10.10.2022 19 454(21) 0 |
Ochladilo se –
v košíku se tulí
cizí kočky
v košíku se tulí
cizí kočky
16.10.2022 - 15:09
kmotrov: Rozumím, chtěl jsem vyjádřit: nedovolím si analyzovat haiku. Ale tyto verše, bez hledu zda splňují kritéria či ne, oslovily mne.
14.10.2022 - 23:56
Miňko: Děkuji Ti moc. Jsem rád, že se Ti líbí. Na druhou stranu, haiku má svá specifika a to je třeba respektovat.
14.10.2022 - 08:48
borovice: Mívali jsme v něm ve spíži ovoce ke spotřebě, vyřadili jsme ho. Byl na zápraží kočky v něm našli úkryt. Dík.
12.10.2022 - 20:01
Ochladí se a člověk učiní objev v podobě cizích koček. Věřím, že se schovávají kde můžou a kde je tepleji. Co to bylo za košík? Od hub, od brambor?... říkám si také cesta pro opis kiga...
Text se mi líbí i ve verzi, jak je.
Text se mi líbí i ve verzi, jak je.
12.10.2022 - 11:28
snake_01: Díky moc za podrobný rozbor, budu o tom přemýšlet. Se slovem cizí máš určitě pravdu.
11.10.2022 - 15:40
Podobné obrázky mi jsou, kmotrove, velmi blízké, a jako miniatura bezvadné dílko. Na haiku by stačilo malinko doklepnout, ale to zde psali předchozí...
11.10.2022 - 14:17
Je fakt, že ta sexuální tématika by mě u tohohle textu nenapadla ani omylem. Jde o to, že když čtu haiku, přistupuju k textu s určitým haiku-mindsetem, který takové čtení neumožňuje - podobně jsme to o víkendu probírali s Honzou nad tím textem o trávě.
Když to vezmu jako haiku, pak souhlasím, že je to pěkný motiv, ale říkám si, jestli by ochlazení nešlo pojmenovat jinak (protože když řeknu "ochladilo se", říkám tím ochladilo se ve vztahu k lyrickému subjektu. Ale to je marginálie). Taky si říkám, jestli tam něco nového a podstatného přináší slovo CIZÍ, protože i to je vlastně svého druhu dopad perspektivy lyrického subjektu.
Když to vezmu jako haiku, pak souhlasím, že je to pěkný motiv, ale říkám si, jestli by ochlazení nešlo pojmenovat jinak (protože když řeknu "ochladilo se", říkám tím ochladilo se ve vztahu k lyrickému subjektu. Ale to je marginálie). Taky si říkám, jestli tam něco nového a podstatného přináší slovo CIZÍ, protože i to je vlastně svého druhu dopad perspektivy lyrického subjektu.
11.10.2022 - 11:01
Můra73: Čekal jsem kritiku, že to je dopovězené. Zamlžená část tam je, jak jsem odpověděl Zinymu. Netvrdím, že to je takhle správně, ale já takhle rád píšu. Díky moc.
11.10.2022 - 09:43
Pavle, dílko je plně dopovězené, nebo se mi nedaří objevit zamlčenou část, ale námět je prima.
11.10.2022 - 08:38
Karpatský: Inspirací byl skutečný obraz dvou koček v košíku, naší a sousedovic na mém zápraží. Díky moc.
11.10.2022 - 08:34
košík v haiku je košík, má limity čo sa týka veľkosti tvorov, ktoré sa doňho vojdú
ale milé
ale milé
11.10.2022 - 08:13
Ziny: Napadá Tě to nejspíš správně. Jsem symbolista, nic s tím nenadělám. Poměrně často píšu haiku tak, že je ve druhé vrstvě symbolika na lidský svět. Z pohledu haiku to nemusí být úplně košer, uvidíme co na to ostatní. Díky moc.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Ochladilo se : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : Bokomara
Předchozí dílo autora : Řadím jedničku
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 1» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
Singularis řekla o ThePočly :Přemýšlí o věcech, které se jí dějí, a záleží jí na nich. Její úvahy často mají hloubku a opravdu stojí za to si je přečíst a popřemýšlet o nich.