25.02.2024 4 212(5) 0 |
Isaac Newton patří společně s Albertem Einsteinem mezi ikony vědy a mezi největší vědce světa.
Když mi v dětství při sbírání jablek na zahradě, spadlo jablko na hlavu - taťka mi pověděl : "Newtonovo jablko".
I Isaac Newton se potuloval zahradou a napadlo ho, že gravitační síla, která přitáhla k zemi jablko, není omezena na nějakou vzdálenost od Země, ale že její síla musí sahat dále.
Dodnes se neví, zda se to stalo na zahradě slavné Alma Mater Trinity College v Cambridge anebo doma na venkově.
Padajícímu jablku, Isaac Newton přisoudil důležitou úlohu, a tímto začal zemskou přitažlivost zkoumat.
Vždy mne bavilo, když mi rodiče něco vysvětlili tak, že mi to zůstalo navždy v hlavě. Základy newtonovské fyziky. Zákon všeobecné gravitace a tři pohybové zákony, které tento slavný vědec, matematik, fyzik a astronom objevil. Je tomu již přes třista let. Žil 1642-1727.
Takový malý nedělní fejeton a vzpomínka na slavného vědce.
25.02.2024 - 14:31
wojta : ano, děkuji, přesně tak jsem to myslela. Mnoho studentů nemá ty základy, co míváme my - stará škola.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Fejeton č.2 - Newtonovo jablko : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : Odpuštění
Předchozí dílo autora : Jaro je naděje
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 1» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
casa.de.locos řekla o Singularis :Milý a zajímavý člověk s analytickým pohledem matematika, pečlivostí archiváře a zvláštností Auri.