15.10.2013
58, muž, Praha
|
komentáře uživatele :
08.03.2015 - 17:47
13(10.)
Mamka: Já kategorii miniatura docela ignoruji. Myslím, že to žádná literární kategorie není. Miniatura je zmenšenina. Čeho? Básničky? Myslím že ta může mít tři verše, stejně jako tři sta slok.
Ono to není ani haiku, stejně jako není hajku nic z toho, co se napsáno latinkou a čteno jinak než japonsky, jako haiku tváří. Vše je snad přenosné, jen ta forma ne.
Je to ptákovina, která má tak trochu ta česká haiku karikovat. V deníku mám to, z čeho to bylo vytaženo.
Děkuji za komentář, už jenom proto, že jsem se nad tím musel zamyslet. :)
Ono to není ani haiku, stejně jako není hajku nic z toho, co se napsáno latinkou a čteno jinak než japonsky, jako haiku tváří. Vše je snad přenosné, jen ta forma ne.
Je to ptákovina, která má tak trochu ta česká haiku karikovat. V deníku mám to, z čeho to bylo vytaženo.
Děkuji za komentář, už jenom proto, že jsem se nad tím musel zamyslet. :)
07.03.2015 - 12:06
12(2.)
Mě to přijde jako zajímavý pokus na hranici poezie a ... a čeho vlastně. To není vlastně vůbec důležité. Ať je to, co je to, myslím, dobrá forma na vyjádření takových pocitů
07.03.2015 - 05:50
13(6.)
Amelie M.: Děkuji, ona to byla původně ještě větší "taškařice" viz zápisek deníku
06.03.2015 - 17:15
17(13.)
Yana: Omlouvám se za neznalost, teprve teď jsem si tvoji báseň Abeceda lásky přečetl (omlouvá mě trochu, že je starší, než moje působení zde). To je moc povedená báseň a je to akrostich, stejně jako Kniha nářků, kde je skryta hebrejská abeceda. Naproti tomu není akrostichem třeba Nezvalova Abeceda.
06.03.2015 - 17:00
17(12.)
Yana: Děkuji, rádo se stalo a ještě se snad dít bude, protože tohle by měl být začátek hodně dlouhého seriálu. Jsem v něm samozřejmě trochu napřed a už teď musím říct, že je to náramná zábava, alespoň tedy pro mě. :)
06.03.2015 - 14:03
13(4.)
koiška: Děkuji, je to, jak anotace naznačuje, taková legrácka. Když potěší, chce se říci: chválabohu za to
06.03.2015 - 13:26
13(2.)
Lenča: ... no kdo jiný než Lenča, by to měl první okomentovat :). Děkuji
06.03.2015 - 12:15
40(32.)
j.f.julián: Myslím, že se zbytečně vydáváš na tenký led. Pronášíš spekulace jako by to byly přírodní zákony a kritizuješ v té úvaze něco, co tam není vyřčeno.
"Já jen vím, že ty nejlepší psali intuitivně, bez pouček a teorie, i když není na škodu něco o tom vědět. " Promiň, to je blábol, po kterém bych za normálních okolností ukončil diskusi. Jednak je spekulativní (kdo jsou ti nejlepší) a jednak to objektivně není pravda. Drtivá většina tvých oblíbených básníků byly znalci literární teorie, o čemž svědčí jejich teoretické práce. V dobách, ke kterým se obracíš, se básník znemožnil, když porušil rytmická pravidla. Ale já vůbec nezpochybňuji (a jasně to tam píši), že k napsání krásné básně není nutné znát teorii. Teorii je nutné znát jen k fundovanému komentáři.
"Já jen vím, že ty nejlepší psali intuitivně, bez pouček a teorie, i když není na škodu něco o tom vědět. " Promiň, to je blábol, po kterém bych za normálních okolností ukončil diskusi. Jednak je spekulativní (kdo jsou ti nejlepší) a jednak to objektivně není pravda. Drtivá většina tvých oblíbených básníků byly znalci literární teorie, o čemž svědčí jejich teoretické práce. V dobách, ke kterým se obracíš, se básník znemožnil, když porušil rytmická pravidla. Ale já vůbec nezpochybňuji (a jasně to tam píši), že k napsání krásné básně není nutné znát teorii. Teorii je nutné znát jen k fundovanému komentáři.
06.03.2015 - 11:47
19(18.)
vanovaso: Je to tak, já tvé básně moc nekomentuji, protože ctím zásadu, že negativní kritika se má psát, když má smysl jí psát. Což asi není tento případ. Dnes jsem se nechal trochu unést. V každém případě tvé básně čtu a pochvalně okomentuji vše, o čem budu sám přesvědčen, že to dělám zcela upřímně.
06.03.2015 - 08:58
19(15.)
Dělal jsem si legraci ze Zamily (blahé paměti), že je ta její poezie přeslazená. U tebe se topím v kádi s čokoládou. Jestli by to nechtělo trochu alespoň chilli ...
06.03.2015 - 08:47
2(2.)
Už se asi opakuji, Kubo, ale mě se ty tvé rýmy nějak nerýmují...
06.03.2015 - 08:34
7(2.)
...zajímavé to slovo "Edelweiss" zvukomalebně na mě působí jako "eintopf" a kdybych nevěděl co to je, něco takového bych si představil. Na proti tomu protěž vyvolává představu krásy v krutých podmínkách...
Edelweiss (Protěž)/ a lesy pročež.... no to mě potěš. :)
K nějakému soudu by asi bylo potřeba znát to zadání.
Edelweiss (Protěž)/ a lesy pročež.... no to mě potěš. :)
K nějakému soudu by asi bylo potřeba znát to zadání.
06.03.2015 - 08:24
8(2.)
Budu-li vnímat tvoji báseň jako aktuální milostnou lyriku, bude na mě působit jaksi moc šroubovaně. Tak jako by se z náhradních dílů veteránů skládalo současné auto. Poslední verš to jen podtrhuje "já v odpověď stojím svlečen." je jak z jiného světa. Na druhou stranu, jako replika básně 19. století, proč ne.
06.03.2015 - 08:16
14(9.)
Mně naopak přijde ta rytmická "nepřesnost" zajímavá. Nevím, je-li to záměr, ale při čtení způsobí takové zvýraznění toho zaběhlého metra. Jinak mi to přijde celé trochu " klišovaté", triolet si o to ale sám říká
06.03.2015 - 08:08
20(13.)
Trochu mám pocit, shane, že kdyby se tvoje energie a invence za pomoci autocenzury zkoncentrovala do jednoho díla, byla by to bomba. Takhle mi to přijde, jako pořád stejný guláš (neurazí a nasytí), jednou s rýží, jednou s knedlíkem...