15.06.2012
66, muž, Česká Lípa
|
komentáře k dílům uživatele :
21.01.2013 - 09:40
18
Tak jsem zkusila kousek z tvé tvorby :-). Přiznám se, že jsem čekala spíš toho vlkodlaka než černou vdovu. Zajímavá pointa.
21.01.2013 - 00:06
17
kmotrov: A co se chyb týče, přečetl jsem si po sobě předchozí koment ... prostě těch chyb v něm si nevšímej.
Já s češtinou bojuju pořád...
Já s češtinou bojuju pořád...
20.01.2013 - 23:47
17
kmotrov: Dík za koment, kmotrove, i když... čekal jsem ho spíš pod Lořistí. Rád bych věděl, jak jsem se (ne)trefil tvých představ...
Odkud víš, že jsem bývalý středoškolský profesor?
Můj zájem o přírodní vědy lze snadno vysvětlit tím, že jsem učil matematiku a fyziku a že biologie s chemií byly moje hobby.
Neučím už spoustu let a celou tu dobu se stále motám se kolem počítačů. Sci-fi vlastně vznikla jako "vědecká" nebo technická sci-fi. Až později rozšířila záběr.
Kritika: Bohužel, jako bezvěrci mě unikají mnohé jemnosti a finesy ve vyjadřování věřících. Nemohu říct, že bych rozuměl co přesně vlastně kritizuješ. Nicméně uvedený dialog jako nadsázka myšlen nebyl. Souhlasím s tím, že postava kněze působí (zřejmě hlavně na věřící) ploše - v mém okolí se moc knězů nepohybuje, tak jsou pro mě trochu "fantasktní" postavou. :-(
Že není něco vpořádku knězi došlo až za chvíli: "Otec Stanislav v neblahé předtuše..." ... je možné, že skutečný kněz by to poznal hned.
Odkud víš, že jsem bývalý středoškolský profesor?
Můj zájem o přírodní vědy lze snadno vysvětlit tím, že jsem učil matematiku a fyziku a že biologie s chemií byly moje hobby.
Neučím už spoustu let a celou tu dobu se stále motám se kolem počítačů. Sci-fi vlastně vznikla jako "vědecká" nebo technická sci-fi. Až později rozšířila záběr.
Kritika: Bohužel, jako bezvěrci mě unikají mnohé jemnosti a finesy ve vyjadřování věřících. Nemohu říct, že bych rozuměl co přesně vlastně kritizuješ. Nicméně uvedený dialog jako nadsázka myšlen nebyl. Souhlasím s tím, že postava kněze působí (zřejmě hlavně na věřící) ploše - v mém okolí se moc knězů nepohybuje, tak jsou pro mě trochu "fantasktní" postavou. :-(
Že není něco vpořádku knězi došlo až za chvíli: "Otec Stanislav v neblahé předtuše..." ... je možné, že skutečný kněz by to poznal hned.
20.01.2013 - 21:37
17
Já: sci fi není můj žánr, nemám podmínky na to abych povídky četl spontánně, tak si je tisknu a někdy přečtu, jsem převážně autor "poezie" povídky se učím komentovat, jsem vyučenej traktorista co měl čtyřku z češtiny.
Ty:autor sci fi povídek, bývalý středoškolský profesor, práce se slovem je tvůj chleba (zajímala by mne tvá současná profese).
Proč to čtu, když sci fi běžně nevyhledávám? Hledám kvalitu. Předpoklady pro kvalitu vychází z tvého vzdělání, z tvého působení na tomhle serveru i z bývalé profese. Když se k tomu přidá zájem o vědu, je z toho něco jako vědecká sci fi. Postavil jsi to tak, aby čtenář byl zvědavý jak to dopadne, to je invence autora, tebe, kterou nemusí středoškolský profesor mít.
Trocha kritiky:
...Já taky. Máš na mě chvilku čas? Potřeboval bych tvoji pomoc.“
„Jistě, od toho jsem tady, ale pokud se nemýlím, tak jsi nikdy nebyl věřící.“
„Co to znamená, být věřící? Nemůžeš dát rozhřešení i ateistovi?“...
Já ten rozhovor na první čtení chápal jako nadsázku, prostě lidé v mém okolí hovoří běžně v nějaké nadsázce, pokud by jsi napsal, že kněz si všiml, že není něco v pořádku, uvedl by jsi čtenáře přesně do té situace o kterou šlo...
Třeba to jen můj subjektivní postřeh.
Postava kněze působí ploše, je to odraz tvého pohledu na věřící, ty " dvě chladnoucí těla," to ale vyvrátila.
Ty:autor sci fi povídek, bývalý středoškolský profesor, práce se slovem je tvůj chleba (zajímala by mne tvá současná profese).
Proč to čtu, když sci fi běžně nevyhledávám? Hledám kvalitu. Předpoklady pro kvalitu vychází z tvého vzdělání, z tvého působení na tomhle serveru i z bývalé profese. Když se k tomu přidá zájem o vědu, je z toho něco jako vědecká sci fi. Postavil jsi to tak, aby čtenář byl zvědavý jak to dopadne, to je invence autora, tebe, kterou nemusí středoškolský profesor mít.
Trocha kritiky:
...Já taky. Máš na mě chvilku čas? Potřeboval bych tvoji pomoc.“
„Jistě, od toho jsem tady, ale pokud se nemýlím, tak jsi nikdy nebyl věřící.“
„Co to znamená, být věřící? Nemůžeš dát rozhřešení i ateistovi?“...
Já ten rozhovor na první čtení chápal jako nadsázku, prostě lidé v mém okolí hovoří běžně v nějaké nadsázce, pokud by jsi napsal, že kněz si všiml, že není něco v pořádku, uvedl by jsi čtenáře přesně do té situace o kterou šlo...
Třeba to jen můj subjektivní postřeh.
Postava kněze působí ploše, je to odraz tvého pohledu na věřící, ty " dvě chladnoucí těla," to ale vyvrátila.
20.01.2013 - 19:08
18
Pozoruhodný, až podezřelý smysl pro detail, dobře napsané, popsané i poučné: první rande ukončete potřesením jednou z končetin přede dveřmi (zvenku). :-)
20.01.2013 - 11:16
11
Davidsoft: Já pod slovem "homosexuálové" v tomto případě myslel chlapy. S hosexuálními holkami "ve výpočtu" neuvažuju vůbec.
Jenomže kulturu můžeš těžko od náboženství oddělit. Problém je, podle mne, jinde. V pozitivní diskriminaci. Jestliže se nějaká menšina přistěhovala (emigrovala) do země s většinově jinou kulturou (ale i zákony a mravními hodnotami), přizpůsobila se jim. Nezměnila náboženství, nezměnila kulturu, ale dodržovala to, co považovala ta "většina" za správné. Dnes se většina díky multikulturalismu přizpůsobuje menšině. Na náměstí se nepostaví vánoční stromek, protože by se to dotklo menšiny. Soudy zahrnují právo šária do svých rozhodnutí...
A podívej se na druhou stranu - arabské země ve své domovině. Kdyby tam menšina začala prosazovat nějaké své hodnoty, jak by dopadla?
Takže moje představa je: Přizpůsobíš se našim zákonům a našim hodnatám? Ano, jsi vítán. Ne? Vrať zpátky ke svým.
Jenomže kulturu můžeš těžko od náboženství oddělit. Problém je, podle mne, jinde. V pozitivní diskriminaci. Jestliže se nějaká menšina přistěhovala (emigrovala) do země s většinově jinou kulturou (ale i zákony a mravními hodnotami), přizpůsobila se jim. Nezměnila náboženství, nezměnila kulturu, ale dodržovala to, co považovala ta "většina" za správné. Dnes se většina díky multikulturalismu přizpůsobuje menšině. Na náměstí se nepostaví vánoční stromek, protože by se to dotklo menšiny. Soudy zahrnují právo šária do svých rozhodnutí...
A podívej se na druhou stranu - arabské země ve své domovině. Kdyby tam menšina začala prosazovat nějaké své hodnoty, jak by dopadla?
Takže moje představa je: Přizpůsobíš se našim zákonům a našim hodnatám? Ano, jsi vítán. Ne? Vrať zpátky ke svým.
20.01.2013 - 10:20
11
Vladan: "Homosexuálové mají jednu dobrou vlastnost, proč je mám rád. Díky nim na nás, heterosexuálech, zůstává větší výběr holek. :-)" - Nesouhlasím - homosexuálních holek je zhruba stejně jako kluků a ty heterosexuálové na výběr nemají, takže to, co přidají gayové, z výběru zase uberou lesby.
Ale k tématu: Podle mě by se měla striktně oddělit kultura od náboženství. Kultura jako způsob naplňování všedních potřeb totiž je slučitelná - člověka nemusí vyhodit z restaurace proto, že odmítá jíst příborem, potřást si rukou a dívat se druhému do očí a místo toho jí hůlkami a na pozdrav se ukloní. Naproti tomu náboženství je většinou nesnášenlivé - zasévá nenávist ať už mezi věřícími a nevěřícími, nebo mezi zastánci různých vyznání. Bible neobohatí Korán ani naopak a lidé, kteří by chtěli zastávat obojí, budou obětí nepochopení a odmítání z obou stran. Takže podle mě - multikulturalismus ano, ale jen tu tolerantní složku - tolerovat na náměstí klidně třeba kříž a hned vedle něj minaret.
Ale k tématu: Podle mě by se měla striktně oddělit kultura od náboženství. Kultura jako způsob naplňování všedních potřeb totiž je slučitelná - člověka nemusí vyhodit z restaurace proto, že odmítá jíst příborem, potřást si rukou a dívat se druhému do očí a místo toho jí hůlkami a na pozdrav se ukloní. Naproti tomu náboženství je většinou nesnášenlivé - zasévá nenávist ať už mezi věřícími a nevěřícími, nebo mezi zastánci různých vyznání. Bible neobohatí Korán ani naopak a lidé, kteří by chtěli zastávat obojí, budou obětí nepochopení a odmítání z obou stran. Takže podle mě - multikulturalismus ano, ale jen tu tolerantní složku - tolerovat na náměstí klidně třeba kříž a hned vedle něj minaret.
18.01.2013 - 15:26
6
taron: Nejlepší by bylo, kdyby platilo oboje, ne?
18.01.2013 - 15:11
6
Hm...zajímavé, kde ty na to chodíš, jen se zabývám, jestli tvé výmysly jsou opravdu dobré a poučné, nebo jestli se nad nimi Bůh směje :)
18.01.2013 - 14:58
6
GULI: A kdo říkal, že píšu sci-fi? Já píšu jen alternativní budoucnost.
18.01.2013 - 14:57
6
Devils_PIMP: Těší mě, že se ti líbí, ale zas to tak s chválou nepřeháněj. V soutěži nedopadla vůbec dobře. :-(
18.01.2013 - 14:14
6
Hura konecne zase povidka od tebe a jaká! Tohle, skvele! Uzasne a vynikajici!
18.01.2013 - 13:52
6
Mám pocit že tato povídka zase až takové sci-fi není..:-)
14.01.2013 - 14:50
7
Zajímavý nápad; a co se týká "jednoduchosti rozdávání božského čehosi": jedná se přece jen a pouze o výpověď masového vraha, který mohl po opětovném přezkoumání duševního stavu skončit v blázinci.:-)
03.01.2013 - 17:20
17
Vladan: Mám dojem, že tvoje představa Boha bude pravděpodobně správná; nebo pravděpodobně není :-) (Bůh).
Chtěl jsem se zeptat, jestli někdy někde tvoje povídky nevyšly?
Chtěl jsem se zeptat, jestli někdy někde tvoje povídky nevyšly?
01.01.2013 - 02:02
17
taron: problém je v tom, že můj "povídkový" Bůh není totožný s křesťanským bohem (křesťanským výkladem) - respektive nabízím alternativná vysvětlení křesťanského boha - jako bytosti, která je sice mocná a má "na svědomí duši", ale zároveň se bojí, že jeho vlastní výtvor mu přeroste přes hlavu - a tak raději sám nabádá k porušení desatera (svých vlastních pravidel), než by se lidem postavil čelem.
31.12.2012 - 16:51
17
Vladan: Však se taky Bůh bojí, že mu tam "vpadneme".
..co to je za blbost ? Hm....vpadnout někomu někam jen tak je přinejmenším neslušné :)))) A za druhé osočovat si nárok na něco, na co vlastně třebas nemáme mít...tak to je přinejmenším sobecké a pyšné....to je jako bys neustále vymýšlel plán, že generálnímu řediteli vpadneš do jeho kanceláře a obsadíš jeho židli....takovým lidem se myslím potom moc dobře nevede ...no, vpadávej si kam chceš -já v tom ale s tebou nejedu- ale v něčem jiném bych možná jela....:)))
..co to je za blbost ? Hm....vpadnout někomu někam jen tak je přinejmenším neslušné :)))) A za druhé osočovat si nárok na něco, na co vlastně třebas nemáme mít...tak to je přinejmenším sobecké a pyšné....to je jako bys neustále vymýšlel plán, že generálnímu řediteli vpadneš do jeho kanceláře a obsadíš jeho židli....takovým lidem se myslím potom moc dobře nevede ...no, vpadávej si kam chceš -já v tom ale s tebou nejedu- ale v něčem jiném bych možná jela....:)))
31.12.2012 - 12:37
17
PetrK.: "rozum a duše" - netroufl jsem si to oddělit, i když v povídce hovořím o "duši". Co myslíš, mohlo by to dítě nedostat duši, ale mít rozum - pokud je "myšlení" materiální podstaty? T
To je ovšem na úplně jinou povídku!
To je ovšem na úplně jinou povídku!
31.12.2012 - 12:32
17
taron: Ale kdeže! Moje "důkazy" o neexistenci jsou nejméně stejně pádné jako tvoje pro existenci. Na tvé straně subjektivní víra bez objektivního důkazu a na mé objektivní pochybnosti o smyslu existence Boha.
Ani to, jestli smilním, kradu nebo vraždím, nemá s Bohem nic společného. Zatímco ty to neděláš proto, že ti to zakazuje tvůj (vymyšlený) Bůh, já to nedělám čistě z vlastní vůle, "bohem" mi je vlastní svědomí, nic víc. Proto se taky liším - kdybych to uznal za správné (mé svědomí - třeba jako "nutnou obranu rodiny"), tak budu vraždit a třeba i krást nebo smilnit!
Špatně sis to v povídce vysvětlila - lidský mozek je schopen pochopit "předěl" mezi světy. Však se taky Bůh bojí, že mu tam "vpadneme".
Ani to, jestli smilním, kradu nebo vraždím, nemá s Bohem nic společného. Zatímco ty to neděláš proto, že ti to zakazuje tvůj (vymyšlený) Bůh, já to nedělám čistě z vlastní vůle, "bohem" mi je vlastní svědomí, nic víc. Proto se taky liším - kdybych to uznal za správné (mé svědomí - třeba jako "nutnou obranu rodiny"), tak budu vraždit a třeba i krást nebo smilnit!
Špatně sis to v povídce vysvětlila - lidský mozek je schopen pochopit "předěl" mezi světy. Však se taky Bůh bojí, že mu tam "vpadneme".
31.12.2012 - 10:13
17
Vladan: Bůh existuje....a ty , pokud tvrdíš, že ne, nemáš pro to žádné pádné důkazy, jakož i já...takže závisí jen na té víře a vo to jde...jde vo to...věříš ? Věříš Bohu, že není dobré znát všechna tajemství, že není dobré smilnit, pro tebe ani tvou rodinu, není dobré krást a jinak hřešit, byť jen myšlkenkou? Už ta myšlenka opravdu vede k hříchu...někdy si to uvědomíš hned a změníš cíl své cesty, jindy si to uvědomíš až po hříchu a potom třebas lituješ...a někdo si to neuvědomí vůbec a nelituje...věříš, že Bůh ti je ku prospěchu? Věříš ,že ti daroval život ..utvořil vše kolem?Atd..atd...nevěříš..protože to nikdo nedokázal..ale už jsme se bavili o tom, že třebas náš mozek to ani nedokáže pochopit, přesně, jak to máš v té povídce , ale to ještě neznamená , že Bůh není...proto je potřeba se k této, pro mě autoritě, chovat slušně, ne z vypočítavosti, k tomu tě nenabádám, ale z úcty nad možným stvořitelem- jeho schopnostmi..a jeho láskou :)
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
Singularis řekla o VKate :Má vynikající literární styl, její díla jsou důkladně promyšlená a mají logickou stavbu. Dává si na nich záležet a nechybí jí ani smysl pro humor ani cit pro to, kdy jej použít. :-) Její román o princezně Nie, která se zamilovala do dívky, ale zlý král ji nutil do sňatku s princem Viktorem, patří k mým nejoblíbenějším delším dílům na Psancích a mohu jej doporučit všem, komu není lesbická láska proti mysli.