Je to už asi trochu mimo, ale taky jsem chtě nechtě přemýšlel nad koncem světa - a nakonec jsem si o tom napsal písničku. Sice mi z toho nakonec vylezl Nohavica, ale je mi to líto jen tak zahodit. Kvalita mizerná, nahrál jsem to u sebe ve třídě s obyčejným klopovým mikrofonem namotaným na klavír :-) - jo - a ten klavír berte fakt jenom hodně s rezervou, něco jsem tam jako narychlo zamlžil, ale spíš jen tak, aby tam něco bylo :-)
11.01.2013 28 1889(49) 0 |
|
Za kopcem stáda hvězd
a před očima svítání
Řeky tekly dál
kdosi do dlaní
vkleče tu chladnou vodu nabíral
Tiše se se smál
a jiný tajil zklamání
a bylo naposled
a vlastně poprvé
poprvé
bez lhaní
Šel jsem až tam
do polí spálených od léta
k nebi zkoušel se vznést
na chvíli zahlédnout kam
kam lidská duše
za nocí odlétá
a co zvládne snést
a co zbývá ze světa
když do pastí měst
a klikatých cest
zakletá
odkvétá
Do vody hodil jsem síť
z barevných provázků
Osud na mostě stál
trpce se usmíval
jak prodavač pouťových obrázků
já v duchu si přál
jen jedinou, jedinou otázku
v tu chvíli mu dát:
Co musí se stát
než začnem se bát
o lásku
a před očima svítání
Řeky tekly dál
kdosi do dlaní
vkleče tu chladnou vodu nabíral
Tiše se se smál
a jiný tajil zklamání
a bylo naposled
a vlastně poprvé
poprvé
bez lhaní
Šel jsem až tam
do polí spálených od léta
k nebi zkoušel se vznést
na chvíli zahlédnout kam
kam lidská duše
za nocí odlétá
a co zvládne snést
a co zbývá ze světa
když do pastí měst
a klikatých cest
zakletá
odkvétá
Do vody hodil jsem síť
z barevných provázků
Osud na mostě stál
trpce se usmíval
jak prodavač pouťových obrázků
já v duchu si přál
jen jedinou, jedinou otázku
v tu chvíli mu dát:
Co musí se stát
než začnem se bát
o lásku
22.12.2018 - 09:43
Jáchym Kemza: Dík za nakouknutí. Jen nevím, jestli je "Eh" dobře nebo špatně :-)
23.06.2018 - 06:25
Amelie M.: Říkám jí první písnička nové generace. Do té doby mě totiž nenapadlo, že bych si mohl napsat něco jen sám pro sebe. Mám ji hrozně rád. A jsem fakt rád, že se ti líbí :-)
22.06.2018 - 21:13
.. nádherný :) nejvíc se mi líbí prostřední část, ale celý je to prostě.. ááách.. potěšilo, moc.. si to musím založit :-)
14.09.2013 - 16:01
děkuji za to, žes tu trávil svůj čas, děkuji za spoustu nádherných básní a za to, že jsme si tě mohli alespoň krátkou dobu užít tady na psancích, byl si jeden z nej, povznesl si tento server na vyšší příčku, zdravím pane...
10.09.2013 - 17:51
Ježiš, to je ale krásný a dojemný ... Máš bezva hlas a originální text ... A ten klavír je úžasnej ... Taky hraju na klavír - přes 12 let - takže chci noty :-D Prosim ;-)
24.01.2013 - 08:48
inkoust: díky za zastavení - mimochodem - nečekej nic světoborného :-) Musím se přiznat, že nad těmi "hejny hvězd" jsem taky uvažoval. Nakonec tam nejsou hlavně z toho důvodu, že to nejde pořádně přes pusu - ta dvě H krátce za sebou mi zní poměrně dost krkolomně. A přece jenom jsem už od začátku chtěl spíš písňovej text, takže přednost dostala plynulost a dlouhá samohláska :-)
23.01.2013 - 13:14
Až mi zas půjde zvuk, tak si to přehraju. Text se mi líbí a jsem zvědav, jak to bude znít. Sice mě trochu překvapily stáda hvězd(spíš bych čekal hejna), ale pak jsem si vzpomněl na Vladana, který na nebi nevidí jen ten blyštivý prach, protože ví, že tam jsou pořádný dacani a mackové, který se mi ani nevejdiu do hlavy.
Má to pěknou atmosféru, podle níž bych tě už zřejmě uměl poznat. A ty tři poslední strofy to pěkně gradují do závěru ve smyslu finis coronat opus.
Má to pěknou atmosféru, podle níž bych tě už zřejmě uměl poznat. A ty tři poslední strofy to pěkně gradují do závěru ve smyslu finis coronat opus.
20.01.2013 - 10:25
no já bych řek, že spíš než nohavicovskej styl je to styl Kryla. Je to nádherný a klavír to jen pěkně podbarvuje
20.01.2013 - 09:17
"Co musí se stát než začnem se bát o lásku" ... toto je krásné.
Je to velmi hezké ... klavír se mi moc líbí
Je to velmi hezké ... klavír se mi moc líbí
16.01.2013 - 08:44
Leslie: Moc děkuju za krásné komentáře :-) Tomu Nohavicovskému nádechu se prostě nějak nedalo ubránit. A vlastně to je dobře. Horší by bylo, kdyby z toho vykoukl třeba nějakej Jarda Hypochondr, nebo jinej podobnej zoufalec :-)
15.01.2013 - 19:38
Čím víc koukám na ten text, tím víc mi to toho Nohavicu připomíná (naskakuje mi tam už ta melodie), ale když ji zpíváš, tak skoro vůbec, zvláštní :-)
15.01.2013 - 19:33
No nemůžu si pomoct, ale ať ten klavír beru s rezervou nebo bez rezervy, tak mi přijde úžasný :-) A celkově písnička krásná, a taky si konečně můžu svého oblíbeného básníka spojit s nějakým hlasem, mám radost. I ten text sám o sobě se mi moc líbí. Nohavicu mi připomnělo hlavně "Osud na mostě stál....", ale máte natolik odlišný hlas, že mi to při poslechu nepřišlo. Díky, že jsi ji sem dal, určitě by byla škoda to zahodit. :-)
11.01.2013 - 17:50
Co blázníš??! Hraješ úžasně... říkám, mohla bych poslouchat pořád... Já jsem se bohužel na klavír nikdy nenaučila, i když se mi jako nástroj tolik líbí... Máš tu velkou výhodu, že ty ses naučil a můžeš být za to jenom rád, stejně jak já jsem ráda, že to teď můžu poslouchat ;o)!
11.01.2013 - 17:42
Cvokhauz: Devils_PIMP: taron: Yana: Yasmin: Moc děkuju za krásný komentáře :-)
Yasmin: klavír je opravdu nádhernej, ale moje hra ne něj bohužel ne, to už asi v životě nedoženu :-)
Yasmin: klavír je opravdu nádhernej, ale moje hra ne něj bohužel ne, to už asi v životě nedoženu :-)
11.01.2013 - 14:19
:-)!!!
Krásnej hlas, jsi hudebně velmi nadaný člověk - ten klavír je nádhernej, mohla bych poslouchat pořád a stejně by se mi poslech klavíru nikdy neomrzel a ten text... Nevím, co napsat na takovou krásu. Snad jen, DÍKY.
Víc takových písniček, prosím!
Krásnej hlas, jsi hudebně velmi nadaný člověk - ten klavír je nádhernej, mohla bych poslouchat pořád a stejně by se mi poslech klavíru nikdy neomrzel a ten text... Nevím, co napsat na takovou krásu. Snad jen, DÍKY.
Víc takových písniček, prosím!
11.01.2013 - 14:04
DDD: Já odmítám komentovat !!...vlastně tebe už delší dobu, protože se mi nenachází slov a to by se básníkovi nemělo stávat... :(
11.01.2013 - 14:04
A mě to chytlo a drží. Chtěla jsem napsat něco podobného, nějaký příběh s poselstvím, takovou tu hořkosladkou písničku, ale tys to zvládl tisíckrát líp. Zakládám :)
11.01.2013 - 13:55
a mně se ten klavír moc líbí, moc, vůbec klavír dokáže vykreslit nádhernou tklivou atmosféru, dík, za ten závěr hlavně, nesmíme hazardovat s láskou, ani s životem, vždyť víckrát už tu nebudeme, dík za zážitek, opravdu
11.01.2013 - 08:58
Ahoj, nevím,, jestli je kvalita mizerná, ale mě se to líbí .... a kromě jarka, nevím proč, mě napadla Zagorka ...
No a vlastně obdivuju všechny, kdo do básně dokážou vdechnout píseň .. asi tak ..
No a vlastně obdivuju všechny, kdo do básně dokážou vdechnout píseň .. asi tak ..
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Podobenství : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : Tichá
Předchozí dílo autora : Tobě
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 1» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
valemart řekl o Španěl :Kamarád v tom pravém slova smyslu, tulák světa, psavec, barman, boxer, prožili jsme spolu dost Života, prostě beatnik!