15.06.2012
66, muž, Česká Lípa
|
komentáře k dílům uživatele :
14.08.2012 - 12:54
64
taron: sohlasim s Vladanem s tou písní Balíček karet je to hezky popsané. Nevim jestli ji znáš, ale stojí za to si ji poslechnout
14.08.2012 - 12:52
64
Vladan: No ..s nadsázkou se to tak dá říci , ale přivírám všechny oči , co mám :)))
14.08.2012 - 10:59
64
taron: Vzpomínám na písničku Balíček karet... I v něm je ukrytá moudrost Bible, stačí jen hledat...
14.08.2012 - 10:04
64
GULI: Vladan: Hm...tak v tomto jsme se konečně shodli....hurá.....asi jsem to taky tak myslela, že je to v lidech, ale mě se prostě Bible líbí a je to kniha, která mi zatím dala nejvíce moudrostí....je tam nahuštěných tisíce vědomostí a když se ty jednotlivé vědomosti ještě proplétají dohromady a zkrs...tak to mě strašně baví a vychází z toho opravdu krásné " obdivuhodnosti " ...jenže já to beru svým srdcem...stošku " obyčejným " ......ale je to můj koníček , nimrat se v zajímavostech..až jsem z toho " podivín " :)))))
14.08.2012 - 06:10
64
Vladan: Naprosto přesně a traeně jsi to napsal-je to o lidech. A to už ddávám já-pokud má někdo pocit že něcojako Bůh existuje,ať se to snaží zjistit,poznat. Nevadí že třeba jednou na nic nepřijde-a nebo přijde,ale jak se říká sama cesta je cíl. Proč se spoléhat jako nějaký nesvépravný jedinec na to,co mi řekne někdo jiný nebo nějaká knížka? Knihy jsou dobré ani tu Bibli z určitého hladiska nezatracuju,ale mají být jen ukazatele,nebo zdroje informací, ne objekty zbožňování a uctívání. Myslím.
14.08.2012 - 00:01
64
taron: Nahrála = přestala jsi argumentovat proti nám. Jsi s námi (nahráváš).
„...odsuzovat něco , jenom proto, že to druhý může zneužít...“ – ne, tak to není. Vezmi si nůž. V rukou lékaře může zachraňovat životy, v rukou vraha životy brát. Máme proto nůž odsuzovat? Máme ho zbožňovat? Stejně bible. Může být „dobrá“ i „zlá“, podle člověka, který ji interpretuje. Bibli neodsuzuji, ale ani nezbožňuji. Každý v ní najde tu „svou“ pravdu – i taron.
„...odsuzovat něco , jenom proto, že to druhý může zneužít...“ – ne, tak to není. Vezmi si nůž. V rukou lékaře může zachraňovat životy, v rukou vraha životy brát. Máme proto nůž odsuzovat? Máme ho zbožňovat? Stejně bible. Může být „dobrá“ i „zlá“, podle člověka, který ji interpretuje. Bibli neodsuzuji, ale ani nezbožňuji. Každý v ní najde tu „svou“ pravdu – i taron.
13.08.2012 - 21:41
4
Nevím ,co k tomu psát....je to zajímavé, budu nad tím přemýšlet :)
13.08.2012 - 21:22
64
GULI: Vladan: Já jsem vám nahrála ? Já s vámi hraji ? To je jako podle vás vlastňák? :- D :-D :-D Já myslím , že každý na vše reaguje podle svého......já nevím...prostě jsem se dostala k Bibli a ona , ty moudrosti v ní...jako by byly o mě ...hi,hi...ne, jako o mě...jako, že jsou moje životní přesvědčení, pomáhat druhým... , když jsem silnější , než někdo, tak mu podám pomocnou ruku....nechápu, kam se lidi pořád derou a za cenu , že druhého potopí...jenom , aby oni někde, něco...vždycky na to koukám jak spadlá z višně....jaká je v lidech zloba a chamtivost a je jim úplně jedno , co druhý cítí a jestli někomu ubližují..... tak jestli jsem si dala vlastňáka...tak bohužel, ale odsuzovat něco , jenom proto, že to druhý může zneužít...tak si o těch druhých myslím svoje, ale samotná podstata je dobrá ...a vo to mi jde :)
13.08.2012 - 18:43
64
taron: No, tak teď jsi nám nahrála. Naprosto souhlasím a říkám totéž: "...a zlý člověk Bibli obrátí ve svůj prospěch a pálí čarodějnice...podle toho , jak každý chápe Bibli , podle toho se dá krásně poznat srdce každého z nás...." = ne, že v Bibli je ta absolutní moudrost. Moudrost a láska je v člověku - a pode toho si vykládá Bibli. Přizpůsobuje ji sobě a je skálopevně přesvědčen, že jen ten jeho výklad je ten jediný správný!
13.08.2012 - 17:34
64
Vladan: GULI: No ..ano chlapi...jenže já Bibli chápu podle svého srdce a to je hloupoučké a upřímné...a zlý člověk Bibli obrátí ve svůj prospěch a pálí čarodějnice...podle toho , jak každý chápe Bibli , podle toho se dá krásně poznat srdce každého z nás....a odmítat Bibli proto ,že ji každý může pochopit jinak..a vo tom to je, vo tom srdci....pomlouvat nějaké dílo ,jenom protože zlí a sobečtí lidé si ji vyloží sobecky....to mě opravdu mrzí....:)
13.08.2012 - 14:40
4
No nějak jsem to moc nechápala... Hlavně ten konec a ale děje je moc zajímavý.
