05.03.2013
51, muž, Praha
|
komentáře uživatele :
26.03.2013 - 09:52
16(15.)
inkoust: tak si ještě nalistuj akutní lumbago a budeš to mít komplet ;)
25.03.2013 - 15:50
16(10.)
Yana: proč?
Na velkou vzdálenost se nám lidé zjeví takoví, jací jsou, nesmyslně tančíce a zmítajíce se, pohopsávajíce po naší nebohé zemi. A hned se smějeme tomu, kdo pohopsává a zmítá sebou, aniž by někdo vedle něho pískal na píštalu. Což víme, jaké hudbě naslouchá v mlčení svého srdce?
Miguel de Unamuno
Na velkou vzdálenost se nám lidé zjeví takoví, jací jsou, nesmyslně tančíce a zmítajíce se, pohopsávajíce po naší nebohé zemi. A hned se smějeme tomu, kdo pohopsává a zmítá sebou, aniž by někdo vedle něho pískal na píštalu. Což víme, jaké hudbě naslouchá v mlčení svého srdce?
Miguel de Unamuno
25.03.2013 - 15:30
16(8.)
Yana: v japonské mytologii? Ne, v cestě sanitkou a tom, co jí předcházelo.
25.03.2013 - 08:55
16(4.)
taron: a u mně báseň degraduje, když slova nejsou na svých místech ;) Dík za komentář.
24.03.2013 - 17:29
20(17.)
Sucháč: kdyby ti to bylo opravdu jedno, nepíšeš mi o tom 3x. Ale z5. Myslím, že si nerozumíme - nejde přeci o vkus můj, ovšem ani o vkus jiných, jde o obecně platné věci. Dílo jako výsledek snažení (a snahu si přiznáváš ;))) nemusí být veliké, ale mělo by být přinejmenším poctivé a v této poctivosti pevné. Každému je dáno dojít, kam je mu dovoleno, na tom není nic k vyvyšování ani k ponižování, jen za tím musí být ten vypálený svár a svor vůle, pak se není zač stydět.
24.03.2013 - 01:20
11(11.)
první dva verše plně vystihují vztah mé matky k otci... zbytek ponechávám bez poznámky ;)
24.03.2013 - 01:19
7(3.)
taky bych si přál abys ovládala metafory... ne, promiň to byl pokus o vtip... co mi vadí jsou výrazné dopovědi a odvozenost... přitom nabíjet by bylo čím
24.03.2013 - 01:17
7(1.)
to není rána, jen bušení ve spáncích a tíha na hrudi... bude hůř, věř mi
24.03.2013 - 00:27
14(14.)
Náčelník Holá Ruka: Pokud teď svůj původně všeplatný soud omezuješ na pouhé osobní stanovisko, tak to mě vůbec netrápí. Možná kdyby ses nechal uskladnit v Paříži hned vedle metru jako etalon na měření poezie ;)
Nakonec můžeš mít třeba pravdu, to já rozsuzovat nechci, ale došlo ti vůbec, že problémy, které máš, nutně nemusejí být problémem textu?
Ostatně jak praví klasik:
"Vždy existuje ustrnulá představa o tom, jak má poezie vypadat, představa vzniklá na základě analogií s básněmi v té době běžně publikovanými a ze vžitých iluzí o tom, co je „poetické“ a co nikoli. Přijde-li básník s něčím novým, co je s touto představou poetična v rozporu (a jde-li o básníka, je to pravidlo, ne výjimka), dostane se do konfliktu kde s kým. Byl to úděl Whitmanův stejně jako Majakovského: v první instanci se dočkali pouze spílání a sprostot, neboť ve věcech umění se od měšťáků nedá čekat ani smysl pro humor. (Dvacáté století začíná stále víc znát ještě jeden způsob přijetí básnického díla: lhostejnost. To však je něco, s čím by se mělo obrátit na psychiatra spíš toto století, nikoli básníci.)..."
(Jan Zábrana)
Nakonec můžeš mít třeba pravdu, to já rozsuzovat nechci, ale došlo ti vůbec, že problémy, které máš, nutně nemusejí být problémem textu?
Ostatně jak praví klasik:
"Vždy existuje ustrnulá představa o tom, jak má poezie vypadat, představa vzniklá na základě analogií s básněmi v té době běžně publikovanými a ze vžitých iluzí o tom, co je „poetické“ a co nikoli. Přijde-li básník s něčím novým, co je s touto představou poetična v rozporu (a jde-li o básníka, je to pravidlo, ne výjimka), dostane se do konfliktu kde s kým. Byl to úděl Whitmanův stejně jako Majakovského: v první instanci se dočkali pouze spílání a sprostot, neboť ve věcech umění se od měšťáků nedá čekat ani smysl pro humor. (Dvacáté století začíná stále víc znát ještě jeden způsob přijetí básnického díla: lhostejnost. To však je něco, s čím by se mělo obrátit na psychiatra spíš toto století, nikoli básníci.)..."
(Jan Zábrana)
23.03.2013 - 17:53
1(1.)
Na tuto otázku ti odpoví pan Kopfrkingl... a třeba tě i osvobodí ;)))
23.03.2013 - 16:32
15(1.)
Mé dílo se skládá ze dvou částí: jedné, která tu je, plus té, kterou jsem nenapsal. Je to právě ta druhá část, která je důležitá.
(Ludwig Wittgenstein)
(Ludwig Wittgenstein)
23.03.2013 - 15:42
20(15.)
Sucháč: a proč by ses měl trefovat právě do mého vkusu? V tom to přeci není...