05.03.2013
51, muž, Praha
|
komentáře k dílům uživatele :
27.03.2013 - 23:52
5
Yasmin: ano, to je aluze... děkuji... za čtení a že sis všimla
27.03.2013 - 23:51
16
Je to neuvěřitelné, ale musím souhlasit a to hlavně s citátem pana Demla i když...taky tak na půl, ale to je zase o té svobodě, o níž mluví Inkoust...tak také přistupuji k této básni...
27.03.2013 - 23:50
5
Yasmin: nemám docela těžká díla, mám hodně těžká díla... sám jsem uvnitř komplikovaný a tohle je zákonitý výsledek ;) Nepochopení mne neuráží... já s tím počítám.
27.03.2013 - 23:44
10
Hm, tak to tady s panem Náčelníkem nemůžu vůbec souhlasit... Mě naopak tady ta báseň oslovila (ale to je samozřejmě otázka vkusu), jen nevím, kde Náčelník přišel k tomu, že tohle není poezie :-))
27.03.2013 - 23:36
5
místama z toho cítím Skácela (vláken jež nelze rozetnout)... konec velmi krásný :-)...!
27.03.2013 - 23:30
5
Máš docela těžká díla, těžká ve smyslu, že se v nich člověk asi trochu hůř vyzná, ne zcela je pochopí, vyskytuje se tam příliš mnoho cizích slov, a tak jsem z toho asi lehce zmatená :-) Někdy méně je více!... Ale některá místa u tvých básní mě zase velmi osloví, zasáhnou, jen škoda, že to není u každé básně - talentu na to máš víc než dost :-)
27.03.2013 - 23:04
16
inkoust: aniž bych to chtěl přímo aplikovat na nás dva, přesto mne tvé poznámky přiměly k následujícím citacím:
Dobré víno a dobrá kniha jsou nepopulární a málem bych řekl, že se do naší doby ani nehodí. Ochutnávati toť umění! ale kolik lidí to dovede? Každý hned pije, ale jeden ze sta ochutnává: a to je náš přítel.
(Jakub Deml, tuším, že Šlépěje)
Slavík zpívá, když lidé spí. Ale v každé době najdou se lidé, kteří si přivstanou k Vigiliím. Jste z nich a proto Vás musím mít rád a rád Vás mám rád, neboť miluji slavíky, kteří nezpívají kdykoliv, kdekoliv a komukoliv.
(Jakub Deml, Prof. Václavu Kocourkovi, Česno)
Dobré víno a dobrá kniha jsou nepopulární a málem bych řekl, že se do naší doby ani nehodí. Ochutnávati toť umění! ale kolik lidí to dovede? Každý hned pije, ale jeden ze sta ochutnává: a to je náš přítel.
(Jakub Deml, tuším, že Šlépěje)
Slavík zpívá, když lidé spí. Ale v každé době najdou se lidé, kteří si přivstanou k Vigiliím. Jste z nich a proto Vás musím mít rád a rád Vás mám rád, neboť miluji slavíky, kteří nezpívají kdykoliv, kdekoliv a komukoliv.
(Jakub Deml, Prof. Václavu Kocourkovi, Česno)
27.03.2013 - 22:53
16
taron: co se týče porozumění, nerad bych dopadl jako Ivan Skála v podání soudružky Pelikánové - http://www.youtube.com/watch?v=lHD_0jZx43E, tomu bych si dovolil říci kategorické ne.
Jinak ta otázka, resp. otázky a má pýcha by zasloužily několikastránkovou esej. Ale já su skromný ;) Přesto si neodpustím několik krátkých bodů:
1) Pravé pole působnosti básníka je prostor uvnitř. Básně jsou cestou, nástrojem onoho úplného sebepoznání, jež je první snahou člověka, který se chce stát básníkem.
Následující citát je můj oblíbený:
Ze sporu s jinými děláme krásné řeči, ale ze sporu se sebou samými děláme básně. Na rozdíl od krasořečníků, kteří nabývají sebevědomého hlasu tím, že si připomínají zástup, který získali nebo mohou získati, pějeme my uprostřed své nejistoty; i před nejvyšší krásou jsme zkrušeni vědomím své osamělosti a náš verš se chvěje. Myslím také, že žádný pravý básník, at' jeho život byl sebe více nezřízený, si nikdy neučinil cílem, ani v pouhém svém životě, rozkoš.
(W. B. Yeats)
Mohl bych citovat Demla, Diviše, Skácela, Juliše a další v podobném smyslu... ale když už jsme u toho Yeatse, ještě jeden zajímavý a asi nejznámější: "What can be explained is not poetry." Tj. Co může být vysvětleno, není poezie. Podstatou poezie je totiž tajemství. K tomu, co mohu sdělit normální řečí, není třeba veršů. To končí redukcí poezie na pouhý ornament.
2) jak jsi přišla na to, že mi nikdo neporozumí?
Z toho, že mi nerozumíš ty?
Z toho, že mi tady "nikdo nerozumí"?
Z toho že mi teď "nikdo nerozumí"?
Co o tom vlastně víš? Třeba mám více rozumějících čtenářů, než zde má kterýkoli jednotlivý autor svých čtenářů - a to bez ohledu na jejich porozumění. A třeba by si mou sbírku koupilo v knihkupectví více lidí, než bys mohla tušit. Ne, že by to bylo vzhledem k bodu 1 zase tolik důležité.
Mimochodem... rozumíš třeba Máchovi?
3) vskutku jsou dnes vzdělaní všichni? Ve smyslu prosté alfabetizace jistě ano, ale to je tak vše. Jinak je situace víceméně stejná jako byla vždy, resp. vzhledem k společenskému a technickému vývoji vlastně i horší.
Jinak ta otázka, resp. otázky a má pýcha by zasloužily několikastránkovou esej. Ale já su skromný ;) Přesto si neodpustím několik krátkých bodů:
1) Pravé pole působnosti básníka je prostor uvnitř. Básně jsou cestou, nástrojem onoho úplného sebepoznání, jež je první snahou člověka, který se chce stát básníkem.
Následující citát je můj oblíbený:
Ze sporu s jinými děláme krásné řeči, ale ze sporu se sebou samými děláme básně. Na rozdíl od krasořečníků, kteří nabývají sebevědomého hlasu tím, že si připomínají zástup, který získali nebo mohou získati, pějeme my uprostřed své nejistoty; i před nejvyšší krásou jsme zkrušeni vědomím své osamělosti a náš verš se chvěje. Myslím také, že žádný pravý básník, at' jeho život byl sebe více nezřízený, si nikdy neučinil cílem, ani v pouhém svém životě, rozkoš.
(W. B. Yeats)
Mohl bych citovat Demla, Diviše, Skácela, Juliše a další v podobném smyslu... ale když už jsme u toho Yeatse, ještě jeden zajímavý a asi nejznámější: "What can be explained is not poetry." Tj. Co může být vysvětleno, není poezie. Podstatou poezie je totiž tajemství. K tomu, co mohu sdělit normální řečí, není třeba veršů. To končí redukcí poezie na pouhý ornament.
2) jak jsi přišla na to, že mi nikdo neporozumí?
Z toho, že mi nerozumíš ty?
Z toho, že mi tady "nikdo nerozumí"?
Z toho že mi teď "nikdo nerozumí"?
Co o tom vlastně víš? Třeba mám více rozumějících čtenářů, než zde má kterýkoli jednotlivý autor svých čtenářů - a to bez ohledu na jejich porozumění. A třeba by si mou sbírku koupilo v knihkupectví více lidí, než bys mohla tušit. Ne, že by to bylo vzhledem k bodu 1 zase tolik důležité.
Mimochodem... rozumíš třeba Máchovi?
3) vskutku jsou dnes vzdělaní všichni? Ve smyslu prosté alfabetizace jistě ano, ale to je tak vše. Jinak je situace víceméně stejná jako byla vždy, resp. vzhledem k společenskému a technickému vývoji vlastně i horší.
27.03.2013 - 20:40
16
taron: O větší porozumění se smí svobodně snažit i taron
27.03.2013 - 20:14
16
inkoust: Děkuji za odpověď, sice jsem se ptala jiného, ale spokojím se i s tvojí odpovědí:)
Naši, Vaši, podle komentářů ostatních Psanců mám pocit, že Miroslawek a jeho umění je nepochopeno a ptala jsem se ho, jestli mu to nevadí, protože já mám pocit, že v dnešní době bychom se měli všichni snažit spíše o větší porozumění mezi jednotlivcem a světem...ale to asi v umění neplatí :))
Naši, Vaši, podle komentářů ostatních Psanců mám pocit, že Miroslawek a jeho umění je nepochopeno a ptala jsem se ho, jestli mu to nevadí, protože já mám pocit, že v dnešní době bychom se měli všichni snažit spíše o větší porozumění mezi jednotlivcem a světem...ale to asi v umění neplatí :))
27.03.2013 - 20:03
16
taron: Vašinci si naštěstí mohou užívat svobody dát si kdykoli knedlik, stejně jako to dělají našinci. Vašinci se dopouštějí desinterpretace sebe samých, když nemluví za sebe a nakonec vysloví. "Nikdo ti nerozumí." Masově se lidé mohou účastnit davové psychózy nebo válečných konfliktů. Ale umění si svébytná bytost vybírá. A k básni: Myslím, že mi chybí porozumět třem řádkům. Když neporozumím, bude to jen zlomek toho, čemu všemu v životě nikdy neporozumím.
27.03.2013 - 16:35
16
směs starých, nových, cizích slov...zamíchaná do krásného těsta, které, když se upeče (přečte), pak má sice chuť zajímavou, zvláštní, až exotickou..., ale pro našince opravdu cizí...
myslím, že toto člověk ochutná jednou a pak si dá raději vepřoknedlozelo :))))
No...jako paráda, hele, ale tobě opravdu nevadí, že ti vlastně nikdo nerozumí? Já myslím, že umění kdysi bylo jen pro bohaté a vzdělané, ale je nová doba...dnes jsou bohatí nejen šlechtici a vzdělaní všichni : na školách se přece učí výtvarka, hudebka...pracovní činnost, můžeme chodit do kroužků keramiky a tance a nevím čeho ještě a to naprosto všichni, tak proč ti nikdo nerozumí? Je opravdu umění jen pro pár lidí? Nebo se ho už můžeme účastnit masově :)))
myslím, že toto člověk ochutná jednou a pak si dá raději vepřoknedlozelo :))))
No...jako paráda, hele, ale tobě opravdu nevadí, že ti vlastně nikdo nerozumí? Já myslím, že umění kdysi bylo jen pro bohaté a vzdělané, ale je nová doba...dnes jsou bohatí nejen šlechtici a vzdělaní všichni : na školách se přece učí výtvarka, hudebka...pracovní činnost, můžeme chodit do kroužků keramiky a tance a nevím čeho ještě a to naprosto všichni, tak proč ti nikdo nerozumí? Je opravdu umění jen pro pár lidí? Nebo se ho už můžeme účastnit masově :)))
27.03.2013 - 12:00
16
musím ti to napsat, dnes po probuzení jsem si na tvou báseň vzpomněla a dokonce jsem si pár slov přeříkávala, prostě tahle báseň se ti nesmírně povedla a jestliže se alespoň částečně dovedu vžít do někoho kdo má o sebe strach, tak ti věřím a vnímám každé slovo, každé má svůj smysl včetně rata a ratata
26.03.2013 - 19:54
5
Asi budu stručná: Páni, děsí mě to, ale zároveň fascinuje. Ale dost dlouho mi trvalo přijít na to, co neznám a pořád si myslím, že jsem vedle jak ta jedle.
26.03.2013 - 12:03
5
Severak: ano :))))
Mám to tak trošku s Miroslawkem domluvené :)))
Mám to tak trošku s Miroslawkem domluvené :)))
26.03.2013 - 09:52
16
inkoust: tak si ještě nalistuj akutní lumbago a budeš to mít komplet ;)
26.03.2013 - 09:11
16
Tak přece, stačilo poznání, jak vzniká hyperventilace a už i ti brouci čiperní jsou rozpoznáni v lese, kde se dláty knoty krátí.
25.03.2013 - 19:01
8
Kalvárie. Okříšky. Ani jsem nevěděl, že ta obec existuje. Důstojně zpracované téma.
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» nováčci
Eraso Holexa» narozeniny
slečna Lily [17], nevěrná [16], Alex07 [13], Tajemný [13], Máňa na koni [1]» řekli o sobě
Adrianne Nesser řekla o jednou uklouznu na slupce od banánu :adel:-) sestrenice;)