Doufám, že tohle dílko bude vnímáno s humorem a nadhledem. Ani já ho nemyslím úplně vážně. A jsme na literárním serveru, takže inspiraci můžeme brát všude, ale pořád je to jen literatura :).
20.09.2016 14 1472(13) 0 |
Trousil své veršíky jak pes
co značkuje si revír
a s vlastním ocasem si hraje.
Bez ptaní a bez díků
rýmoval jak z rychlíku
svůj med z levného kraje.
Co jiný tvořil nesměle
a dával jenom po špetkách
on po kilech rozséval.
Verše mu lezly snad i z ...
ždímal je přímo
z básnického střeva.
Zblblý z ohraných lichotek
jak motýl z makového pole
nakonec veršoval úplně všude.
V komentářích, na chatu
tam všude šířil rýmovanou osvětu
ať po něm něco zbude.
Chválou on nikdy nešetřil
- to věru nebyl jeho styl -
však příliš mnoho plus se mění v mínus.
Tak všechny kolem otrávil
uši jim medem zalepil
ten samozvaný Ovidius.
co značkuje si revír
a s vlastním ocasem si hraje.
Bez ptaní a bez díků
rýmoval jak z rychlíku
svůj med z levného kraje.
Co jiný tvořil nesměle
a dával jenom po špetkách
on po kilech rozséval.
Verše mu lezly snad i z ...
ždímal je přímo
z básnického střeva.
Zblblý z ohraných lichotek
jak motýl z makového pole
nakonec veršoval úplně všude.
V komentářích, na chatu
tam všude šířil rýmovanou osvětu
ať po něm něco zbude.
Chválou on nikdy nešetřil
- to věru nebyl jeho styl -
však příliš mnoho plus se mění v mínus.
Tak všechny kolem otrávil
uši jim medem zalepil
ten samozvaný Ovidius.
Ze sbírky: Když psanci inspirují
05.06.2018 - 15:58
Amelie M.: Dík! Hele asi nenapíšu, zas tolik nevyčníváš... myslím vyčnívání v tom smyslu, který potřebuji jako inspiraci. Takže můžeš být v klidu :))
31.05.2018 - 21:09
ty mě bavíš! :) ty tvý reakce na to, co lítá kolem jsou prostě svižný, inteligentní a parádní..
PS: jestli jednou napíšeš i o mně, všechno, co jsem teď napsala, zapřu! :)))
PS: jestli jednou napíšeš i o mně, všechno, co jsem teď napsala, zapřu! :)))
08.10.2016 - 13:15
Devils_PIMP: Tak to fakt netuším, proč ti to vyskočilo :). Dík za zastavení.
08.10.2016 - 11:08
Nevim proc, ale naskocilo mi v hlave:
"...Vylihnul se novy tvor,
blazen diktátor..."
Hezky hrave. Narozdil od puera mam reakcni poezii rad...
"...Vylihnul se novy tvor,
blazen diktátor..."
Hezky hrave. Narozdil od puera mam reakcni poezii rad...
23.09.2016 - 08:37
Amadeo´´: Asi by ses divil, ale ta báseň vznikala na etapy a hodně dlouho, ležela mi tzv. v šuplíku. Takže ano, je o mých pocitech, ale nikoli o rozčilení, spíš o dlouhodobém znechucení. A že to umím i lépe? Já si to myslím taky a jsem ráda, děkuju :).
22.09.2016 - 21:23
To už Tě muselo něco pořádně rozčílit, když z toho vznikla tahle báseň :)
No, pokud budu hodnotit jenom formu, tak nejvíc se mi líbí úvodní strofa. Potom už mi to, abych byl upřímný, připadá básnicky trošku chaotické a myslím, že to umíš mnohem lépe.
Ale je mi jasné, že je to myšleno jako humorné zachycení a glosa o dění na jednom literárním serveru :)
No, pokud budu hodnotit jenom formu, tak nejvíc se mi líbí úvodní strofa. Potom už mi to, abych byl upřímný, připadá básnicky trošku chaotické a myslím, že to umíš mnohem lépe.
Ale je mi jasné, že je to myšleno jako humorné zachycení a glosa o dění na jednom literárním serveru :)
22.09.2016 - 16:06
Severak: Chápu, to asi nejsi sám :). Ale tady jsme jen virtuální odlesky sebe sama, neberme se zas tak vážně...
22.09.2016 - 12:31
No pěkně, Orionka se s tím nepáře, já nejsem až tak zastáncem takové otevřené kritiky, ať si dělá kdo chce, co chce, nevšímám si takových co se chovají tak jak píšeš a samozřejmě vím o kom je řeč, ale to neznamená že to odsuzuji, asi spíš obdivuji, nestydíš se za svůj názor a vím že jsi schopná si ho i obhájit a to je fajn
21.09.2016 - 21:39
Orionka: Tomu rozumím. A je to možná místy blíže hrany, ale nikoli za ní. ;-) Nevidím tedy s publikováním žádný problém. Naopak, oceňuji, že se nebojíš vyjádřit svůj názor. Jen piš klidně dál. ;-)
21.09.2016 - 08:34
Nikytu: Moc děkuji za názor i dlouhý komentář. Asi máš pravdu, že v tom mohlo být více hravosti a lehkosti. A taky vím, že tady jsem jaksi na hraně (ještě víc než v jiných dílech ispirovaných psanci). Přemýšlela jsem, jestli to sem vůbec dát, ale pak jsem si řekla, že autocenzura na literární server nepatří. Kdybych se bála svobodně vyjádřit i tady, můžu to s psaním rovnou zabalit.
20.09.2016 - 23:56
Koukám, že se nebojíš do toho opřít. Ačkoliv si myslím, že někdy méně je více a je lepší některé věci trochu zaonačit, víc vsadit na symboliku, dvojsmyslbost či hravost a nadsázku. Přeci jen to té poezii sluší víc, než když se použije jako otevřená a popisná kritika. Příkladem budiž třeba písně Jarka Nohavici (Ladovská zima, Dopis prezidentovi, ...) nebo Karla Kryla (Morituri te salutant, ...). Poukazují na to, co se jim nelíbí, ale tak hravě a elegantně, že si z toho lidé vezmou snad ještě víc. A ty si takto pohrát taky umíš (a i v tomto díle některé řádky jsou toho důkazem). ;-) Toť má výtka.
Jinak ale oceňuji to, jak se nikdy nebojíš reagovat na dění okolo sebe a jít s tím ven, ať se jedná o cokoliv. Celkově považuji za plus, když se v tvorbě autor zaobírá nejen svými vlastními pocity a záležitostmi, ale i okolím. A ty tohle plus prostě máš. ;-)
Jinak ale oceňuji to, jak se nikdy nebojíš reagovat na dění okolo sebe a jít s tím ven, ať se jedná o cokoliv. Celkově považuji za plus, když se v tvorbě autor zaobírá nejen svými vlastními pocity a záležitostmi, ale i okolím. A ty tohle plus prostě máš. ;-)
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Chrlič : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : O hnijícím jablíčku
Předchozí dílo autora : Příboj (a další dvě drobnosti)
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 1» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
Adrianne Nesser řekla o Liss Durman :Eliss! nejhodnejsi clovek, kterej kdy chodil do nasi tridy! preju ti stesti liss. a ty ho tam uricte najdes! drzim ti palce, at ses co nejlepsi!! mej se krasne!..budes u nas chybet!