09.07.2011
59, muž, Olomouc
|
komentáře uživatele :
12.08.2012 - 06:52
64(21.)
Vladan: Jan -10. 34 - Odpověděl jim Ježíš: Však psáno jest v Zákoně vašem: Já jsem řekl: Bohové jste.
v Bibli je víc pantheistických výroků např. Já a otec jedno jsme-to zase ukazuje na to že Ježíš-nebo kdo tam říká-mluví o jednotě která je skrytá za dvojností,dualitou. Jenže vyznat se v Bibli je těžké,je mimlionkrát přepisovaná,upravovaná,jsou různé Bible z různých dob atd. Ale při pozornějším čtení se tam ty mystické nebo gnostické úryvky dají uvidět. Ale to je jedno, copak člověk potřebuje nějaký svatý manuál na to,aby vědel jak se má chovat. Jsme nesvépravní nebo co?:-) Taron mluví o moudrosti v Bibli-no,něco by se tam možná našlo,ale aby se člověk choval jako člověk,v tom dobré slova smyslu nepotřebuje Bibli,má svůj etický kodex v srdci,ne? Na co nějaké tisíce let staré poučky a navíc které jsou tak často chaotické a nesrozumitelné?
v Bibli je víc pantheistických výroků např. Já a otec jedno jsme-to zase ukazuje na to že Ježíš-nebo kdo tam říká-mluví o jednotě která je skrytá za dvojností,dualitou. Jenže vyznat se v Bibli je těžké,je mimlionkrát přepisovaná,upravovaná,jsou různé Bible z různých dob atd. Ale při pozornějším čtení se tam ty mystické nebo gnostické úryvky dají uvidět. Ale to je jedno, copak člověk potřebuje nějaký svatý manuál na to,aby vědel jak se má chovat. Jsme nesvépravní nebo co?:-) Taron mluví o moudrosti v Bibli-no,něco by se tam možná našlo,ale aby se člověk choval jako člověk,v tom dobré slova smyslu nepotřebuje Bibli,má svůj etický kodex v srdci,ne? Na co nějaké tisíce let staré poučky a navíc které jsou tak často chaotické a nesrozumitelné?
12.08.2012 - 06:30
64(20.)
Vladan: Tak nějak jsem to myslel,ale já se to snažím zdůraňovat pořád že pokud už tedy člověk v Boha věří,nepotřebuje k tomu pofiderní, amoralní,pokrytecké organizace typu katolické církve a jiné. Církev žádné přednostné právo na Boha nemá-copak to je tak těžké vidět.?Tedy pokud něco jako Bůh existuje,tak určitě není stranický křesťan: Mám tady pár básniček z dřívější doby -ironických na toto téma-tak je sem dám. Z určitou formou lidské nevědomosti (mám chuť říct hlouposti,ale to by si mohl někdo špatně vyložit) se dá asi bojovat z větší části jen humorem.. Jak kdosi řekl:
"Život musí být sranda od rána do večera a pokud není,tak je to informace o tom, že je někde chyba v nastavení..:-)
"Život musí být sranda od rána do večera a pokud není,tak je to informace o tom, že je někde chyba v nastavení..:-)
11.08.2012 - 13:38
5(5.)
Tou říkankou se nechci dotknout žádné Marušky,je to moc pěkné jméno,ale ta básnička je částečně pravdivá-víceméně.:-)
11.08.2012 - 09:09
64(7.)
Vladan: Možná není od věci ani toto:
http://www.nemamcodelat.cz/wp-content/uploads/2012/04/matous.jpg
http://www.nemamcodelat.cz/wp-content/uploads/2012/04/matous.jpg
11.08.2012 - 08:10
64(6.)
Vladan: Církev dokáže nemožné,spojí duchovno s materiálnem,a ještě to nějak určitě chytře okecat. Z toho eticko-duchovního pohledu samozřejmě majetek problém není-problém není něco vlastnit,ale problém je když něco začne vlastnit nás. Tedy člověka který vidí, že jakkákoliv závislost na něčem ho ovládá,a není už schopen se věnovat plně něčemu jinému.Prostě mamon,stejně jako třeba drogy,nebo závislost ne jiném člověku bere svobodu. Proto nikdy žádný prelát nebo jiný církevní papaláš,nemůže z podstaty mluvit nebo kázát nějakou morálku z titulu nějakého duchovního. Vždycky budou šířit jen tmu a lži. Prostě jsou to podvodníci-a nejen katolíci,majetky mají dostat vrácené i jiné církve,i když míň. Mě nejvíc vadí ten postoj "zástupců Božích" kteří nejlíp ví co a jak je všechno kolem Boha a jak se mají lidé chovat, aby byli spaseni atd. a na druhé straně nikdy nekončící chamtivost a lačnost po světských věcech,nejen majetku ale i moci,Vatikán moralizuje a komentuje skoro všechno a přitom má máslo na hlavě odjakživa. Mě se třeba líbí různé kostely a chrámy jako historické a architektonické objekty-ne už tak co symbolizují a co se v nich káže,to z nich nich dělá klasické ideologické svatostánky k cílenému zpracovávání věřících. Oni tam samozřejmě chodí dobrovolně,no,vlastně ani ne,strach je tam nutí chodit-ale vypadá to že dobrovolně.Ale to jiná věc. Takže tyto kostely,jejich údržba,platy kněžích atd. by si církev platila po "vyrovnání" sama. A co když ty peníze nějak rozfrcá,a po pár letech nebo desetiletích na tom bude stejně jako teď? Ale už bez podpory státu? Všechno se to začne pomalu rozpadat,kněží budou na úřadech práce..:-) Stát to tak nechá? Všechny ty kostely ve městech,na vesnicích,kapičky,kříže a nevím co ještě. Stát to nechá být když bude odluka od církve? I když to všechno co se týká křesťanství má pofiderní morální hodnotu,historickou určitě,je to součást našich dějin ať chceme nebo ne. Takže aby to nedopadlo tak,že jednou příjde církve s tím,že pokud si chce stát toto zachovat jako historicko-kulturní hodnoty,tak musí zase platit,protože církev bohužel třeba špatně investovala,nebo to utratila peníze v Africe když se Vatikán snažil udělat z Afričanů křesťany. Nebo z eskymáků,to je jedno. Mě toto všechno nějak smrdí čertovinou,protože Satan byl vždycky nejlepší přítel církve,už po staletí ji pomáhá udržovat v chodu..:-)
11.08.2012 - 07:18
2(2.)
Hezké..jen tu kukačku jsem už dlouho neslyšel,dřív kukala pořád,teď,posledních několik let nic..
10.08.2012 - 20:55
64(3.)
Pokud bych se měl já nějak definovat politicky-přece bych jen byl na rozdíl od Vladana mírně doleva. Ale to spíš pramení ne z nějakých velkých sympatií k ČSSD,neřkuli např ke komunistům,to užvůbec ne,ale spíš z té mé pocitové stránky. Prostě se mi Kalousko-knížecko-Nečasovská kombinace protiví už od pohledu. Je to spíš otázka emocí než racionálního postoje,nedělám si iluze o politících obecně. To co mi vadí na restitucích,nejsou ani samotné peníze-nejsou moje,tak co-ale ten pokrytecký přístup organizace,která je ve své podstatě zločinecká a přitom si hraje na duchovní autoritu. Chamtivost církevních představitelů je stejná odjakživa,ale za přitom za hlavní a nejdůležitější postavu považují Ježíše. Který proti mamonu brojí a to dost ostře brojí na několika místech v Novém zákoně. Samozřejmě pro křesťany jsou Ježíšova slova závazná jen do té míry,jak se jim to zrovna hodí. Nejdůležitější je údajná Ježíšova spasitelská smrt-což je pitomost jedna z největších- a to ostatní? To se dá okecat-něco se má brát doslova,něco jen obrazně,podle toho jak se to té které křesťanské frakci,sektě,církvi zrovna hodí. Pokud by byla KC nějaký podnikatelský subjekt,tak by mě ani na vteřinu nezajímalo kolik jim dají nebo nedají peněz. Ale Ježíšova slova-Nejde sloužit dvěma pánům,Bohu a mamonu,protože jednoho z nich budeš vždycky nenávidět-jsou opravdu z psychologiského hladiska trefné. Pokud člověk věří v Boha který je nad těmito světskými věcmi. Takže se nabízí jednoduchá otázka: Když církev tak touží po majetku,a to odjakživa,tady majetek a mamon miluje,koho potom nenávidí? Tady je to jasné a černobílé,a pravá podstata církve se ukazuje ve vší své nahotě. A jejich členů samozřejmě taky,dyž se k ní hlásí. Takže mi jde o ten eticko-morální postoj. Prostě se mi pokrytectví hnusí,a to nemluvím o spoustě dalších ,mnohem horších postojích a činech této party svatoušků..
10.08.2012 - 12:20
13(9.)
black.heart: Takže humor není "kulturní obohacení"? Myslíš že všichni humoristé,komici atd.na světě byly jen takovými šašky,kteří živořili ve stínu "pravého umění?
Je tady přece sekce -básně srandovní-ne? A myslím že té dramatické tvorby je tady až až. Taky bych sem mohl dávat takové básničky,mám něco,ale zatím se mi zdá převládá vážná tvorba,tak ať se to trochu vyrovná..
Je tady přece sekce -básně srandovní-ne? A myslím že té dramatické tvorby je tady až až. Taky bych sem mohl dávat takové básničky,mám něco,ale zatím se mi zdá převládá vážná tvorba,tak ať se to trochu vyrovná..
10.08.2012 - 11:00
13(7.)
black.heart: Smysl pro humor není umění ale dar,obsah je důležitější než forma. Vážných básnček je tady všude dost..
10.08.2012 - 09:50
13(3.)
PrimaDen: Jo,je,občas se mi nějaký vtip líbí víc než ostatní tak si ho zveršuju-takový suchý humor se mi líbí..:-)
08.08.2012 - 11:32
15(12.)
Vladan: Já taky nejsem básník,jen mi to nějak naskočilo že by to třeba šlo i takto..:-)
08.08.2012 - 11:31
15(11.)
black.heart: Je to možné,psal jsem to už dřív a teď jsem to jen narychlo opsal,taky už jsem nějaký pátek ze školy venku,a další věc že mi ten text občas trochu skáče před očima..Jsem už starý pardál,hůře vidím,vždyť pamatuju ještě Žižku když měl obě oči..! Tak se za nějakou chybičku omlouvám.:-)
08.08.2012 - 10:11
15(7.)
Vladan: A co takhle:
Když k srdci zlému tlukotu
věk přidá taky hluchotu
tak je tu dobrý důvod-
když pes má v EU původ
ať nikdo nemá hemzy
zažádat si o psí penzi..
:-)
Když k srdci zlému tlukotu
věk přidá taky hluchotu
tak je tu dobrý důvod-
když pes má v EU původ
ať nikdo nemá hemzy
zažádat si o psí penzi..
:-)
08.08.2012 - 10:05
15(6.)
Lusy: No,to snad ani klasická básnička není,jen takové veršování k zasmání s a občas s příběhem:-)
08.08.2012 - 07:50
15(2.)
alexis: Jednou až sem dám všechny tyto zveršované srandičky-už jich zase tak moc nemám,napíšu o Vraťovi co jsme spolu prožili za srandy a ptákoviny :-)
07.08.2012 - 06:59
48(42.)
taron: Humorné na tom je,že jako věřící ti hodně o životě právě uniká. Pokud svou energii a zájem zaměříš jen na jednu věc-tady víru-všechno v životě je zabarvené filtrem víry,a proto neuvidíš věci nikdy jasněji,vždycky budeš určitým způsobem omezená. Život není o víře,život je o tom,CO PRÁVĚ JE. To není ateistická teze,to je jednoduše fakt. Pokud přijmeš to co je-protože nic jiného být přece nemůže, od toho se můžeš odrazit a jít,zkoumat dál. Pokud ale máš svou základnu ve víře,která je tím CO MÁ BÝT,CO SNAD BUDE- stojíš na iluzorní lávce svých pouhých přání a nadějí. Které tě sice můžou utěšovat,ale to je všechno. Ale spoustě lidí to k životu stačí,jsou ale lidé kteří nechtějí celý život být jen otrokem svých představ,které jsou jen představami někoho jiného z dřívějška. Někdo prostě nechce být jen pouhým člověkem "z druhé ruky". Chce poznat a prožít sám,a to tady a teď, na zemi,ne v nějakém problematickém posmrtném nebi toho, nebo onoho náboženství.
07.08.2012 - 06:42
6(6.)
John Stix: Kdosi řekl: Ticho je řeč Boha,a všechno ostatní je jen špatný překlad..
Myslím že nejlepší modlitba je modlitba tichem. Ovšem ne tím tichem které je jen nepřítomnost hluku světa,ale hlavně vnitřním tichem jako nepřítomností hluku myšlení.
Myslím že nejlepší modlitba je modlitba tichem. Ovšem ne tím tichem které je jen nepřítomnost hluku světa,ale hlavně vnitřním tichem jako nepřítomností hluku myšlení.
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Angelon [17], Zoe [14], Vavrys [13], Jaruska [12], Deer [10], Leonn [3], Dalmet [3], rebarbora [2]» řekli o sobě
Yana řekla o Sucháč :Realista, který se občas toulá v oblacích ( to je to první co mě napadne ). Vnímám, že má jasno, ale přesto tomu občas uniká a je mu dobře v tom rozervaném světě básníků, muzikantů, bohémů, a to se mi líbí. Vnímám, že stojí nohama pevně na zemi, ale rád se od země odpoutá. Píše básničky plné radosti ze života, z lásky, z lásky a obdivu k ženám. Ví své a když se občas přežene mráček, brzy ho nahradí sluníčko. A ještě si cením toho, že dokáže pochválit, povzbudit, ale i taktně zkritizovat. Sakra co napsat negativního??? Asi jen to, že ho vlastně vůbec neznám...