Podle indiánských bájí se nesmělý jižní vítr zamiloval do dívky se zlatými vlasy. Jenomže se jí to styděl říct. Jen se díval a váhal až jednoho dne zjistil, že dívce vlasy zbělely. Bláznivý vítr se totiž zahleděl do pampelišky...
27.11.2014 18 1118(30) 0 |
A jsou i noci
kdy nebe tiše rozkvete
Kdy hvězdy zazáří
jak tvoje dlouhé vlasy
V ty chvíle
nedokážu spát
…
Víš
tehdy vzpomínám
na Tebe
nás
a vítr jménem Šewondasí
28.11.2014 - 09:31
DDD: To má jméno má svoje kouzlo, člověk v něm opravdu slyší hvízdání větru.
28.11.2014 - 09:25
Děkuju :-) Ne, to jméno mám z Longfellowa. Opatruju si doma české vydání jeho Písně o Hiawathovi z dvaapadesátého roku přebásněné Pavlem Eisnerem. Longfellow to samozřejmě píše Shawondasee, ale mě se strašně líbí, jak Eisner ta jména počeštil :-) Škoda, že se nikde nemůžu dopátrat původního Sládkova překladu z přelomu 19. a 20. století. Strašně by mě to zajímalo :-)
28.11.2014 - 09:05
Ta je krásně tajemná, vybájená, včetně toho větru... to jméno jsi vymyslel?
28.11.2014 - 07:33
Zamila: vanovaso: ta"jemna": Severak: Megynka: Leslie: Lenča: Johanka: Amelie M.: Ailin: Jejda, takových komentářů... Doufám, že se nebudete zlobit, když vám odepíšu takhle hromadně :-) Díky moc za zastavení a za vaše slova. Mám z nich radost :-)
27.11.2014 - 23:42
vyplatí se číst anotace a udělal jsem dobře, že jsem si jí přečetl až po básni
27.11.2014 - 19:35
Ta je ale nádherná... ostatně, jako vždycky :). Úplně ten vítr slyším, slyším jeho píseň.
27.11.2014 - 12:42
Ježiš, to je ale krásný ... Fakt kouzelný :-) A ta anotace je taky pěkná :-) Téééda ... Moc se mi to všechno líbí ! :-)
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Pampelišková : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : *.*.*.*
Předchozí dílo autora : Z pocitů slátaná
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 1» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
človiček řekl o "Autor"sám :Jsme stejní,ve verších ostatních hledáme sebe,hledáme odpovědi na své pocity,emoce,lásky,bolesti trápení.Jsou verše které nás přesahují a verše které teprve rostou,přesto to píše jedna velká bytost složená z lidí,Mějme tu bytost,naše kolektivní fluidum rádi,rozvíjejme ho a pomáhejme mu.S láskou k Vám všem človíček.