přidáno 12.10.2024
hodnoceno 3
čteno 34(8)
posláno 0
Čekám, až vykyne těsto na chleba. Motám se okolo mísy, umývám nádobí a drhnu kuchyň. A trochu tu jsem a trochu ne. Všechno je kousek dál, i když se toho dotýkám. Jak moucha za sklem, co poletuje a neslyšně bzučí.
A těsto kyne, nevědomo si mého stavu, je mu lhostejný.
Nakukuji do mísy s nadhledem vědce. Ne úplně zaujatě, ne úplně zvědavě, sledují jak hmota nabývá na objemu.
A pluji pak dál prostorem s netečností, která mě bolí.
Chce to čas.
Když to uspěchám,  nebude to stát za nic.
***
Dolétala jsem a usazena na stoličce pozoruji bochník. Trochu popraskal, je docela placatý a zdánlivě se s ním nic neděje. Přece ale vstřebává žár a uvnitř se přetváří.
Chci věřit v sílu trpělivosti. V možnost proměny. Jsem tichá. V troubě to lupe a hučí větrák.
Bochník je teď má společnost. Nevadí mu mlčení ani moje nálada. Neodpovídá na němé dotazy, nijak ho však nepobuřují.
Jak je možné vnitřně poodejít ze světa? Oddálit se mu. Kdy se to stalo a proč? A jak se do něj dostat zpátky?
Neví to. Je zaujat svou vnitřní přeměnou.
Zvažují, jak dlouho ještě. Jak poznat, že se uvnitř něco děje, že je uvnitř hotovo?
Nejistota ohledně toho mě zaměstnává.
Měním se i já? Mám tuhle schopnost? Dopékam se. Pálí to a bolí proto, abych byla dokončena?  Ráda bych si to takhle představila. Ale nevím.
Sedím a ještě stále sleduji bochník a je mi nejlíp z celého dne.
přidáno 16.10.2024 - 00:37
Zajímavé.
přidáno 13.10.2024 - 08:31
Mám dojem že nejčastěji jen kyneme...
přidáno 12.10.2024 - 21:56
Všichni se měníme žárem situací, v nichž se ocitáme... Někdy jsme jako ten chléb a neuvědomujeme si to, ale každý den nás o trochu změní, kyneme, pálíme se... U sebe mám v poslední době pocit, že mi výrazně ztvrdla kůrka, a to je dobře. Jen ať si na mě někdo vyláme zuby. ;-)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
V troubě : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla


Předchozí dílo autora : Divadlo

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming