Komentáře :

k dílům | k deníkům | k obrázkům
přidáno 10.03.2008 - 19:08
komentářů4(1.)
dobréé..
:)
přidáno 10.03.2008 - 18:54
komentářů66(12.)
a btw. proč by jsme tady nemohli debatovat?
přidáno 10.03.2008 - 18:54
komentářů66(11.)
hele, hlase lidu, budu tu aplikovat na sebe ano?
kdybych náhodou otěhotněla, kdybych se měla rozhodnout, i kdybych si tím zkazila život a kdesi cosi, tak JÁ si to dítě nechám, protože je to živý tvor, součást mně a to, že já jsem udělala chybu, tak za to jaksi nemůže že...
já sice nejsem tak úplně věřící, ale zastávám názor, že všechno na světě je za nějakým účelem a co kdybych tak zabila nějakého, jistě po mamince, génia:P...
ne, já potraty prostě nikdy uznávat nebudu, vemte si, kolik je na světě párů, kteří se snaží o miminko a nevede se jim... co by za to dali... a plno holek si to nechá prostě vzít, přece si nezkazí život...

tady jen tak pro zajímavost:
Chemický potrat
se provádí obvykle do 9 týdne těhotenství. Do dělohy je vstříknuta speciální chemikálie (methotrexatu nebo mifepristonu následovaným podáním misoprostolu), která usmrtí plod. Zhruba u 8mi procent případů je nutná následná chirurgická asistence, zbytek se bez ní obejde.

Miniinterrupce
se provádí pouze do 8 týdne těhotenství. Provádí se pomocí plastové trubičky s ostrým hrotem. Ta je vsunuta přes děložní hrdlo do ženiny dělohy. Je připojena na velmi silnou vývěvu (uvádí se, že až 29 krát silnější, než průměrný vysavač), která po zapnutí roztrhá a vysaje plod. Potom přichází na řadu další krok, vsunutí kyrety. Jedná se o ocelový nůž zakulaceného tvaru, který slouží k vyškrábnutí placenty a zbytků plodu.

Vakuumaspirace a kyretáž
je možná pouze do 12. týdne těhotenství. Samotná procedura má 2 metody. Evakuace děložní dutiny, pomocí kyrety (předtím následuje roztažení děložního hrdla) nebo vakuumexhausace – odsátí děložního obsahu.

Roztažení a vyprázdnění
metoda velice náročná na psychiku matky. Využívá se v situaci, kdy je již dítě moc velké na to, aby prošlo děložním hrdlem. Proto se simuluje roztažení dělohy, jako při porodu, pomocí kleští. Poté se chytnou části těla plodu, a kroutivými nebo trhavými pohyby se oddělují od celku. Aby mohly být části plodu z dělohy odstraněny, musí se rozdrtit lebka a zlomit páteř.

Redukce plodů
je metoda hojně využívaná kolem 16 týdne těhotenství. Slouží k redukci dětí, které se ještě nenarodili. Největší využití je asi souběžně s umělým oplodněním (je tu větší pravděpodobnost více plodů). Potrat probíhá tak, že je do plodu vsouvána jehla. Je navigována pomocí ultrazvuku a na konci je injekční stříkačka naplněná nejčastěji roztokem chloridu draselného. Plodu se zastaví srdce, a umírá. Poté je vyplaven. Při použití této metody je vyšší pravděpodobnost spontánního potratu ostatních plodů.

Prostaglandiny
jsou léky, které vyvolávají silné děložní stahy. Jejich užití je nejčastěji mezi 12 a 16 měsícem těhotenství. Interrupce nastává po podání těchto léků, plod je vypuzen z dělohy. Kontrakce, vyvolané prostaglandiny, jsou několikrát silnější než normální stahy při porodu. Dítě je jimi většinou zabito.

