15.06.2012
66, muž, Česká Lípa
|
komentáře k dílům uživatele :
24.11.2013 - 21:56
104
at umre žid, ateista nebo křesťan nastane to samé, jen to jak by to interpretovali bude jiné. zjednodušeně, pro každého nemusí anděl nebo čert vypadat stejně ikdyž to bude ten samý.
19.09.2013 - 21:18
12
Kde by bylo sci-fi bez hypotéz! A je to často takový výměnný obchod nemyslíš? Ve sci-fi se semtam domyslí něco, co se vrátí zase zpět do toho vědeckého kolotoče a něco z toho i vyplyne.
19.09.2013 - 20:58
12
puero: Nevím. Ale hlavně - sepisovat kroniku omylů našich předků mě neláká, navíc celá věda je vlastně taková kronika omylů, jen díky omylům objevujeme (vědeckou) pravdu.
Není lepší "domýšlet" současné hypotézy do sci-fi povídek?
Není lepší "domýšlet" současné hypotézy do sci-fi povídek?
19.09.2013 - 20:49
12
ewon: dříve nebo později ano. Jeden z dalších pokusů je zde:
http://www.osel.cz/index.php?clanek=7109
http://www.osel.cz/index.php?clanek=7109
19.09.2013 - 18:23
12
Jo, doba je vtipná. Za pár let vemou moji velkou knihu astronomie s obrázky, nalistují si ten trychtýř, co má popisovat vznik vesmíru od velkého třesku a řeknou si: ti byli ale blbí! :-D
Ostatně těch vyvrácených teorií je známých dost. Třeba flogistonová teorie, teorie kruhových oběžných drah, teorie Slunce jako středu vesmíru, teorie sedmi nebeských sfér atd atd. Byla by z toho docela zajímavá kniha, troufl by sis něco takového sepsat?
Ostatně těch vyvrácených teorií je známých dost. Třeba flogistonová teorie, teorie kruhových oběžných drah, teorie Slunce jako středu vesmíru, teorie sedmi nebeských sfér atd atd. Byla by z toho docela zajímavá kniha, troufl by sis něco takového sepsat?
19.09.2013 - 18:03
12
Vladan: že zas otravuju... A myslíš že se dožijem sjednocení kvantové teorie pole s obecnou relativitou? :)
18.09.2013 - 07:43
104
Kakuzu: Z toho vyplývá, že poze schizofrenicky roztrojená osobnost, která bude zároveň upřímě věřící křesťan, žid i muslim, se může dostat do nebe!
18.09.2013 - 00:40
104
no tak se všichni sejdetam skončej,me v ,,pekle,, pač ateisti židi tam taky skončej ( pač nejsou křesťani ) a muslimové tam taky skončej ( důvod stejný jako žid ) a křesťani tam budou taky ( důvod-nevěří v islám ani starý zákon )
A propo je zajímavé že máte tři velká světová náboženství a všechny sou si tak podobný až to není hezký akorát každý si vybral jiného proroka
A propo je zajímavé že máte tři velká světová náboženství a všechny sou si tak podobný až to není hezký akorát každý si vybral jiného proroka
17.09.2013 - 13:51
104
puero: Jsem asi mimořádně natvrdlý, ale mě připadá, že říkáme totéž.
17.09.2013 - 13:34
104
Ne. Z hlediska Koránu je nevěřící každý nemuslim, byť věří v Boha, toho ale muslimové nezatracují, protože v boha věří. Co víc, židé a křesťané věří dokonce v toho samého jako oni. Nevěří ale v učení Mohameda a proto jsou nevěřící. Ateista je u muslimů člověk naprosto mimo všechny kategorie a to je teprve pro ně ten dobytek. Pro křesťany člověk nevěřící je teprve až ten ateista. Ovšem pro křesťany nevěřící je pořád člověk, ne jako u u muslimů.
17.09.2013 - 13:28
104
puero: Nějak nechápu tvou námitku. Samozřejmě, že mám na mysli nevěřící z pohledu islámu. Tím pádem mezi nevěřící patří křesťané a židé (lidé podřadní z hlediska koránu) i všechna další náboženství a bezvěrci= nevěřící z hlediska křesťanství (což nejsou lidé, ale dobytek). Souhlas?
