15.07.2015
35, muž, Praha
|
komentáře uživatele :
24.06.2020 - 09:29
6(2.)
Karel Malcovský: To by ti ale pak neseděl rytmus nebo přízvučnost fráze! :)
23.06.2020 - 16:15
7(2.)
Nevím, jak to hodnotit. Je tam spousta moc pěkných obratů, ale zrovna tak spousta, co mě neoslovily. Aby mě to skutečně bavilo, muselo by to trochu zeštíhlet.
Nebo jen nejsem ideální příjemce! :)
Nebo jen nejsem ideální příjemce! :)
22.06.2020 - 15:42
6(2.)
slavek: Jistě! A brzy to bude moc zkritizovat i co se zhudebnění týče. ;)
18.06.2020 - 15:10
9(9.)
Karel Malcovský: Díky za tenhle komentář.
Kdykoliv používám v básních nebo textech květiny, velmi si hlídám jejich symboliku. Chryzantéma symbolizuje smrt. Je to pohřební květina a právě proto se v té básni objevuje. Navíc tu "pijí sluneční světlo".
Proč to píšu: kdysi jsem publikoval jeden starší text, který začíná verši:
"Díváš se? Kvetou konvalinky
poprvé za celé století (...)"
Nevím, jestli to bylo tady na Psancích, ale vzpomínám si, že mě v komentářích někdo vyčetl, že tam mám "konvalinky" násilně a jen kvůli rýmu (linky). Přitom to byl vůbec první verš, který mě při psaní napadl.
A tehdy jsem si uvědomil, že ani v prostředí, kde by to člověk čekal, nejsou zvyklý čtenáři hledat ve slovech symboly. Proto mě těší, když píšeš, že "tam zapadaj". Taky si to myslím! :)
Kdykoliv používám v básních nebo textech květiny, velmi si hlídám jejich symboliku. Chryzantéma symbolizuje smrt. Je to pohřební květina a právě proto se v té básni objevuje. Navíc tu "pijí sluneční světlo".
Proč to píšu: kdysi jsem publikoval jeden starší text, který začíná verši:
"Díváš se? Kvetou konvalinky
poprvé za celé století (...)"
Nevím, jestli to bylo tady na Psancích, ale vzpomínám si, že mě v komentářích někdo vyčetl, že tam mám "konvalinky" násilně a jen kvůli rýmu (linky). Přitom to byl vůbec první verš, který mě při psaní napadl.
A tehdy jsem si uvědomil, že ani v prostředí, kde by to člověk čekal, nejsou zvyklý čtenáři hledat ve slovech symboly. Proto mě těší, když píšeš, že "tam zapadaj". Taky si to myslím! :)
11.06.2020 - 11:11
7(7.)
Karel Malcovský: No jo, to už asi nebude lepší. Leda by se ty virtuální vztahy lidem tak nějak samy od sebe zhnusily.
08.06.2020 - 10:06
9(8.)
Ginnare: Už moc ne, no. Není čas. Doufám, že to skladatelé správně uchopí. Teď s nimi bojuji u jinačího textu, ale obecně to, co jsme zatím udělali nezní zle. :)
04.06.2020 - 14:11
24(24.)
Karel Malcovský: Jasně, že vím, odkud vítr vane, však se stále máme v přátelích na FB. A díky za zastavení i zpětnou vazbu. Vyšehraní, resp. veškerý tehdejší písničkaření pro mě byla poměrně těžká disciplína, protože všechnu hudbu jsem odjakživa skládal pro kapelní aranže. S jednou kytarou to nikdo nemůže vyznít. Proto už na solo vystoupení beru alespoň looper.
Co ty vlastně tu? Jsi tu dlouho nebo jen čerstvě?
Co ty vlastně tu? Jsi tu dlouho nebo jen čerstvě?
28.01.2020 - 15:37
10(10.)
milancholik: Ahoj a díky! V téhle formě mám napsáno několik desítek věcí a každá z nich je potenciálně i píseň, ale zatím to zůstává jen na papíře.
16.01.2020 - 09:23
24(22.)
Nahrávka konečně venku, třeba tady:
https://www.facebook.com/tomcortesmusic/videos/2616551995298563
https://www.facebook.com/tomcortesmusic/videos/2616551995298563
11.12.2019 - 12:43
7(7.)
milancholik: A tos ě ani neslyšel to číst! (Mám celkem ostrý sykavky na mikrofon.)
08.12.2019 - 08:53
24(20.)
Lasak: Jen abych uvedl na pravou míru můj kousavý komentář o umění: Já naprosto respektuju, že se někdo najde třeba i v dekadentním způsobu života, ale pro mě to není. Možná i proto, že jsem strávil zhruba šest let života skutečně dekadentně a zaplaťpánbůh jsem v tom nezůstal. Mám vlastně rád, když je někdo alternativní a skutečně tím žije. Ale nalijme si čistého vína - kolik takových dneska ještě je... Většinu prostoru si ukradli pozéři a diletanti. A taková společnost mě opravdu neláká. (Mimochodem, ke slamu jsem si taky čuchnul a vím, o čem mluvíš.)
Když jsem se ale zmínil o tom, co dělám, nemyslel jsem to tak, že svoji práci považuji za umění, ale právě jen za řemeslo. Nejsem malíř, ale designér. Byla to reakce na komentář, že se snažím být umělec, ale je to umělé. Vlastně s tím částečně souhlasím. Funkce a užitek u mě vždycky bude trochu přebíjet uměleckou výpověď. A jsem s tím spokojený.
Když jsem se ale zmínil o tom, co dělám, nemyslel jsem to tak, že svoji práci považuji za umění, ale právě jen za řemeslo. Nejsem malíř, ale designér. Byla to reakce na komentář, že se snažím být umělec, ale je to umělé. Vlastně s tím částečně souhlasím. Funkce a užitek u mě vždycky bude trochu přebíjet uměleckou výpověď. A jsem s tím spokojený.
06.12.2019 - 12:48
24(15.)
Pro kontext a další čtenáře:
Jedová chýše je, resp. byla, jednou z nejstarších hospod v Praze. Vznikla už někdy v 13. století a zanikla pravděpodobně před 2. světovou válkou. Původně byla známá jako krčma, kde se často přepadávalo a zabíjelo, později jako hospoda mediků od "Apolináře", na konci 19. století pak jako vykřičená hospoda s nevěstincem a za první republiky a mezi válkami jako hospoda pražské galerky.
Věřím, že ten příběh, i když převedený do současné doby, je tím jasnější, včetně některých použitých výrazů.
Jedová chýše je, resp. byla, jednou z nejstarších hospod v Praze. Vznikla už někdy v 13. století a zanikla pravděpodobně před 2. světovou válkou. Původně byla známá jako krčma, kde se často přepadávalo a zabíjelo, později jako hospoda mediků od "Apolináře", na konci 19. století pak jako vykřičená hospoda s nevěstincem a za první republiky a mezi válkami jako hospoda pražské galerky.
Věřím, že ten příběh, i když převedený do současné doby, je tím jasnější, včetně některých použitých výrazů.
06.12.2019 - 12:30
24(14.)
Trochublázen: Uf. Dobrá, tady ten dojem evidentně silně vychází z nepochopení. Nebo - protože jsi jistě chytrý - spíše z neochoty nad tím přemýšlet (na čemž ale rozhodně nese vinu i autor - tedy já).
Postupně:
- "v dáli" rozhodně nevnímám jako archaismus, ale nechme to, je to subjektivní.
- chýše tu není náhodou. Ostatně celá báseň se jmenuje "Jedová chýše" proto, že evokuje konkrétní podnik. Nevěřím, že jsi o Jedové chýši nikdy neslyšel, když se objevila v tolika literárních dílech a byla i oblíbenou destinací právě básníků.
- "kondolence a účet"... nerozumím proč je to rádoby vtipné nebo dokonce trapné? V kontextu celého příběhu to přeci dokresluje osobnost oné ženy.
- Popel padající na hlavu... popel, hlava... opravdu ti nepřipomíná nějaké rčení?
- Slunce zapadající v dáli neurčuje prostor, ale čas.
- Jedová chýše není byt, viz bod 2.
- "čáry a kouzla" tě úplně minulo. Jaké jsou to asi "čáry", když jimi osoba "krmí kapiláry"?
- Musím dodávat, co je to za dívku a proč mě barman lituje, nebo už je to jasné?
Víš, tohle je přesně důvod, proč jsem rezignoval na literární servery a téměř na ně nepřispívám. Místo aby to byla místa, kde člověk může čekat hlubší vzhled do děl, veškeré komentáře končí u líbí-nelíbí. Nebo jako v tomhle případě nechápu->nelíbí.
Většina autorů není ochotná věnovat čas těm místům, u kterých se zarazí, přitom to jsou právě ta místa, kde se v textu něco děje. O věnování času nějaké technice ani nemluvím, to už jsem vzdal dávno.
Krucinál lidi. Když vám nějaký obraz, metafora, kontext přijde "divný", máte se zamyslet, proč to tak je. Ono slavné školní "co tím chtěl básník říci". Nebo už jsme na to skutečně rezignovali a budeme číst jenom to, co na první dobrou pochopíme?
Pokud tu budeme shazovat ze stolu cokoliv, co v nás na první dobrou nerezonuje, pak to tu můžeme rovnou zavřít.
Prosím, nedělejme to.
Postupně:
- "v dáli" rozhodně nevnímám jako archaismus, ale nechme to, je to subjektivní.
- chýše tu není náhodou. Ostatně celá báseň se jmenuje "Jedová chýše" proto, že evokuje konkrétní podnik. Nevěřím, že jsi o Jedové chýši nikdy neslyšel, když se objevila v tolika literárních dílech a byla i oblíbenou destinací právě básníků.
- "kondolence a účet"... nerozumím proč je to rádoby vtipné nebo dokonce trapné? V kontextu celého příběhu to přeci dokresluje osobnost oné ženy.
- Popel padající na hlavu... popel, hlava... opravdu ti nepřipomíná nějaké rčení?
- Slunce zapadající v dáli neurčuje prostor, ale čas.
- Jedová chýše není byt, viz bod 2.
- "čáry a kouzla" tě úplně minulo. Jaké jsou to asi "čáry", když jimi osoba "krmí kapiláry"?
- Musím dodávat, co je to za dívku a proč mě barman lituje, nebo už je to jasné?
Víš, tohle je přesně důvod, proč jsem rezignoval na literární servery a téměř na ně nepřispívám. Místo aby to byla místa, kde člověk může čekat hlubší vzhled do děl, veškeré komentáře končí u líbí-nelíbí. Nebo jako v tomhle případě nechápu->nelíbí.
Většina autorů není ochotná věnovat čas těm místům, u kterých se zarazí, přitom to jsou právě ta místa, kde se v textu něco děje. O věnování času nějaké technice ani nemluvím, to už jsem vzdal dávno.
Krucinál lidi. Když vám nějaký obraz, metafora, kontext přijde "divný", máte se zamyslet, proč to tak je. Ono slavné školní "co tím chtěl básník říci". Nebo už jsme na to skutečně rezignovali a budeme číst jenom to, co na první dobrou pochopíme?
Pokud tu budeme shazovat ze stolu cokoliv, co v nás na první dobrou nerezonuje, pak to tu můžeme rovnou zavřít.
Prosím, nedělejme to.
06.12.2019 - 11:10
24(11.)
milancholik: Souhlasím, není nejlepší, ale v interpretaci to neskřípe zdaleka tolik jako na papíře. Z hlediska kontextu jsem tam lepší bohužel nenašel. :/
06.12.2019 - 11:03
24(10.)
Trochublázen: "Je to hrozný" není kritika, ale dojem. Jsme na literárním serveru. Určitě to umíš i líp. Třeba slovy formulovat, CO ti na tom přijde hrozný. Co pak znamená, že skáče v prostoru?
Homér: Opět, co znamená, že "chci" být umělcem? Jsem studovaný textař. Dalo by se říct řemeslník, resp. "umělec" v tom původním slova smyslu - od slova "um". Pokud jde o černé roláky, dezolátní styl života, nonkomformitu a čtení "autentických" textů pro deset kamarádů, pak to rád přenechám někomu jinému. Tam, kde jsem teď, jsem docela rád. Textuju pro zajímavé projekty, živím se psaním, spolupracuju třeba i s českým Albatrosem... no a svojí hudební a básnickou tvorbu si píšu primárně tak, aby se líbila mně. Nějak v tom nevidím tu "snahu být umělcem". Ale možná jen nevím, jak definuješ umění nebo umělce.
Homér: Opět, co znamená, že "chci" být umělcem? Jsem studovaný textař. Dalo by se říct řemeslník, resp. "umělec" v tom původním slova smyslu - od slova "um". Pokud jde o černé roláky, dezolátní styl života, nonkomformitu a čtení "autentických" textů pro deset kamarádů, pak to rád přenechám někomu jinému. Tam, kde jsem teď, jsem docela rád. Textuju pro zajímavé projekty, živím se psaním, spolupracuju třeba i s českým Albatrosem... no a svojí hudební a básnickou tvorbu si píšu primárně tak, aby se líbila mně. Nějak v tom nevidím tu "snahu být umělcem". Ale možná jen nevím, jak definuješ umění nebo umělce.
05.12.2019 - 00:14
24(4.)
Ginnare: Ayla: Zatím můžete poslouchat malou ukázku tu:
https://www.facebook.com/tomcortesmusic/videos/2550346145053809/
https://www.facebook.com/tomcortesmusic/videos/2550346145053809/
04.12.2019 - 23:55
24(3.)
Ginnare: Ayla: Zahráno a nahráno už je, čekám jen na to, až mi kamarádka dodá solo na saxofon, abych to mohl pustit ven.
06.09.2019 - 20:46
25(23.)
shane: Ta parafráze mě baví. To otočení rytmu funguje stejně skvěle a je to rozhodně funkční!
Meluzina: Dík za kritiku. Kde se ti zdá, že není stejný počet slabik?
Meluzina: Dík za kritiku. Kde se ti zdá, že není stejný počet slabik?
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0+1 skrytých» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» řekli o sobě
Werena řekla o Kleriska.KX :Zajímavé stvoření, které mne zaujalo nejen svým vzhledem.. Děkuji..