20.08.2009
35, muž, Nitra - Slovakia
|
komentáře k dílům uživatele :
02.09.2011 - 09:11
7
To je mi pěkný rozum, chudák, šikanovaný. Srdce se oddává hazardu a on do toho nesmí kecat. Jak to jenom dopadne?
Hezká miniatura.
Hezká miniatura.
23.08.2011 - 08:43
10
pekný. Nechýba náhodou v prvej strofe v treťom verši predložka "za" ? Naozaj sa podaril.
16.05.2011 - 17:33
22
Homér: Ježíš není mrtvý. Ve skutečnosti jsi mrtvý ty. Jen o tom nevíš :-)
16.05.2011 - 13:22
22
puero: 1kor13:Sakra Puero, nekličkuj jak malej. :-) Hluboko zažraný tradicionalismus by přece ani mne nezněl tak, abych se tím zabýval. Ale slovenský náboženský, to už je trochu něco jiného. To bylo to off- topic. A myslím, že autor reaguje poněkud zaslepeně na tuto debatu. Zaslepeně ve zbytečné obavě z konfliktu. Z toho nevznikne ani vraždění křesťanů, ani křižácké války ve jménu Krista. Krista, který rozhodně nejednal, i přes mírnost svého srdce, neslaně nemastně. Ani ta debata neumolousá ten sonet.
A věřím, že výraz zažraný může být vnímán různě.
A pro klid autora: Už jsme si s Puero napsali i soukromě, protože nechceme zanášet tuto stránku tím, co už by bylo mimo dané téma a nehrozí ani mezi námi žáná nekřesťanská válka.
A věřím, že výraz zažraný může být vnímán různě.
A pro klid autora: Už jsme si s Puero napsali i soukromě, protože nechceme zanášet tuto stránku tím, co už by bylo mimo dané téma a nehrozí ani mezi námi žáná nekřesťanská válka.
16.05.2011 - 12:06
22
Nespatřuju na výrazu hluboko zažraný tradicionalismus nic urážlivého.
16.05.2011 - 12:02
22
ARA: Ja som v prvom rade vďačný za každý negatívny aj pozitívny komentár k mojim dielam, preto nie je dôležité a ani si to neželám, aby sa pod mojimi dielami diskutujúci navzájom hádali. Jednak z toho nič dobré nevzíde a potom je to tak trochu off-topic (mimo dané téma).
16.05.2011 - 11:48
22
Homér: Navazovat na znalosti jiných a být schopen na kvalitní základy přinést něco vlastního, není papouškování. Toho s nemusíš bát ani při svém studiu. Snad jsi vybaven docela slušnou úrovní inteligence. Aspoň mně se to tak jeví. Tak bez obav, směle a líp. :-)
Zřejmě nepostupuješ tak, že by ses nejdřív dokonale naučil dělat chemické rozbory, aby sis ověřil, že je v konvalinkách konvalarin...
Zřejmě nepostupuješ tak, že by ses nejdřív dokonale naučil dělat chemické rozbory, aby sis ověřil, že je v konvalinkách konvalarin...
16.05.2011 - 10:54
22
"Tedy nyní opatřím kritickým zhodnocením toto dílo:
Vlastně mě žádné hodnocení nenapadá". Tento úvod komentáře k tvému sonetu na mne působí jako mocný nádech a prázdný výdech. Předznamenávající pokračování.
"Ono totiž tyhle žánry, a toto dílko není žádnou výjimkou, působí tak těžce a konstruktivisticky. Kdybys nenapsal, že je to z rukávu vyimprovizováno, sotva by to byl kdo poznal." A tohle je také pozoruhodné. Ten předpoklad, že i ostatní to vnímají stejně. Může to vyplývat z hlubokého a mylného přesvědčení, nebo z pocitu vnitřní nejistoty v potřebě se zaštítit virtuálními souznělci.
Rozhodně působí upřímněji, když se každý vyjadřuje sám za sebe.
Takže na mne to hodnocení působí dost negativně, jakkoli jde i o nepochopení nejen formy a její NEPŘEŽITÉ hodnoty.
Ale hlavně: v tvém sonetu není nic slovenského a nic zažraného.
Možná tato slova zvolil Puero jen proto, že se v úvodu tak nešťastně nadechnul a podlehnul tomu mocnému nádechu. Ale pokud to tak bylo, nezdá se mi dostatečná jeho odpověď: "Děkuji za odpověď." Chybí mi tam to kouzelné slůvko PROMIŇ.
