Reportáž z havárie tramvaje. (Včetně fotografií.)
29.07.2013 6 3892(11) 0 |
Ve středu 3. srpna 2005 krátce před desátou hodinou dopolední v Brně na ulici Nezamyslově projížděla tramvaj typu KT8D5N evidenční číslo 1732 na kurzu 008/06 směřující do Starého Lískovce. Byla by to banální zpráva, kdyby se těsně před zastavením na zastávce Stejskalova (dnes Židovský hřbitov) neozvala rána. Řidič zastavil a šel se podívat, co se stalo.
Přední polopantograf tramvaje byl zlomený a zůstal viset na levém boku tramvaje.
Většina cestujících spěchala, takže se vydala pěšky po úzkém chodníku k zastávce Geislerova, kde měli šanci dočkat se tramvaje linky 13 z Juliánova, kterou by dojeli na Hlavní nádraží.
Řidič však situaci nevzdal a vztyčil zadní polopantograf oboustranné tramvaje.
Tramvaj se bez cestujících pomalu vydala na cestu.
Pomyslný plamínek naděje však uhasnul u nedalekého viaduktu nákladního průtahu, kde je snížená výška trolejového vedení a poškozený polopantograf by jej mohl při další jízdě strhnout. Řidič byl nucen vyčkat příjezdu dispečinku.
Zásahové vozidlo přijelo velmi rychle, ale ani dispečeři si s polopantografem v dané chvíli nevěděli rady. Zvlášť, když každou chvíli strašidelně jiskřil a vypoušel obláčky kouře.
Místem projel autobus náhradní dopravy. (Pravděpodobně vypravený ze Staré osady.) Ostatní autobusy pak už jezdily odklonovou trasou.
Po chvíli se přihnal montážní vůz trolejového vedení.
Když se však pracovníci začali přibližovat k ulomenému polopantografu, odehnala je další "salva" jisker doprovázená kouřem. Dispečeři již sice prý zavolali na energetický dispečink, aby tento úsek vypnuli, ale museli ještě chvilku počkat. Netrvalo to však dlouho a napájení bylo vypnuté, takže technici začali ulomenou část polopantografu odstraňovat.
Zatímco ji odstraňovali, někteří z nich se vyjadřovali v tom smyslu, že polopantografy jsou nespolehlivé. Nad tramvají v té době projel nákladní vlak vedený lokomotivou 230 025-9.
Po odstranění předního polopantografu bylo napájení ihned obnoveno a tramvaj pokračovala v jízdě. Poškozená tramvaj byla odstavena do manipulační smyčky Geislerova. Vzhledem k tomu, že přímý vjezd tam není z tohoto směru možný, musela se tramvaj obrátit a vjet tam opačným směrem, čímž bylo smyčky využito jako kolejového trojúhelníku.
Celou situaci zvládl dispečink vyřešit za necelou čtvrť hodiny. Svou práci tak zvládl výborně.
Přední polopantograf tramvaje byl zlomený a zůstal viset na levém boku tramvaje.
Většina cestujících spěchala, takže se vydala pěšky po úzkém chodníku k zastávce Geislerova, kde měli šanci dočkat se tramvaje linky 13 z Juliánova, kterou by dojeli na Hlavní nádraží.
Řidič však situaci nevzdal a vztyčil zadní polopantograf oboustranné tramvaje.
Tramvaj se bez cestujících pomalu vydala na cestu.
Pomyslný plamínek naděje však uhasnul u nedalekého viaduktu nákladního průtahu, kde je snížená výška trolejového vedení a poškozený polopantograf by jej mohl při další jízdě strhnout. Řidič byl nucen vyčkat příjezdu dispečinku.
Zásahové vozidlo přijelo velmi rychle, ale ani dispečeři si s polopantografem v dané chvíli nevěděli rady. Zvlášť, když každou chvíli strašidelně jiskřil a vypoušel obláčky kouře.
Místem projel autobus náhradní dopravy. (Pravděpodobně vypravený ze Staré osady.) Ostatní autobusy pak už jezdily odklonovou trasou.
Po chvíli se přihnal montážní vůz trolejového vedení.
Když se však pracovníci začali přibližovat k ulomenému polopantografu, odehnala je další "salva" jisker doprovázená kouřem. Dispečeři již sice prý zavolali na energetický dispečink, aby tento úsek vypnuli, ale museli ještě chvilku počkat. Netrvalo to však dlouho a napájení bylo vypnuté, takže technici začali ulomenou část polopantografu odstraňovat.
Zatímco ji odstraňovali, někteří z nich se vyjadřovali v tom smyslu, že polopantografy jsou nespolehlivé. Nad tramvají v té době projel nákladní vlak vedený lokomotivou 230 025-9.
Po odstranění předního polopantografu bylo napájení ihned obnoveno a tramvaj pokračovala v jízdě. Poškozená tramvaj byla odstavena do manipulační smyčky Geislerova. Vzhledem k tomu, že přímý vjezd tam není z tohoto směru možný, musela se tramvaj obrátit a vjet tam opačným směrem, čímž bylo smyčky využito jako kolejového trojúhelníku.
Celou situaci zvládl dispečink vyřešit za necelou čtvrť hodiny. Svou práci tak zvládl výborně.
Ze sbírky: Singularis: ostatní
11.05.2014 - 21:50
dobrý)) tvá reportáž je pojatá více z hlediska faktů, má se točí kolem emocí a pocitů.))
30.07.2013 - 06:23
Nevím jak by to ostatní hodnotili jako reportáž, ale pro mě je to docela dobrý pohled na provoz tramvají v Brně.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Havárie na ulici Nezamyslově : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : Ester Krejčí S01E09: Muzikální deviace
Předchozí dílo autora : Stopař Zatemněný