Naplní se věštba?
přidáno 30.03.2014
hodnoceno 1
čteno 1416(5)
posláno 0
"Zemřeš násilnou smrtí. Sebevraždou nebo utopením,“ řekla cikánka poté, co do mě zabodla černé oči, aniž by si všimla ostatních a bez dalšího slova odešla. Baba jedna! Vyděsila nejen mě, ale i ostatní kamarády z ulice ve chvíli, kdy jsme lezli z cihlové zdi brněnské psychiatrické léčebny. Dodnes ji vidím a bojím se pravdivosti věštby.

Prohlížela jsem černobílé fotografie zhotovené před více jak šedesáti lety a vybavila se mi scéna s cikánkou, kterou nemohu vymazat. Byt se rozplynul, já seděla v kraťasech na trávě před zdí léčebny a vyprošťovala z hlíny miniaturní lahvičku. Ne, že bych byla klientkou zmíněného zařízení, jen zeď byla v bezprostřední blízkosti našeho domu. Denně jsme soupeřili v rychlosti lezení a běhu po vysoké zděné ohradě, ve snaze zahlédnout obyvatele jednotlivých pavilonů. Některé jsme znali jmény a k jejich velkému potěšení loupili dozrávající úrodu z jimi obhospodařovaných záhonů. Pravděpodobně vše s vědomím a pod tajným dohledem ošetřovatelů. Adrenalinovým zážitkem byly chvíle, kdy některý z pacientů utekl a začala honba za uprchlíkem. Nevím, jak nehoda byla řešena ústavem, ale verbální pošta aktivovala rodiče, obávající se o zdraví dětí, a všichni, včetně nás dětí, neúnavně pročesávali stráně směřující k letišti tak dlouho, pokud nedal někdo podnět k ukončení akce. Stráně byly laskavé i nebezpečné a dnes mohu přiznat, že nás zde několikrát obtěžoval podivný „strejda“ v době, kdy jsme si ještě hrály s panenkami. Není absurdní, že vzpomínka skončila u takového zážitku?

Že by opět nešťastná třináctá komnata ? Nebo přichází čas naplnění věštby cikánky?
přidáno 06.05.2014 - 17:44
líbí

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Cikánka. : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Veřejné lázně?
Předchozí dílo autora : Papoušek

» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]
» řekli o sobě
wojta řekl o "Autor"sám :
Nemám rád, když mě nutí, dělat něco z chutí. To se mě právě stalo, že chci vložit další ,,dílo" a hle, nejde to. Nejsem dosti aktivně kritický a počet vložených děl, začíná převyšovat počet kritik. Jistě, mohl jsem to přejít mlčky, zkritizovat nebo pochválit jiného autora- autorku, mohl jsem .... . Ale to se neslučuje s mým naturelem, avšak dříve, než-li začnu pěnit, bych se měl zeptat sám sebe k čemu to všechno vlastně je ? Někdo moudrý napsal, že inteligenci nelze jednoznačně definovat, ale je to zhruba stav přizpůsobení se lidem, kteří nebyli ochotni se přizpůsobit. Je to věc názoru, ale abych dostál pravidlům, budu kritizovat - sám sebe. Pravidla to nezakazují, navíc já se dostatečně znám natolik, abych věděl, co si mohu jako kritik k sobě, jako autorovi dovolit, mohu se proto plně opřít do významu díla, které jsem jako autor napsal a které současně, jako kritik kritizuji. Jednou jsem měl napsáno v posudku: v kolektivu je oblíben i když jej svým jednáním, často rozvrací. Tenkrát jsem se zlobil, dneska tomu musím dát za pravdu.
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming