20.12.2011
59, muž, Ostrava
|
komentáře k dílům uživatele :
29.06.2012 - 15:04
12
V něčem s tebou souhlasím, určitě v tom, že zrovna umění může vyjadřovat postoj společnosti a to co se děje je už do nebe volající a slušný, nicméně obyčejný pracující člověk má v naší společnosti hodně těžkou životní úlohu. Ale nesouvisí to s jeho hodnotami. K životu přece potřebujeme tak málo a to co potřebujeme za prachy nekoupíme. Já jsem malinko zastáncem že každý svého štěstí strůjcem, víš lidé očekávají a nárokují si vysokou životní úroveň a často právě ti kteří pro to vůbec nic nedělají. Mám takový pocit že lidé více hekají než konají. A mnohokrát jsem se o tom přesvědčila na vlastní oči. A také často zdůrazňuju že vůbec nevím jak bych se chovala kdybych byla tam v parlamentu a kdybych byla u zdroje a vůbec za sebe nedávám ruku do ohně. A věř že patřím mezi ty obyčejný lidi. Ale určitě s tebou souhlasim že to co se v naší politice děje teď nemá obdoby. Stačí teď čerstvě minist Pospíšil a jeho odvolání. Vždycky se snažim vidět problém z více stran. Ale určitě je dobře upozorňovat na to že jsme nespokojení ale jim je to naprosto jedno. Jakoby se nám vysmívali(-:
29.06.2012 - 14:26
12
Zpracování opravdu maličko pokulhává , leč já to radši zkoušet, nebudu, protože by moje vlastenecká báseň byla bez nohy - aspoň jedné :)))
No ..pánové , krásně se to čte, to vaše debatování a vlastně máte asi oba pravdu..Jindruch v tom , že za komunismu se normální pracující domohl aspoň jakés- takés spravedlnosti a dnes? Opravdu co se děje v naší politice, to je k pláči ....ale souhlasím i s Puerem...aspoň v tom názoru , že by společnost měla být humanitní...soucítit s chudými ale milovat i neobyčejné...a souhlasím i s Homérem...demokracii totiž pojali naši politici , jako svobodu krást kdekoliv a komukoliv a před kýmkoliv a s ohledem na lidská práva vlastně naprosto beztrestně :) Jenom je problém v tom , že se zohledňují lidská práva těch zlodějů..slušní lidé žádná práva namají :))
No ..pánové , krásně se to čte, to vaše debatování a vlastně máte asi oba pravdu..Jindruch v tom , že za komunismu se normální pracující domohl aspoň jakés- takés spravedlnosti a dnes? Opravdu co se děje v naší politice, to je k pláči ....ale souhlasím i s Puerem...aspoň v tom názoru , že by společnost měla být humanitní...soucítit s chudými ale milovat i neobyčejné...a souhlasím i s Homérem...demokracii totiž pojali naši politici , jako svobodu krást kdekoliv a komukoliv a před kýmkoliv a s ohledem na lidská práva vlastně naprosto beztrestně :) Jenom je problém v tom , že se zohledňují lidská práva těch zlodějů..slušní lidé žádná práva namají :))
29.06.2012 - 11:39
12
myšlenka krásná, ale to zpracování se mi nelíbí ;) Dost blbě se mi to četlo
29.06.2012 - 10:57
12
puero: je tady svoboda a demokracie. (Kde má každý právo krást jak nejlíp umí.)
Haha, dobrý
Haha, dobrý
29.06.2012 - 10:17
12
No to zase pozor, já náhodou mám sociální cítění. (Che Guevara mi byl vždycky sympatický) A taky cítím, že kapitalismus se ve své podstatě už od dob kolonialismu nezměnil: pořád jsou mu lhostejní lidi, kteří na to tak zvaně nemají. Obyčejní lidé. A jelikož se mezi obyčejné lidi chtě nechtě musím počítat, tak mi to vadí. Jenže v tomhle ohledu jsem zároveň evolucionista a na to, že silnější přemůže slabšího má kapitalismus odpověď už od dob Charlese Darwina. Protože se to zdá být přirozenější.
Nejsem ani zastánce kapitalismu ani socialismu. Jsem humanista. Ani jeden z těch dvou systémů není humanitní. Oba jsou misantropické. V prvním případě je to pohrdání obyčejností a ve druhém zase pohrdání neobyčejností. Společnost by měla být humanistická. Ti neobyčejní by měli mít soucit s těmi obyčejnými a ti obyčejní mít uznání k těm neobyčejným.
Ale v době terorismu, válek o ropu, rasismu a náboženské netolerance se společnost humanistickou sotva stane.
Hezky se s tebou debatuje.
Nejsem ani zastánce kapitalismu ani socialismu. Jsem humanista. Ani jeden z těch dvou systémů není humanitní. Oba jsou misantropické. V prvním případě je to pohrdání obyčejností a ve druhém zase pohrdání neobyčejností. Společnost by měla být humanistická. Ti neobyčejní by měli mít soucit s těmi obyčejnými a ti obyčejní mít uznání k těm neobyčejným.
Ale v době terorismu, válek o ropu, rasismu a náboženské netolerance se společnost humanistickou sotva stane.
Hezky se s tebou debatuje.
29.06.2012 - 10:04
12
puero: Já si bohužel myslím, že kapitalismus a s ním spojená demokracie je přežitý systém. Taky jsem kosmopolitní a tolerantní, ale mohu srovnávát, jak se žilo před tím a jak se žije teď. Ten rozdíl vnímám pouze ve spotřebě - teď se máme lépe pouze v tom, že si můžeme koupit co chceme, pokud na to máme a můžeme si říkat co chceme. Bohužel, co se týče kvality, jak bych tak řekl, vnitřního života, je to deprimující. Tvůj postoj je obhajitelný a pochopitelný, nicméně jen do té doby, pokud budeš mít to štěstí a budeš moci pracovat, budeš nezávislý na státu. Jenže je spousta těch, co nemohou. A vždy existuje možnost, že se staneme jedněmi z nich, vlastně dříve nebo pozdeji se jimi staneme. A co pak? Obhájíš svůj nynější postoj? Mimochodem na důchody nevydělává stát, ale my. Dnešní mocipáni mají jedinou starost, totiž, jak se k těm penězům dostat. Nevadí mi, že mám hlouběji do kapsy, ale vadí mi, že tam mám hlouběji proto, že kdosi někde krade a pak si upraví zákony tak, abychom ty škody zaplatili my. S tím se nelze smířit, stejně tak jako se těžko někdo smíří s tím, že byl okraden někým na ulici.
29.06.2012 - 09:53
12
Byl to vskutku moudrý člověk.
Ale ten výsměch a arogance spojená s mocí je hold věc která by potkala i tebe, kdybys tu moc měl ne? Třeba ze mně by byl úžasný diktátor. Nesnesu odpor a výsměch. Všichni by se mnou museli souhlasit. Neříkej, že bysis i ty neomlouval své politické prohřešky jako úlitbu velké míry zodpovědnosti, kterou bys měl? Já se v socialismu narodil, ale vyrostl jsem v té přemíře demokracie. Nemusel jsem na vojnu, dostal jsem se na výšku,...netrpím v koncentráku a mám kosmopolitní a tolerantní názory. Nepotřebuju být nespokojený jen proto, že kvůli krizi a zlodějům v parlamentu musím mít hlouběji do kapsy než dřív. Člověk si za svoje pohodlí pořád ještě zodpovídá sám. Ne nějaký politický systém. Jsem generace, která se nespoléhá na stát, že ji vydělá na důchody, že ji pustí k moři, že ji sežene práci, nebo že ji bude ve válečném konfliktu hájit armádou. Tak naivní zase nejsem. A nic od politiků neočekávám, tak nemám ani důvod si na ně stěžovat. Tím spíš v umění.
Ale ten výsměch a arogance spojená s mocí je hold věc která by potkala i tebe, kdybys tu moc měl ne? Třeba ze mně by byl úžasný diktátor. Nesnesu odpor a výsměch. Všichni by se mnou museli souhlasit. Neříkej, že bysis i ty neomlouval své politické prohřešky jako úlitbu velké míry zodpovědnosti, kterou bys měl? Já se v socialismu narodil, ale vyrostl jsem v té přemíře demokracie. Nemusel jsem na vojnu, dostal jsem se na výšku,...netrpím v koncentráku a mám kosmopolitní a tolerantní názory. Nepotřebuju být nespokojený jen proto, že kvůli krizi a zlodějům v parlamentu musím mít hlouběji do kapsy než dřív. Člověk si za svoje pohodlí pořád ještě zodpovídá sám. Ne nějaký politický systém. Jsem generace, která se nespoléhá na stát, že ji vydělá na důchody, že ji pustí k moři, že ji sežene práci, nebo že ji bude ve válečném konfliktu hájit armádou. Tak naivní zase nejsem. A nic od politiků neočekávám, tak nemám ani důvod si na ně stěžovat. Tím spíš v umění.
29.06.2012 - 09:42
12
puero: Umění je taky prostředek jak vyjádřit nespokojenost, možná není dokonalý, ale každý by měl přispět svou troškou do mlýna a postavit se tak tomu všemu marasmu, ve kterém žijeme. Posledně jsme o tom diskutovali s přáteli a shodli jsme se na tom, že tady nejde o závist chudších těm bohatým. Tady vadí arogance moci, zpupnost a výsměch, kterému jsme vystavováni. Zažil jsem i ten kritizovaný socialismus a musím, bohužel, konstatovat, že vzdor všem negativům, zdaleka nebyl obyčejný člověk tak bezmocný proti mocným jak je tomu dnes. Jeden moudrý člověk řekl, že přemíra demokracie vede k anarchii a já si myslím, že právě ve stádiu přemíry demokracie se nacházíme.
29.06.2012 - 09:31
12
No, satyru fakt nemusím. Stěžovat si na poměry podle mě nemá s uměním nic společného. Protože dokonalého systému se sotva kdo dožije a vždycky, pokud chce nějaká společnost sobodu, bude hudrovat, že jí má někdo víc než druzí. A navíc to nikdy není nic nového. Korupce, podvody, velezrady, udavačství atd. to tu bylo dycky a ještě nějakou dobu to tu bude. Člověk si nemá co stěžovat na systém, který si zvolil. Protože to si pak Jindro stěžuješ na to, že je tady svoboda a demokracie. (Kde má každý právo krást jak nejlíp umí.)
28.06.2012 - 16:37
3
Krásná...tak nějak , buď se uzavřeš , nebo otevřeš , to je na každém z nás:))
27.06.2012 - 08:33
5
souhlasím s Puerem, to TO je v té básni rušivé, protože jinak je moc hezká......líbí se mi
25.06.2012 - 09:20
3
Nedokážu asi posoudit, kolik je v této básni hlubokého citu, přece jen, na to asi nemám věk, ale cítím z ní hodně zmatku a bezmoci. Vykřičených i dušených uvnitř jako kompot.
25.06.2012 - 09:17
3
Ach jo...snad už to nebolí..snad už je dobře...nedokážu si představit, že bych toto zvládla.., ale tys to dokázal..no jo no , jsi chlap :))))
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Angelon [17], Zoe [14], Vavrys [13], Jaruska [12], Deer [10], Leonn [3], Dalmet [3], rebarbora [2]» řekli o sobě
Severak řekl o Rezavá Plechovka :Rád bych si ní někdy zašel na tah po hospodách. Třeba bych pak, někde po ránu uviděl její inspirace…