1963.gif
datum 02.12.2013
ying-yang 31, muž, Vsetín
mailbox

komentáře uživatele komentáře k dílům uživatele :

všechny
přidáno 05.12.2013 - 09:42
komentářů7
Nějak mi to nevyhovuje ale to je spis muj problem asi
přidáno 04.12.2013 - 18:34
komentářů7
Přpomíná mi to až tvorbu pro děti, ale dětem bych to vážně nečetla :D Není to špatné. :)
přidáno 04.12.2013 - 17:14
komentářů7
Jo! Tak to se mi líbí a dokonce se usmívám :))
přidáno 04.12.2013 - 15:47
komentářů7
Zajímavé
přidáno 04.12.2013 - 15:25
komentářů7
Meluzina: Díky, nechal jsem je v původní podobě, tak jak šly bezprostředně z hlavy na papír, žádná úprava :)
přidáno 04.12.2013 - 15:16
komentářů7
Hmmmm...velmi pěkný náběh na zajímavé epigramy. Poslední dva jsou navíc rozkošně kontroverzní. Hodně dobrý je také hned ten první. :)
přidáno 03.12.2013 - 20:04
komentářů12
V moderní poezii jde obsah ruku v ruce s formou. Aby čtenář nabyl ten správný dojem z obsahu, musí autor zvolit tu pravou formu. Nedá se jedno oddělit od druhého. Proto taky nejde napsat hororovou báseň tradiční formou. Nikdo pořádně neumí napsat báseň, ze které by se člověk bál, už když by ji četl. Je to o pečlivém výběru slov, délce vět, detailech na které je třeba dávat důraz a přitom neupozadit ten zbytek, a tak dále. Slova fungují jak mají, když se správně umístí do věty. Abys vyjádřil co potřebuješ, musíš umět sestavit slova ve věta tak, aby její význam byl správný. Co třeba ta skrýš, co tam uprostřed té básně DLÍ ? To nejde. Skrýš nedlí. Skrýš není živá, aby dlela. Je to špatně použité slovo, jelikož ta skrýš není myšlena metaforicky, to by muselo být všechno metaforické. Dlít v té skrýši může Fénix, ale těžko na té skále bude dlít skrýš. Jako jo, je to detail, ale umění psát básně spočívá hlavně v detailech. Aby se člověk potěšil obsahem, příběhem, k tomu nepotřebuje báseň. nikdy ji nepotřeboval. Verše obsah rozmazávají, příběhu líp svědčí vyprávění, drama, próza, ne báseň, tam musí příběh jít ruku v ruce s vhodnou formou, dávat dostatek prostoru detailům, ne se striktně držet dějové linky. Báseň nemá mít dějovou linku. Báseň je báseň. Je to čtení pro čtení. U básně si chceš vychutnat to, že je to báseň, ne ten příběh. To jak to zní, jak se to čte, jak k sobě slova krásně přilnou a věty jak se doplňují a dokreslují ve tvé fantazii celý příběh. Když jsem dočetl fénixe, měl jsem v hlavě ten příběh. Ale nic víc. Žádné detaily. Nic bokem, nic co by ten příběh obohacovalo navíc. Stejný účinek by to mělo, kdybys to nenapsal do veršů , nýbrž do jedné věty. V poezii přece nemůžeš jen napsat příběh. Poezie potřebuje víc. Mnohem mnohem víc. Jemnost. Nenucenost.
přidáno 03.12.2013 - 19:32
komentářů12
puero: Staromilské říkáš.. No něco na tom asi bude a takový dojem by taky měla vyvolat, rozhodně bych ji ani náhodou do moderní tvorby neřadil ;-) Vždycky mě lákaly spíš alternativní, neobvyklé styly (jak v hudbě, tak v poezii/próze), takže tak nějak nevím, jak si tvůj komentář přebrat, pokud ti vadí styl, za to holt nemůžu, každopádně uvítám jakékoli připomínky k obsahové/formální stránce, proto jsem to sem taky dal ;-)
přidáno 03.12.2013 - 18:40
komentářů12
Ani tahle ty moje rozpaky rozhodně nerozplynula. Už to staromilské Ó na začátku. Do moderní doby se to moc nehodí, člověk si u toho Ó vybaví otylého kastráta, kontratenoristu, který se chystá opěvovat něco realitě šíleně vzdáleného... ale to je těžko posuzovat a kriticky hodnotit, když neznám tvůj postoj k poezii. Ze dvou děl si obrázek neudělám. Takže nevím, mám-li být hodný a raději si všímat něčeho jiného, nebo opravdu přitvrdit.
přidáno 03.12.2013 - 18:35
komentářů17
Mohu-li sem mezi ty pochvalné komentáře vložit taky jeden nepochvalný, tak já jsem z toho dost v rozpacích.
přidáno 03.12.2013 - 17:34
komentářů17
Báseň s dějem co se lehko čte... není to vůbec špatný :-)
přidáno 03.12.2013 - 14:31
komentářů12
Jiří Turner: Díky za rady, věděl byste, prosím, jak konkrétně můžu tyto "disciplíny" trénovat? :)
přidáno 03.12.2013 - 12:19
komentářů12
Víš, ono je to s těmi epickými básněmi složité, nechci přemoudřele teoretizovat, ale podle mého, aby tato forma měla smysl, musí v dokonalých rýmech nebo rytmice ( nejlépe v rýmech i rytmice) plynout. V podstatě tím autor pomáhá čtenáři se čtením a zapamatováním si textu. Homér, K. H. Borovský nebo Neruda by o tom mohli povídat. Mohu-li poradit, brousil bych verš, rytmiku a skladbu, epická báseň je dřina, ne nějaká " pochybná načrtnutá emoce"(jako to dělá autor tohoto dlouhého komentáře). Obsahu není co vytknout.
přidáno 03.12.2013 - 08:15
komentářů17
Eleanthir: Podivej v dllouhych versich a to vseobecne se melodie drzi strasne tezko a to jak pro autora tak ale i pro ctenare... v pulce verse vlastne zapomenes jakou ze to vse melo melodii...
přidáno 03.12.2013 - 06:20
komentářů17
Pěkné, mě osobně se to líbí. Můj názor znáš Eleantrire. :D
přidáno 03.12.2013 - 00:06
komentářů17
Devils_PIMP: nemelodičnost připouštím, jen pro orientaci, které verše máš na mysli? Jinak díky za kritiku, cením si toho ;-)
přidáno 02.12.2013 - 23:48
komentářů17
Ajdalas: hodnejsi ani byt neumim ma tam i pozitiva ;)
přidáno 02.12.2013 - 23:44
komentářů17
Devils_PIMP: Devilsi, buď na něj hodný:)
přidáno 02.12.2013 - 23:38
komentářů17
V původní verzi byla ještě citována strofa z Bludného Ostrova E.A. Poa, ale nechtěl jsem porušovat autorská práva či co :P :
A lotos, který večně pluje přece -
indický Kupid - na posvátné řece -
kouzelné květy s kouzelnicí mají
nést píseň bohyně ve vůních vzhůru k ráji
přidáno 02.12.2013 - 23:32
komentářů17
Proti: roztahane anemelodicke
Pro: hodne slusny polorymy - velmi hezky
1|2|3|4|5|6|7

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming