Je to haiku nebo ne ? Zdůvodni prosím, dík
21.06.2022 5 458(15) 0 |
Nad ovladačem
zemřela v letu moucha.
Přepla na Novu.
zemřela v letu moucha.
Přepla na Novu.
22.06.2022 - 13:20
PS: a krom toho: "zemřela" je hodnocení lyrického subjektu, jde o hodnocení, ne o popis spatřeného, jak víš, že v letu zemřela, když ji vidíš jen PADAT? Znamená to, že i člověk zemře pokaždé, když ho vidíš bezvládně padat?
22.06.2022 - 13:17
Je to vtipná miniatura, problém je v tom vyhledávání atraktivního momentu. Tohle, i pokud by se to stalo (o čemž pochybuju, protože je to fyzikálně nemožné - tělo mouchy je tak lehké, že by ve skutečnosti nedokázalo stlačit čudlík na ovladači), je to tak nahodilá situace, že nemá kromě absurdity nahodilého momentu co formě haiku nabídnout.
21.06.2022 - 22:27
kmotrov: mohlobse to klidne stat. A ty jsi jeste nikdy nevidel skocit zabu ? Necitim rozdil mezi touhle a tvoji haiku Za volantem. Nebo ze se mokra brambora leskne. Ja nerozumim tomu sdeleni.
21.06.2022 - 18:19
Haiku by mělo vycházet ze skutečného prožitku. Opravdu se to stalo? Moucha dostala v letu infarkt a spadla na ovladač tak, že přepnula program? Haiku nehledá atraktivitu, naopak námětem haiku bývají ty nejobyčejnější věci. Věci které máš denně před očima koukáš na ně a náhle prozříš a řekneš si tý jo? Jak je možné, že jsem to nikdy neviděl?
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
V pokoji : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : Stoupat ke hvězdám
Předchozí dílo autora : Všude dobře