06.12.2012
38, žena, muž
|
komentáře k dílům uživatele :
27.02.2016 - 02:45
10
nějak mě při čtení napadala jediná věc - to jsi prostě ty! :)
baví mě i komentáře a musím s tebou souhlasit.. myslím, že zcela jistě existují nějaké případy, kdy tatáž situace vyvolá u dvou lidí rozdílné emoce.. vlastně nám to život dokazuje dnes a denně.. není nad čím se pozastavovat..
líbí se mi, jak se umíš radovat a prožívat maličkosti či dokonce věci, které jiní tolik prožívat nemusí.. zaujal mě "jiný" postoj ke kočce, která se přišla přitulit.. a tohle.. tohle je pro mě osobně perlička celého dílka.. "Mám rád/a lidi, ale musím takového člověka nejprve poznat: Přečíst něco, co napsal; nahlédnout do jeho vnitřního světa a poznat jeho myšlenky a motivy. Jinak je to pro mě jen oblečené tělo, které má něco znamenat, ale pro mě neznamená nic."
baví mě i komentáře a musím s tebou souhlasit.. myslím, že zcela jistě existují nějaké případy, kdy tatáž situace vyvolá u dvou lidí rozdílné emoce.. vlastně nám to život dokazuje dnes a denně.. není nad čím se pozastavovat..
líbí se mi, jak se umíš radovat a prožívat maličkosti či dokonce věci, které jiní tolik prožívat nemusí.. zaujal mě "jiný" postoj ke kočce, která se přišla přitulit.. a tohle.. tohle je pro mě osobně perlička celého dílka.. "Mám rád/a lidi, ale musím takového člověka nejprve poznat: Přečíst něco, co napsal; nahlédnout do jeho vnitřního světa a poznat jeho myšlenky a motivy. Jinak je to pro mě jen oblečené tělo, které má něco znamenat, ale pro mě neznamená nic."
27.02.2016 - 02:36
10
jednička se mi líbila asi o něco víc, ale ani tohle není špatné ;)
19.02.2016 - 20:27
10
derrry: Děkuji za další zajímavě odlišný náhled na věc. To, že text není sevřený, je záměr. K doslovnému vyjadřování mám celkem silnou tendenci, možná proto, že když jsem kdysi zkoušel/a nedoslovné, nikdo další tomu nerozuměl. Škoda, že se ti to netrefilo do vkusu. Přesto děkuji za čas, který jsi tomu věnovala. :-)
18.02.2016 - 19:06
10
Sevřené krátké texty mám ráda, ale... tady to není sevřené a navíc na sílu - na mě je to moc doslovné a neautentické. Ale netvrdím, že špatné.
29.01.2016 - 06:35
10
Eleanthir: Děkuji za nesouhlas a argumenty.
Stále jsem přesvědčen/a, že nějaké případy, kdy tatáž situace vyvolá u dvou lidí rozdílné emoce, existují; stačí třeba rozdíl v reakci na obřího pavouka mezi chovatelem pavouků a člověkem trpícím arachnofobií. (Nanejvýš by se dalo zpochybit, zda se jedná o stejnou situaci...)
Tomu, že existuje něco, co běžně nevnímáme, ale mohou to vycítit psi a může to odhalit vraha či zlý úmysl, ale věřím. A existuje i technologický pokus toho využít - polygraf čili detektor lži. Ačkoliv je založený na měření veličin jako pohyby srdce, elektrický odpor kůže či rozšiřování zorniček, věřím, že podobných výsledků mohou dosáhnout i některá zvířata či někteří lidé pouhým pozorováním a empatií.
V každém případě i detektor lži je třeba při každém měření "kalibrovat" na určitou osobu a její aktuální stav, protože na výsledky měření má vliv např. i nálada či nervozita, a hlavně - byly zaznamenány případy, kdy tajní agenti opakovaně detektorem lži prošli nevyzrazeni, takže asi existuje (byť velice náročný) výcvik, jak detektor lži oklamat.
Stále jsem přesvědčen/a, že bez znalosti obvyklých reakcí konkrétního člověka se lze při interpretaci řeči jeho těla velmi snadno zmýlit.
Stále jsem přesvědčen/a, že nějaké případy, kdy tatáž situace vyvolá u dvou lidí rozdílné emoce, existují; stačí třeba rozdíl v reakci na obřího pavouka mezi chovatelem pavouků a člověkem trpícím arachnofobií. (Nanejvýš by se dalo zpochybit, zda se jedná o stejnou situaci...)
Tomu, že existuje něco, co běžně nevnímáme, ale mohou to vycítit psi a může to odhalit vraha či zlý úmysl, ale věřím. A existuje i technologický pokus toho využít - polygraf čili detektor lži. Ačkoliv je založený na měření veličin jako pohyby srdce, elektrický odpor kůže či rozšiřování zorniček, věřím, že podobných výsledků mohou dosáhnout i některá zvířata či někteří lidé pouhým pozorováním a empatií.
V každém případě i detektor lži je třeba při každém měření "kalibrovat" na určitou osobu a její aktuální stav, protože na výsledky měření má vliv např. i nálada či nervozita, a hlavně - byly zaznamenány případy, kdy tajní agenti opakovaně detektorem lži prošli nevyzrazeni, takže asi existuje (byť velice náročný) výcvik, jak detektor lži oklamat.
Stále jsem přesvědčen/a, že bez znalosti obvyklých reakcí konkrétního člověka se lze při interpretaci řeči jeho těla velmi snadno zmýlit.
28.01.2016 - 21:41
10
Singularis: Promiň, ale musím nesouhlasit s Tvou tezí, že různé situace vyvolají různý projev emocí.
Empatie odhalí vraha.
Vedle toho, že vidíš, jak se ten týpek usmívá, je tu ještě jakési fluidum, něco o čem se říká, že to vnímají psi (když vycítí strach..apod). Takové oběti transhumanismu (kterými jsme vlastně všichni, už tím, že teď třeba neprohodíme noťas oknem..) mají toto vnímání potlačené.
PS: Ohýbat sílu řeči těla ve prospěch "ega" je těžko osvojitelná schopnost a je pravda, že ti, co to dovedou vy*ebají s kýmkoli. :-))
Empatie odhalí vraha.
Vedle toho, že vidíš, jak se ten týpek usmívá, je tu ještě jakési fluidum, něco o čem se říká, že to vnímají psi (když vycítí strach..apod). Takové oběti transhumanismu (kterými jsme vlastně všichni, už tím, že teď třeba neprohodíme noťas oknem..) mají toto vnímání potlačené.
PS: Ohýbat sílu řeči těla ve prospěch "ega" je těžko osvojitelná schopnost a je pravda, že ti, co to dovedou vy*ebají s kýmkoli. :-))
18.01.2016 - 19:33
4
Severak: :-D Takový vzorec se tam určitě dá vysledovat. Ale také jsem se tam pokusil/a vložit myšlenku, že když si nenajdeme čas na vzpomínání, nebudeme se moci rozvíjet a zacyklíme se v jakémsi bludném kruhu jako myši v tréninkovém kole ( http://technet.idnes.cz/proc-mysi-behaji-v-kole-0b9-/veda.aspx?c
=A140521_171431_veda_mla ).
=A140521_171431_veda_mla ).
17.01.2016 - 21:16
4
kam jdeš? - do kina. - co dávaj? - quo vadis - co to znamená? - kam jdeš? - do kina. - co dávaj? ...
15.01.2016 - 20:23
10
casa.de.locos: Děkuji za vynikající komentář. :-)) Těší mě, že se ti moje povídka dobře četla, a především také, že tě vybízí k přemýšlení - to je jeden z hlavních cílů skoro všeho, co píšu (snad až na některé humorné věci, jejichž cílem je spíš odlehčení). Přirovnání k Virginii Woolf mě také těší. Je jedním z mých vzorů (obdivuji zvlášť Vlastní pokoj...).
Myslím, že to, že nerozumíš nadšení z vlaku, ilustruje skutečnost, které jsem si již delší dobu vědom/a, že zatímco na postupech logiky a rozumu se lidé jakžtakž shodnou, v emočním prožívání se od sebe mnohdy zásadně liší - tentýž vjem či situace vzbuzuje v různých lidech zcela rozdílné emoce (nebo alespoň tytéž emoce, ale v různé intenzitě). Emoční reakce, které jsou konkrétnímu člověku cizí a v žádné podobě je nikdy neprožil, jsou pak pro něj nepochopitelné.
Ten postoj k neživým věcem je Auri inspirovaný. Musím se přiznat, že je mi příjemné tak přemýšlet. :-)
S tím autentickým, ale nespontánním působením souhlasím - také to tak vnímám.
Myslím, že to, že nerozumíš nadšení z vlaku, ilustruje skutečnost, které jsem si již delší dobu vědom/a, že zatímco na postupech logiky a rozumu se lidé jakžtakž shodnou, v emočním prožívání se od sebe mnohdy zásadně liší - tentýž vjem či situace vzbuzuje v různých lidech zcela rozdílné emoce (nebo alespoň tytéž emoce, ale v různé intenzitě). Emoční reakce, které jsou konkrétnímu člověku cizí a v žádné podobě je nikdy neprožil, jsou pak pro něj nepochopitelné.