17.09.2013 - 13:01
104
Vladan: S tím Koránem bych si tak jistý nebyl. Ty citace jsou výroky Mohameda, který reprodukoval to, co mu sdělil Bůh, ergo nevěřící nejsou ti, kteří věří v jiného boha, nebo bohy, ale ti kteří nevěří tomu co velký Prorok říká. A to platilo jak Židům, tak křesťanům, barbarům, všem. Z pohledu islámu je pojem věřící a nevěřící trochu odlišný.
17.09.2013 - 06:49
104
Kakuzu: Nejsem žádný odborník, tak uvedu pár citátů:
Korán:
Číslo sury: 8, Název sury: Kořist, Verš: 50
Kéž bys mohl vidět, až andělé odvolají ty, kdož byli nevěřící, a budou je bít po tvářích a po zádech volajíce: „Okuste nyní trestu spalujícího
Číslo sury: 10, Název sury: Jonáš, Verš: 70
Krátké bude jejich života pozemského užívání; k Nám pak se jejich návrat uskuteční a nakonec jim dáme okusit trestu strašného za to, že byli nevěřící.
Číslo sury: 9, Název sury: Pokání, Verš: 49
A jsou mezi nimi někteří, kdož říkají: „Dovol mi neúčastnit se a neuváděj mne v pokušení!“ Což však již neupadli do pokušení? A věru peklo již obklopuje nevěřící.
V koránu je spousta odkazů na muka, která zakusí nevěřící. Jestli to ovšem bude v místě zvaném peklo, nebo nějakám "suterénu" nebe, netuším.
Židé mají jako svatý text tóru, což ovšem je de fakto (křesťanský) Starý zákon. Něco o "židovském peklu" je zde: http://www.katolik.cz/otazky/ot.asp?ot=505
Já myslím, že každé monoteistické náboženství, které staví na nesmrtelné duši a vyžaduje dodržování nějakého systému "božích příkazů" (desatero), MUSÍ mít obdobu pekla - prostě už jen proto, aby bůh mohl po smrti odměnit ty "hodné", kteří ho poslouchali na slovo a ty "nehodné", kteří fixlovali. To je podstata poslušnosti založená na strachu z "pekla" (= trestu za neposlušnost), ať už vypadá jakkoliv.
Korán:
Číslo sury: 8, Název sury: Kořist, Verš: 50
Kéž bys mohl vidět, až andělé odvolají ty, kdož byli nevěřící, a budou je bít po tvářích a po zádech volajíce: „Okuste nyní trestu spalujícího
Číslo sury: 10, Název sury: Jonáš, Verš: 70
Krátké bude jejich života pozemského užívání; k Nám pak se jejich návrat uskuteční a nakonec jim dáme okusit trestu strašného za to, že byli nevěřící.
Číslo sury: 9, Název sury: Pokání, Verš: 49
A jsou mezi nimi někteří, kdož říkají: „Dovol mi neúčastnit se a neuváděj mne v pokušení!“ Což však již neupadli do pokušení? A věru peklo již obklopuje nevěřící.
V koránu je spousta odkazů na muka, která zakusí nevěřící. Jestli to ovšem bude v místě zvaném peklo, nebo nějakám "suterénu" nebe, netuším.
Židé mají jako svatý text tóru, což ovšem je de fakto (křesťanský) Starý zákon. Něco o "židovském peklu" je zde: http://www.katolik.cz/otazky/ot.asp?ot=505
Já myslím, že každé monoteistické náboženství, které staví na nesmrtelné duši a vyžaduje dodržování nějakého systému "božích příkazů" (desatero), MUSÍ mít obdobu pekla - prostě už jen proto, aby bůh mohl po smrti odměnit ty "hodné", kteří ho poslouchali na slovo a ty "nehodné", kteří fixlovali. To je podstata poslušnosti založená na strachu z "pekla" (= trestu za neposlušnost), ať už vypadá jakkoliv.
17.09.2013 - 01:09
104
pisu z mobilu tak se omlouvam ze je to bez hacku a tecek
Tebe bych chtel poznat, takovej filozof s kterym se da dlouze bavit. Tak u muslimu usem se asi sekl musel bych si najit clanek, ale urcite ho nemaji v tom smyslu jak ho vnimaji krestane. No budhisti urco nemaj pac jak jsem psal veri v reinkarnaci, tam uz jen zalezi na tom jak se v zivote chovali a podle toho se prevtelej. A zidi maji jen nebe a veri ze se tam muze distat kazdy a ti flco porusi desatero budou bloudit jako ztracene duse. Jinak tohle vim z dokumentu na History, BBC a ted i Prima ZOOM. A ve staroveku bylo uctivano vice bohu, napr Egypt, tam sice byla podzemni rise kde se rozhodovalo o osudu duse kdy se dalo srdce na vahu s pirkem a kdyz bylo srdce ( misto kde prebyvala duse ) tezsi nez pirko byl dotycny pozren nestvurou a prestal existovat ( tady bych videl podobnost s ocistcem ) ale peklo taky nemeli. Opravdu si myslim ze jen Krestanstvi to peklo ma. A i z toho se da vykoupit falesnym diznanim nebo odpustkama
Tebe bych chtel poznat, takovej filozof s kterym se da dlouze bavit. Tak u muslimu usem se asi sekl musel bych si najit clanek, ale urcite ho nemaji v tom smyslu jak ho vnimaji krestane. No budhisti urco nemaj pac jak jsem psal veri v reinkarnaci, tam uz jen zalezi na tom jak se v zivote chovali a podle toho se prevtelej. A zidi maji jen nebe a veri ze se tam muze distat kazdy a ti flco porusi desatero budou bloudit jako ztracene duse. Jinak tohle vim z dokumentu na History, BBC a ted i Prima ZOOM. A ve staroveku bylo uctivano vice bohu, napr Egypt, tam sice byla podzemni rise kde se rozhodovalo o osudu duse kdy se dalo srdce na vahu s pirkem a kdyz bylo srdce ( misto kde prebyvala duse ) tezsi nez pirko byl dotycny pozren nestvurou a prestal existovat ( tady bych videl podobnost s ocistcem ) ale peklo taky nemeli. Opravdu si myslim ze jen Krestanstvi to peklo ma. A i z toho se da vykoupit falesnym diznanim nebo odpustkama
17.09.2013 - 00:14
104
Kakuzu: Jak jsi na to přišel? Podle muslimů skončí bezvěrci (= věřící v něco jiného než korán) v pekle.
Budhisti peklo a nebe vpodstatě nemají a vlastně ani boha.
U židů si nejsem jist, ale vzhledem k tomu, že desatero (jednoho boha budeš míti) dal bůh už židům, tak se obávám, že ani u nich ateista neuspěje.
Budhisti peklo a nebe vpodstatě nemají a vlastně ani boha.
U židů si nejsem jist, ale vzhledem k tomu, že desatero (jednoho boha budeš míti) dal bůh už židům, tak se obávám, že ani u nich ateista neuspěje.
16.09.2013 - 23:20
104
Podle Židů ano, podle Muslimů ano, podle Hinduistů taky Budhisti se reinkarnují. Jen křesťanství se drží pekla
16.09.2013 - 10:33
104
Náčelník Holá Ruka: Moje otázka zněla jinak. Proč bych nemohl (nesměl?) i jako nevěřící uvažovat o bohu? Proč bych se nemohl bavit objevováním vnitřních rozporů v křesťanství? (To není totéž, jako dělat vtipy na církev)
16.09.2013 - 09:59
104
Vladan: Čistě po logice věci - Pokud jsem ateista, jsem nevěřící. Nevěřím, že je na světě, či v jeho blízkém okolí, jakákoliv vyšší moc. Jsem čistě pragmatický člověk, pro kterého posmrtný život prostě neexistuje.
Ale pokud si z toho robíš srandu, tak pokračuj. Není nic lepšího než vtipy na církev.
Ale pokud si z toho robíš srandu, tak pokračuj. Není nic lepšího než vtipy na církev.
15.09.2013 - 23:56
104
Náčelník Holá Ruka: Proč myslíš, že ateista (a tím spíš agnostik) nemůže uvažovat o bohu a tedy i o nanebevzetí? Proč by se nemohl ohradit, proti tomu, že ho někdo "strká", kam nechce? I když je to "jen" papež? Proč by si z toho nemohl dělat srandu? A tohle sranda je. Mě může být opravdu úplně jedno, co papež říká o nanebevzetí ateistů, ale bavím se tím. Baví mě hledat logické nekonzistence a nanebevzetí ateistů taková nekonzistence je - koliduje minimálně s prvním přikázáním. Proto Vatikán tak rychle přispěchal s odvoláním výroku.
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
Sucháč řekl o Yana :Neskutečně přirozená básnířka, která dokáže zachytit běžný život podobně, jako malíř na obraze...