09.04.2013
46, žena
|
komentáře k dílům uživatele :
05.02.2015 - 10:27
15
A mně se to moc líbí, navíc si myslím ža použít slova a ještě zadané rýmování není jednoduché, vyzkouším si to, tys to všechno dodržela a mně nepřipadá že by tím utrpěl obsah, je obrazotvorná a ten závěr ji ještě dal další smysl
05.02.2015 - 04:57
15
Zdálo by se, že zadání ( forma a určená slova) musí báseň svazovat. Je to jako v šachu :). Zdálo by se, že se toho na omezené ploše 64 polí s 32 figurkami s omezeným pohybem toho nedá moc vymyslet. Jak víme, opak je pravdou.
Pokud mi něco vadí na současné poezii (možná umění vůbec), je absence formy a pravidel, o kterých si někdo bláhově myslí, že autora svazují.
...promiň, zapomněl jsem komentovat báseň.:) Pěkné motivy( druhá sloka) střídají takové šedé a prvoplánové.
Mohu li radit, pohrej si ještě s tím nápadem a atmosférou.
(úplně vidím ten somnambulní motiv - holka v noční košili na komíně, jasná noční obloha - něco mezi snem a realitou .
Pokud mi něco vadí na současné poezii (možná umění vůbec), je absence formy a pravidel, o kterých si někdo bláhově myslí, že autora svazují.
...promiň, zapomněl jsem komentovat báseň.:) Pěkné motivy( druhá sloka) střídají takové šedé a prvoplánové.
Mohu li radit, pohrej si ještě s tím nápadem a atmosférou.
(úplně vidím ten somnambulní motiv - holka v noční košili na komíně, jasná noční obloha - něco mezi snem a realitou .
04.02.2015 - 20:17
15
Amelie M.: Jj, nemá ten šmrnc, taky to cítím. Jinak první kolo neznamená, že by se z něj postupovalo dál, to jsem se asi špatně vyjádřila. Ona je to spíš hra se slovy než soutěž :). A zadání je vždycky v pondělí, taky jsem zvědavá.
04.02.2015 - 19:26
15
Orionka: on ten nápad, co se týče obsahu, vůbec není špatný.. jenom to prostě nemá ten správný šmrnc.. :) jestli se dostaneš dál - a myslím, že to zase tak marný není, vzhledem k tomu, co jsem tam četla, tak dej vědět, jsem zvědavá na další zadání
04.02.2015 - 18:16
15
Amelie M.: Děkuji za komentář i nahlédnutí do soutěže :). Máš pravdu, nejsem zvyklá psát na takto konkrétní zadání a přizpůsobit se formě pro mě nebylo zase tak snadné. Takže s formou jsem spokojená, ale obsah vím, že měl být důraznější. Příště to zkusím vylepšit, dík za podporu!
A dala jsem to sem trochu jako reklamu, snad si zkusí zasoutěžit i někdo další...
A dala jsem to sem trochu jako reklamu, snad si zkusí zasoutěžit i někdo další...
04.02.2015 - 16:56
15
mně se moc líbí prostřední sloka.. jinak mi to přijde, že je forma na úkor obsahu, myslím, že máš na víc
co jsem se dívala na ostatní básně, tak se mi tam líbí nápadem jenom dvě :) jsem zvědavá, jak se to vyvine.. tak držím pěsti
co jsem se dívala na ostatní básně, tak se mi tam líbí nápadem jenom dvě :) jsem zvědavá, jak se to vyvine.. tak držím pěsti
02.02.2015 - 17:22
18
Máta: Děkuji za komentář, jsem moc ráda, že se ti Ježíška líbila. A zvyk bych klidně zavedla, jenom nevím, jak na to :).
02.02.2015 - 15:35
18
Ach.... to bylo krásné! Něžné, jemné a trochu smutné. Nostalgické a zároveň s tou dětskou radostí.
Líbilo, zamáčkla jsem slzu (jsem poslední dny nějak na hadry...)
I po formální stránce nemám co bych vytkla.
Zavedeme nový zvyk? :-D
Líbilo, zamáčkla jsem slzu (jsem poslední dny nějak na hadry...)
I po formální stránce nemám co bych vytkla.
Zavedeme nový zvyk? :-D
28.01.2015 - 12:03
62
Amelie M.: Asi takhle. Kritizuji tady díla a názory, ne autory. Stejně tak jako jiní kritizují moje díla a moje názory. Nic neskrývám, říkám věci na rovinu, jak si je myslím. A klidně připustím, že se svým názorem můžu být úplně mimo - vždyť o nic nejde, jen o debatu.
(Ve které jsem se mmch. už dozvěděla, že si ukájím vlastní ješitnost a vždycky toužím mít poslední slovo, že mám strašně omezený přístup, že rasisticky zatracuji a zesměšňuji, že se navážím do druhých, že mám vysoké ambice, že ostatní skrytě šikanuji... no ještě že to neberu osobně, fakt :). Pro mě je to naštěstí pořád jen debata.)
(Ve které jsem se mmch. už dozvěděla, že si ukájím vlastní ješitnost a vždycky toužím mít poslední slovo, že mám strašně omezený přístup, že rasisticky zatracuji a zesměšňuji, že se navážím do druhých, že mám vysoké ambice, že ostatní skrytě šikanuji... no ještě že to neberu osobně, fakt :). Pro mě je to naštěstí pořád jen debata.)
28.01.2015 - 11:36
62
Orionka: teď mám pocit, že mluvíme každá o něčem jiném.. :) nemluvím o rozdílnosti názorů.. to je naprosto v pořádku.. diskutujme, proč ne..
mluvím o více, či méně skrytém, neustálém (jakoby nekonkrétním, ač většina ostatních ví, koho má ten druhý na mysli) napadaní a zesměšňování a rozebírání kohokoli, za jeho přístup k literatuře.. ono je vyslovení názoru x taková lehce skrytá šikana..
ono je rozdíl, vyjadřovat se ke světovému dění anebo k lidem, mezi kterými se pohybuješ a máš potřebu jim často naznačovat, jak "mimo" jsou.. nejsou orionko.. ani oni, ani ty..
mluvím o více, či méně skrytém, neustálém (jakoby nekonkrétním, ač většina ostatních ví, koho má ten druhý na mysli) napadaní a zesměšňování a rozebírání kohokoli, za jeho přístup k literatuře.. ono je vyslovení názoru x taková lehce skrytá šikana..
ono je rozdíl, vyjadřovat se ke světovému dění anebo k lidem, mezi kterými se pohybuješ a máš potřebu jim často naznačovat, jak "mimo" jsou.. nejsou orionko.. ani oni, ani ty..
28.01.2015 - 11:09
62
Amelie M.: Překvapuješ mě. Úvahy (a není jich zas tolik :)) píšu obecně a názorové rozdíly pokládám za přirozené. Vyslovením názoru na určitý jev přece nikoho osobně nenapadám. Jestli si někdo myslí, že všichni musí vidět věci stejně jako on, a každý nesouhlas bere jako útok na sebe, je to jeho problém.
Opakuji, na vyslovení názoru přece není nic špatného. Jestli máš pocit, že už bylo řečeno dost a je to pořád dokola, tak to prostě nečti a nediskutuj... mě teda účast v téhle diskuzi přesvědčuje spíš o opaku.
A fakt myslíš, že mi jde o "lajky" a "poplácávání po zádech"? To mě docela rozesmálo. Kdybych toužila zrovna po tomhle, asi bych tady vystupovala úplně jinak :)).
Opakuji, na vyslovení názoru přece není nic špatného. Jestli máš pocit, že už bylo řečeno dost a je to pořád dokola, tak to prostě nečti a nediskutuj... mě teda účast v téhle diskuzi přesvědčuje spíš o opaku.
A fakt myslíš, že mi jde o "lajky" a "poplácávání po zádech"? To mě docela rozesmálo. Kdybych toužila zrovna po tomhle, asi bych tady vystupovala úplně jinak :)).
28.01.2015 - 10:52
62
Orionka: to, že říkáš svůj názor v komentářích je v pořádku a super, protože víš, o čem mluvíš a já jsem postupem času tvé komenty začala ráda číst.. o tom naprosto nemluvím..
často ale dáváš najevo své znechucení nad těmi, co nepíší tak, jak to vnímáš ty.. tak proč je nenecháš žít? proč tu neustále skrytě, či viditelně nadhazuješ, že oni jsou ti "špatní"? snad už se tu o tom vedlo dost diskuzí a bylo tu projeveno dostatečně názorů.. co se chceš dozvědět nového? anebo stojíš o další a další "lajky" a opětovná poplácávání po zádech? nebylo by fér žít a nechat žít?
často ale dáváš najevo své znechucení nad těmi, co nepíší tak, jak to vnímáš ty.. tak proč je nenecháš žít? proč tu neustále skrytě, či viditelně nadhazuješ, že oni jsou ti "špatní"? snad už se tu o tom vedlo dost diskuzí a bylo tu projeveno dostatečně názorů.. co se chceš dozvědět nového? anebo stojíš o další a další "lajky" a opětovná poplácávání po zádech? nebylo by fér žít a nechat žít?
28.01.2015 - 10:45
62
Amelie M.: Neustále tepu? Jestli myslíš v komentářích, tak tam prostě říkám svůj čtenářský dojem. A myslím, že věcně a slušnou formou, jestli je to jinak, tak mě prosím upozorni. To říkám zcela vážně :).
A jestli myslíš tepáním to, že vyslovím svůj názor v úvaze, tak s tím nesouhlasím. Jednak je to svobodný prostor, nikdo moje názory nemusí číst ani o nich diskutovat. Ale hlavně myslím, že debaty o psaní na literární server patří, že provokují k zamyšlení, jsou užitečné. Takže proč si o tom nepodebatovat? Jenom proto, že se názorově neshodneme, každý to vidí trochu jinak a někdo si nesouhlasný názor druhého bere osobně? Já jsem ráda, že se do diskuse zapojilo tolik lidí. A koho to nezajímá, tak ať čte něco jiného :).
A jestli myslíš tepáním to, že vyslovím svůj názor v úvaze, tak s tím nesouhlasím. Jednak je to svobodný prostor, nikdo moje názory nemusí číst ani o nich diskutovat. Ale hlavně myslím, že debaty o psaní na literární server patří, že provokují k zamyšlení, jsou užitečné. Takže proč si o tom nepodebatovat? Jenom proto, že se názorově neshodneme, každý to vidí trochu jinak a někdo si nesouhlasný názor druhého bere osobně? Já jsem ráda, že se do diskuse zapojilo tolik lidí. A koho to nezajímá, tak ať čte něco jiného :).
28.01.2015 - 10:31
62
Orionka: ty si ale, nejenom v některých z posledních komentářů protiřečíš.. na jednu stranu říkáš, že jsi shovívavá.. na druhou stranu neustále tepeš ty, kteří píší jinak, než jak chápeš literaturu ty..
je to, jak psal DDD.. proč to pořád rozleptávat a nežít tu vedle sebe? vždyť do těch, kteří to tu nadstavili na téměř profesionální server, kterým ale psanci nejsou.. se věčně taky nikdo nenaváží.. přitom by si mohli své vysoké ambice uspokojovat na (pro ně) výživnějších polích.. tak proč nejste i tam? nakonec.. mohli byste získat zpětnou vazbu jak od "umělců", tak od "obyčejných" pisálků..
je to, jak psal DDD.. proč to pořád rozleptávat a nežít tu vedle sebe? vždyť do těch, kteří to tu nadstavili na téměř profesionální server, kterým ale psanci nejsou.. se věčně taky nikdo nenaváží.. přitom by si mohli své vysoké ambice uspokojovat na (pro ně) výživnějších polích.. tak proč nejste i tam? nakonec.. mohli byste získat zpětnou vazbu jak od "umělců", tak od "obyčejných" pisálků..
28.01.2015 - 10:22
62
DDD: Díky za komentář, i když tě netěšil :).
Myslím, že za mojí úvahou vidíš zbytečně moc. Nechci nic zjistit ani dokázat, prostě se zamýšlím nahlas (resp. písemně), říkám svůj názor. Čtu to po sobě znovu a nevidím, že bych někoho omezovala, zatracovala nebo zesměšňovala. Jestli tam něco takového vidíš (a fakt by mě zajímalo kde :)), tak špatně.
Jinak v tom, že zásadní je, co si z díla jako čtenář odnesu, se naprosto shodneme. Jak jsem psala už níž v jiném komentáři: "Důležité je, jak věrohodně dílo působí na čtenáře. Jde o jeho pocity a emoce, autor a veškeré okolnosti, které ke vzniku díla vedly, jsou už nepodstatné."
A že autentičnost sama o sobě není přednost, to podepisuju :).
Myslím, že za mojí úvahou vidíš zbytečně moc. Nechci nic zjistit ani dokázat, prostě se zamýšlím nahlas (resp. písemně), říkám svůj názor. Čtu to po sobě znovu a nevidím, že bych někoho omezovala, zatracovala nebo zesměšňovala. Jestli tam něco takového vidíš (a fakt by mě zajímalo kde :)), tak špatně.
Jinak v tom, že zásadní je, co si z díla jako čtenář odnesu, se naprosto shodneme. Jak jsem psala už níž v jiném komentáři: "Důležité je, jak věrohodně dílo působí na čtenáře. Jde o jeho pocity a emoce, autor a veškeré okolnosti, které ke vzniku díla vedly, jsou už nepodstatné."
A že autentičnost sama o sobě není přednost, to podepisuju :).
28.01.2015 - 10:19
62
DDD: naprosto sdílím tvůj názor..
28.01.2015 - 09:56
62
loner: :D
Děkuji, jako by se stalo.
Děkuji, jako by se stalo.
28.01.2015 - 09:50
62
Umouněnka: To jsi napsala hezky. Ano, i ve fantazii je srdce. Myslím, že tady snad všichni píšeme prostě proto, že nás psaní baví, jinak bychom to přece nedělali. A někoho baví psát takhle a jiného jinak, naprosto přirozené a v pořádku. Nic tady není zakázané, nic není nefér. A každému čtenáři voní něco jiného :).