18.03.2024 10 469(8) 0 |
Vyšehrad starobylé místo, zde se prolínájí legendy s historií. Tajemné místo, jež má velmi dlouhou historii. Vyvýšenina nad pravým břehem Vltavy s hradištěm. Odtud kněžna Libuše předpověděla slávu města : "Vidím město veliké, jehož sláva se bude hvězd dotýkati" ... a tak se stalo. Buďme pyšní na naše krásné město.
Dochovala se Rotunda Sv.Martina, z 11.století v romanském slohu. Jedna nejstarší budova v Praze. A potom Slavín, Vyšehradský hřbitov, kde jsou pochováni osobnosti českého národa. Zde stojí Bazilika Sv.Petra a Pavla. Z hradeb je úchvatný pohled na Prahu. A právě v těchto jarních měsících, kdy vše kvete a zahrady se zelenají.
Vyšehrad je i první symfonická báseň z cyklu "Má vlast" Bedřicha Smetany. Slyším zvuk harf, jež umocňují starobylost tohoto vzácného místa.
Zkrátka a dobře, Vyšehrad je legendární místo českých dějin.
18.3.2024
21.03.2024 - 17:33
Doplním zde něco, co je opomemuto. Vyšehrad a jiná stará místa jsou mnohem starší, než se uvádí. Pravděpodobně s českým národem nemaji, co do činění. Už tam byly, jsou a budou ještě dlouho po nás..
18.03.2024 - 10:46
Krásná forografie, kouzelného místa. Dobře, že ho tak krásně oživuješ.
Jednou se mi podařilo být tam ve chvíli, kdy se slunce klonilo k západu a zvony chrámu vyzváněly. Tohle mi to připomnělo. Děkuji.
Jednou se mi podařilo být tam ve chvíli, kdy se slunce klonilo k západu a zvony chrámu vyzváněly. Tohle mi to připomnělo. Děkuji.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Vyšehrad : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : Miluji jaro
Předchozí dílo autora : Přátelství
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
Nikytu řekla o mr Scraper :Fajn člověk, se kterým se dobře píše. Oba nás pojí stejná vášeň Within Temptation, viď;-)