nobody
datum 15.06.2012
ying-yang 66, muž, Česká Lípa
mailbox

komentáře uživatele komentáře k dílům uživatele :

všechny
přidáno 01.11.2012 - 14:20
komentářů20
taron: moc se netěš, já se taky netěším...
přidáno 01.11.2012 - 14:20
komentářů20
Proč si stěžují? To je spíš otázka na psychologa.
Za socialismu byl strašně omezený sortiment - proti současnosti. Lidé utráceli hodně za jídlo a dost naspořili (spotřebitelské půjčky nebyly zrovna běžné). Dnes je neskutečně mnoho "lákadel" - rozmanilé potraviny (dražší kategorie), doplňky stravy, nepřeberné množství elektroniky, šatstva, dovolené... A samozřejmě, že jakmile tohle všechno potřebuješ (=chceš), budeš mít peněz pořád málo. Pokud bys omezila nákupy pouze na sortiment dosažitelný za socialismu.... jenže kvůli tomu lidé cinkali klíči - chtěli víc.
přidáno 01.11.2012 - 14:13
komentářů20
Vladan: Do jisté míry je dá chápat dnešní výběr jako konzumnost...těším se na další tvou úvahu:)
přidáno 01.11.2012 - 14:08
komentářů20
taron: za socialismu se nežilo vyloženě špatně, pokud ti nevadila nějaká ideová "buzerace" a omezení osobních svobod a cestování. K "běžnému" žití ti jeden druh rohlíků, chleba a joguru stačí - dnešní výběr je stejně jen projev konzumní společnosti - nebo ne?
Chystám se napsat úvahu na ekonomické téma - tedy zda můžeme zkřížit oba režimy a nedostaneme chcípáčka (náš současný systém)...
přidáno 01.11.2012 - 13:38
komentářů20
Vladan: No, kdyžj sem si znovu osvěžila první " Mzdy - zase pod míru ", tak jsem tam zjistila , že je u nás docela silná skupina středních platů ...- což by mělo napovídat k docela pozitivním úvahám , ale proč si teda tolik lidí stěžuje ? Právě, jak píše Yana ...lidé vidí všechno v budoucnu černě, s čím to teda souvisí? Víme, že je tu silná střední skupina, víme, že za dnešní platy si můžeme pořídit více , než kdysi ...a proč lidé fňukají? Strach ...a jsme u něho , lidé se bojí budoucnosti , co bude, jak bude a proč bude....
přidáno 01.11.2012 - 13:27
komentářů20
Yana: Vladan: kmotrov: Chronoss: Hm..zajímavé je si číst všechny vaše názory a jsem zatím nejmladší , co se k vám připojuje, komunismus jsem zažila do 12 let a nabyla jsem tedy zcela v obraze, mě osobně se žilo dobře, ale to bylo asi tím , že jsem byla pod ochranou rodičů:)) Hm...každý režim má své pro a proti , jak pravicový, tak levicový...já jsem pro prostě to nej vzít z obou režimů a nějak geniálně poskládat , aby byla maximální spokojenost :)) Jenže lidé jsou různí a mají různé potřebya názory a nikdy se člověk nezavděčí všem ...a proto , když máme teď toliko svobody a možností ...já osobně apeluji na ty silnější a schopnější k pomoci slabším a třebas momentálně neschopným k různým věcem....takže svoboda je nádherná věc a užívejme si ji , ale odcaď po caď ...jo a lidé u nás si ani neuvědomují , jak se tu mají dobře...málo kde na světě je tak fajn..jen se pořád nekrmit těma strašákama, co vše bude...bude , co bude...a snad bude lépe ....pravdou je, že dnešní režim dává lidem více možností se nějak projevit, zapojit a podle míry zapojení jsou také zřejmě oceňováni ...a jsem ráda, za tento příspěvek, protože teda zřejmě opravdu v porovnání s dřívějškem na tom nejsme hůře....pravdou je, že člověk může a dokáže žít i skromě, pokud je to nutné....lidské osudy jsou různé a proto jsou i různé názory :)
přidáno 01.11.2012 - 12:46
komentářů20
Yana: Jsem rád, že nejsem s podobnými pocity osamocen. Dík.
přidáno 01.11.2012 - 12:46
komentářů20
kmotrov: S autama to je asi tak: v roce 89 to bylo cca 26 průměrných platů, což dnes odpovídá 650 000 - někde u dvojnásobku nejlevnějších vozů. Jinými slovy- dnes jsou na tom s koupí auta stejně jako za socialismu lidé s platem kolem 12 000 Kč!!! (On si ho taky v té době nemohl dovolit každý)
přidáno 01.11.2012 - 11:24
komentářů20
Jsem upřímně šťastná za takové články, nerada debatuju tady na psancích, ale k tomuhle se vyjádřit musím. Dnešní doba jakoby byla zaplavená neustálým malováním čerta na zeď, krize, zadluženost, nezaměstnanost, globální oteplování a teď ještě ve volbách vyhrává levice! Naše republika je oranžovo rudá, příšerné. Ne, nic z toho já nevnímám negativně, spíš mě to štve v tom smyslu, že jiní to vnímají všechno katastrofálně, protože ty katastrofy a to neustálý strašení jsou symbolem dnešní doby a v celém světě nejen u nás. jen bych chtěla připomenout, že levice občas v nějakých volbách vyhraje i v echt západních státech. A tyhle volby byly sice obrazem dnešní nespokojenosti, ale nejsou zdaleka důležité. Nicméně odbočuji, proto nerada takhle píšu. V osobní debatě je to lepší. Samozřejmě že za komunistů nebylo lépe. Žili jsme v socialistickém zřízení a doufám že nikdo z nás není sklerotik. I můj otec! teď již důchodce a za socialismu dobře placený montér, který jezdil po světě zcela upřímně řekne že se má dobře. Může jet kam chce, koupit si v obchodě co se mu zlíbí, může sledovat ohromné množství filmů které má ve své obsáhlé videotéce, může jíst co hrdlo ráčí. Jsou obá s mami důchodci a mají fakt solidní životní úroveň a uvědomují si to! Jak jsem ráda že mě vychovávali takoví lidé. možná bez nich bych teď taky fňukala, ale nemyslím není nad čím. To co mám teď, jsem prostě neměla nikdy. Takovou životní úroveň jsem nikdy neprožívala. A jsem přesvědčena že tak je to u spousty lidí, akorát se nechají ovlivňovat. Často se na tohle téma debatuje v různých společnostech. Nejjednodušší je si vzpomenout na koupelnu před pětadvaceti lety. Jeden kopřivový nebo žloutkový šampon, balzám z Maďarska a mýdlo Jaro. Na praní Palmex a stop. Toť vše. Rozhlídněte se teď po svých koupelnách. A po kuchyních a obývacích pokojích, vyndejte fotky z dovolené a srovnávejte. Myslím že je to nesrovnatelné. Stačí se podívat po ulicích na to množství aut, na to množství značek. Jsem přesvědčena že za socialismu by tohle všechno nebylo. I když by někdo mohl namítnout že míchám švestičky s hruštičkama. Ne. Jistě, že životní úroveň se zvyšuje úměrně v celém světě, ale kdyby zde byl socialismus, tak bysme byli pořád sto let za opicema. I když Gorbačov možná kdysi dal trochu jiný směr perestrojkou, možná to byla šance, ale naštěstí přišly revoluce a díky za ně. Rozhlédněte se po barevných domech, upravených ulicích, poslouchejte nejnovější hity, zajděte do kina na nejnovější filmy, tohle opravdu nebylo. Tolik šedi a tolik mlhy bylo za socialismu i když idea možná byla v pořádku.
přidáno 31.10.2012 - 18:56
komentářů20
V žádném případě nejsem z těch, co tvrdí, že za komunistů bylo líp. Jen v rámci objektivity. Škoda Favorit stála v roce 1989 79 tisíc, kolik to bylo platů? Když mi rodiče koupili v roce 1985 magnetofon značky Tesla, na který jsem si přispěl, stál 2000 Kč. Byly státem regulované ceny, snaha zajistit levné potraviny a dražší to, co nebylo nutně potřeba. Tudíž se to těžko srovnává. Bylo i jiné rozdělení platů, nezřídka bral dělník paradoxně víc než jeho vedoucí ( mnozí, kteří pracovali v dělnických profesích si tehdá vydělali, dnes v jejich oborech jsou platy nízké, tak na tu dobu vzpomínají v dobrém). Ono se za každé doby tvrdí, že dřív bylo líp, tvrdilo se to i tenkrát, to si dobře pamatuju. Myslím, že kdyby se vše pečlivě přepočítalo, vyjde dnešek o trochu lépe, v tom s tebou souhlasím.
