03.11.2013
66, muž, Otrokovice
|
komentáře k dílům uživatele :
22.12.2013 - 00:07
6
helples: to vyjde skoro nastejno - ať už čistě anglická slova v jinak české básni, respektive v čemkoliv jiném, nebo podivní hybridi...
máš pravdu, teď mi to možná přijde povrchní, ale právě proto to říkám, navíc jsem si jedno utření prožil, ale na tom nezáleží
moje jméno by tě zajímalo, no budiž - vyjadřuje to moje absolutní pohrdání církví (římsko-katolickou především), nijak to není namířeno přímo proti křesťanskému ani jinému náboženství, jelikož proti nim nic nemám, narozdíl od církevních "pastýřů", fanatikům a všemožným sektám
máš pravdu, teď mi to možná přijde povrchní, ale právě proto to říkám, navíc jsem si jedno utření prožil, ale na tom nezáleží
moje jméno by tě zajímalo, no budiž - vyjadřuje to moje absolutní pohrdání církví (římsko-katolickou především), nijak to není namířeno přímo proti křesťanskému ani jinému náboženství, jelikož proti nim nic nemám, narozdíl od církevních "pastýřů", fanatikům a všemožným sektám
21.12.2013 - 23:50
6
hereticbeast: hereticbeast: Ad 1 anglišárny? jen anglické slova, jsem patriot, ale ne xenofob. Ad 2 k povrchnosti, až se ti podaří a párkrát si s tvou láskou někdo utře boty, možná ti to pak nepřijde až tak povrchní. Až budeš několik let čekat, že by ses mohl zamilovat a ono nepude .. Já to leju na papír ze srdce, z toho mrtvýho. PS: A co tvůj nickname ty kacířský zvíře. :-) Nemám v ůmyslu nikoho urážet.
21.12.2013 - 22:25
6
Přijde mi to strašně povrchní, toť můj názor. Nic víc. Ještě snad - tady jsme v Česku, sakra, v Česku. Když k ničemu jinému, tak aspoň k jazyku bychom mohli mít patřičnou úctu a ne ho "obohacovat" o ty anglišárny.
21.12.2013 - 21:38
15
helples: Nezaměňuješ zkušenosti a názor? Zkušenosti máme každý svoje a těžko je můžeš "změnit". Názor je vždy na "něco" - a s věkem se vyvíjí (ani si toho nevšimneš).
O zkušenostech nemá cenu polemizovat (leda bych ti chtěl dokázat, že si je špatně vysvětluješ - a to nechci).
Pokud nechceš polemizovat o názoru, tak jsi fanatik a raději nepiš úvahy.
Hezké vánoce.
O zkušenostech nemá cenu polemizovat (leda bych ti chtěl dokázat, že si je špatně vysvětluješ - a to nechci).
Pokud nechceš polemizovat o názoru, tak jsi fanatik a raději nepiš úvahy.
Hezké vánoce.
21.12.2013 - 20:59
15
Vladan:Tvůj názor není špatný, je jiný a nemůžu svůj jinak obhájit, protože zkušenosti, jakékoli, jsou nepřenosné. a kdyby si nemusel mít vždy pravdu, pochopil bys, že nemá smysl o tom více polemizovat. To je ode mne vše.
21.12.2013 - 01:19
15
helples: Proč mi to počtvrté opakuješ? Číst umím. V tom závěru jsem to taky využil, ne?
A že musím mít pravdu? To, že se lidé 11 měsíců k sobě chovají hnusně a v prosinci se snaží chovat lidsky (přetvařují se - podle mě) jsi první napsal ty - je to tvoje pravda, kterou neumíš obhájit jinak, než že je tozkušenost a tím pádem platí. Je snad můj odlišný názor (zkušenost) špatný, protože je jiný? V čem se to liší?
A že musím mít pravdu? To, že se lidé 11 měsíců k sobě chovají hnusně a v prosinci se snaží chovat lidsky (přetvařují se - podle mě) jsi první napsal ty - je to tvoje pravda, kterou neumíš obhájit jinak, než že je tozkušenost a tím pádem platí. Je snad můj odlišný názor (zkušenost) špatný, protože je jiný? V čem se to liší?
21.12.2013 - 01:00
15
Vladan: Tak po čtvrtý a naposledy, JE TO MÁ ŽIVOTNÍ ZKUŠENOST, KTERÁ JE ZŘEJMĚ DIAMETRÁLNĚ ODLIŠNÁ OD TVÉ. celý život mám kolem sebe "věřící" a jsou to pokrytci. Když nejsi věřící, tak aspoň žiješ mezi fajn lidima. Měl bych ti závidět, jenže to neumím. PS A zřejmě musíš mít vždy pravdu a jakýkoli jiný názor je špatný. Není, je jen jiný.
20.12.2013 - 22:32
15
helples: Jde o to, že pokud napíšeš úvahu, tak bys v ní měl prezentovat svoje myšlenky (úvahy), a tak nějak předpokládám, že si je autor dovede obhájit. Vyargumentovat. Tedy, že chce polemizovat! Úvaha bez polemiky je na prd.
Závěr:
Soudím, že se pohybuješ v křesťanské komunitě (i když píšeš, křesťan nejsi). Já se pohybuju v komunitě bezbožné. Z našich diametrálně odlišných zkušeností se dá usoudit na to, že zatímco bezvěrci se k sobě celý rok chovají stejně (dobře x špatně?), věřící jsou ne sbe 11 měsíců hnusní a jen v prosinci se přetvařují.
Souhlas?
Závěr:
Soudím, že se pohybuješ v křesťanské komunitě (i když píšeš, křesťan nejsi). Já se pohybuju v komunitě bezbožné. Z našich diametrálně odlišných zkušeností se dá usoudit na to, že zatímco bezvěrci se k sobě celý rok chovají stejně (dobře x špatně?), věřící jsou ne sbe 11 měsíců hnusní a jen v prosinci se přetvařují.
Souhlas?
20.12.2013 - 14:19
15
Vladan: Omluva za spoždění - technické problémy. Já nechci polemizovat o víře a ideologiích. Mám svůj názor a sdělil sem jej světu. Nikomu ho nenutím a naopak nechci, aby mi nějkdo v této věci nutil svůj.V některých ohledech názory neměním. I kyž, jak řekl tuším pan Werich "jen tupec nemění své názory."
16.12.2013 - 09:15
15
helples: Odpověděl jsi mi? Kde? Jsem už starší člověk a mám přímé a jednoduché uvažování. Takže odpovědi na první otázku, jak se pozná bohatý ses vyhnul tím, že jsi bohatý opasal "lpící na majetku". Ovšem to, jak se pozná člověk lpící na majetku, nevím stejně. Tomu říkáš odpověď? Ale jo, nicneříkající odpověň typická pro křesťany (některé) , ktěří jen papouškují bez přemýšlení.
Na druhou otázku - z čeho soudíš, že v prosinci nastává změna chování lidí vůči sobě - jsem nenašel vůbec.
Navíc jsi vyslovil tvrzení: "...pokud je možné písmo svaté vykládat několikera spůsoby, pak je k ničemu." - S tím se dá polemizovat. Písmo svaté je nejenom různě vykládáno (např. protestanti x katolíci), ale i modifikováno. Dám příklady:
N15: Porušení soboty
32Jednou, když byli synové Izraele na poušti, přistihli muže, jak v sobotní den sbírá dříví. 33Ti, kdo ho přistihli sbírat dříví, jej přivedli k Mojžíšovi, Áronovi a celé obci 34a nechali jej ve vězení, neboť nebylo jasné, co se s ním má stát.
35Hospodin pak řekl Mojžíšovi: „Ten muž musí zemřít. Ať jej celá obec za táborem ukamenuje.“ 36Celá obec ho tedy vyvedla za tábor a kamenovali jej, až zemřel, jak Hospodin Mojžíšovi přikázal.
Pravda, jde o Starý zákon, ale pokud by se řeklo, že ten se nedá brát tak vážně, tak tím znevážím i Desatero, taky ho nemusím brát tak vážně?
Na druhou otázku - z čeho soudíš, že v prosinci nastává změna chování lidí vůči sobě - jsem nenašel vůbec.
Navíc jsi vyslovil tvrzení: "...pokud je možné písmo svaté vykládat několikera spůsoby, pak je k ničemu." - S tím se dá polemizovat. Písmo svaté je nejenom různě vykládáno (např. protestanti x katolíci), ale i modifikováno. Dám příklady:
N15: Porušení soboty
32Jednou, když byli synové Izraele na poušti, přistihli muže, jak v sobotní den sbírá dříví. 33Ti, kdo ho přistihli sbírat dříví, jej přivedli k Mojžíšovi, Áronovi a celé obci 34a nechali jej ve vězení, neboť nebylo jasné, co se s ním má stát.
35Hospodin pak řekl Mojžíšovi: „Ten muž musí zemřít. Ať jej celá obec za táborem ukamenuje.“ 36Celá obec ho tedy vyvedla za tábor a kamenovali jej, až zemřel, jak Hospodin Mojžíšovi přikázal.
Pravda, jde o Starý zákon, ale pokud by se řeklo, že ten se nedá brát tak vážně, tak tím znevážím i Desatero, taky ho nemusím brát tak vážně?
15.12.2013 - 16:01
15
Vladan: Odpověděl sem ti na obě otázky. Člověk lpící na majetku, potažmo na hmotných statcích. Myslíš, že takového člověka, který zaprodá svou duši mamonu, zajímá osud druhých? A za druhé, jak sem již napsal, soudím tak dle svých životních zkušeností, které jsou nejspíš diametrálně odlišné od tvých. Proč by jinak bylo na světě tolik utrpení, a nechoď na mne s tím, že bůh nás zkouší. Je to jen výmluva. Samozřejmě, že je nutné přemýšlet o tom co čteme a co vnímáme, ale pokud je možné písmo svaté vykládat několikera spůsoby, pak je k ničemu. Zdůrazňuji, že toto sou mé názory, utvářené mým životem a nikomu je nenutím.
14.12.2013 - 21:45
15
helples: Nevím, jestli jsi ty četl naše příspěvky, ale můžu snad mluvit i za Puera, když řeknu, že ani jeden z nás nevyslovil myšlenku, že ty jsi konformní.
V Bibli je spousta slov. Pravda, "bohatý" také. Tím, že to slovo opíšeš jako "lpící na majetku, si nepomůžeš:
Co znamená "Lpět na majetku?" Lpí na majetku každý, kdo je bohatší než ty? Nebo od milionu v bance? Nebo každý majitel domu? Auta? Má na to vliv velikost rodiny? Velikost jeho desátku? Když věřící řekněme zdědí (vyhraje) deset milionů musí se jich vzdát ve prospěch chudých (aby mohl být spasen) nebo je může dát do banky a za deset let koupit dětem domy (byty)?
Myslíš, že stačí Bibli číst? Že není třeba nad ní přemýšlet? Vykládat si ji?
A neodpověděl jsi mi ani na původní otázku: Z čeho soudíš, že se k sobě chováme lidsky jen jeden měsíc v roce?
V Bibli je spousta slov. Pravda, "bohatý" také. Tím, že to slovo opíšeš jako "lpící na majetku, si nepomůžeš:
Co znamená "Lpět na majetku?" Lpí na majetku každý, kdo je bohatší než ty? Nebo od milionu v bance? Nebo každý majitel domu? Auta? Má na to vliv velikost rodiny? Velikost jeho desátku? Když věřící řekněme zdědí (vyhraje) deset milionů musí se jich vzdát ve prospěch chudých (aby mohl být spasen) nebo je může dát do banky a za deset let koupit dětem domy (byty)?
Myslíš, že stačí Bibli číst? Že není třeba nad ní přemýšlet? Vykládat si ji?
A neodpověděl jsi mi ani na původní otázku: Z čeho soudíš, že se k sobě chováme lidsky jen jeden měsíc v roce?
14.12.2013 - 15:25
15
Pobavte se kluci. Proč si myslíte, že jsem konformní? Jsou to mé životní zkušenosti, které mohou diametrálně odlišné od vašich. Poopravím pojem bohatý, momochodem tento výraz je použit v bibli, člověk lpící na majetku. Apropos, četli ste vůbec bibli?
14.12.2013 - 01:01
15
puero: To je ovšem velice úzké chápání konformismu. A i tak platí, to co jsem napsal.
13.12.2013 - 23:16
15
Vladan: Nechtěl. Chápu konformismus jako tíhnutí k většině a je to ateismus, co má v této společnosti většinu.
13.12.2013 - 22:58
15
puero: Nepřekombinoval jsi to? Pokud budeš konformní (wiki: přizpůsobení se převažujícím či dominantním názorům, požadavkům, normám skupiny či společnosti, v níž člověk žije, a potlačení projevů vlastních) - budeš členem velké skupiny, ze které (podle tvých slov) bude-li jednoho považovat helples za hajzla, budeš taky hajzl.
Nechtěl jsi říct, že bezpečné a jednoduché je nebýt členem žádné skupiny = být nekonformní?
Nechtěl jsi říct, že bezpečné a jednoduché je nebýt členem žádné skupiny = být nekonformní?
13.12.2013 - 22:51
15
Nejsem věřící na otázky týkající se církve ti neodpovím, ale zeptám se: Z čeho soudíš, že se k sobě chováme lidsky jen jedcen měsíc v roce? Já u sebe a ve svém okolí nepozoruji nějakou prosincovou změnu chování. Tedy chováme se pořád stejně špatně nebo stejně dobře? Mě totiž nepřipadá, že bychom se k sobě chovali nelidsky. Tedy mluvím za neznabohy.
No, a s tím velbloudem to má jeden podstatný háček - co znamená bohatý? Je to každý bohatší než ty? Nebo od milionu v bance? Nebo každý majitel domu? Auta? Má na to vliv velikost rodiny? Velikost jeho desátku? Když věřící řekněme zdědí (vyhraje) deset milionů musí se jich vzdát ve prospěch chudých (aby mohl být spasen) nebo je může dát do banky a za deset let koupit dětem domy (byty)?
No, a s tím velbloudem to má jeden podstatný háček - co znamená bohatý? Je to každý bohatší než ty? Nebo od milionu v bance? Nebo každý majitel domu? Auta? Má na to vliv velikost rodiny? Velikost jeho desátku? Když věřící řekněme zdědí (vyhraje) deset milionů musí se jich vzdát ve prospěch chudých (aby mohl být spasen) nebo je může dát do banky a za deset let koupit dětem domy (byty)?
13.12.2013 - 22:51
15
Je to docela prosté. Když je velká grupa lidí, co si nějak říkají a jeden z nich je ti nesympatický, automaticky dojdeš, jako většina primitivů, ke geniálnímu závěru, že takoví jsou všichni. To jednomu pohne žlučí. To je docela normální jev. Proto jsou křesťani, Židé, muslimové, komunisté, teplouši, leváci, romové a vlastně všichni tak šíleně nepopulární. No uznej, není lepší být docela absolutně obyčejný a bezvýznamný člověk? Člověk co dokonale chápe všechno, hlavně to o čem ho nikdy nenapadlo pořádně přemýšlet? Konformita je tak parádně bezpečná a jednoduchá.
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
lidus řekla o journeyman :básník sympaťák :-)