10.03.2013 12 947(14) 0 |
Jako ta voda
co podemlela břehy
korytem nechci
vedená plout
Jako ta voda
prorvat se ke kořenům
dát zemi vláhu
k nebi se dmout
Jako ta voda
vodopády v horách
milión kapek
oživí troud
Životodárná
pramen vyvěrá ze mě
vodu nesmyješ
strhne tě proud
Nikdy nesmíš zapomenout
co podemlela břehy
korytem nechci
vedená plout
Jako ta voda
prorvat se ke kořenům
dát zemi vláhu
k nebi se dmout
Jako ta voda
vodopády v horách
milión kapek
oživí troud
Životodárná
pramen vyvěrá ze mě
vodu nesmyješ
strhne tě proud
Nikdy nesmíš zapomenout
12.03.2013 - 08:17
Sucháč: děkuji, pochopils dobře, ta poslední věta tam původně nebyla, ale pak se mi tam hodila (-:
11.03.2013 - 20:32
Je to moc hezky podané, vodu a její symboly mám moc rád...a živel je to pořádný, jestli jsi jí podobná, jak píšeš, tak si s Tebou musí tví blízcí užít...:-)
Ke kořenům je opravdu skousnutelnější a ta poslední věta mi tam jediná nesedí...ale možná jsem něco nepochopil...
Ke kořenům je opravdu skousnutelnější a ta poslední věta mi tam jediná nesedí...ale možná jsem něco nepochopil...
10.03.2013 - 17:20
Moc pěkně se čte :-) Vidím v Tvém psaní lehký odraz mojí rádoby ;-) poezie :-) Pěkná básnička :-)
10.03.2013 - 17:12
V první strofě opět touha po svobodě, vysvobození se z určeného koryta, to voda taky dokáže nadělat pěknou paseku, když je spoutaná do koryta, které je proti její přirozenosti. Ve druhé strofě už je to ta taoistická "ženská" voda, která živí vše, drží se pokorně ve spod a nic za to nežádá. I poslední věta má taoistickou symboliku, voda je i nebezpečnou hlubinou.
Je to velké téma, ženskost symbolizovaná vodou, ta vše živící, pokorná, dobrovolně zaujímající ty nejspodnější místa na světě a nespoutaná, nebezpečná a tajemná zároveň.
Ty ho intuitivně vnímáš.
Je to velké téma, ženskost symbolizovaná vodou, ta vše živící, pokorná, dobrovolně zaujímající ty nejspodnější místa na světě a nespoutaná, nebezpečná a tajemná zároveň.
Ty ho intuitivně vnímáš.
10.03.2013 - 14:08
ngc 6334: no, že živel a jak se nechám lehce zviklat, umíš číst moje básně, mám pocit že je chápeš, mezi námi teď se skoro stydím že jsem to přepsala, protože je fakt že mě to vůbec nenapadlo a prostě tam asi mělo být to k kořenům, to je tím že Vivi a M. se mi zdají tak dokonalí, takže teď navíc to co jsem chtěla vyjádřit neguji, ne směju se tady, díky
10.03.2013 - 13:57
mně se "k kořenům" zrovna líbilo, přišly mi tajemné.. je to o představivosti; ne všechny sny a představy jsme schopni vyslovit, náš jazyk jistě není dokonalý.. tak proč nehledat nové výrazy, spoje, jsou-li blíže duši a jejímu "hovornění" :-) .. obsah básně se mi líbí, je vyjádřením síly osobnosti, i živlů v nás a přírody.. bezvadné! :-)
10.03.2013 - 13:50
život , živel, proud...co si z ní odnáším? No...že se životu neubráníš a pokud jsi živel sám o sobě, tak nelze zapomenout na proud, který tě strhl do hlubin, do nebe, kamkoliv se jen necháváš vést...všude se dá objevovat život...všude je život...a mnozí to zurčení bystřiny ani nevidí, natož slyší, nebo cítí....
já cítím...tvou báseň:)
já cítím...tvou báseň:)
10.03.2013 - 13:36
miroslawek: viď, no to aby se to hůř četlo, proč to nenapadlo mě sakra, tak jednoduché, už je to tam
10.03.2013 - 13:34
nejprve bych potřeboval odpověď na jednu otázku - proč tam máš " k kořenům" a ne "ke kořenům"?
10.03.2013 - 12:59
"prorvat se k kořenům" - to by ocenili koktálci. Škoda škoda, první sloka je docela dobře poetická a takhle to zazdít. Třetí zase - lepší a u té poslední jsem se taky musela snažit tu lehkost hledat. Ta poslední věta je tam trochu nadbytečná, ale tak to už musíš vědět ty, proč si jí tam dala. Nevím no... :-) Jsem rozpačitá. Ostatním se určo bude líbit víc. ;-)
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Živel : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : Spolu
Předchozí dílo autora : Přítelkyně