Jenže! A co státní dluh? Naše současná životní úroveň je daleko víc na dluh, než ta za bývalého režimu a to je třeba také zakalkulovat.
přidáno 31.10.2012 - 14:28
komentářů20
Chronoss: Doplnil jsem obrázek s jistotami.
Jestli padne na úrodnou půdu, to nevím. A nevím, čemu říkáš úrodná půda :-)
přidáno 31.10.2012 - 14:13
komentářů20
trochu mě zarazila anotace :) ale naštěstí obsah je v poho ,většina lidí si neuvědomuje že volba levého bloku včele s KSČM je krok zpět kerý se nám jako státu šeredně vymstí ,já sám patřím dle toho co píšeš do té bohatší části obyvatelstva ,jsem svářeč a plat mám mezi 20-25000kč čistého dle jak se zadaří ,ale pravdou zůstává že ti osli keří křičí že za rudochů bylo dobře a byli jistoty si neuvědomí ,že velmi snadno můžeme dopadnout stejně jako postkomunistické státy a že vítězství rudochů ve volbách je pro zahraniční firmy a investory varováním ,že je na čase přeměřovat své aktivity z ČR...KSČM slibuje zestátnění a znovuotevření velkých firem což je neunosné pro státní pokladnu a zadluženost ČR se tím zněkolikanásobí ,zbývá otázka....chcete svobodu kde každý schopný a opravdu přičinlivý člověk s odvahou riskovat ,může žít celkem spokojeně a nebo chatrné socialní jistoty bez šance cokoli ve svém životě změnit?? Vladane souhlasím s tebou sice nevím estli právě zde na psancích tvá uvaha padne na živnou půdu :)
přidáno 18.10.2012 - 12:01
komentářů7
Vladan: Však,jo to nebyla ani tak kritika Tvého díla,jako spíš jen momentální popud napsat něco k tomu Bohu. Je fakt,že kdybych-nedej bože-napsal já nějakou mystickou povídku,asi by tomu nerozuměl skoro nikdo,a to nemluvím o potencionálním stylu mého psaní..:-)
přidáno 18.10.2012 - 09:31
komentářů7
GULI: No, GULI, přiznávám, že tvoje uvahy jsou na můj vědecko-skeptický mozek přespříliš mystické a nejsem schopen tomu už jen jim porozumět, natož je "přijmout".
Je jasné, že v takhle krátké povídce musí jít o "drsné" zjednodušení. Není to filosofická práce, ale jen zpracování nápadu o "božím rozdávání se". Filosoficko-myslickou povídku bych zcela jistě nezvládl. :-) Každý si troufne na něco jiného.
přidáno 17.10.2012 - 23:54
komentářů7
No,ale ať je to jak chce,trochu mě s..e,že neumím psát jako ty-myslím styl,podání a tak podobně. Námětu bych měl dost,ale než něco prznit,to radši nic,,:-(
přidáno 17.10.2012 - 18:07
komentářů7
Zajímavý nápad,ale takový Bůh-i když je to sci-fi bůh- je trošku zjednodušený až dětinský. S tím rozdáváním čehokoliv "božského"- až se to vyčerpá..:-)
Pokud ale pointa není v něčem jiném,a já to nepochopil..i to je možné.
Problém v čemkoliv co se týká "Boha" je v tom,že jak ateisté i věřící tomuto nezměrnému-pokud něco takového existuje- dávají více nebo méně lidské vlastnosti. Já taky můžu těžko něco říkat,ale přesto tady takovou malou ukázku jak se např,snažil popsat "Boha" tedy stav který vlastně není stavem ale Bytím,Jsoucím nebo jak to říct-Mistr Eckhart,jeden z největších křesťanských mystiků-mimochodem,pokud by zavčas nezemřel,skončil by na hranici..

Když jsem ještě byl ve své první příčině, neměl jsem žádného Boha a byl jsem sám svůj. Nechtěl jsem a netoužil jsem, neboť jsem byl pouhé bytí a poznával sama sebe podle božské pravdy. Chtěl jsem sama sebe a žádné jiné věci. Co jsem chtěl, to jsem byl, a co jsem byl, to jsem chtěl a tak jsem tu stál bez Boha i beze všech věcí. Když jsem však svým svobodným rozhodnutím vyšel a přijal své stvořené bytí, tu jsem měl Boha. Neboť než byla stvoření, nebyl ani Bůh Bohem: byl to, co byl. Když vznikla stvoření a začala své stvořené bytí, nebyl Bůh v sobě samém Bohem, nýbrž byl Bohem ve stvoření.
Říkáme, že Bůh v tom, že Bohem jest, není nejvyšším cílem všech stvoření, a stejné bohatství bytí má v Bohu i to nejmenší stvoření. A kdyby se stalo, že by moucha měla rozum a mohla rozumně zkoumat věčnou propast božského bytí, z níž vzešla, říkám, že Bůh se vším, co Bůh jest, nemohl by tu mouchu naplnit a uspokojit. Proto prosme Boha, aby nás zbavil Boha a abychom chápali a věčně užívali pravdu tam, kde ten nejvyšší anděl i moucha i duše jsou totéž, tam, kde jsem stál a chtěl, co jsem byl, a byl, co jsem chtěl.

Možná je to trochu nesrozumitelné,ale řeč mystiky je řečí zkušenosti,přímého prožitku,a popsat nepopsatelné je nadlidský úkol,ale vždycky byli lidé kteří se o to nějak pokoušeli,ale málokdo jim porozuměl,protože to nejde myslí,myšlením ale jaksi "přímým stykem" s Tímto. Člověk to může odmítnout jako nesmysl,ale fakt je že se něco mimo racionální myšlení děje-co? To nevím,ale "cosi" se tam prostě "šudlá"..:-)
přidáno 17.10.2012 - 17:27
komentářů32
Vladan: pokud by náboženská víra nedávala věřícímu určitý druh mentálního uspokojení,žádný by ji nepropadl. víra v Boha-který je pouhý předpoklad-je útěk od jsoucího do světa chymér,představ ,iluzí. Všimni že lidé si představují jen-pro ně-příjemné věci. Nenaznačuje to něco? Odmítat "špatné" a držet se jen "dobrého" ve smyslu zlo ignorovat,znamená že člověk nechce vidět celek. Neříkám zlo páchat-ale brát ho na vědomí jako fakt-iluzorní,a subjektivní-ale fakt. Náboženství je svým způsobem smyslový požitek. Neustéle si představovat Boha,ráj,a nějaké slasti v něm..Jaké jiné slasti si může člověk i v nebi představovat,než smyslové?-jiné nezná..:-) Takže nějaké emocionální náboženské vytržení je druh smyslového požitku.-se mi zdá..
přidáno 12.10.2012 - 20:42
komentářů32
GULI: Já bych tomu asi neříkal požitkářství, ono to křesťanství je založeno spíš na budoucím prožitku - na odměně ve formě věčného života. Ale je fakt, že určité "uspokojení" = požitek mají ze splnění Božích přikázání ( a těšení se na odměnu).
přidáno 12.10.2012 - 20:40
komentářů32
taron: extrémní příklady? jaké? Víš, že v tom je také problém diskuze s (nejen) křesťany? Mají na mysli nějakou situaci a vysloví obecné tvrzení. Já jako skeptik najdu příklad, kde jejich tvrzení nesedí a místo, aby přiznali, že tvezení nemůže být formulováno tak obecně (opravili ho), obviní mě, že jejich myšlenky překrucuju :-)
přidáno 12.10.2012 - 18:46
komentářů32
GULI: Jé , ty se jdeš zase hádat , výborně ..., to že jsem požitkářka jsem ještě nevěděla :))
1 ... 15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29 ... 47
» narozeniny
Angelon [17], Zoe [14], Vavrys [13], Jaruska [12], Deer [10], Leonn [3], Dalmet [3], rebarbora [2]
» řekli o sobě
Nikytu řekla o Psavec :
Umí-li někdo spojit báseň a vtip, pak je to právě Psavec! U jeho básní ze vždy dobře zasměju a za to mu moc děkuju.-)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming