přidáno 09.05.2021
hodnoceno 28
čteno 831(17)
posláno 0
Letní podvečer
akátovou ulicí šel-
člověk se stínem.
přidáno 19.05.2021 - 14:14
bazi: kvůli mně si nemusíš ani utřít prdel, ale kvůli odkazu, který jsem poslal a předním japonským básníkům dřívější i dnešní doby bys mohl pochopit, že to, co tvrdíš je mystifikace a nepochopení japonského jazyka, jeho pravidel a zároveň pravidel pro haiku.
přidáno 15.05.2021 - 14:16
Haiku se dá psát i jedno slabičné. Někteří přední básníci ve svých knihách, takto píši. To vím, ale přesněji je dvou a tříslabičné slovo pro české haiku. Bazi, nemá pravdu, že moje haiku tříslabičné a dvou slabičné je špatně. Ale s tímto zaujatým člověkem se nemíním hádat. Jen tady lidi mystifikoval a budou zmatení, kolikaslabičné haiku se správně píše. Já píšu dvou a tří slabičné a vím, že je to správně. A on at si píše, co chce. Ale at nepoučuje, když to neví. Toto píšu o svém haiku.:-)
přidáno 15.05.2021 - 12:18
Lasak: to víš, že jo...my kvůli tobě, protože se čas od času pobryndáš čajem, budeme psát haiku v japonštině. pokud někdo nezvládá rozslabikovat český slovo (viz Klimešová), musí očekávat reakci. konec konců, k tomu jsem se vyjadřoval...howgh
přidáno 15.05.2021 - 12:08
Jana Klimešová: Já jen upozorním, že haiku má pravidla, která nejsou do češtiny dokonale přenositelná a neřekl bych, že jedna či druhá varianta je špatně. Ve výsledku jsou přijatelné obě, protože dodržení všech pravidel je s česky napsaným haiku neslučitelné. Ono už jen napsat haiku jinak než v japonštině je jeden z prohřešků, takže tyhle hádky o tom, co je a není správné haiku jsou vždy spíš sranda.
přidáno 15.05.2021 - 12:05
bazi: Já zapomněl, že existence na internetu ti dává automaticky znalost japonského haiku. Já jako člověk, věnující se čaji a japonské kultuře x let a do toho člověk z prostředí lit. serverů taky už několik let. Na tomhle si můžeš třeba všimnout, že jsem od roku 2012 a přitom to není první web, ale poslední, kde jsem zakotvil.
Každopádně proč se nezeptat třeba samotných japonců, jak se má haiku psát... No tady máš názor jednoho z nich, který stojí za mým názorem a nikoli za tvým
http://www.nahaiwrimo.com/home/why-no-5-7-5
přidáno 11.05.2021 - 22:49
Rušno koukám v ulici pod akátem, a těch stínů.....člověčích. Hodně zdaru. :-)
přidáno 11.05.2021 - 12:19
Pojal jste to úplně jinak. Zřejmě jste hádavý člověk. Já vám jen jasně dala najevo, že jste se u mého díla mýlil. Samozřejmě, pokud budete komentovat mé dílo konstruktivní kritikou, pak je to OK. Ale upozornovat mne na chyby, které tam nejsou, s tím nesouhlasím. A opakuji. V českém haiku se používají dvou a tříslabičné skupiny. V opačném případě, jste vy a vaši přátelé o kterých píšete, haiku nesprávně psali. Stojím si za svým. Nemáte pravdu a stále se se mnou přete. Je to smutné, že člověk neumí přiznat porážku. Vaši přátelé to vidí. Nashledanou.
přidáno 11.05.2021 - 10:55
Jana Klimešová: děkuji za doporučení, ale s dovolením, díla ostatních budu dál komentovat dle svého nejlepšího vědomí a svědomí, přičemž Vy budete mít na toto mé rozhodnutí vliv opravdu pramalý
přidáno 10.05.2021 - 22:15
Vždyt jsem vám vybrala z pravidel a dvakrát to tady je dole napsané (české haiku na dvě a tři slabiky ) ( japonské haiku pěti a sedmičlenné úseky. ) Už mě to nebaví. Pište si to jak chcete, ale prosím, nekomentujte zavádějícími slovy moji práci. Děkuji.:-)
přidáno 10.05.2021 - 21:49
Jana Klimešová: bohužel, já i většina haikařů píšeme tento druh veršů v češtině, takže se řídíme českým slabikoslovím, ale přít se s tebou již nebudu, nebylo by to důstojné, neboť mi stačil ten tvůj příklad se "žbluňk". nejen, že jsi zvolila český překlad, ale navíc to byl zrovna překlad nejhorší možný a to sice absolutně volný. V japonštině pochopitelně slabiky sedí, jak je v textu názorně ukázáno. no nic, buď zdráva na těle i na duchu
přidáno 10.05.2021 - 21:44
aki, ali jsou trojslabiky, které se používají v haiku. To ty píšeš..u.li.ce jako tři a správně je dvě. Uli.ce. Možná jsi v haiku kovaný, ale mám školu od nejlepších básníků. V opačném případě , bych to haiku tady nedala. Řid se pravidly. Dvou a tří slabičné je správně do haiku. Jednoslabičné tam nepatří.
přidáno 10.05.2021 - 21:31
vychází z přirozeného rytmu japonského jazyka. Na rozdíl od přirozeného daktylotrochejského rytmu českého jazyka (střídání tří a dvou slabičných skupin s přízvukem zpravidla na první slabice) se v japonštině střídají nejčastěji pěti a sedmislabičné úseky.
Přečti si to znovu, co píšu nahoře. Je to vynato z pravidel haiku. Tak to jsi nějak špatně kovaný v haiku. Promin, ale ted jsi hodně lidí mystifikoval. Nemáš pravdu.
přidáno 10.05.2021 - 20:52
Jana Klimešová: promiň, samozřejmě to vůbec není důležité (konec konců se na světě dějí větší hrůzy, než toto), ale v haiku jsem celkem kovaný, takže je lepší nechat se poučit, než si tvrdohlavě trvat na svém...nicméně pokud jsou pro tebe "aká" a "uli" jednoslabiky, tak to halt chytrému napověz, do...
přidáno 10.05.2021 - 20:52
vychází z přirozeného rytmu japonského jazyka. Na rozdíl od přirozeného daktylotrochejského rytmu českého jazyka (střídání tří a dvou slabičných skupin s přízvukem zpravidla na první slabice) se v japonštině střídají nejčastěji pěti a sedmislabičné úseky.

V žádném případě se nepíše o jedné slabice. To by si zasloužilo omluvu. že? .:-)
přidáno 10.05.2021 - 20:43
bazi: Nebudu se dohadovat, ale haiku se píše , tak jak jsem napsala. A tak ho dělám vždy a jsi první, který s tím nesouhlasí. Je mi líto.
přidáno 10.05.2021 - 20:38
Jana Klimešová: až na to, že slabiky jsou následující:

a-ká-to-vou-u-li-cí-šel...tedy 8, ale promiň, slabikovat jsme se učili na základce, na takové polopatické vysvětlování už nemám fakt sílu.
přidáno 10.05.2021 - 20:34
Mám s mezerníkem 5-7-5-
aká-to-vou-uli-cí-šel to je 6 + mezerník.
V haiku se slabiky počítají takto. Pouze souhlásky , ne samohlásky.
přidáno 10.05.2021 - 20:32
Jana Klimešová: tady máš vysvětlení té žáby, v japonštině jde pochopitelně o 5-7-5, i překlad je jiný, než máš ty, ale mrkni sama, uvidíš, že si to necucám z prstu:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Haiku
přidáno 10.05.2021 - 20:27
Jana Klimešová: nechápu...s tim mezerníkem, já mluvím o 5-7-5, ty máš 5-8-5. ale to já jen upozorňuji, autorka jseš ty a tudíž si můžeš psát jak chceš, na to já nemohu mít a ani nemám žádný vliv, jen je to pak fajn veršovánka, ale ne haiku
přidáno 10.05.2021 - 20:23
bazi: bazi: Tady je haiku od Bašóa. Tudíž mezerník jsem zapomněla dát. A poslední sloka také není 5 a přitom je to uznávaný básník. Tak sorry.

Prastarý rybník,
žába do něj skočí —
žbluňk!
přidáno 10.05.2021 - 20:17
bazi: Tak dobře. Dám tam mezerník a už je to v pořádku.
přidáno 10.05.2021 - 19:52
Lasak: nesouhlasím, po fórech s poezií se pohybuju už bratru přes jedenáct let a haiku většina z nás tvoří vždy v rozestavení pět obránců, sedm středopolařů a pět útočníků. Klimešová Jana tak ostatně učinila též ve svém haiku předposledním s názvem Skalka jen o pár cm níže pod tímto
přidáno 10.05.2021 - 18:53
bazi: až na to, že haiku má taková pravidla, že v češtině ani napsat nejde. Nemluvě o tom, že 5-7-5 je úplně stejně nepřenositelné pravidlo.
přidáno 10.05.2021 - 10:10
haiku má určitá pravidla a jedním z nich je pravidlo slabik, tedy 5-7-5. právě takový poměr byl nastaven kvůli nejednoduchosti při komponování. zde je prostřední hodnota přestřelena
přidáno 10.05.2021 - 04:57
Asi v duši, jak to tak cítím.
přidáno 10.05.2021 - 01:58
Se stínem vedle sebe nebo se stínem v duši? Líbí...
přidáno 09.05.2021 - 22:56
Jo, jo, jo.
přidáno 09.05.2021 - 21:33
Pokut ty bílé hrozny voněly bylo to krasné.

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Ulice : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Tráva
Předchozí dílo autora : Skalka

» nováčci
Eraso Holexa
» narozeniny
slečna Lily [17], nevěrná [16], Alex07 [13], Tajemný [13], Máňa na koni [1]
» řekli o sobě
Severka řekla o prostějanek :
Janinka ;) skvělá kamarádka, básnířka, měsíček...mé černé svědomí...se kterým jsem zažila spoustu legrace...děkuji ti za to že jsi...;) šálilálilááááá....
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming