23.02.2014 22 1320(12) 0 |
Víte, jak se člověk stane moudrým? Tím, že se za moudrého nikdy nepovažuje na veřejnosti, ale hlavně v sobě samém.
10.10.2014 - 20:38
Singularis: upřímně si myslím, že být moudrý neznamená to o sobě vědět, vyplyne to :-) skromnost je podmnožinou moudrosti.
10.10.2014 - 19:16
S touto formulací úvahy tak úplně nesouhlasím - na jednu stranu tvrdí, že odpovídá na otázku "jak se člověk stane moudrým" a na druhou stranu vlastně pouze konstatuje, že až se stane moudrým, za moudrého se nepovažuje. To mi připomíná spíš hru "Nemyslete na slona" https://cs.wikipedia.org/wiki/Nemyslete_na_slona) než cestu k moudrosti.
Pokud jde o můj názor, myslím, že moudrost získává člověk postupně a neexistuje žádná objektivní hranice mezi člověkem moudrým a nemoudrým. Člověk se může pouze stávat moudřejším, což je doprovázeno tím, že si uvědomuje chyby, které dělal, když byl méně moudrý. A jednou z těch chyb může být, že se považoval za moudrého.
Pokud jde o můj názor, myslím, že moudrost získává člověk postupně a neexistuje žádná objektivní hranice mezi člověkem moudrým a nemoudrým. Člověk se může pouze stávat moudřejším, což je doprovázeno tím, že si uvědomuje chyby, které dělal, když byl méně moudrý. A jednou z těch chyb může být, že se považoval za moudrého.
08.03.2014 - 23:09
FR.: ale u citátů to vytržení z kontextu bolí víc, může uplně změnit jejich smysl. Obzvláště pokud jsou vytrženy z většího díla...
08.03.2014 - 23:06
Severak: to je pravda, ale myslím si že každé literární dílo, které je psáno pro lidi, tak může být definováno uplně odlišně než autor zamýšlí :) takže ..
08.03.2014 - 22:52
FR.: to je holt ten problém (a zároveň definice) citátů: jsou vytržené z kontextu a každý si je může vyložit jak chce
08.03.2014 - 22:24
Vladan: vyjímkou to nazývat nehodlám! ani tento citát je asi míněný špatným směrem, ale i tak si stále stojím za svými slovy.
08.03.2014 - 00:26
To je případ, kdy se do pomoci hrne ten nemoudrý...
http://www.zbynekmlcoch.cz/informace/texty/pocty-prislovi-vyznam
-definice/co-to-znamena-medvdi-sluba-nebo-prokazat-nkomu-medvdi-
slubu-co-je-to-medvdi-slub
http://www.zbynekmlcoch.cz/informace/texty/pocty-prislovi-vyznam
-definice/co-to-znamena-medvdi-sluba-nebo-prokazat-nkomu-medvdi-
slubu-co-je-to-medvdi-slub
05.03.2014 - 20:19
Vladan: myslím, že ten kdo chce pomoci druhým musí mít v sobě špetku moudrosti vždy:)
04.03.2014 - 21:22
Vladan: je to těžké to uznávám:) ale moudrý nikdy sám sebe nevidí jako moudrého, spíš toho, kdo chce pomoci :O
04.03.2014 - 20:24
Omlouvat se nemusíš. Dal jsi dílko do úvah, tak uvažuju. Já sám nevím, jak definovat "moudrého" člověka. Ani ta poslední úprava mi nepřipadá optimální...
04.03.2014 - 19:57
Vladan: asi to zní špatně omlouvám se, má to být že se nepovažuje na veřejnosti ale ani v sobě samém :O omlouvám se:)
03.03.2014 - 19:41
Takže moudrý člověk si skrytě mastí ego jak je chytrý a navenek dělá, že moudrý není? To tedy mám o moudrém člověku úplně jinou představu. Tohle je spíš vyčůránek.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Moudrost : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : TICHO
Předchozí dílo autora : Oči - Altruista
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
NoWiš řekl o dvakredencedekadence :Jednou mi hasila obličej, když jsem se popálil. Dodnes mi tam nerostou vousy. Prý to pak chutnalo jako karamel. Jednou mě popálila. Rusalka bez rybníčku, bolavá duše, námět na mý nejkrásnější básně. Kupodivu pořád šťastná, i když byste to do ní neřekli. Bolavá a šťastná. Jako odřený koleno v létě. Mám tě rád. Koleno, poleno.