15.06.2012
66, muž, Česká Lípa
|
komentáře k dílům uživatele :
13.09.2013 - 11:09
104
puero: "Najdi přístroj na měření Boha a budeš mít klid." - A co v případě, že Bůh neexistuje? Jak chceš najít přístroj na měření něčeho neexistujícího? I když nepochybuji, že mnoho šarlatánů takový přístroj vynalezne.
Ale otočme to. Shodli jsme se, že neexistuje nic, čím by se dala dokázat existence Boha. Přesto v něj věříš. Proboha PROČ?
K fyzice: Je třeba oddělovat objektivně dokázané teorie jako je magnetizmus od teoretických hypotéz jako je teorie strun nebo velký třesk za jejichž správnost nedám ani zlámanou grešli.
Ale otočme to. Shodli jsme se, že neexistuje nic, čím by se dala dokázat existence Boha. Přesto v něj věříš. Proboha PROČ?
K fyzice: Je třeba oddělovat objektivně dokázané teorie jako je magnetizmus od teoretických hypotéz jako je teorie strun nebo velký třesk za jejichž správnost nedám ani zlámanou grešli.
13.09.2013 - 11:06
104
Ne, to je omyl. Já neobhajuju pravdivost té jak říkáš pohádky. Jen obhajuju možnost, že má reálné základy a že může být pravdivá. Odporuju tomu, když to někdo odsuzuje bez pořádného důkazu. Obhajoval bych i rohlík, kdyby jej někdo nařkl z toho, že je houska, protože je ze stejného těsta. A proč? - to bychom sklouzli do polemik o pravdě a nepravdě a to nechci. Ostatně, co se dokazuje líp? Pravda nebo lež?
13.09.2013 - 11:02
104
puero: Částečný souhlas. Rozdíl je v tom, že ty sis vybral jednu pohádku a obhajuješ její existenci. Zavíráš oči před indíciemi svědčícími o chybné volbě a vymýšlíš (přejímáš) zběsile nepravděpodobné interpretace faktů tak, aby tvou pohádku podporovaly.
Já se primárně stavím do role skeptika. Nevěřím žádné pohádce, ať už vědecké nebo filozofické (náboženské). Chci být přesvědčen, chci viděl logickou strukturu myšlenek. Nevidím důvod, proč si z tisíců variant víry v nějakého boha zvolit jednu a tu prohlásit jedinou správnou. A to tím spíš, že mi věda dává celkem přijatelnou představu o vzniku života a nepotřebuju k tomu inteligentního Stvořitele.
Ale samozřejmě nevíra s sebou nese důsledky - neexistence duše.
Já se primárně stavím do role skeptika. Nevěřím žádné pohádce, ať už vědecké nebo filozofické (náboženské). Chci být přesvědčen, chci viděl logickou strukturu myšlenek. Nevidím důvod, proč si z tisíců variant víry v nějakého boha zvolit jednu a tu prohlásit jedinou správnou. A to tím spíš, že mi věda dává celkem přijatelnou představu o vzniku života a nepotřebuju k tomu inteligentního Stvořitele.
Ale samozřejmě nevíra s sebou nese důsledky - neexistence duše.
13.09.2013 - 10:58
104
Ne, pohádka je něco o čem víš jistě že to tak není.
Helejď ty jsi fyzik (fyzikář), víš jak se věci dokazují. Víš, že na magnetické pole si nemůžu šáhnout a nevím o něm, pokud nepoužiju magnet, abych zjistil, že tam je. Radioaktivitu nenajdu očima, potřebuju dozimetr (nebo Geigrův přístroj, nebo jak se to jmenuje), přesnou teplotu neurčím jinak než teploměrem a podobně. Jak chceš zjišťovat boží existenci? Čím? A uvěřil by ti Aristoteles, že existuje radioaktivita, kdybys k tomu neměl přístroj? Stále žijeme ve vědeckém pravěku a těžko můžeš dnes říct, co všechno je kolem tebe, když jsi to ještě neobjevil. Ale přitom to tady je. Co taková kvantová teorie pole, nebo superstrun, jak mám vědět, že magnetické pole je ovlivněno nějakým kvantem gravitonů v nějakém bodě? Najdi přístroj na měření Boha a budeš mít klid.
Helejď ty jsi fyzik (fyzikář), víš jak se věci dokazují. Víš, že na magnetické pole si nemůžu šáhnout a nevím o něm, pokud nepoužiju magnet, abych zjistil, že tam je. Radioaktivitu nenajdu očima, potřebuju dozimetr (nebo Geigrův přístroj, nebo jak se to jmenuje), přesnou teplotu neurčím jinak než teploměrem a podobně. Jak chceš zjišťovat boží existenci? Čím? A uvěřil by ti Aristoteles, že existuje radioaktivita, kdybys k tomu neměl přístroj? Stále žijeme ve vědeckém pravěku a těžko můžeš dnes říct, co všechno je kolem tebe, když jsi to ještě neobjevil. Ale přitom to tady je. Co taková kvantová teorie pole, nebo superstrun, jak mám vědět, že magnetické pole je ovlivněno nějakým kvantem gravitonů v nějakém bodě? Najdi přístroj na měření Boha a budeš mít klid.
13.09.2013 - 10:54
104
Pohádka o posmrtném životě má mnoho variant a mění se, to jo. A strach z nebytí je věčný.
Víra je tušení? A tušení je fantazie, pohádka? Souhlas.
Víra je tušení? A tušení je fantazie, pohádka? Souhlas.
13.09.2013 - 10:52
104
Nedokázal jsem existenci boha, stejně jako tys nedokázal jeho neexistenci. Nejde to. Oba jen interpretujeme své domněnky a názory a představy, těžko mě přesvědčíš o opaku a já tebe.
13.09.2013 - 10:50
104
A že mají lidi zakrnělé představy o posmrtném vědomí, no.... bylo hůř. Lidi třeba věřili, že musejí sednout na člun, který řídí smrtka, které se musí zaplatit, jinak tě nepřeveze na ostrov mrtvých, kde hlídá tříhlavý pes. I tahle představa se vyvíjí. Ale pořád je to lepší, že se vyvíjí, než aby přestala existovat úplně. Víra je spíš tušení, naděje, doufání než jistota.
13.09.2013 - 10:50
104
puero: Dokazuji nedokazatelné? A ty jsi snad existenci Boha dokázal? Ne? Tak obhajuješ neobhajitelné! Je to pošetílé stajně jako bys nejprve stavěl pokoje a následně je nadšeně a s překvapením objevoval!
13.09.2013 - 10:47
104
Realismus? Jen dokazuješ nedokázatelné. Ergo je to spíš pošetilost. Jako bys zavíral dveře do pokoje s tím, že tam už není co objevovat. Ne pošetilost, pošetilost ne. Je to rezignace.
13.09.2013 - 10:47
104
taron:
Pochopitelně že zákon zachování energie platí. Já s ním problém nemám - pokud taron nezavede "pohádkovou energii" = duši. Pak samozřejmě potřebuje pokračování pohádky, aby měla kde tu energii zachovat.
Pochopitelně že zákon zachování energie platí. Já s ním problém nemám - pokud taron nezavede "pohádkovou energii" = duši. Pak samozřejmě potřebuje pokračování pohádky, aby měla kde tu energii zachovat.
13.09.2013 - 10:45
104
taron: Já se na papeže nezlobím, ani ho neobviňuji, že to dělá ze zlého úmyslu. Jak jsem napsal, papež vypráví pohádku a nečekaně změnil její část. Potud je to pro mě zajímavé. Vycházel jsem ze slov, ne z jeho úmyslů.
13.09.2013 - 10:43
104
puero: ano...energie nezaniká, jen se transformuje...ale to Vladan přece nemůže pochopit, i když je pomalu vědec :)))))))
13.09.2013 - 10:43
104
puero: to je realismus. Někdo to neskousne a potřebuje pohádku
13.09.2013 - 10:41
104
Jistě, ty se s posledním výdechem začneš rozpadat a veškeré tvé bytí bude ukončeno, vědomí zanikne a veškerá energie se rozptýlí do hlíny. Máš zajímavé vyhlídky.
Vy ateisté vlastně nejste schopni oddělit své Já od fyzické podstaty. A proto společně s tělesnými ostatky zmizíte. Transcendence je iluze vlastní pouze těm věřícím.
Vy ateisté vlastně nejste schopni oddělit své Já od fyzické podstaty. A proto společně s tělesnými ostatky zmizíte. Transcendence je iluze vlastní pouze těm věřícím.
13.09.2013 - 10:40
104
Vladan: "Nejsou důležitá ani slova ani úmysly"........myslím, že v tomto tkví tvůj problém:) Víš, existuje něco jako presunkce neviny....a to, jestli si myslíš, že si chtěl papež podměnit část ateistického světa, já vidím zase tak, že chtěl světu zdělit, že slušný, nepyšný člověk půjde do nebe rychleji, než ...třebas " neslušný" :))))) hloupý křesťan , co na sobě nepracuje....
no a kdo z nás dvou má pravdu?
no a kdo z nás dvou má pravdu?
13.09.2013 - 10:38
104
puero:
Neřekl jsem katolíků, ale křesťanům. A můžu prohlásit, že Puerova verze křesťanství je docela extrémní nikoliv normální :-))
Neřekl jsem katolíků, ale křesťanům. A můžu prohlásit, že Puerova verze křesťanství je docela extrémní nikoliv normální :-))
13.09.2013 - 10:37
104
puero: docela souhlasím :)) se vším, cos napsal, baroko už není ...dávno ne.
13.09.2013 - 10:37
104
puero:
Nevím, jakou představu o posmrtném životě máš ty (a jak dalece se kryje s představou papeže či Vatikánu).
Má představa je docela přesná - žádný posmrtný život není. Takže ptát se mě na přání "kam chceš přijít", je poněkud mimo mísu.
Nevím, jakou představu o posmrtném životě máš ty (a jak dalece se kryje s představou papeže či Vatikánu).
Má představa je docela přesná - žádný posmrtný život není. Takže ptát se mě na přání "kam chceš přijít", je poněkud mimo mísu.
13.09.2013 - 10:34
104
A navíc mě pobuřuje, že mají ateisti křesťany za takové pitomce a ještě víc mě pobuřuje, že je v těch falešných představách mnozí křesťané (s papežem a všemi těmihle mozky církve) stále stimulují. Těm katolíkům, co znáš bych jednou docela rád nafackoval, že dělají ostudu všem normálně uvažujícím věřícím.
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
Singularis řekla o Sebastián Wortys :Zcestovalý umělec, filozof a snílek v jedné osobě. Stvořitel 3D mouchodlaka na fazolové ovládání, nesčetných neologismů a spousty dalších výplodů nezávislé mysli. Svérázný, ale inteligentní a schopný. V jeho dílech je víc, než se na první pohled zdá. Občas mívá opravdu geniální myšlenky.