Možná by znělo úplně jinak, kdyby vyslovil domněnku, že jsi ovlivněn zakořenělou pozitivní slovenskou tradicí upevňovanou tím, čemu se říká kolektivní vědomí. Ale pojem ZAŽRANÝ v jeho komentáři upomíná spíše na prací prášek a zažranou špínu.
A pokud se mýlím a nepochopil jsem nevšední vyjádření, které bylo myšleno pozitivně jako třeba....třeba zažraný botanik nebo zažraný milovník umění, neomlouvám se. Se slovy se může a někdy by se mělo zacházet uvážlivě. Proč? Protože i unáhlených nebo nedbale formulovaných výroků se často chytají ti, kdo jich vědomě či nevědomě zneužívají. Ať už k vyvolávání národnostních nebo náboženských svárů. A to bys právě ty měl vědět. Protože ten Ježíš, kterému jsi vděčen za pozitivní změnu v tvém životě, by nebyl ukřižován, kdyby jiní nepodlehli zlé vůli. Nebo kdyby jiní měli dost morální síly se ho zastat.
Vlastně mě žádné hodnocení nenapadá". Tento úvod komentáře k tvému sonetu na mne působí jako mocný nádech a prázdný výdech. Předznamenávající pokračování.
"Ono totiž tyhle žánry, a toto dílko není žádnou výjimkou, působí tak těžce a konstruktivisticky. Kdybys nenapsal, že je to z rukávu vyimprovizováno, sotva by to byl kdo poznal." A tohle je také pozoruhodné. Ten předpoklad, že i ostatní to vnímají stejně. Může to vyplývat z hlubokého a mylného přesvědčení, nebo z pocitu vnitřní nejistoty v potřebě se zaštítit virtuálními souznělci.
Rozhodně působí upřímněji, když se každý vyjadřuje sám za sebe.
Takže na mne to hodnocení působí dost negativně, jakkoli jde i o nepochopení nejen formy a její NEPŘEŽITÉ hodnoty.
Ale hlavně: v tvém sonetu není nic slovenského a nic zažraného.
Možná tato slova zvolil Puero jen proto, že se v úvodu tak nešťastně nadechnul a podlehnul tomu mocnému nádechu. Ale pokud to tak bylo, nezdá se mi dostatečná jeho odpověď: "Děkuji za odpověď." Chybí mi tam to kouzelné slůvko PROMIŇ.
Možná by znělo úplně jinak, kdyby vyslovil domněnku, že jsi ovlivněn zakořenělou pozitivní slovenskou tradicí upevňovanou tím, čemu se říká kolektivní vědomí. Ale pojem ZAŽRANÝ v jeho komentáři upomíná spíše na prací prášek a zažranou špínu.
A pokud se mýlím a nepochopil jsem nevšední vyjádření, které bylo myšleno pozitivně jako třeba....třeba zažraný botanik nebo zažraný milovník umění, neomlouvám se. Se slovy se může a někdy by se mělo zacházet uvážlivě. Proč? Protože i unáhlených nebo nedbale formulovaných výroků se často chytají ti, kdo jich vědomě či nevědomě zneužívají. Ať už k vyvolávání národnostních nebo náboženských svárů. A to bys právě ty měl vědět. Protože ten Ježíš, kterému jsi vděčen za pozitivní změnu v tvém životě, by nebyl ukřižován, kdyby jiní nepodlehli zlé vůli. Nebo kdyby jiní měli dost morální síly se ho zastat.
16.05.2011 - 08:31
22
Homér: Že si na všechno uděláš raději svůj názor, toho si nelze nevšimnout. Ale tato Tvoje vůle, jak se zdá, není vždy pozitivní. A pokud se Ti o něčem nechce diskutovat, nedělej to. Ani nemusíš psát, že se ti diskutovat nechce. Že by ses na mši nudil, se mi pro diskusi o básni nezdá nijak zvlášť podnětné, ale budiž. Možná Tě někdy nudí se i zamyslet. Třeba i nad tím, že názory si člověk vytváří v prožívaných souvislostech. Jinak by zůstal na mnohem nižším stupni vývoje (ve smyslu vývojové psychologie). Třeba i na úrovni debila. To se ale nestává ( pokud nedojde k vývojové vadě, nebo osvojení dítěte vlčicí), protože člověk je alespoń nějaký čas veden rodiči. Než začne více či méně pohrdat zkušenostmi a názory jiných. A nebo je vnímavý a dost moudrý a využije toho, čeho se využít dá. Znalostí jiných. Jako ty ve škole. Neníliž pravda?
16.05.2011 - 07:28
22
Homér: Eliška Vobrubová: puero: Pravdu povediac, nečakal som pod týmto dielom takú búrlivú diskusiu. Puerov komentár som nevnímal ako negatívnu kritiku, napriek tomu, že on k tejto forme nemá pozitívny vzťah. Celkom to aj chápem. Tak, ako povedala aj Eliška, sú pre mňa pravidlá sonetu do určitej miery inšpiratívne, no zároveň cítim, že ide už o starú formu (ak keď prešla zmenami), ktorá v podstate neprináša nič nové a teda neobohacuje poéziu. Keď tak len obsahom, ale formou skutočne nie. Aj preto už dlhší čas uvažujem o vytvorení vlastnej formy, podla ktorej by som sa riadil a ktorá by nebudila dojem tri krát prevareného sáčku čaju.
A homér: Ani ja nevnímam peklo ako "ohnivé jazero s rohatými". Skôr mám predstavu o pekle ako o mieste samoty. Úplného odlúčenia od každého a predovšetkým Boha. Obrazy, ktorými je peklo popisované v Biblii chápem ako metafory, ktoré hovoria o tom, aké to bude strašné a nie o tom, ako to bude vyzerať.
A homér: Ani ja nevnímam peklo ako "ohnivé jazero s rohatými". Skôr mám predstavu o pekle ako o mieste samoty. Úplného odlúčenia od každého a predovšetkým Boha. Obrazy, ktorými je peklo popisované v Biblii chápem ako metafory, ktoré hovoria o tom, aké to bude strašné a nie o tom, ako to bude vyzerať.
16.05.2011 - 01:13
22
Homér: Velmi nerada a je mi to líto, bude to zřejmě tím, že nemám dostatečné vzdělání, což jsem avizovala... snad mi odpustí. Dotklo-li se to tebe osobně, je mi to líto.
16.05.2011 - 00:28
22
puero: Soudím, že sonet není objekt pro víru (mimochodem jaké další "tyhlety žánry" máš na mysli?). Možná tak pro dovednost. Nebo pochopení. On totiž sonet i další žánry, ostatně jako snad všechno, a nejen v literatuře, má nějaké zákonitosti. V básnictví dokonce i to, čemu se říká volný verš, má nějaké zákonitosti. A jestli že je forma naplněna obsahem, a to v tomto případě je, nevidím důvod k rýpání do toho, že jde o báseň - sonet. A mimochodem je osvědčenou zkušeností, že určitá míra omezení, což může být právě forma, může být pro tvorbu inspirativní, a to právě pro zákonitosti, jež je třeba dodržet a současně formu naplnit obsahem. Tvorba a umění není bezbřehost a cochcárna.
Dost dobře nechápu tvůj výrok o zažraném slovenském náboženském tradicionalismu, respektive se obávám, že ho chápu až příliš dobře, a v tom případě mi zavání přesudkem, a to dokonce i o ateistickém Česku, rozhodně to není ve všecho jeho koutech stejné. Ba dokonce jsou obasti, kde přes represe minulého režimu lidé nadále žijí ve víře, a to i mladí.
Nemám teologické ni religionistické vzdělání, ale laickým bádáním a přemýšlením o problematice náboženství dospěla jsem k názoru, že je zbytečno se zaobírat tím, je-li člověk muslim či křesťan, protože všechna monoteistická náboženství, z nichž nejvýznamnějši jsou židovství, křesťanství, islám a vaišnavismus (višnuismus), hlavní proud hinduismu, vyznávají jednoho Boha. Na jméně tolik nezáleží. Je jeden. Proto jsou mimo jiné zcela nesmyslné půtky o to, který je lepší, o náboženských válkách nemluvě. Ty nemají s vírou pranic společného. Se zneužitím víry a věřících pro jiné cíle ano, s předsudky a dogmaty ano. (Mimochodem i v našich zemích proběhla rekatolizace za účinného přispění jezuitů... a taky budování škol a rozšíření vzdělanosti...)
Dost dobře nechápu tvůj výrok o zažraném slovenském náboženském tradicionalismu, respektive se obávám, že ho chápu až příliš dobře, a v tom případě mi zavání přesudkem, a to dokonce i o ateistickém Česku, rozhodně to není ve všecho jeho koutech stejné. Ba dokonce jsou obasti, kde přes represe minulého režimu lidé nadále žijí ve víře, a to i mladí.
Nemám teologické ni religionistické vzdělání, ale laickým bádáním a přemýšlením o problematice náboženství dospěla jsem k názoru, že je zbytečno se zaobírat tím, je-li člověk muslim či křesťan, protože všechna monoteistická náboženství, z nichž nejvýznamnějši jsou židovství, křesťanství, islám a vaišnavismus (višnuismus), hlavní proud hinduismu, vyznávají jednoho Boha. Na jméně tolik nezáleží. Je jeden. Proto jsou mimo jiné zcela nesmyslné půtky o to, který je lepší, o náboženských válkách nemluvě. Ty nemají s vírou pranic společného. Se zneužitím víry a věřících pro jiné cíle ano, s předsudky a dogmaty ano. (Mimochodem i v našich zemích proběhla rekatolizace za účinného přispění jezuitů... a taky budování škol a rozšíření vzdělanosti...)
16.05.2011 - 00:16
22
Ježíš byl hipík, měl dlouhý vlasy a nepracoval. Ale nepřeháněl bych to s tím, že je všechno co máš, vždyť je mrtvej, jestli chceš žít, tak on ti najíst nedá. Nespravedlivě odsouzen ke krutému trestu. Nikdo neví jak to bylo, ale jako symbol ho plně uznávám. Promiň, ale nemyslím si, že je nějaké peklo, plné rohatých čertů a nebe plné andělů s křídly. Mě se o tom vlastně ani nechce diskutovat. Buď jsi svině nebo jsi v pohodě. Pokud nějaké mše změní někoho k lepšímu, a pokud to od něj pak není přetvářka, tak prosim. Jeďte si to, já bych se na mši nudil, radši si na všechno udělám svůj vlastní názor.
Zaujal mne obraz myšlienok brán a Stane sa, že nevnímam deň.
Zaujal mne obraz myšlienok brán a Stane sa, že nevnímam deň.
15.05.2011 - 23:43
22
Cením si upřímnosti a čistoty básně, chce se mi napsat vyznání prostřednictvím básně, která je prostá v jazyce, nikoli však prostoduchá v obsahu. Oslovila mne právě tou čistotou a upřímnosti. Myslím, že o velkých věcech netřeba se vyjadřovat s pathosem, který někdy sice může být (o jisté míry) účinný, ale často právě zanáší obsah svým povlakem. A být bdělý a pozorný nejen v chrámu, to je to pravé vědomí víry a toho magického spojení s něčím, co nás přesahuje, co je obsaženo v nás a my v něm. V Něm. Toto poselství jsem z tvé básně přečetla, a to i včetně doznání, že ne vždy to tak je... ale On není trestající, je chápající (a to i když se to někdy na první pohled nezdá). Nebo některým se to nezdá. Děkuji. Myslím, že takové básně jako je tato tvá mají velkou výpovědní hodnotu i pro ty z nás, kteří nejsou věřící a praktikující.
15.05.2011 - 17:37
22
puero: Je to dost možné, že básní vztahujících se k náboženství bude ubývat, ale pokud to tak bude, v nejbližších letech to určitě nebude proto, že by se lidé odvraceli od potřeby poznání, toho, co se snaží pochopit a poznat tisíce let. Ale možná tobude proto, že lidské poznání souvislostí roste. A s tím roste i potřeba přehodnotit různá dogmata. I nesprávně pochopená či zneužitá proroctví. To, co nás přesahuje, nevlastní církve. I ony samy přehodnocují. Musejí, jinak by zaostaly.
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 1» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
veronika řekla o Liss Durman :liss..rozumime si, vzdycky se ti snazim komentem neco sdelit, ale asi ne vzdycky se mi to podari..co bych ti chtela rict je to, ze sem rada, ze te znam-neznam a jestli si v ty plzni, tak se koukej nekdy ozvat...:)...libi se mi, jak si uprimna a stojis si za tim svym..