Ten postoj k neživým věcem je Auri inspirovaný. Musím se přiznat, že je mi příjemné tak přemýšlet. :-)
S tím autentickým, ale nespontánním působením souhlasím - také to tak vnímám.
15.01.2016 - 20:06
10
Eleanthir: Chápu, že bys tu závoru podlezl a nechal evoluci, ať za tebe rozhodne, zda je takové chování životaschopné. ;-) Jsi úplně jiný člověk než vypravěč této povídky.
I řeč těla je svým způsobem záludná. Když se na tebe třeba někdo usmívá, s jistotou to znamená, že má dobrou náladu, ale už nevíš, zda se ti vysmívá a chystá se tě zradit v očekávání zisku (a z té vidiny zisku má takovou radost), nebo se ti chystá pomoci v naději, že se z vás stanou přátelé (a má radost z vidiny přátelství). I řeč těla může být svým způsobem falešná a dá se použít (zneužít) třeba k citovému vydírání.
I řeč těla je svým způsobem záludná. Když se na tebe třeba někdo usmívá, s jistotou to znamená, že má dobrou náladu, ale už nevíš, zda se ti vysmívá a chystá se tě zradit v očekávání zisku (a z té vidiny zisku má takovou radost), nebo se ti chystá pomoci v naději, že se z vás stanou přátelé (a má radost z vidiny přátelství). I řeč těla může být svým způsobem falešná a dá se použít (zneužít) třeba k citovému vydírání.
13.01.2016 - 19:14
10
Líbí se mi pečlivost, s jakou vypravěč/ka popisuje detaily, kterých by si běžný chodec asi nevšiml, případně je je zběžně zaregistroval a vypustil ze své senzorické paměti. Určitým způsobem mi připomíná Virgini Woolfovou - ne stylem psaní, ani náhledem na svět, ale možná právě tou pečlivostí. Při popisu vlaku si připadám jako nadbytečný přihlížející, protože nadšení vypravěče/ky nerozumím. Celý útvar na mě působí autenticky, ale nikoli spontánně. Je zajímavý a četl se mi dobře a rozhodně (aspoň mě) vybízí k přemýšlení. (Vypravěč/ka mi svým postojem k neživým věcem taky připomíná Auri.)
Zkoumání lidí mi připadá jako velice povýšený koncept.
Zkoumání lidí mi připadá jako velice povýšený koncept.
13.01.2016 - 18:29
10
To je solidní sociopatie.. :-) Stejně, být na místě toho "autisty", tu závoru bych podlezl a na nějaký vlak bych se vykašlal. Spíš bych se při procházce díval lidem do očí a zkoumal je. Řeč těla je mocná, protože je to nejpřirozenější projev bytosti. Písemnosti i řeč navíc můžou být (byť většinou nebývají) falešné. :-)
09.01.2016 - 11:12
10
Překvapuje mě zjištění, že takovéto morgothovsky pokřivené texty oceňují hlavně lidé se střední znalostí angličtiny. Ti, kdo ji neovládají vůbec, zdá se, nerozumí, a ti, pro něž je takřka druhým rodným jazykem, asi nevidí důvod k smíchu. Zajímavé zjištění. Možná by to bylo lepší, kdyby byly součásí komplexnějšího příběhu jako třeba v případě Hymana Kaplana.
02.01.2016 - 11:13
10
Pěkné. Škoda jen, že neumím natolik anglicky, abych to patřičně ocenila.
16.12.2015 - 18:02
9
slunceblunce: Děkuji za názor. :-) U toho "mě" cítím opakování, ale rušivé mi nepřipadá. Možná by stačilo nahradit "mě" za "mne". Zbytečné tam určitě není. "Pustí dovnitř" by nestačilo.
16.12.2015 - 08:25
9
moc pěkně popsaný východ slunce
možná bych upravila pouze větu : zastaví mi a pustí dovnitř - "mě" je zbytečné a rušivé :)
možná bych upravila pouze větu : zastaví mi a pustí dovnitř - "mě" je zbytečné a rušivé :)
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Angelon [17], Zoe [14], Vavrys [13], Jaruska [12], Deer [10], Leonn [3], Dalmet [3], rebarbora [2]» řekli o sobě
Dott řekla o štiler :Zvíře. Nechutnej, neotesanej, pologramotnej, nemuzikální, chlípnej, tupej, kosmickej vágus. Ale mám tě ráda!