Marta Foučková : Vyspělá lidská bytost je moudrá, nesoudí, rozumí nevědomosti nezralých jedinců a odpouští.
09.07.2015 14 941(16) 0 |
Snažím se rozumět
nepochopitelným změnám
učím se pochopit
mužské psychopochody
pracuji na odpuštění
selhání tvých
/i svých /
Nesoudím
však taky nejsem dostatečně zralá
i já chybuji
Jen při tom všem láska vyprchala
jako bublinky z Mattonky
nepochopitelným změnám
učím se pochopit
mužské psychopochody
pracuji na odpuštění
selhání tvých
/i svých /
Nesoudím
však taky nejsem dostatečně zralá
i já chybuji
Jen při tom všem láska vyprchala
jako bublinky z Mattonky
Ze sbírky: Šachy v nás
13.07.2015 - 11:28
Yana: diky za zastavení a komentář. Myslím si,možná je to jen můj pocit,že my se je snažíme více pochopit a omlouvat,než oni nás...přijde mi to nefér ;-)
13.07.2015 - 09:17
líbí se mi ta metafora s minerálkou, vlastně celý život je minerálka, Mattonka, musíme tedy rychle pít, nenechat stát a rozjímat nad ní...hm a pochopit mužské pochody, nevím, jsou tak složití a o to víc jednodušší :-)
11.07.2015 - 10:17
vanovaso: Myslím, žes to ve své odpovědi shrnula lépe, než bych já sám dokázal. Ano, v čas, kdy už bychom měli rozum brát, nám dochází, že na moudrostech našich předků, prověřených staletými zkušenostmi předků dalších i jimi samými něco bude...Jak často se jen rodiče přistihnou, že vychovávají svá dítka právě tak, jak to sami dříve nesnášeli a že na rebelie mladých i jim kdysi vlastní reagují stejně? A jak dětinské člověku připadají žabomyší spory a směšná urážlivost kvůli hloupostem? Pravdou je, že sice události minulé již nemůžeme změnit, ale přesto můžeme dát do pořádku některé věci, které dosud přetrvávají. A tak se i já snažím být méně hašteřivý, usmívat se a projevovat dobrou vůli. I pouhý úsměv a laskavé slovo dokáže mnoho! A je milé si uvědomit, že na Tebe někdo shlíží příznivěji než na ty, co jen kritizují a ve všem hledají důvod ke sváru. Kdo ví, možná je to právě ono očekávané zmoudření, umět se radovat z maličkostí, kterých se mi dostane a netrápit se pro to, co nám uniklo. Takže vše včetně zdejších kontaktů beru jako něco užitečného, co mi něco dalo a přiznávám, že to byla i naše konverzace a střípky inspirace v ní i ve Tvých zamyšleních. Tvé přátelství mi loni pomáhalo překonat nelehké chvilky a bylo mi zdrojem potěšení stejně jako mne trápila naše nedorozumění. Díky za všechno! :-)
P.S. Při tom vypadá opravdu lépe, než přitom, i když ten šalamounský výklad z google co jsem Ti poslal, připouštěl obojí a ponechával rozhodnutí jen na vůli autora...Měj se sluníčkově! M.:-)
P.S. Při tom vypadá opravdu lépe, než přitom, i když ten šalamounský výklad z google co jsem Ti poslal, připouštěl obojí a ponechával rozhodnutí jen na vůli autora...Měj se sluníčkově! M.:-)
10.07.2015 - 19:58
shane: díky za zastavení a komentář, "při tom" máš nejspíš pravdu, ... a co se moudrosti týče, škoda, že jsme v mládí moudrost ani moc neuznávali, ale to je asi přirozené... vším si musíme projít a prožít, jen posléze některé věci litujeme a dělali bychom je jinak... jak jinak... to je život... nic s tím už nenaděláme, i když bychom tak rádi některé věci vrátily zpět...
09.07.2015 - 18:28
Zrovna piju Mattonku s příchutí hrušky a je fakt, že bublinky jsou fuč! :-(
Jinak se snáze odpouští druhým, než sobě samému...A taky jsem asi nějak zmoudřel, protože jsem tolerantnější než jsem býval...:-)
Jinak se snáze odpouští druhým, než sobě samému...A taky jsem asi nějak zmoudřel, protože jsem tolerantnější než jsem býval...:-)
09.07.2015 - 17:09
"chytrá" věcička.. líbí se mi to v kontextu s anotací.. je to takový krůček k moudrosti..
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Minerálka : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : Noční motýli
Předchozí dílo autora : Bouřka
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
wojta řekl o "Autor"sám :Nemám rád, když mě nutí, dělat něco z chutí. To se mě právě stalo, že chci vložit další ,,dílo" a hle, nejde to. Nejsem dosti aktivně kritický a počet vložených děl, začíná převyšovat počet kritik. Jistě, mohl jsem to přejít mlčky, zkritizovat nebo pochválit jiného autora- autorku, mohl jsem .... . Ale to se neslučuje s mým naturelem, avšak dříve, než-li začnu pěnit, bych se měl zeptat sám sebe k čemu to všechno vlastně je ? Někdo moudrý napsal, že inteligenci nelze jednoznačně definovat, ale je to zhruba stav přizpůsobení se lidem, kteří nebyli ochotni se přizpůsobit. Je to věc názoru, ale abych dostál pravidlům, budu kritizovat - sám sebe. Pravidla to nezakazují, navíc já se dostatečně znám natolik, abych věděl, co si mohu jako kritik k sobě, jako autorovi dovolit, mohu se proto plně opřít do významu díla, které jsem jako autor napsal a které současně, jako kritik kritizuji. Jednou jsem měl napsáno v posudku: v kolektivu je oblíben i když jej svým jednáním, často rozvrací. Tenkrát jsem se zlobil, dneska tomu musím dát za pravdu.