09.04.2013
46, žena
|
komentáře k dílům uživatele :
17.03.2015 - 14:14
28
DDD: Díky, pobavil jsi mě. I když na druhé straně jste mi s Amélií pěkně zahnojili diskuzi :)).
Myslíš, že symbolika s hnojem je nějaká móda? Mně naopak připadá, že je to docela tradiční záležitost :). Když tak o tom přemýšlím, ani mě nenapadá nic jiného, co by se do básně hodilo jako zkratkovité vyjádření špinavého a smradlavého protikladu čisťounké perly. Ale chápu, že na venkově se hnůj bere spíš pozitivně jako užitečná věc.
Myslíš, že symbolika s hnojem je nějaká móda? Mně naopak připadá, že je to docela tradiční záležitost :). Když tak o tom přemýšlím, ani mě nenapadá nic jiného, co by se do básně hodilo jako zkratkovité vyjádření špinavého a smradlavého protikladu čisťounké perly. Ale chápu, že na venkově se hnůj bere spíš pozitivně jako užitečná věc.
17.03.2015 - 13:54
28
Amelie M.: chudák hnůj... beztak si v duchu myslel na Oscara. A teď mu ho vyžere krtek...
No nic, už taky mlčím :-)
No nic, už taky mlčím :-)
17.03.2015 - 13:45
28
DDD: záznam stříhám! a ukřivdila jsem v něm hnoji - pořád mi lezl do záběru, tak jsem ho vystřihla! :)) myslím, že mi ubereš body :D
.. už mlčím :))) mně se básně s hnojem v hlavní roli líbí :D (videa méně!)
.. už mlčím :))) mně se básně s hnojem v hlavní roli líbí :D (videa méně!)
17.03.2015 - 13:41
28
Amelie M.: Jéééžiš, teď teprva mi došlo, že stříháš ten záznam... Já nejdřív myslel, že toho krtka! Tak to mě oddělalo :-)
17.03.2015 - 13:36
28
DDD: já tam dnes (asi zcela špatně) umístila krtka, co mi přinesla hafina k noze, dokonce mám i obrazový záznam, právě to stříhám :D jsi mě rozesmál :D
17.03.2015 - 13:26
28
Já bych se s dovolením zastal toho hnoje. Nějak jsem zjistil, že je jakousi módou, pokud chci někoho nebo něco zesměšnit, umístit to na hnůj. Tam to pak leží, stojí, zapáchá, nebo dokonce bydlí. A já se ptám proč? Co je na tom hnoji tak směšného? Jako vidlák z venkova to prostě nechápu :-)
(Mimochodem, jednou jsem na jedné echt vidlácké tancovačce zažil na vlastní oči bitku o hlavní cenu v tombole. Byla to fůra hnoje a chtěli ji prostě všichni)
Tak jak to teda je? :-)
(Mimochodem, jednou jsem na jedné echt vidlácké tancovačce zažil na vlastní oči bitku o hlavní cenu v tombole. Byla to fůra hnoje a chtěli ji prostě všichni)
Tak jak to teda je? :-)
17.03.2015 - 12:39
28
Jiří Turner: Už jsem koukla, Dante, krása. Taky někdy zkusím.
17.03.2015 - 12:38
28
Amelie M.: Moc děkuji, jsem ráda, že se ti líbila. A s těmi rýmy je to fakt totálka :).
17.03.2015 - 12:30
28
Orionka: hledal jsem to a asi to žádná ustálená forma není. To však není nic proti ničemu, takových je. Navíc jsou to dobrá básnická cvičení a tohle má navíc hlavu a patu.
Podávej se, pokud jsi to už neudělala, na klasické tercíny, dají se v nich dělat také moc hezké věci. Já se k nim vrátím asi tak za rok.:)
Podávej se, pokud jsi to už neudělala, na klasické tercíny, dají se v nich dělat také moc hezké věci. Já se k nim vrátím asi tak za rok.:)
17.03.2015 - 12:28
28
uchvátila mě poslední sloka :)) ač je to na mě totálně přerýmované, líbí se mi obsah.. a to jako, že dost :)) ta krásná ironie.. povedlo
17.03.2015 - 12:18
28
Jiří Turner: No to já nevím, co to je :). To je otázka pro literární znalce, mně to tak prostě vyšlo. Ale mám radost, že to neznáš - když už to je taková prostá veršovánka, tak aspoň inovativní formou :).
Jinak máš pravdu, že je tam přehuštěno a přerýmováno. Až tak, že na další sloku mi jednoduše došly rýmy :). Díky za komentář.
Doplněk: až teď koukám na klasickou tercínu, krása. Kdybych studovala teorii dřív, možná to napíšu jinak.
Jinak máš pravdu, že je tam přehuštěno a přerýmováno. Až tak, že na další sloku mi jednoduše došly rýmy :). Díky za komentář.
Doplněk: až teď koukám na klasickou tercínu, krása. Kdybych studovala teorii dřív, možná to napíšu jinak.
17.03.2015 - 12:10
28
Modifikace tercíny? Nebo má tohle schéma nějaká svůj název, který neznám (a ani jsem ho nenaše)l?:)
Pokud to tak není, má to možná svůj důvod,
je to velké zhuštění rýmů a v těch tříveršových slokách je to ještě patrnější.
Ty tradičnější varianty tercíny to rozbíjí nějakým rýmovým přesmykem.
V každém případě je to zajímavý experiment, možná by byl lepší kratší verš - nebo delší? Nevím, zkusím si to taky.
Pokud to tak není, má to možná svůj důvod,
je to velké zhuštění rýmů a v těch tříveršových slokách je to ještě patrnější.
Ty tradičnější varianty tercíny to rozbíjí nějakým rýmovým přesmykem.
V každém případě je to zajímavý experiment, možná by byl lepší kratší verš - nebo delší? Nevím, zkusím si to taky.
17.03.2015 - 09:19
21
Singularis: Děkuji, velmi zajímavě jsi to rozvedl. Píšeš, že skutečná pravda je velmi vzácná, a něco na tom je... je to absolutní pravda teď, tady, pro někoho, ale platí to i jindy, jinde, nazíráno z jiného úhlu? Ochota přiznat si pochybnost vlastně připouští i lež, teprve s ní přichází ona vícerozměrnost. Líbí se mi tvůj příklad z počítačových her. A taky myslím, že se silou je to složitější.
16.03.2015 - 20:28
21
Velice zajímavá úvaha. Myslím, že pravda a lež jsou v podstatě jin a jang - jedna vyplývá z druhé a je v ní obsažena. Proto lze pochopit lež na základně pravdy (stačí říkat "pravdu o lži") i pravdu na základě lží (příklad napsala v komentáři Yana).
Skutečná pravda je velmi vzácná - stačí se podívat na historii fyziky: o většině jevů pravdu neznáme, a tak se naše poznání (to, co používáme na místě pravdy) občas mění s příchodem nových teorií.
K pravdě nezbytně patří i ochota přiznat si, že pravdu o něčem neznáme, a to, čemu věříme, nezbytně být pravda nemusí a je třeba prozkoumat i jiné možnosti. Proto pravda neomezuje možnost vícerozměrného pohledu na svět.
A protože pravda umožňuje pochopit lež, aniž by se jí musela sama stát, nebrání ani shovívavosti a pochopení.
Nemyslím, že kdo žije jen s pravdou, je bezbranný. I v počítačových hrách se vyskytují dva typy bojovníků - jeden mrštný v lehké zbroji, který spoléhá na možnost uhnout (něco jako lež), a druhý v těžké zbroji, který jde přímo a spoléhá na to, že mu jen tak někdo neublíží (něco jako pravda). A žádný z nich není bezbranný.
A co se týče odpovědi na závěrečné otázky, myslím, že pravda a lež se silou (ani tou psychickou) nijak nesouvisejí.
Skutečná pravda je velmi vzácná - stačí se podívat na historii fyziky: o většině jevů pravdu neznáme, a tak se naše poznání (to, co používáme na místě pravdy) občas mění s příchodem nových teorií.
K pravdě nezbytně patří i ochota přiznat si, že pravdu o něčem neznáme, a to, čemu věříme, nezbytně být pravda nemusí a je třeba prozkoumat i jiné možnosti. Proto pravda neomezuje možnost vícerozměrného pohledu na svět.
A protože pravda umožňuje pochopit lež, aniž by se jí musela sama stát, nebrání ani shovívavosti a pochopení.
Nemyslím, že kdo žije jen s pravdou, je bezbranný. I v počítačových hrách se vyskytují dva typy bojovníků - jeden mrštný v lehké zbroji, který spoléhá na možnost uhnout (něco jako lež), a druhý v těžké zbroji, který jde přímo a spoléhá na to, že mu jen tak někdo neublíží (něco jako pravda). A žádný z nich není bezbranný.
A co se týče odpovědi na závěrečné otázky, myslím, že pravda a lež se silou (ani tou psychickou) nijak nesouvisejí.
16.03.2015 - 17:19
21
Jiří Turner: Děkuji za další zajímavý pohled na věc. Souhlasím, že z objektivního hlediska a u objektivně ověřitelných věcí je jasno. Relativita se týká pojmů pravda a lež, tedy tebou zmíněné šedé zóny. A pak taky jejich chápání - není to tak snadné, že pravda je vždycky ta dobrá a lež ta špatná.
Představa s květináčem pobavila, díky :).
Představa s květináčem pobavila, díky :).
16.03.2015 - 16:09
21
Osobně rád leccos relativizuji, ale myslím, že pravda a lež žádnou relativní podobu nemají. Jsou zcela konstantní. Pravda je jenom jedna, není ničí, není menší a nic pravdivějšího než pravda není. O lži platí totéž. Mezi nimi je však obrovská šedá zóna, kde se jako pravda a lež tváří a jsou tak prezentovány domněnky spekulace, hypotézy a názory. Některé jsou pravdami, jiné ne. Kdo to ale ví?
Pravda může povznést stejně jako zranit. Lež asi nikoho nepovznáší, ale může hojit a dávat naději.
Tyto pojmy jsou často jen prázdnými veřejnými nebo soukromými prohlášeními, ale ve své podstatě se týkají všech skutečností, které většinou nelze ověřit .
Sedím u psacího stolu, píšu tento komentář a na hlavě mám květináč. Je to pravda?
Je, ale jenom já to vím.
Nikdo z vás ostatních to nemůže vyvrátit ani potvrdit.
Pravda může povznést stejně jako zranit. Lež asi nikoho nepovznáší, ale může hojit a dávat naději.
Tyto pojmy jsou často jen prázdnými veřejnými nebo soukromými prohlášeními, ale ve své podstatě se týkají všech skutečností, které většinou nelze ověřit .
Sedím u psacího stolu, píšu tento komentář a na hlavě mám květináč. Je to pravda?
Je, ale jenom já to vím.
Nikdo z vás ostatních to nemůže vyvrátit ani potvrdit.
16.03.2015 - 14:46
21
Yana: Moc děkuji za upřímný a zajímavý příspěvek. Těší mě, že tě k tomuto zamyšlení přiměla moje úvaha - tím pádem měla smysl :). Jak píšeš, dilema pravda/lež si čas od času řeší každý, je to jen na něm a zvažují se i další věci, někdy jsou ty pojmy docela relativní...
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» řekli o sobě
Ed.HaNy řekla o FallenAngel :Derrie)) Sympaťák se sexy chraplákem :D Úžasnej poet a skvělá osobnost v padlém anděli . Naše ranní volání [once] a wish moments . Snad se budem nadále vídat a kontaktovat i v budoucnu . Mám tě ráda a vážím si tě opravdu hodně . x HaNy * {ps. wish moment}