Císařský řez
Hysterotomie se používá hlavně v pokročilých stádiích těhotenství. Princip tohoto zákroku je stejný, jako klasický porodní císařský řez, s tím rozdílem, že dítě může být vytaženo až po rozdrcení lebky.
přidáno 10.03.2008 - 18:52
komentářů66(10.)
Planoval som nacrtnut týmto komentárom, že aj takýmto spôsobom bežný ľudia menia svet. Einstein, štiepenie, narodil sa.
Thomas Oort, studená fúzia, nikdy sa nenarodil.
Rodičia čo boli od potratu kúsok si dnes nadávajú, že im vôbec niečo také napadlo a už len z toho majú víčitky svedomia, lebo ich deti sú úžastné. A kto vie, možno sa naši vnuci budú o nich učiť v škole.
přidáno 10.03.2008 - 18:21
komentářů66(9.)
1)Beethoven měl holt štěstí no...
2)Jinak... pro mě život začíná narozením, nikoli početím...
3)Raději abych se nenarodil, než jít na svět s vědomím, že mě vlastní rodina nechce, nemůžeš mluvit za děti v děcáku... bavil jsi se s nimi někdy? Byl jsi za nima někdy jenom tak? Okopat jim třeba zahrádku a popovídat si s nimi?
4)Azure Sky to svým úvodním komentářem vystihl, proč se o tom vlastně diskutuje tady?
přidáno 10.03.2008 - 18:12
komentářů66(8.)
Musím napraviť tvoju chybu, nieje to život matky, ale dieťaťa!
přidáno 10.03.2008 - 18:11
komentářů66(7.)
ehm ...prý literární server, anketa o trestu smrti, a díla o potratech
ještě chybí vzhled ghotic a téma sebevražda

ale k potratům:
jedna buňka lidského těla, zvířecího těla i stromu, listu - KAŽDÁ ŽIJE !!!

je otázkou jak moc je chcem zabíjet
přidáno 10.03.2008 - 18:09
komentářů66(6.)
Uf, tri komentare a vsetky tri negativne, ale podme na to:
1-Existujú babyboxi, existujú sirotince, existuje rodina ktorá je neraz ochotná pomôcť. Okamžite po pôrode môže žena na dieťa zabudnúť. Samozrejme taký pôrod je bolestnejší ako potrat...
2-Aha. To mi je pekný názor, neviem či smiať či plakať mám. Vieš že podľa nacistickej propagandy neboli židia ľudia? Vieš že rimania a gréci nepokladali otrokov za ľudí? A vieš, že dnes už s nimi nikto nesúhlasí??? Chabé definície človeka ktoré si spoločnosť sama vytvára, aby mohla pokojne spávať. Je to vražda.
3-Suhlasim, nejde hovoriť všeobecne takmer o ničom. 4- Súhlasim, NAČO SI NIČIŤ ŽIVOT, keď sa zodpovednosti dá ľahko zbaviť, legálne a dokonca potichu.
5- To nieje argument.

