Výuka českého jazyka z pohledu studenta
12.01.2012 5 1607(10) 0 |
K tomuto zamyšlení nad českým školstvím mě nevědomě donutila moje profesorka českého jazyka.
Má velice vysoké nároky na všechny studenty. Její největší radost je vpravovat nám do hlav, jak jsme tupí, padlý na hlavu, a další krásné myšlenky o nás samých (nejraději mám její pověstnou větu: "A s takovýma vědomostma chcete jít k maturitě? No nepočítejte s tím, že já vám tam něco předžvýkám!") (To bychom tedy nechtěli.)
Abych se ale dostala k onomu zamyšlení: Gymnaziální výuka českého jazyka je zaměřena hlavně na literaturu, kterou u nás ve třídě musí každý umět jako když bičem mrská. Ani veškeré vědomosti naučené ze sešitu nejsou dostačující na hodnocení výborný. Tady je úroveň výuky na vysoké úrovni.
Pokud se ale přesunu do hodiny mluvnické, konkrétně do slohu, zamrazí mě. Zadání Moje oblíbené místo nabízelo mnoho různých pojetí, alespoň jsem si to myslela. Vědoma si náročnosti paní profesorky, vypotila jsem na místě filozoficko-psychologický popis oblíbeného místo jako příběhu vědecko-fantastické knihy. Slohový útvar líčení jsem možná poněkud zanedbala, ale kudrlinky jako "třpytivý hvězdný prach plující kolem Slunce" se mi zdály dostačující. Paní profesorce ne. Pod moji pilně (na místě) vymýšlenou práci napsala: Odklon od tématu! Kniha je věc, ne místo!
Moje filozofiké hledisko se ztratilo někde mezi zelenými místy v lese a zurčícím potůčkem. I když byl zadán rozsah 20-30 řádků, dvě strany A4 byly ohodnoceny chvalitebně. Popisy oněh zelených stromů a horských bystřin byly ohodnoceny také velice kladně. Proto se -plna rozčilení nad NEKLASIFIKOVANOU prací- musím ptát, kdy se úroveň schopností gymnazisty přesunula zpět do 6.ročníku ZŠ? Stáhnout slohovku z internetu a opsat ji z papíru zkusím tedy příště také. Ale až budu tvrdit, že moje oblíbené místo je v trávě pod stromy, budou mě u toho kousat všechny breberky, které v této trávě žijí.
Má velice vysoké nároky na všechny studenty. Její největší radost je vpravovat nám do hlav, jak jsme tupí, padlý na hlavu, a další krásné myšlenky o nás samých (nejraději mám její pověstnou větu: "A s takovýma vědomostma chcete jít k maturitě? No nepočítejte s tím, že já vám tam něco předžvýkám!") (To bychom tedy nechtěli.)
Abych se ale dostala k onomu zamyšlení: Gymnaziální výuka českého jazyka je zaměřena hlavně na literaturu, kterou u nás ve třídě musí každý umět jako když bičem mrská. Ani veškeré vědomosti naučené ze sešitu nejsou dostačující na hodnocení výborný. Tady je úroveň výuky na vysoké úrovni.
Pokud se ale přesunu do hodiny mluvnické, konkrétně do slohu, zamrazí mě. Zadání Moje oblíbené místo nabízelo mnoho různých pojetí, alespoň jsem si to myslela. Vědoma si náročnosti paní profesorky, vypotila jsem na místě filozoficko-psychologický popis oblíbeného místo jako příběhu vědecko-fantastické knihy. Slohový útvar líčení jsem možná poněkud zanedbala, ale kudrlinky jako "třpytivý hvězdný prach plující kolem Slunce" se mi zdály dostačující. Paní profesorce ne. Pod moji pilně (na místě) vymýšlenou práci napsala: Odklon od tématu! Kniha je věc, ne místo!
Moje filozofiké hledisko se ztratilo někde mezi zelenými místy v lese a zurčícím potůčkem. I když byl zadán rozsah 20-30 řádků, dvě strany A4 byly ohodnoceny chvalitebně. Popisy oněh zelených stromů a horských bystřin byly ohodnoceny také velice kladně. Proto se -plna rozčilení nad NEKLASIFIKOVANOU prací- musím ptát, kdy se úroveň schopností gymnazisty přesunula zpět do 6.ročníku ZŠ? Stáhnout slohovku z internetu a opsat ji z papíru zkusím tedy příště také. Ale až budu tvrdit, že moje oblíbené místo je v trávě pod stromy, budou mě u toho kousat všechny breberky, které v této trávě žijí.
28.03.2012 - 14:27
Haleluja! Z dalšího slohu jsem dostala za 1. Fejeton na téma Jak jsem pomáhala - profesorka byla u vytržení =D
13.01.2012 - 21:41
Prostě jak už si jí popsala na začátku, profesorka na svym místě. Myslela jsem že už takový nejsou. Přesně takový věty používaly některý naše, kdysi, ale já už si o nich opravdu můžu myslet svý. Ty holt musíš ještě ledacos zkousnout. I učitelé jsou lidé různí.
13.01.2012 - 21:31
Yana: nezkusila, původně jsem si chtěla slohovku umístit do mého archivu, ale museli jsme ji vrátit. dnes jsem to vyprávěla známé a ta jen nechápavě kroutila hlavou, přece umělecký popis může popisovat fantastické místo, duši i knihu. jen mě tedy zarazilo, že se jí líbily ty postahované slohovky
13.01.2012 - 20:47
Je to smutný ale nic s tim neuděláš. Taky mě něco takového vždycky ničilo. Měla jsem ale docela štěstí na profesory. Nezkusila si dát to přečíst někomu jinýmu?
12.01.2012 - 22:11
Hm tak asi takhle - neni člověk ten, aby se zavdecil všem - dost záleží take na koho narazis - já mel stesti na to, že učitele me umělecké sklony chápali - takze ti přeji hodne stesti... :)
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Neklas ze slohu : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : Den, kdy klauni plakali
Předchozí dílo autora : Pro něj
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
Adrianne Nesser řekla o pocitová :slecna pocitova. :) jedna mejch oblibenejch basnirek. hlavne pro tu poezii zivota, o ktery pisee. proste clovek moji dimenze. FREEDOM peAce LOVE