12.08.2012 - 18:06
64
12.08.2012 - 14:12
64
taron: Záleží co si pod pojmem "mystik" představuješ,řeknu Ti takouvou pěknou definici,nevím už od koho: Mystik je člověk,jehož srdce bylo v jeden okamžik zlomeno i zhojeno,protože poznal Boha.
vidíš,sama říkáš že v jeden výraz může v Bibli mít víc významů,a i když ho umístíš do kontextu,pořád je takový,jaký ho chceš mít. Prostě Bible je pro každého-takový duchovní guláš,každý Ti bude tvrdit že to,nebo ono znamená něco jiného,že je to špatně pochopeno. Kde je tedy pravda, Může být vůbec pravda v nějaké knize?:-)
vidíš,sama říkáš že v jeden výraz může v Bibli mít víc významů,a i když ho umístíš do kontextu,pořád je takový,jaký ho chceš mít. Prostě Bible je pro každého-takový duchovní guláš,každý Ti bude tvrdit že to,nebo ono znamená něco jiného,že je to špatně pochopeno. Kde je tedy pravda, Může být vůbec pravda v nějaké knize?:-)
12.08.2012 - 14:09
64
taron: V jednom s GULIm zcela souhlasím: „Žádné vnější náboženské direkce z tebe dobrého člověka neudělají-buď taková jsi nebo ne.“
Tak to se mi líbí, napravila sis reputaci :-) – "..jsme přesně u mnohovýznamnosti Bible: „v aramejštině, slovo bůh také znamená silný...v tom žalmu Bůh vzkazuje, abychom pomáhali nuzným a druhým a snažili se o spravedlnost, jsem přece Boží synové...možná tak to bylo myšleno..“
Tak to se mi líbí, napravila sis reputaci :-) – "..jsme přesně u mnohovýznamnosti Bible: „v aramejštině, slovo bůh také znamená silný...v tom žalmu Bůh vzkazuje, abychom pomáhali nuzným a druhým a snažili se o spravedlnost, jsem přece Boží synové...možná tak to bylo myšleno..“
12.08.2012 - 13:57
64
GULI: S tím s tebou docela souhlasím...každý máme nějaké srdce a podle toho se i chováme...no , ještě jsem přemýšlela, nad tím výrokem , jste bohové.. v aramejštině, slovo bůh také znamená silný...v tom žalmu Bůh vzkazuje, abychom pomáhali nuzným a druhým a snažili se o spravedlnost, jsme přece Boží synové - jako silní, máme moc to dělat...možná tak to bylo myšleno...já vzhledem k tomu , že je Bible proti veškeré mystice, já bych od mystiky dávala ruce pryč..ano, je tam pár, možná sporných věcí ohledně mystiky, ale říkám si , že , když na to nemáme smysly to vnímat, je lepší se do toho nepouštět....neboť prostě nevíme, co to je za síly...věřím v Boha a snažím se žít slušně, to mi zatím stačí...no a k tomu prostředníku, jestli lidé potřebují, nebo ne...to je taky sporné...když to vezmem tak , že jsme nedokonalí a děláme hodně chyb, tak to zakrytí Ježíšem, jako bezchybným ..je vhodné, ale je docela možné, že stačí jenom naše rozhovory s Bohem....to záleží na každém z nás :)
12.08.2012 - 13:05
64
taron: Každý ho má-ten kodex-ale ne každý o něm chce vědět,to je trochu rozdíl. Žádné vnější náboženské direkce z tebe dobrého člověka neudělají-buď taková jsi nebo ne. A jestli je někdo dobrý ze strachu z Boha,trestu ,nebo z poslušnosti k víře-takového člověka lze jen politovat..
12.08.2012 - 12:56
64
GULI: Jo ,všichni máme svůj etický kodex v srdci, proto to tady vypadá tak , jak vypadá ...
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Angelon [17], Zoe [14], Vavrys [13], Jaruska [12], Deer [10], Leonn [3], Dalmet [3], rebarbora [2]» řekli o sobě
Martin Patřičný řekl o (ne)známá_firma :Před pár lety literatura přežila i svůj šílený nadbytek, těch, kdo píší, začalo být víc, než těch kdo čtou…ale – došlo k něčemu jinému: Tak dlouho se čekalo, že knihu zlikviduje televize, že knihy a čtení změní čtečky a audioknihy, o internetu nemluvě. Ale njestalo se to. Co se stalo doopravdy? Proměna je v tom, že vyhrály ženy. A vůbec nejde a nešlo o nějaké zápolení či o vítězství. Prostě jen daleko víc žen než mužů kupuje knihy, daleko víc žen čte a dnes myslím že i víc žen píše. Ženy zkrátka převzaly žezlo i otěže literatury a muži se sami odsunuli na vedlejší kolej, mimo mísu. Co všechno se muselo stát a stalo se od těch časů, kdy muži psali skoro všechny knihy a stvořili i všechny ženské postavy, o tom mám pár poznámek pod článkem. Literatura, královna kniha, byla vždycky něčím a nějak „ohrožená“. Teď tedy odkládá brnění a obléká košilku a sukni. Proměna literatury začíná. Co přinese, bůh suď. Nebo spíš bohyně?