nobody
datum 09.04.2013
ying-yang 47, žena
mailbox

komentáře uživatele komentáře k dílům uživatele :

všechny
přidáno 16.03.2015 - 12:48
komentářů21
DDD: Ten příklad je vyhrocený, aby byl snadno pochopitelný, jde o princip pravda nade vše.
A možná zapomínáš na jednu věc - jsme ve virtuálnu :). Navzájem se neznáme a u nikoho nevíš, co je pravda a fikce. Možná nevědomky polemizuješ s fiktivními názory docela často. Já otevřeně přiznávám, že tady jsem jen jako autor, nic víc... Kdybych to nepřiznala a tvrdila, že si nevymýšlím ani písmenko, byla bych pro tebe věrohodnější? :)
přidáno 16.03.2015 - 12:34
komentářů21
Zvláštní, řekl bych, dost nereálný příklad...
Každopádně promiň, polemizovat s fiktivními názory mě bohužel nebaví a nemotivuje :-)
přidáno 16.03.2015 - 12:28
komentářů21
Příkladem sebevědomé pravdy, která je až nelidská, by mohlo být oznámení lékaře pacientovi, že jeho stav je neléčitelný a je zbytečné, aby za ním dál chodil.
A myslím, že na literárním serveru polemizuješ s textem úvahy, ne s autorem. I úvaha je totiž literární útvar. Samozřejmě, že jsou v ní i moje názory, ale nakolik jsou modifikované v zájmu toho, co jsem psala v předešlém komentáři, si s dovolením nechám pro sebe :). Pro mě je literatura fikce a cokoli, co tady píšu, má jeden prioritní cíl - zaujmout čtenáře.
přidáno 16.03.2015 - 12:07
komentářů21
Díky moc za odpovědi. Jsem asi natvrdlej, ale pořád to úplně nechápu s tou sebevědomou pravdou. Můžeš mi dát příklad?

No - a k té polemice... těžko můžu s něčím polemizovat, když vlastně není jasné, jaký je skutečný postoj autora. Ten jenom nadhodil pár protichůdných myšlenek a čeká, co se z toho vyklube, aby s tím pak mohl buď souhlasit, nebo to napadnout. Takže: K čemu konkrétně jsi v tom svém uvažování došla ty? Co si doopravdy myslíš o tom, co zde píšeš?

Nebo si to teprv budeš myslet?
přidáno 16.03.2015 - 11:31
komentářů21
DDD: Moc děkuji za příspěvek do diskuze. Vezmu to postupně.
Sebevědomou pravdou jsem myslela takovou, která samu sebe klade nade vše a odmítá uznávat i jiná hlediska než pravdivost.
Ano, určitě i pravda vyžaduje odvahu, někdy obrovskou. A někdy je zase pohodlná. Záleží na okolnostech. Stejně jako u lži, která může být nástrojem slabochů, jak píšeš, ale zároveň se může stát, že je to právě naopak.
Nemyslím, že jsou pravda a lež snadno zaměnitelné, to se týká spíš subjektivních pravd, názorů. Ale jistá relativita tady je, pravda a lež nestojí vždycky proti sobě v ostrém morálním protikladu. Naprosto s tebou souhlasím, že i lež je někdy dobrá.
A jak se s tím, co říkám, ztotožňuji? :) Víš, já prostě uvažuji, protože mě to baví. A úvaha bez následné polemiky podle mě nemá smysl, proto je lepší dát jí provokativní obsah, dívat se na věci z nezvyklých úhlů, bořit dogmata, pobuřovat :). Jednoduše myslím, že to k úvaze patří, vybízí čtenáře k zamyšlení a k formulaci myšlenek... prostě o tom to je, nebo ne? :)
přidáno 16.03.2015 - 11:13
komentářů21
Máta: Děkuji, těší mě, že jsem tě inspirovala k zajímavému zamyšlení. Posouváš moji úvahu trošku do jiné roviny, od objektivní pravdy k subjektivní, která je vlastně osobním přesvědčením, názorem. Z tohoto pohledu jsou pojmy pravda a lež zaměnitelné velmi snadno a každý je může vidět jinak. Já psala spíš o vědomé lži, když člověk ví A, ale tvrdí B. I tady to ovšem může být relativní, jak psala už Amélie...
přidáno 16.03.2015 - 10:56
komentářů21
Co je to ta sebevědomá pravda? A myslíš, že pravda nevyžaduje odvahu? Není naopak lež často nástrojem slabochů neschopných postavit se za své činy? A jak bys definovala pravdu, či lež o kterých mluvíš? Nejsou náhodou často zaměnitelné? A nakolik se s tím, co říkáš, ztotožňuješ ty sama? Není to tak trochu "provokace" za každou cenu?

Ano, lež je jistě někdy dobrá. Ne ale taková, která má za úkol ublížit, nebo poškodit.
přidáno 16.03.2015 - 10:41
komentářů21
Zajímavá úvaha... možná ji trochu rozvedu možná ještě trochu víc zamotám...
Co je vlastně pravda a co je lež? Pro mě je pravda čistě subjektivní záležitost, stejně tvárná, přizpůsobivá každému na míru... každý má svou subjektivní pravdu, ale jiný ji může vnímat jako lež... Žádná všeobecná pravda neexistuje a každý kdo ji kdy hlásal byl lhář.
V čem tedy žijeme, v pravdě nebo ve lži? I když říkáme pravdu, jsme o ní doopravdy přesvědčeni, je pravdou i pro jiného?

Pravda a lež, jen dvě strany jedné mince, jedna oslavovaná, druhá zatracovaná, za pravdu se bojuje, umírá, lež je kluzký nástroj zlodějů a podvodníků... ale kdo ví jak se věci skutečně mají? Kdo rozezezná, zda je pravda skutečně pravdou, lež skutečně lží?
přidáno 16.03.2015 - 10:41
komentářů21
Amelie M.: Moc děkuji za komentář. Ale nezlob se, neberu ho jako nesouhlas :). Ty jsi vlastně dopověděla moji myšlenku, že všechno, i pravda a lež, je z jistého pohledu relativní.
přidáno 16.03.2015 - 10:30
komentářů21
no.. dovolím si teď s tvou úvahou naprosto nesouhlasit, protože.. nikdo nežije v naprosté pravdě a nikdo nežije v naprosté lži.. :)

každý z nás lže.. naprosto každý.. jen je trošku rozdíl v tom, s jakým úmyslem lež používáme.. zda třeba něco zamlčíme proto, abychom tomu druhému zbytečně neubližovali, či zda lžeme naprosto záměrně, bez ohledu na ostatní a jen pro svůj prospěch a tak dál..

a vůbec.. co je pravda? existuje??
přidáno 13.03.2015 - 18:46
komentářů9
koiška: Jé, tak to mě těší, moc děkuji :).
přidáno 13.03.2015 - 17:20
komentářů9
Orionka: Tak ta je nej. co jsem četla. Pěji jenom chválu. Povedla se moc.:-)
přidáno 13.03.2015 - 11:51
komentářů9
Orionka: já se rozhodla, že to nevzdám i když tam dají tu nejzběsilejší formu a slova.. a i kdybych měla psát kraviny, tak to prostě dám!!! :D - minimálně je tím budu prudit :D
přidáno 13.03.2015 - 11:49
komentářů9
Amelie M.: Že jo? :D Je to legrace, jak ze soutěže blbnem. Já si napřed vybavila v paměti, že harfa má cosi takhle trčavého, a pak si to ověřila na googlu :). Loket totiž byla v pětici slov ta nějvětší zrádnost, aspoň pro mě.
přidáno 13.03.2015 - 11:44
komentářů9
Orionka: to je zcela jasnej loket! :))))

musím se smát, já taky studovala harfu v touze po nápadu :D
přidáno 13.03.2015 - 11:34
komentářů9
Amelie M.: Díky! Jo, jsem s ní spokojená, ze svých soutěžních básniček zatím asi nejvíc, a na tu bídu zadání...
A pokud jde o loket:
http%253A%252F%252Fleccos.com%252Findex.php%252Fclanky%252Fharfa
%3B363%3B470

Jak dokládá obrázek, v odborném názvosloví se té části harfy, co trčí ven, říká koleno. Ale vzhledem k tomu, že nad ní je krk, mi loket připadá minimálně jako rovnocenná alternativa. Už proto, že loket takhle trčí skoro pořád, zatímco koleno jenom někdy :). Prostě já se rozhodla říkat tomu v básnické licenci loket a hotovo :)).
přidáno 13.03.2015 - 11:17
komentářů13
Máta: němčina - doktor.. napadlo mě přesně to samé.. :) jsem zvědavá, jestli se tomu orionka ještě pověnuje :))
přidáno 13.03.2015 - 11:16
komentářů9
včera jsem na ni narazila na fb :) jo, povedla se ti! :))

PS: harfu jsem studovala, ale loket jsem nepostřehla :-/ :D
přidáno 13.03.2015 - 11:01
komentářů13
Máta: Děkuji, tomu říkám povzbuzení! :)
Ta asociace mě nenapadla, ale asi máš pravdu, syndrom mengele nejspíš máme někde v podvědomí.
A s ich-formou máš taky pravdu, asi to tak musí být. Šlo by to udělat i tak, jak píšeš... akorát by mě to muselo napadnout :).
přidáno 13.03.2015 - 10:57
komentářů13
Nicol: Už mám pět čtenářů, to zavazuje :). Takže pokračování určitě bude, jenom asi ne tak dlouhé, nechci to uspěchat a odfláknout... Každopádně moc děkuji za přečtení i komentář.
1 ... 64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78 ... 152

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

© 2007 - 2025 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming