22.02.2017 33 1546(39) 0 |
Hyacint v mé hlavě
z kočičích hlav stavě
přemýšlím nad souboji
Hyacint v mé hlavě
tolik jinotajů ve zprávě
oblékám srdce do zbroji
Hyacint v mém krku
chystám se k útoku
doufám, že to za to stojí
Hyacint v mé hrudi
ten úsměv studí
srdce prohru hlavě zatají
z kočičích hlav stavě
přemýšlím nad souboji
Hyacint v mé hlavě
tolik jinotajů ve zprávě
oblékám srdce do zbroji
Hyacint v mém krku
chystám se k útoku
doufám, že to za to stojí
Hyacint v mé hrudi
ten úsměv studí
srdce prohru hlavě zatají
24.02.2017 - 23:26
Devils_PIMP: Člověk, který tak snadno vynáší soudy o inteligenci člověka, pokorou asi úplně neoplývá. :) Nebolí tě oko? Nějak tuším, že v něm máš trám.
24.02.2017 - 22:31
Devils_PIMP
Nejen, zme neumíš psát, ale koukám, že neumíš ani číst. Jasně jsem napsal, co mi vadí. To, že to nechápeš jen ukazuje tvoji pramalou inteligenci, která se notabene odráží v onom rádoby díle o nicmem. Uč se pokoře a bude dobře...
24.02.2017 - 18:36
Hyacinty mě určitě zaujaly :-) a když budeš dobře sledovat a číst tak myslím že to poskládáš líp a jednou ještě líp, ta předchozí se mi taky líbí :-)
23.02.2017 - 18:55
Zamila
linoryt: Já a zahořklý člověk, no, to se povedlo ... Dobrej vtip :-) Měj se :-)
23.02.2017 - 18:54
Zamila: Bohužel nejsi kritik, ale zahořklý člověk.
Za stáhnutí vojsk děkuji. Doufám jen, že nedojde k dalším násilným intervencím.
Za stáhnutí vojsk děkuji. Doufám jen, že nedojde k dalším násilným intervencím.
23.02.2017 - 18:47
Tom Cortés: Do nějakých strukturálních analýz Psanců se úplně pouštět nechci. Myslím, že není rozdíl v tom, že ty to bereš vážně a oni ne. Jen každý kladete důraz na něco jiného. Samozřejmě některé věci přejít nejde (viz hyacintové problémy :D). Problematické je, když se tak široké spektrum umělců akumuluje na tak malé platformě. Dle mého je to jen o problému s porozuměním, které je v některých případech asi není možné.
23.02.2017 - 18:46
Zamila
linoryt: Nikoho neurážím, píši stále jen o díle. A je třeba si uvědomit, že neseš kůži na trh - se vším, co k tomu patří. Stejně nakonec jednou bude člověk vděčný jen nejostřejším kritikům. Je to jako s výchovou od rodičů - rodiče-kamarádi jsou fajn, ale musí i imponovat a jít příkladem. Mrzí mě, že sis všechno vztáhla na mou osobu a máš tedy o mně vytvořen mylný názor, ale tak máme demokracii ... Piš, jak chceš. Už nebudu okupovat Tvá díla, tak klid :-)
23.02.2017 - 18:22
linoryt: Však v pořádku, nic velkého se nestalo. Jen si pár lidí zbytečně rýplo, protože prostě "musí".
Až tu budeš delší dobu, poznáš, že jsou tu lidi, kdo se o psaní aktivně zajímají, že jsou tu další, co píšou jen pro sebe a pro radost, a že jsou tu i diletanti a pozéři - jako ostatně všude, kde jde o umění.
Koho si kam zařadíš, a zda a od koho si necháš radit, je už jenom na tobě, tvém vkusu a tvých cílech.
Až tu budeš delší dobu, poznáš, že jsou tu lidi, kdo se o psaní aktivně zajímají, že jsou tu další, co píšou jen pro sebe a pro radost, a že jsou tu i diletanti a pozéři - jako ostatně všude, kde jde o umění.
Koho si kam zařadíš, a zda a od koho si necháš radit, je už jenom na tobě, tvém vkusu a tvých cílech.
23.02.2017 - 18:16
Zamila: Vkládám to, co umím. Pokud by byla poezie doopravdy důležitá pro tebe, tak by si neurážela začínající psance. Já udělala to nejlepší, co zatím umím. A věřím, že se zlepším.
Tomům komentář byl směrodatný. To o těch tvých říci nemůžu. Toma nikdo neurážel. A myslím, že jsem kritiku od Toma, Orionky, Casa.de.locos, přijala s pokorou.
Tomům komentář byl směrodatný. To o těch tvých říci nemůžu. Toma nikdo neurážel. A myslím, že jsem kritiku od Toma, Orionky, Casa.de.locos, přijala s pokorou.
23.02.2017 - 18:11
Zamila
linoryt: Ježiši, pořád zaměňujete autora s jeho poezií - není to totéž ! A tady jsme přece (byli) od toho, aby nám šlo o dílo, nikoliv o člověka. Pokud by tu každý vkládal cokoliv, co ho zrovna napadne, aniž by to doladil do nejlepšího možného konce, jak by to tu asi vypadalo ...? Ale chápu, že pro někoho je kritika prostě jen urážka ega, někdo holt nechce slyšet, že se má nad tím, co vkládá, zamyslet. Tak jen se dál plácejte po rameni, jak jste skvělí. A nezapomínejte pak nekomentovat (nebo naopak hanit) díla kritiků. Tom píše skvěle a řada dalších tady, tak se učte od nich, pokud je pro vás poezie důležitá. Ale asi ne příliš.
23.02.2017 - 18:07
Zamila: Tak to vůbec potom nechápu. Existují osobní vzkazy. Neútočím. Pokud pod mou báseň píše někdo, že je plevelem, tak to bez povšimnutí nechat ale nemůžu.
23.02.2017 - 17:54
Zamila
linoryt: Ano, to opravdu patřilo Orionce. A nic irelevantního na svém komentu nevidím. Ale jak vidím, útoky na osobu Tě baví, takže konstruktivní kritika zde opravdu nemá místo. Tak si dál pište, co chcete, zřejmě to opravdu děláte jen pro radost a pro setrvání na místě. Tak do toho :-)
23.02.2017 - 17:16
Zamila: To asi nebylo adresováno Orionce, že?
Jedna báseň na kterou se snesla tsunami kritiky ze 14, to mi příjde jako úspěch. Jsem asi plevel. Nadějí mi budíž, že i plevel má krásné květy.
Souhlasím, že by kritika neměla být útočná. Přečti si ještě jednou, co jsi napsala a zhodnoť, jestli se toho držíš. Pokud chceš kritizovat mou tvorbu, tak ať! Jen nechápu, proč do toho taháš své životní příběhy, příjde mi to irelevantní.
Cituji: "Tady to sakra nemá bejt o útocích kritika na kritizované a naopak, ale zejména o dílech, práci a zlepšování. Jen jestli se tady někdo chce vůbec zlepšovat ..."
Poslední věta opravdu útočná není. :)
Tady jen malá kritika kritiky. I ta má svá pravidla!
Jedna báseň na kterou se snesla tsunami kritiky ze 14, to mi příjde jako úspěch. Jsem asi plevel. Nadějí mi budíž, že i plevel má krásné květy.
Souhlasím, že by kritika neměla být útočná. Přečti si ještě jednou, co jsi napsala a zhodnoť, jestli se toho držíš. Pokud chceš kritizovat mou tvorbu, tak ať! Jen nechápu, proč do toho taháš své životní příběhy, příjde mi to irelevantní.
Cituji: "Tady to sakra nemá bejt o útocích kritika na kritizované a naopak, ale zejména o dílech, práci a zlepšování. Jen jestli se tady někdo chce vůbec zlepšovat ..."
Poslední věta opravdu útočná není. :)
Tady jen malá kritika kritiky. I ta má svá pravidla!
23.02.2017 - 16:59
Zamila
Orionka: Proto Ti uvádím, na jakém webu začínat. A většinou to funguje tak, že čím větší pecku od kritiky dostaneš, tím víc se nad sebou a svojí tvorbou zamyslíš. Víš, jaké to je, probírat se tady min. patnácti podobnými kousky než se dostaneš k pár dobrým básním ? Nemělo by se to tu zaplevelovat. A víš, kolikrát mi Puero a jiní (i na piste-povidky a jiných portálech) napsali, že to a tamto je fakt sra*ka ? A napsali také proč. No, a tady je špatně úplně všechno. K tomu by se on třeba ani nevyjadřoval. Je třeba číst dobré autory - amatérské nebo ty klasické literární... Vždyť se stačí i podívat třeba na NoWiše, jak tady psal v šestnácti, na casu de locos a další ... A učit se a učit. Na mě padlo a padá tolik kritiky - a ačkoliv padá i na mě jako člověka (kterého si tu řada plete s pokrouceným virtuálním já) - s kritikou od kohokoliv se nad tou svou věcí zamyslím ... Tady to sakra nemá bejt o útocích kritika na kritizované a naopak, ale zejména o dílech, práci a zlepšování. Jen jestli se tady někdo chce vůbec zlepšovat ...
23.02.2017 - 14:29
casa.de.locos: Díky. Třeba se v budoucnu dočká téma lepšího zpracování. :) Ale nevím, jestli v té době budu ještě tolik podléhat hyacintům.
23.02.2017 - 14:28
Devils_PIMP: Vyšší význam? Nezaujala, nebavila?
Nesouhlasím, zaujala tě očividně svoji nanicovatostí, dle tvých slov, jinak bysis nedal tu práci psát takový zlý a nekonstruktivní komentář.
Nesouhlasím, zaujala tě očividně svoji nanicovatostí, dle tvých slov, jinak bysis nedal tu práci psát takový zlý a nekonstruktivní komentář.
23.02.2017 - 14:22
Tom Cortés: Musím s tebou částečně souhlasit. Chyby tam byly a asi i jsou. Drhne. Teď pro mě vyvstává otázka - Je to tedy báseň nehodná sdílení? Zatím asi nejsem tak zdatná pisatelka, ale když jsem ji psala, tak jsem do ní dala všechny své dojmy a pocity daného momentu a asi i schopnosti. Zavrhnout tu báseň, nebo přepisovat ( o což jsem se pokusila a dopadlo to ještě hůř :D :D ) by mi přišla škoda. Je to jedinečné, ač nedokonalé zachycení pro mě důležitého okamžiku.
Souhlasím, že plácat se po ramenou a honit si pérka nemá moc význam. Nevím ale jak to na Psacích chodí, jsem tu jen měsíc. Možná se mě chtěli jakožto nováčka zastanout, což mi příjde milé. Jsem křehký člověk, tak stejně jako jsou básně.
Souhlasím, že plácat se po ramenou a honit si pérka nemá moc význam. Nevím ale jak to na Psacích chodí, jsem tu jen měsíc. Možná se mě chtěli jakožto nováčka zastanout, což mi příjde milé. Jsem křehký člověk, tak stejně jako jsou básně.
23.02.2017 - 14:13
Orionka: Díky za konstruktivní kritiku. :) Ono to původně bylo stavě :D nějak jsem se snažila to opravit, když Tom říkal, že je tam chyba a trochu jsem to nezvládla.
23.02.2017 - 13:01
Báseň mě na rozdíl od názvu moc nezaujala - myslím, že takový obraz by zasloužil lepší provedení, bez gramatických chyb a jakési šroubovanosti, kterou tam vnímám.
K rytmu a formě se vyjadřovat nebudu, protože o tom vím prd.
K rytmu a formě se vyjadřovat nebudu, protože o tom vím prd.
23.02.2017 - 12:58
Devils_PIMP
Basen absolutne o nicem. Tady kolega na pravdu sila techto basni je v uderu a rytmu. Tato podtrada jak to tak i nejaky vyssi vyznam - nezaujala nebavila.
P. S. Nauc se pokore - prospiva charakteru
P. S. Nauc se pokore - prospiva charakteru
23.02.2017 - 12:51
Zamila: Jen taková poznámka - Jak má někdo rozeznat, na který server se může "odvážit" vložit svůj text? Má si nejdřív udělat jejich rešerši? Nevím podle jakých kriterií by ji teda hodnotil.
23.02.2017 - 12:22
Líbí se mi myšlenka, ale připadá mi nedotažená. Jak píše Tom, rytmus drhne a tím se celá stavba drolí. Rýmy hlavě - ve zprávě nebo stojí - zatají nejenom nefungují, ale přímo ruší, to už radši bez rýmů než takhle polovičatě. A toho přechodníku je vážně škoda, "stavě" by se i rýmovalo... pokud by tedy nevadilo hodit to do mužského rodu, ale "stavíce" tam nepatří určitě.
23.02.2017 - 11:37
Zamila
Kritika je od toho, aby se z ní člověk poučil - i mně dala hodně. Potřebovali byste básnické začátky na serveru Piste-povidky.cz, kde se s vámi kritici (nejen při soutěžích) fakt nemažou. Člověka to vzpruží, namotivuje, poučí - a on si sedne a tříbí techniku i slovní zásobu - a roste, pokud na to má (talent, dril a sebereflexi). A že tam jsou sakra fundovaní básníci ... Jiná sorta než tady. Navíc tam se ani nevyplatí po konstruktivní kritice z nedostatku argumentů a přebytku sebevědomí útočit na samotné kritiky ...
Mrzí mě, že se z tohohle serveru začíná vytrácet smysl pro kvalitu, dotažení, soudnost, sebereflexe ... Být tu Puero a jiní fundovaní básníci a mistři konstruktivní kritiky, nedovolil by si člověk vložit tuto parodii na poezii ...
Mrzí mě, že se z tohohle serveru začíná vytrácet smysl pro kvalitu, dotažení, soudnost, sebereflexe ... Být tu Puero a jiní fundovaní básníci a mistři konstruktivní kritiky, nedovolil by si člověk vložit tuto parodii na poezii ...
23.02.2017 - 11:15
linoryt: A stále ti tam hapruje přechodník. Ale můžeme i gramatiku přejít tím, že je to přece vyjádření, a o tom to je, ne?
23.02.2017 - 11:12
linoryt: Básní, které mají krátké úderné verše v jasně dané stavbě. Neexistujou žádné "moje kategorie". Ale když se rozhodneš pro vázaný verš, vázanost dělá právě rytmická jednota. Něco co místní diletanti a dojmologové stále nechápou.
Tou opravou ti vypadl jeden rým. Což nevadí. Co vadí je, že rýmuješ dva různé rytmické celky (hlavě-ve zprávě, čeština má přízvuk na předložce). A co vadí nejvíc je, že jsme na literárním serveru, a místo toho, aby se tu tříbila technika, a navzájem jsme se učili, plácá se tady pár lidí po ramenou, jak to tomu člověku, co legitimně upozornil na nedostatky, nandali.
Tou opravou ti vypadl jeden rým. Což nevadí. Co vadí je, že rýmuješ dva různé rytmické celky (hlavě-ve zprávě, čeština má přízvuk na předložce). A co vadí nejvíc je, že jsme na literárním serveru, a místo toho, aby se tu tříbila technika, a navzájem jsme se učili, plácá se tady pár lidí po ramenou, jak to tomu člověku, co legitimně upozornil na nedostatky, nandali.
23.02.2017 - 10:20
Jamb, trochej, spondej. Na to mrdej. Dělej to takto, protože Ti to jde dobře)
23.02.2017 - 01:18
meskalinaprach: Díky moc! Jsem ráda, že zaujala i přes gramatické chyby a pokulhávající, ne-li chromý rytmus!
23.02.2017 - 01:14
Tom Cortés: Síla těchto básní? Jakých těchto? Nerada bych, abys mě zařazoval do nějakých svojich kategorií. Ano, chyby byly.
23.02.2017 - 01:09
Timothy A. Postovit
Tolik jinotajů v básni. Síla těchhle básní je v tom, že jsou básněmi a ne souborem slov dosazeným do vzorečku.
23.02.2017 - 00:59
meskalinaprach
here come the cortés and his rytmus majstrštyk again!
zaujala mě. :)
zaujala mě. :)
23.02.2017 - 00:51
Síla těchhle básní je v úderným a pravidelným rytmu - něčem, co tu silně drhne. Navíc tam máš několik věcí gramaticky špatně.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Z hyacintů zbroj : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Předchozí dílo autora : Cesta vlakem
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 1» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Kira.cool [17], vokis [16], littlekaci [13], iluze [12], hříšník [11], Meedea [11], Mona019 [11], Darek [9], Breta [8]» řekli o sobě
loner řekl o Yana :Citlivá básnířka. Když vám bude říkat, že není romantik, nevěřte jí :)