složeno ve škole přímo v hodině takže poměrně kratší než je mým zvykem. Jinak vím že trošku nesedí 2 verš druhé sloky, ale boužel si nejsem jist jestli je dobré vynechat to "ani" děkuji za návrhy ;)
15.02.2012 14 1630(16) 0 |
Položím život za tu vlast svou,
udělám to, co jen vlastenci dovedou.
Že jsem Čech, na to jsem hrdý,
pro vlast štít budu a pěkně tvrdý.
Do války půjdu, i kdybych zemřít měl,
dozadu necouvnu, ani za zvuku děl.
Kupředu poběžím, za vlast se bít
já pro vlast mečem jsem, já jsem lvův štít.
udělám to, co jen vlastenci dovedou.
Že jsem Čech, na to jsem hrdý,
pro vlast štít budu a pěkně tvrdý.
Do války půjdu, i kdybych zemřít měl,
dozadu necouvnu, ani za zvuku děl.
Kupředu poběžím, za vlast se bít
já pro vlast mečem jsem, já jsem lvův štít.
Ze sbírky: Pro tu zemi hezkou. Pro tu zemi českou
05.12.2016 - 21:02
Lasak: Promiň mi to, ale že je dílo staré řadu let jsem si všiml až po vložení komentáře. Jinak bych staré kostlivce ve skříni nechal ležet...))
05.12.2016 - 21:00
Jsoucno: Zajímavé. Dlouho ležela tahle díla už v prachu.
Ono pokud člověk má tyto vlastnosti, tak ji podle mě píše stejně dobře a stejně lehce, i když nouze není. Spíš jde o to, jak je společností přijímána.
Je pravda že by tam více sedělo ni. Tady to nechám v původní verzi ae kdyby se to někdy někam měl přepisovat, tak už jedině s "ni" :)
Ono pokud člověk má tyto vlastnosti, tak ji podle mě píše stejně dobře a stejně lehce, i když nouze není. Spíš jde o to, jak je společností přijímána.
Je pravda že by tam více sedělo ni. Tady to nechám v původní verzi ae kdyby se to někdy někam měl přepisovat, tak už jedině s "ni" :)
05.12.2016 - 15:30
Ruchovci revival. Vlastenecká poezie se nejvíc píše v době, kdy se náš "hrdý" národ cítí nejvíce ohrožen. Patriotismus/ nacionalismus/vlastenectví- nazývej to jak chceš- není zločinem. Pro někoho přežitek, pro někoho nezbytná součást světonázorů. Je to Tvůj názor, a proto téma nebudu nijak soudit.) Ke stylistice- možná bych místo "ani" dal "ni," potom by to lépe vycházelo. Ze stylistického hlediska jinak dobré, nicméně poněkud jalové a spíš než vlastenecky, to na mě působí agitačně.
14.04.2012 - 14:24
jusuej: važně ti děkuji a jsem rád za tvé uznání. V mém okoloí se jej boužel nedostává :D
14.04.2012 - 12:25
Super,napsaný hezky,zlej posměvačnej řekne hele vlastenec a mladej prd ví o válce,cením si toho co píšeš,mohl bys sedět v parku na lavičce a trávu sfukovat v tlamičce ,nebo fičet na perníku-ale místo toho pises o tom co citis..a to značí že seš dobrej borec.
06.03.2012 - 23:02
Dezzy: díky a máš vtom pravdu a ikdyž uznávám sportovce ČR tak je mi loít že všichni vydí hrdiny jen v nich a ano posilují a makají na sobě a udělají jméno vlasti, aloe dělají to kvůi sobě nato nezapomínejme. Jenže je tady skupina loidí co makají minimálně stejně jako oni a ktmu nasazují vloastní životy a to jsou speciální síly, před kterýma já osobně se klaním a vzhlížím knim (každýý kdo mne zná ví že se neskloním ani před vlastním otce nebo před někým jiným a raději dostanu několik ran než se před někým "sklonit" a ukázat mu tím svou podřízenost vůči němu) , aloe tihloe loidi si to zaslouží to tihle lidi dělají to nelepší jméno české vloastvi a českému národu!
05.03.2012 - 17:14
Je to v pěkné myšlence a je to tak málo kterej Čech kouká na to že je Čech a má svou výjmečnou vlast ale jak je nějakej národák nebo olympiáda tak jak vý rychle jak vypadá naše vlajka ale aspon že nás neco spojujue :-)
18.02.2012 - 09:21
Doporučuji ti podívat se na film Jdi a dívej se. Abys byl nejen odhodlán, ale i opravdu připraven.
http://www.csfd.cz/film/99087-jdi-a-divej-se/
http://www.csfd.cz/film/99087-jdi-a-divej-se/
15.02.2012 - 23:09
Heleme ho, siláka...vítej mezi námi, obránče...taky pořád něco a někoho bráním a nakonec uteču jak zbabělec...tak aspoň, že ty jsi statečný, hi,hi..:))
15.02.2012 - 23:05
Vždycky si cenim toho kdo je hrdý že je Čech, nějak nám údajně to národní sebevědomí schází. Máš na co být hrdý, jsi mládě, jsi Čech a ještě psanec.
15.02.2012 - 22:59
Díky za uvítání rád se přidám ;) Hlavně mezi vlastence co by jako jedni zmálá pozdvihli zbraň a šli se bít pod bílým lvem :)
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 1» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
Severak řekl o Vladan :Jak ve svých sci-fi a fantasy povídkách, tak ve svých úvahách má velice zajímavé témata...