nobody
datum 04.10.2014
ying-yang 28, žena
mailbox

komentáře uživatele komentáře uživatele :

všechny | k cizím dílům
přidáno 22.04.2016 - 21:35
komentářů4(4.)
jayjay:

"mysli" mělo být dvojznačné, jak sloveso, tak podstatné jméno, nejsem si úplně jistá, kam s ním pohnout, ale popřemýšlím nad tím, jakmile pomine tento čas.

Od nás mi zní líp z hlediska délky, zároveň my ti ticho vyrážíme ze sebe ven, stavíme ho proti meluzínám, ono samotné vychází vstříc, tím pádem mi "od" dává smysl.

Co se týče motivu, nemůžu si pomoct, protože celé to na mě působí dojmem pohybu, to rozvržení mi tak trochu evokuje pohyb meluzíny v komínu, ona odvane pryč, nakonec, nikdy nezůstane na jednom místě, meluzíny jsou pohyblivé, ale je pravda, že se nakonec vrací. To byla nejtěžší část a já ještě nevím, jak s ní naložit, ale tvé podněty jsou vskutku konstruktivní. Tím shakespearovsky štvavým způsobem. :D Děkuju.

Pajalord: :)
Lenča: Díky. :)
přidáno 04.06.2015 - 21:34
komentářů22(17.)
v jednom kuse pálí... se mi líbí...ale nevím, zda se pepř dá nahradit solí
přidáno 12.04.2015 - 20:16
komentářů9(4.)
pravda se v koutě zmateně choulí
Tento verš mi vyvolal zajímavou představu.
přidáno 12.04.2015 - 20:15
komentářů3(3.)
ŽblaBuňka: Díky.
Amelie M.: Bez není by to právě nemělo význam, který bych chtěla. Ten nesoulad je záměrný. K druhé souhlasím, taky se mi nelíbí. Na druhou stranu je mi líto ji škrtnout.
přidáno 26.03.2015 - 17:11
komentářů2(1.)
Zelené dopisy v korunách. Nevím, zda s tím souhlasím, ale je to pěkné pomyšlením v nepříliš optimistické básni, možná o to milejší.
přidáno 26.03.2015 - 16:59
komentářů7(7.)
Jiří Turner: Vzala.
přidáno 17.03.2015 - 17:20
komentářů7(4.)
Amelie M.:
Děkuju.
Plýtko - viz. "anotace" a má verze plytký. Plytký může být talíř, ale také povrchní člověk. Spoustu dalších synonym ti určitě milerád poradí strýček Google.
Nad "d" jsem hodně přemýšlela. Na slovech jistě hřeším. Ale tohohle jsem se nemohla zbavit.
"K" - to je problematika. K patří k jménu Kay, nicméně by přitáhlo hodně pozornosti, ale to nechci. Je to připodobnění chladu...technicky vzato, ano, mělo by být K. Podle mě vzato - nehodlám ho tam dát. :)
přidáno 17.03.2015 - 17:10
komentářů7(3.)
Jiří Turner:
1) V srdci Slovácka.
2) Protože jsem tím potřebovala něco říci a ještě jsem nenašla jiná slova, postupem času možná najdu. Není to upravované, možná ani nikdy nebude.

K tvé poznámce, myslím, že jasně vyplývá můj postoj k jedné dávné lásce. Sonetovraha klidně uznám.
přidáno 16.03.2015 - 19:09
komentářů7(5.)
shane: Zlobení je v pořádku. :) Konspirační teorie kávy a Vikingů bych ale raději vynechala. Tyto mystifikace by mohly vést k nepěkným závěrům. :D
přidáno 08.03.2015 - 23:16
komentářů7(2.)
shane: Troufám si tvrdit, že to z mého popisku nevyplývá. I když k záměně může dojít. :D :) Útržek z galské hudby a útržek z vůně/chutě kávy, která byla taky podporou při vzniku. I káva s celým koloběhem souvisí. Ale to už je na větší diskuzi.
přidáno 06.03.2015 - 18:16
komentářů6(6.)
Myslim, ze je to zimne mile.
přidáno 27.01.2015 - 19:32
komentářů9(8.)
Severak:
Jmenuje se to Enigma, protože jsem skutečně v poslední době viděla film, který jde do kin.. Ale je to spíš jako osobní zachycení určitého času a volná inspirace k zamyšlení. Já o Enigmě mnoho nevím, ale mám ráda hlavního představitele jako herce. Hodně to i souvisí s jinými věcmi - v tomto případě je nejvíc inspirován verš "lidé spojeni stroji", který má však také více významů. Mohl by odkazovat k filmové Enigmě, ale zároveň k moderním technologiím. Pohledům, jaké mnoho lidé vrhá na svět. Do určité míry by se dala tato báseň vykládat i v kontextu politických vězňů z UH věznice z dob komunismu. I když v době, kdy jsem ji psala, jsem tento pohled zase tolik nevnímala. Dodatečně se tam však také hodí.
přidáno 27.01.2015 - 19:28
komentářů9(7.)
DDD:
Ach, jako kazatel na rohu to vyznít nemělo. :D Ale pokud ti to tak zní, je to taky určité pojetí. Možná je v tom trocha šílenosti a ohně pekelného.
přidáno 27.01.2015 - 19:27
komentářů9(6.)
vanovaso:
Tvrdost je potřeba k vývoji a motivaci, takže je to asi jen dobře. :) A pokud si v tom někdo něco našel, pak to splnilo svůj účel. Děkuji.
přidáno 27.01.2015 - 19:26
komentářů9(5.)
Zamila:
Otázka rýmů je zapeklitá věc. Báseň je v posledních desetiletích hodně širokým pojmem. Stala se experimentálním polem a nelze říct, že je to vždy dobře. Přeci jenom "tradiční" formy v sobě skrývají skutečnou poezii. Ovšem já za sebe nacházím něco i ve formách, kde je práce s rýmem spíše minimální. Nelze však říct, že bych s touto "básní" či jakkoli to budeme nazývat, pracovala úmyslně a proto si to nedovoluji ani pojmenovávat. Zatím.
Ale dovoluji si odporovat. Bojme se je běžný tvar, to, že je užívaný méně ho nijak neomezuje. Obávejme se evokuje spíš politický odstín dnešní výmluvnosti, který by ta báseň mohla dostat. A to v žádném případě nechci.
Počkat si na lepší poezii je právo každého. Dokonce nutností, řekla bych. Vždyť se rozhlédněme. :)
přidáno 26.01.2015 - 20:45
komentářů62(37.)
Nehodlám číst tisíc komentářů psaných přede mnou. Ne, že by snad nemohly být inspirující či bych v nich nemohla najít podobný názor - kdo ví. Ale jednoduše se mi nechce. Takže začnu od podlahy:
otázkou je co je to pravda...A jaké je naše vnímání. Podle mne nejde nikdy zcela pravdu popřít, ať už napíšeme, že jsme mu daly kopačky nebo napíšeme, že nás odhodil jako použitou utěrku. Pravda stejně bude někde mezi tím. A o tom, jak psát...jde o to, zda toužíme napsat veledílo, přiblížit se velikánům a nebo jen...vyjádřit své myšlenky prostřednictvím ušlechtilejší formy jazyka. (Někdy ani to není zdárnou možností.)
Nemyslím, že by někdo měl rozhodovat, co je správná forma, pouze by každý měl přijmout názory na své dílo od širší společnosti. Nakonec...literatura má více hledisek, každé dílo má. V každém je kus skutečného života a těch nejvylhanějších postav. Je jen na nás, jak moc dobří čtenáři jsme a na co se dovedeme dívat. A nebo jaké skryté významy si dosadíme na místo, kde vlastně ani nejsou.
Nehodlám rozebírat co je správnou cestou, i když tuto úvahu chápu. Ale zároveň mi přijde zkreslující. Neboť kdo z nás skutečně dovede napsat situaci skutečně? Vždy jen z našeho vlastního pohledu, ať už u uvozovek napíšeme "to jsem řekla já" nebo "to řekla babička". A o předělávání...je přeci jen na volbě každého, za jakým cílem jde i píše. Má chuť se zlepšovat? Je egoistou? A nebo mu v životě jednoduše stačí ta míra vyjádření, ke které se už dostal?
Podle jakého klíče soudíme ostatní a sebe?
Asi se docela opakuji. A možná jen protože po mě tento server vyžaduje komentář. A je to také pouhou lží vystavěnou v prospěch mých budoucích postav?
přidáno 18.01.2015 - 12:48
komentářů4(4.)
Daněk: Děkuju.
přidáno 10.01.2015 - 21:52
komentářů4(2.)
Lenča: Jen to byla právě má hříčka se slovy, řekla bych. A díky. Jsem ráda, že se líbí. :)
přidáno 02.01.2015 - 12:58
komentářů3(3.)
Severak: Tak to myšleno není. :) To já nevolala, i když se mi chtělo. Protože někdy je lepší nechat věci být a je jedno, jestli o silvestrovské půlnoci nebo kterékoli jiné. A přesto může být lákavé, ale zlomit pokušení a neudělat něco, protože víte, že je to správné...to je to pěkné na závěr. Alespoň pro mě.
přidáno 29.12.2014 - 23:30
komentářů8(8.)
jayjay: Nebudu to vnímat ani dobře, ani špatně. Jen tak, jak jsi to řekl. V rámci obojího děkuju.
1|2|3
» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]
» řekli o sobě
prostějanek řekla o lidus :
Náš šíleneček... ale občas pochybuji, že právě ona je nejšílenější... mám z ní teď děsnou radost... a doufám, že mi ta radost vydrží... její obrazy jsou nepopsatelné a krásné a vůbec... :)... jsem ráda, že jsem ji kdy poznala :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming