10.10.2022 13 459(16) 0 |
Hele, letadlo -
na borovici kráká
černý krkavec
....
Holubí křídlo
jeho mávnutí
překrývá čas
....
Zpocený motýl
ze sauny vychází
na dívčím stehně
na borovici kráká
černý krkavec
....
Holubí křídlo
jeho mávnutí
překrývá čas
....
Zpocený motýl
ze sauny vychází
na dívčím stehně
13.10.2022 - 06:56
borovice: motýl je tetovaný, ten přežije všechno :-). Čtení od spodu, od třetí řádky je dobrá technika.
12.10.2022 - 19:52
Třetí text je pro mě hodně zajímavý...symbióza světů v neobvyklé situaci...člověk saunou utužuje zdraví a motýl se ocitnul, kde neměl, přesto snad dokázal přežít...
Doladění textu určitě prospěje. Zkusila jsem si přečíst i od třetího verše...
Doladění textu určitě prospěje. Zkusila jsem si přečíst i od třetího verše...
11.10.2022 - 16:56
snake_01: Psavec: Gora: díky všem za postřehy, to je přesně to, co mi chybí, cizí náhled. Stokrát si to omelu, desetkrát přepíši, ale jiný pohled je nenahraditelný.
11.10.2022 - 15:46
Jsem pro motýla, podobné zážitky jsem mnohdy viděla v bazénu a nenapadlo mne o tom napsat:-). I čas dobrý nápad, jen doladit.
11.10.2022 - 14:32
Až teprve po komentáři od Můry jsem dokázal interpretovat poslední text s motýlem - a pravděpodobně je to opravdu tím slovem "odchází", ta personifikace způsobila, že jsem to v rámci specifického haiku-mindsetu nedokázal pochopit. Jinak je to ale povedená a vcelku objevný text.
To samé platí pro druhé haiku - námět je výborný, je to překvapivé tím nečekaným postřehem, ale asi bych se taky zamyslel nad formulací (jak navrhuje Můra).
To samé platí pro druhé haiku - námět je výborný, je to překvapivé tím nečekaným postřehem, ale asi bych se taky zamyslel nad formulací (jak navrhuje Můra).
11.10.2022 - 10:36
Můra73: ok, na barvě zapracuji.
Motýl, co nemá nožičky, bude ze sauny vynesen.
Zpoceného motýla
ze sauny vynáší
dívčí stehno
Díky za zpětnou vazbu.
Motýl, co nemá nožičky, bude ze sauny vynesen.
Zpoceného motýla
ze sauny vynáší
dívčí stehno
Díky za zpětnou vazbu.
11.10.2022 - 09:52
První text, pozor na barvu krkavce, je vždy černý, jde o výplňové slovo, patrně použité pro naplnění klasické formy 5-7-5. Působí to násilně.
Holubí křídlo, předpokládám, že holub přeletěl před venkovními hodinami a zakryl ciferník- ve chvíli, kdy jsi chtěl zjistit čas. Ještě bych ladila zpracování, "jeho mávnutí" zní téměř románově :), text by si to zasloužil. Nedopvězenost si užívám.
Zpocený motýl připomněl Santókovo z přeplněné sauny, byl to rebel! Dobré je to. Snad jen k "takovosti", Tvůj motýl nepoužil nožek a je otázkou, jak moc kdo je v haiku citlivý k metafoře a jestli by nešlo vymyslet ještě jinak.
Holubí křídlo, předpokládám, že holub přeletěl před venkovními hodinami a zakryl ciferník- ve chvíli, kdy jsi chtěl zjistit čas. Ještě bych ladila zpracování, "jeho mávnutí" zní téměř románově :), text by si to zasloužil. Nedopvězenost si užívám.
Zpocený motýl připomněl Santókovo z přeplněné sauny, byl to rebel! Dobré je to. Snad jen k "takovosti", Tvůj motýl nepoužil nožek a je otázkou, jak moc kdo je v haiku citlivý k metafoře a jestli by nešlo vymyslet ještě jinak.
11.10.2022 - 06:21
kmotrov: ... a zrovna motýl, tetovaný do kůže rozhýbaný pohybem svalů. U holuba to chápu. Budu s tím ještě pracovat.
Za krkavce děkuji.
Za krkavce děkuji.
10.10.2022 - 23:41
Nevím, vnímám v tom tentokrát až přílišnou snahu zaujmout. Nejpovedenější je dle mého soudu první. Překrývá čas mi přijde příliš abstraktní. Se saunou zkušenost nemám, nevím, jestli by se tam dokázal motýl aktivovat, přijde mi to až příliš atraktivní. Haiku je pro mne kouzlo obyčejného okamžiku. Vím, že umíš lepší.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
#101022 : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : Proč tohle je nebo není haiku
Předchozí dílo autora : Muže na pokraji vzplanutí Jiřího Hájíčka zprznil Jan Ziny Vávra
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
Severak řekl o Rezavá Plechovka :Rád bych si ní někdy zašel na tah po hospodách. Třeba bych pak, někde po ránu uviděl její inspirace…