Deti v sirotincoch žijú s vedomím, že ich niekto nechcel ale že by smútili nad tým, že ich rodičia radšej nešli na potrat?
Nie, niesom špekulant, potraty sa dejú aj takmer dejú v mojom okolí. Ešte že Beethovena nesplodili dnes.
přidáno 10.03.2008 - 18:07
komentářů66(5.)
To tak bývá, že to asi nebude vypadat nijak zvlášť hezky, ani operace slepého střeva nevypadá hezky... a taky to tak bývá, že živé věci cítí bolest... ale nejde to brát tak obecně... někdo to dítě chce, někdo ne... a je to jeho volba... jeho život... ale jsou zase jak říkáš ty, tací, kteří se o to dítě perou... já bych řekl, že tohle je každého věc...
Ale zase bacha, mluvím o těch situacích, kde by se dítě nenarodilo do normální rodiny, právě jak říkáš ty... mladý věk, znásilnění apod. ... rozhodně neuznávám dospělé ženské, které by si to mohli pohlídat, že na to kašlou a berou to jako samozřejmost... teda promiňte, že se do toho jako kluk vměšuji, ale já si neumím představit, že by mi někdy tohle manželka ve třiceti řekla... no a, tak jsem si to nechala vzít... už ta představa je pro mě psychicky dost pitomá... celý to musí působit na psychiku... a co je to za ženskou, které by to bylo jedno... ??...
přidáno 10.03.2008 - 17:58
komentářů66(4.)
no nevím teda, podle mě to vražda prostě je... jednu dobu jsem se o to díky kamarádce hodně zajímala... když jsem viděla některé obrázky a do detailu popsané JAK to probíhá, no promiňte, ale co je tohle za svět?
navíc, kdesi jsem četla, že dítě, nebo tedy podle některých tady, jen plod cítí bolest od sedmého týdne těhotenství...
dobře, já uznávám, že v některých případech je potrat brán pomalu jako samozřejmost... třeba při velmi mladém věku, nebo při znásilnění...
ale pozor, znám slečnu, co má patnáct let, byla znásilněna a přesto se o to dítě pere... podlě mě je skoro svatá...
toť můj názor...
přidáno 10.03.2008 - 17:44
komentářů9(1.)
je to poměrně slušně popsané..
.. máš pravdu, kdo ví, jak je to vlastně doopravdy? ..
dobré, na můj vkus..
přidáno 10.03.2008 - 17:38
komentářů11(8.)
Ano, pěkné :-) vyvolává to ve mě pocit rukou ve tmě
přidáno 10.03.2008 - 17:23
komentářů25(23.)
No tak přidám se k řadě komentářů pod sebou. Skutečně se ti to povedlo, ale měl jsem v hlavě komentář ještě než jsem začal číst to dílo, kvůli anotaci... vím, že je myšlena trochu ironicky, ale stejně to řeknu... Vlastní pocity člověka nikdy nejsou maličkostí... a je smutné, že se na ně tak často zapomíná...
přidáno 10.03.2008 - 17:05
komentářů2(2.)
Protože láska, to je nebeská mrcha...
přidáno 10.03.2008 - 16:36
komentářů66(3.)
Rozhodně to není sobeckost...! Spíš naopak... Dokážeš si představit, jak by se cítilo dítě, které rodiče nechtěli...? Naprosto souhlasím s tím, co napsal Miro...
přidáno 10.03.2008 - 15:15
komentářů3(1.)
Možná bych ubral tečky, ale jinak... není co vytknout... a ten konec... ??... ten teda je... tleskám...
přidáno 10.03.2008 - 15:13
komentářů66(2.)
Za prvé: Potrat je vždy věcí ženy, ona rodí, ona si vybere jestli dítě chce, nebo ne...
Za druhé: Dítě, jak se většinou říká... není dítětem, dokud se nenarodí. Je to vyvíjející se živý plod, který se teprve vyvíjí. Dítě je až po narození, v době narození začíná stárnout. Takže nějaké řeči, že je to vražda, neberu.
Za třetí: Jak říká veronika, nejde mluvit obecně a nikdo nemá právo někomu do toho kecat (co je komu do toho)
Za čtvrté: Proč si ničit život něčím nechtěným, když jsou dnes možnosti se tomu vyhnout?
Za páté: Proč se raději lidi nestarají o děti, kteří už na světě jsou a umírají zbytečně. Miluju speklanty, kterým stačí jen kritizovat a ukazovat prstem... ty a ty a tohle je špatný... to umí každej...
Za šesté: Toť vše.
přidáno 10.03.2008 - 14:59
komentářů66(1.)
nikdy nejde mluvit obecne.....
přidáno 10.03.2008 - 14:30
komentářů10(6.)
stačilo by že to jsou plešky a dutý hlavy :) ....ale jinak jo!
přidáno 10.03.2008 - 09:25
komentářů13(8.)
emotivní myslím, pekny, nemela by na konci umrit, ale melo by se to cele pro oba dva vyjasnit
» narozeniny
princeznacarodejkaZ [17], black.heart [17], Werushe [17], Delivery [17], Adrianne Nesser [17], Me and you and all the others [17], Tamir [17], lilie [14], s.k.ritek [1]
» řekli o sobě
Le Jerrr řekl o Delivery :
Teress...bezva holka...sem rád, že sem přežil zu změnu...po cca třech letech se člověk změní....a musím dodat, že Teress už je velká ženská a moc jí to sluší...takže chlapy, kluci, hoši či junáci-DEJTE SI NA NÍ BACHA!!!!: )
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming