1638.gif
datum 06.12.2012
ying-yang 38, žena, muž
mailbox

komentáře uživatele komentáře uživatele :

všechny | k cizím dílům
přidáno 03.05.2019 - 10:19
komentářů12(10.)
Lokin: Děkuji. Jsem rád/a, že tě ta povídka tak obohatila. Přesně to je důvod, proč takové věci píšu. :-)
přidáno 03.05.2019 - 10:17
komentářů12(9.)
Meluzina: Děkuji za velmi podnětný komentář. :-) Myslím, že vztek je v této situaci hodně častý pocit, ale nadělá v ní víc škody než užitku.
přidáno 03.05.2019 - 10:13
komentářů12(8.)
Severak: No... inspirace tam je, jen ten přechod by asi trval déle. Opravdu jsem chtěl/a literárně zpracovat něco z všední reality dnešního člověka, která je velmi výrazně spojena s počítači. (A je škoda, že to ani ti lidé, kteří ty počítače používají, to ve své tvorbě nereflektují. Ještě musím napsat něco linuxového...
přidáno 03.05.2019 - 10:06
komentářů12(6.)
none: Takový spam mi došel také. Ale na stolní počítač. :-D A na noteboocích mám webkameru z paranoie přelepenou... A také mi přišel spam, že zná moje heslo, jenže to, co psal, už bylo alespoň dva roky staré; od té doby už jsem si heslo změnil/a.
přidáno 01.05.2019 - 16:55
komentářů3(3.)
V některých větách chybí slova, takže to není moc srozumitelné. Když nechceš jmenovat všechny příklady smrti pro lidskou důstojnost, bylo by dobré jmenovat alespoň jeden. Bohužel si z této úvahy odnáším jen zmatek...
přidáno 01.05.2019 - 06:42
komentářů3(3.)
oslov radek: To ta myšlenka generuje tak jednoduché reakce? Nešlo by to okomentovat podrobněji a trochu víc do hloubky? Jinak budu mít pocit, že jsem napsal/a něco jako knihu bez písmen...
přidáno 13.04.2019 - 06:02
komentářů4(4.)
Ginnare: Zrovna tohle jsem nevěděl/a, jak přesně napsat, a nic lepšího mě nenapadlo. Děkuji za dobrý postřeh!
přidáno 10.04.2019 - 19:36
komentářů4(2.)
Orientera: Mám radost, že tě potěšila. Dala by se určitě napsat delší, ale pak by byla obtížnější ta nedořečenost. Jako experiment určitě stačí takto. Pokud chceš, můžeš ji zkusit rozvinout, jak chceš.
přidáno 01.04.2019 - 21:02
komentářů6(4.)
S posledním dvojverším soucítím, ten zbytek mě oslovuje, ale nemám čas popsat jak...
přidáno 29.03.2019 - 14:03
komentářů4(2.)
Kniha již nemá to postavení, jaké mívala. Nejzásadnějším (a nejpřekvapivějším) zjištěním na toto téma pro mě bylo, že její úlohu v plné míře převzaly počítačové programy, zejména takzvané „appky“ (podobnost s první slabikou slova „opice“ je čistě náhodná). Otřesné překlady počítačových programů, operačních systémů, webových stránek a skrytých reklam jsou dnes to, co spojuje národ. Jejich vydavatelé se za ně nestydí, protože jsou hodnoceni za to, kolik vydělají peněz, ne za jazykovou úroveň. Kritika elity jim podíl na trhu nevezme.

Nesouhlasím s tvrzením, že lidstvo hloupne. Má-li člověk tři mobilní telefony a v každém 500 aplikací, je nalezení té správné pro danou situaci docela slušný intelektuální výkon. Souhlasím však, že upadá slovní zásoba, nebo spíš schopnost používat gramatiku. Příkladem jsou přechodníky - už dávno je „zakázali“ v novinách a nedávno je vyřadili z osnov základní školy. Trpný rod je na podobné cestě.

Co ale tento trend má společného s knihami? Bohužel, vůbec nic. Knihy odráží kulturu, takže chtě nechtě, nové knihy budou mít stejně omezenou slovní zásobu jako většina populace. Slovní zásoba není otázka technologie, úpadek nevyvolaly moderní technologie, ale obsah, který je jejich prostřednictvím sdělován.

Zamyslet se nad sebou nepomůže. Lidé totiž nehloupnou, oni se učí chovat hloupě! Je rozdíl mezi člověkem, který nemůže vstát ze židle kvůli zranění nohou, ale překonává tento handicap pomocí invalidního vozíku, a člověkem, který by ze židle klidně vstal, ale považuje za svůj významný výdobytek, že to dělat nemusí a všechno může vyřídit vsedě. Moderní člověk je toho druhého typu. (V přenesném smyslu a leckdy i v tom doslovném.) Takové lidi znám a z mé zkušenosti s nimi vyplývá, že nejsou hloupí, často mají docela dobré názory, ba i ty knihy by četli... Jenže to nedělají, prostě se podle svých názorů nechovají a vždy si najdou nějakou výmluvu. Když dostanou na výběr, stejně zvolí tu výchozí možnost, i když není správně. Vždy kliknou na to největší a nejbarevnější tlačítko. A zamyslet se jim nepomůže, protože to nakonec udělají stejně. Jenže kdo jim tedy pomůže? Je to spíš otázka výchovy, jenže kdo vychovává lidi dnes, kdy se i o pozornost žáků přetahuje škola se smartphony?

Vydat knihu dnes těžké není, mně se to povedlo. Horší je ta medializace, byť YouTube v tom dělá divy...

Děkuji za zajímavé téma k úvaze!
přidáno 16.03.2019 - 06:04
komentářů4(3.)
Lokin: To asi vysvětluje, proč mě ty první sloky neoslovují. A myslím, že témata „o smrti“ a „o životě a jeho smyslu“ se vůbec nevylučují, protože smysl života určitě se smrtí souvisí, možná z ní dokonce vyplývá. V každém případě je ale dobře, že mě z té básně alespoň něco oslovilo.
přidáno 28.02.2019 - 18:01
komentářů3(3.)
Eleanthir: Děkuji za vysvětlení, jsem s ním zcela spokojený/á. :-)
přidáno 28.02.2019 - 17:59
komentářů9(9.)
Lilyodjinud: Aha. Už to chápu. Děkuji za vysvětlení.

Přiznám se, že tvůj profil jsem předtím nečetl/a, ale teď vidím důvod, proč ty profily číst. (Navíc jsem ještě dost neinternetový člověk a „odkládat si“ něco tím, že to zveřejním, je pro mě opravdu obtížně vstřebatelná myšlenka.)

Mimochodem, Amelie M. tu kdysi zastávala názor, že díla by tu měla být anonymní. Já s ní nesouhlasím a tento případ mi dává dobrý argument, z jakého důvodu je při interpretaci díla potřeba brát v potaz skutečný záměr autora.
přidáno 26.02.2019 - 17:56
komentářů3(1.)
Přinejmenším tato kapitola mám moc příjemnou atmosféru a láká k dalšímu čtení. Děj je také povedený, pravopis trochu pokulhává (např. „bestije“), ale to nevadí, čte se to dobře, a kapitola má přiměřenou délku, aby se dala přečíst najednou. Ale nejlepší je stejně ta atmosféra, hlavně během cesty...

Asi je to jen neznalost reálií, ale nějak si nedovedu představit, jak se k Dubhově ženě dostala vyprávění obyvatel severněji situovaných vesnic. To ti obyvatelé přežili přepadení, přišli jim o tom vyprávět a pak se vrátili do svých vyrabovaných vesnic?
přidáno 26.02.2019 - 15:10
komentářů9(7.)
Lilyodjinud: Hm... A jaký v tom případě má mít smysl, aby tu to dílo lidé jako já četli a komentovali? :-/
přidáno 24.02.2019 - 19:04
komentářů9(5.)
Lilyodjinud: V tom případě by to asi chtělo trochu víc vysvětlit...
přidáno 24.02.2019 - 08:50
komentářů9(3.)
„Ty chceš být naživu
a já tě naživu nechci.
Ale to je v pořádku,
protože se lišíme jen tím malým „ne“.“
Opravdu?

Jde-li o mezilidský vztah, potřeboval by analogii krále Šalamouna, protože ne vždy je ne ta správná odpověď a ve vztahu ani jeden nemůže mít všechno, co chce, protože vztah není individuální kategorie. Vztah není něco, co by mohl jeden člověk „mít“, vztah mají vždy společně alespoň dva lidé.
přidáno 13.02.2019 - 06:07
komentářů6(6.)
none: Děkuji. :-)
přidáno 11.02.2019 - 17:12
komentářů10(8.)
Dominik hrušat: Až vložíte dílo a v tom panelu nalevo kliknete na "díla − seznam", zobrazí se vám seznam vašich děl a u každého je řada možností; a takovéto hlasování se tam vkládá volbou "vložit anketu". A nelekněte se, že vám se pak nezobrazí možnost hlasovat, to je v pořádku, ostatním se zobrazí.
přidáno 10.02.2019 - 17:21
komentářů6(4.)
Helfanderios: Připadá mi, že těch aliterací tam nakonec zrovna moc není, ale děkuji. Tvoje uznání mě těší. :-)

Jinak, myslím, že některé věci jsou přece jen působivější ve správném směru, než v reverse...
1 ... 5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19 ... 55

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming