to nezkusit. To je jediná věc, ve které s tebou souhlasím. Proč nepátrat po tom, co je jakýmsi stínem hmotného světa. Anebo hmotný svět je stínem toho pro nás neviditelného?
05.07.2012 - 14:14
13(11.)
GULI: Právě v tomto směru nemám rád racionalistické myšlenky. Vždyť existuje tolik věcí, které nejsou podložitelné důkazy a fakty, o které se opíráš! A mnohdy to jsou věci natoliko zásadní a důležité, že by bez nich lidský život nebyl životem. Láska, nevidím ji. Útočí na každého z nás. Zástupy lidí kvůli ní obrací své životy a zásady naruby a - není podložitelná. Ptám se proč?
04.07.2012 - 07:57
13(9.)
Cvokhauz: taron: Děkuji vám za vaše názory, o které jste se s námi podělily. Nikdy nikdo nebude mít samozřejmě absolutně stejný názor na cokoli a už vůbec ne na otázku víry a posmrtného života. Jsem rád, že jste také vzpomněly buddhismus, neboť se domnívám, že veškerá náboženství jsou v podstatě stejné a vedou ke stejnému cíly.
02.07.2012 - 22:54
13(2.)
Děkuji za komentář. Jestliže z textu vyčnívá snaha o obecnost, tak nebyla v mém úmyslu. Ostatně, jak vidím, víme o stejných názorech. Já se za bezvěrce nepovažuju, ale v mysli mi hlodá otázka, zda po smrti něco opravdu je. Jo, jednou uvidíme. :-)
27.06.2012 - 15:55
12(7.)
Obrovské a nezpochybnitelné plus je čtivost tvého stylu. Děj mě vtáhle, ale bohužel to kazilo několik prvků. Rozhodně by to chtělo psát přímou řeč správně a vyhnout se také opakování pár slov. Ale jinak velmi zdařilá rychlovka :-)
08.06.2012 - 18:24
9(4.)
Jednotlivé "pasáže" jestli to tak mohu nazvat, chápu a jsou krásné. Láska se zahnízdí, ano, a to ať už je v jakékoliv formě :-) To se mi nejvíce líbilo. Bohužel, nejsem toliko moudrý, abych báseň pochopil jako celek, ovšem, to je moje chyba :-)
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 1» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
Liss Durman řekla o veronika :Veruuu.. To je opravdu hodně těžký se vyjádřit, ale pokusim se. Píšeš skvělý dílka, líbí se mi jejich nezapomenutelná atmosféra, která mi zůstává v hlavě ještě dlouho potom. Na nic si nehraješ, všechno ti jde od srdce a nejspíš proto tě mám tak ráda.