06.12.2012
38, žena, muž
|
komentáře k dílům uživatele :
18.01.2015 - 06:46
7
Amelie M.: Děkuji za přečtení i skvělý komentář. Co se týče třetí části povídky, nemám moc představu, jak to na divokém západě fungovalo v rodinách, takže jsem se asi dopustil anachronismu. Děkuji, že jsi mě na to upozornila. :-)
Dívka je určitě dospělá; nemyslím, že by si hrála na strašidlo. To, že je zahalená do prostěradla, je tam vysvětleno tím, že zatímco spala, matka jí vzala oblečení. A že byla zahalená celá... Možná se za svůj stav styděla, tak nechtěla, aby ji případní hosté poznali, a teprve když si byla jistá, že jich tam moc není, odhalila se.
V každém případě mám velikou radost, že tě povídka pobavila. :-)
Dívka je určitě dospělá; nemyslím, že by si hrála na strašidlo. To, že je zahalená do prostěradla, je tam vysvětleno tím, že zatímco spala, matka jí vzala oblečení. A že byla zahalená celá... Možná se za svůj stav styděla, tak nechtěla, aby ji případní hosté poznali, a teprve když si byla jistá, že jich tam moc není, odhalila se.
V každém případě mám velikou radost, že tě povídka pobavila. :-)
17.01.2015 - 21:34
7
trošku jsem se ztrácela v těch jménech pistolníků, protože lidí je v tak krátké povídce na mě moc a než se stačím zorientovat, povídka končí.. rozhodně mi ale stála za opětovné přečtení, abych si ujasnila, kdo je kdo, protože je mi jasné, že se tomu počtu, vzhledem k tématu, nedalo vyhnout.. :)
tvým záměrem bylo pobavit a to se povedlo, zvlášt, jak ten, co nejvíc vykřikoval o svých hrdinských činech, jako první vzal nohy na ramena.. tak to v životě bývá, spousta slov a "aktér utek"..
pokud bych měla něco zkritizovat, tak je to třetí část povídky, kdy dívka sejde dolů.. působí na mě jakoby vytržená z kontextu té doby a prostoru.. jako kdyby byla ta část ze současnosti.. a taky si tak říkám, že pokud dívka setrvala s posledním, statečným pistolníkem, který ke své statečnosti dospěl jen tím, že vše děsu plné prospal, asi jí nebude zrovna deset, aby se potulovala po baráku s prostěradlem na sobě a hrála si na strašidlo, jak to tedy aspoň z povídky vyznívá.. :)
nakonec, on ten poslední pistolník je vlastně nejstatečnější, když jde prát to prádlo! :))
tvým záměrem bylo pobavit a to se povedlo, zvlášt, jak ten, co nejvíc vykřikoval o svých hrdinských činech, jako první vzal nohy na ramena.. tak to v životě bývá, spousta slov a "aktér utek"..
pokud bych měla něco zkritizovat, tak je to třetí část povídky, kdy dívka sejde dolů.. působí na mě jakoby vytržená z kontextu té doby a prostoru.. jako kdyby byla ta část ze současnosti.. a taky si tak říkám, že pokud dívka setrvala s posledním, statečným pistolníkem, který ke své statečnosti dospěl jen tím, že vše děsu plné prospal, asi jí nebude zrovna deset, aby se potulovala po baráku s prostěradlem na sobě a hrála si na strašidlo, jak to tedy aspoň z povídky vyznívá.. :)
nakonec, on ten poslední pistolník je vlastně nejstatečnější, když jde prát to prádlo! :))
16.01.2015 - 23:10
5
skvěle sepsáno. Názorné příklady se cení.
Mám radost z toho, že některé příklady pocházejí ode mě. Třeba to s těmi mými komentáři není tak zlé.
Mám radost z toho, že některé příklady pocházejí ode mě. Třeba to s těmi mými komentáři není tak zlé.
16.01.2015 - 17:27
5
Skvěle sepsané ! Na druhou stranu si myslím, že se mi většinou povede všechny ty typy komentářů shrnout do několika vět, pokud se mi ovšem dílo nelíbí až příliš či naopak :-) Máš bod za super snahu a analýzu a dedukci ! :-)
16.01.2015 - 10:28
5
Amelie M.: Jistě. :-) Občas to chce i pohlazení po duši. :-)
16.01.2015 - 10:25
5
tééééda!!! tak tohle bych nevyplodila, ani kdyby mě škrtili!! :-) (to je poklona, zdaleka ne napsaná dle vlastností správného komentáře, ale ty mi zcela jistě odpustíš, že? :))
10.01.2015 - 05:32
18
poll: Přímo Zlep se, pokud vím, zatím v žádném neobjevil, ale trochu podobný je mu klačský nekromant Achmed Šílený, autor Nekrotelecomiconu. Pokud mě mé zdroje neklamou, s ním se můžeš setkat na stránkách knihy Pohyblivé obrázky. :-)
Děkuji za přečtení. :-)
Děkuji za přečtení. :-)
09.01.2015 - 22:45
18
Zemeplochu mam rada, zajmalo by me v jakem dile se s nim muzu setkat ☺️
03.01.2015 - 00:58
6
Milá návštěva v místech mně neznámých, ale půvabných. Je super, že se tam dá dojet tramvají. Díky za výlet :-)
22.12.2014 - 16:46
6
Amelie M.: Umění není čistě vědomá činnost, kterou by měl autor "pod kontrolou", a tak jako byla náhodou objevena spousta vynálezů, určitě stejnou náhodou vznikla i spousta výjimečně hodnotných uměleckých děl. Myslím, že A. A. Milne to snad ani tak nezamýšlel, ale propůjčil medvídkovi Pú svoji vlastní schopnost dumat, a proto to tak vyznívá. (Čistá náhoda to nebude, to by z toho J. T. Williams nemohl sestavit celou knihu, nebo by byla už na první pohled nesmyslná.) Mám přečtené i pokračování od Davida Benedicta (Návrat do Stokorcového lesa) a tam jsou sice charaktery dodrženy velice dobře, ale ten dojem filozofické hloubky už tomu (podle mě) většinou chybí.
Jinak, pokud je medvídek Pú opravdu známý, těší mě to. :-) V každém případě děkuji za přečtení a komentář. :-)
Jinak, pokud je medvídek Pú opravdu známý, těší mě to. :-) V každém případě děkuji za přečtení a komentář. :-)
21.12.2014 - 23:03
6
tak asi nejvíc mě zaujal tvůj pohled na medvídka Pú, asi proto, že toto dílo nepovažuji, jako ty, za méně známé, ale spíše naopak.. medvídek je ve světě dětí a jejich rodičů prostě celebrita..
a severak lehce nastínil jednu stránku toho, co napadlo i mě.. a to.. : co když autor opravdu neměl v úmysl filozoficky dumat, ale některé věty se tam objevily prostě náhodou a úplnou náhodou z toho lze udělat hlubokou věc, ač to nebyl úmysl? :)) to se nikdy nedozvíme.. stejně, jako tady, na psancích.. někdo něco u někoho vyzdvihne, jako geniální věc a přitom si to třeba autor ani neuvědomil, že mu něco v díle, vyzní tímto způsobem.. prostě náhoda, omyl.. :))
ty další dvě recenze se omlouvám, ale en jsem je rychle přelétla.. není to nic pro mě :)
a severak lehce nastínil jednu stránku toho, co napadlo i mě.. a to.. : co když autor opravdu neměl v úmysl filozoficky dumat, ale některé věty se tam objevily prostě náhodou a úplnou náhodou z toho lze udělat hlubokou věc, ač to nebyl úmysl? :)) to se nikdy nedozvíme.. stejně, jako tady, na psancích.. někdo něco u někoho vyzdvihne, jako geniální věc a přitom si to třeba autor ani neuvědomil, že mu něco v díle, vyzní tímto způsobem.. prostě náhoda, omyl.. :))
ty další dvě recenze se omlouvám, ale en jsem je rychle přelétla.. není to nic pro mě :)
21.12.2014 - 18:00
6
Severak: Máš pravdu, píše, že je nesmyslná. :-D
21.12.2014 - 17:59
6
Singularis: myslím, že to o té Karkulce napsal právě proto, aby pokázal na úskalí přílišné interpretace
21.12.2014 - 17:58
6
Severak: Asi máš pravdu, ale podle mě za těmi příběhy určité filozofické představy jsou. Existují i podivnější interpretace literárních děl, Umberto Eco např. píše o chemické interpretaci pohádky O Červené Karkulce.
21.12.2014 - 17:55
6
Nechci nijak podceňovat medvídka Pú, ale myslím, že jeho autor nechtěl dětem servírovat hluboké filozofické myšlenky evropských filozofů. :-)
19.12.2014 - 19:54
19
Zamila: Srovnám-li to s Kvílením (mám čerstvě zhlédnutý film Kvílení (2010)), určitá podobnost tam je, ale na rozdíl od něj je tato báseň bezprostředně srozumitelná (dává plnohodnotný smysl, i je-li čtena doslovně) a jejím účelem není vyjádřit pocity, ale rozvinout konkrétní myšlenku. Ještě jednou děkuji za komentář a komparaci. :-)