15.06.2012
66, muž, Česká Lípa
|
komentáře uživatele :
05.08.2012 - 23:42
48(39.)
kmotrov: jestli tomu dobře rozumím, tak jsi (nevadí, že tykám?) vytvořil nový typ meditace -na žebříku! :-)
05.08.2012 - 23:40
48(38.)
taron: Jako věřící si uvědomuješ pravou cenu života? Jako nevěřící ne? Jaká je tedy cena života tvé dcery, když nesmíš stisknout spoušť a zabít chlapa, co ji znásilňuje a škrtí? Opravdu je cena života vraždícího maniaka a dítěte stejná? Já bych neváhal a vystřelil. Mým soudcem je svědomí, je to subjektivní zvážení situace, dobra a zla. Skončím (skončil bych) v pekle? Tak ať!
„prakticky na minutu“ – ale nikdo neověřoval, nebo ses dívala na hodinky (vidíš – a pak, že nepoužíváš měřicí přístroje!)? Ne, nevymlouvám ti, že to byl mystický dotek, jen ukazuju, že se na to dívám jinak.
„prakticky na minutu“ – ale nikdo neověřoval, nebo ses dívala na hodinky (vidíš – a pak, že nepoužíváš měřicí přístroje!)? Ne, nevymlouvám ti, že to byl mystický dotek, jen ukazuju, že se na to dívám jinak.
05.08.2012 - 23:30
48(37.)
Sasanka: GULI má docela pravdu. Já tomu neříkám náplast na bolístku, ale berlička. Ty sama se nedokážeš rozhodnout? Nevíš, co je správné? Tak vezmeš berličku a hned víš a hned máš jasno… Říkáš, že z tebe dělá víra lepšího člověka. Ale ono „lepší“ je druhý stupeň od dobrý – a to se subjektivní hodnocení. Jestliže se vzdáváš vlastního hodnocení, co je dobré a špatné, a přijímáš univerzální Boží – není to berlička? Já můžu najít spoustu příkladů, kdy dobro a zlo jdou ruku v ruce, jsou neoddělitelné, jen je třeba se podívat ze správného úhlu. Přijmout berličku, znamená vzdát se odpovědnosti, vzdát se sama sebe, zařadit se do stáda a slepě následovat „pastýře“. Víra je o důvěře autoritě, proto je tolik sebevražedných fanatiků…
04.08.2012 - 22:33
48(32.)
taron: Já samozřejmě nemyslím, že jsi měla mít sebou v autě nějaké měřící přístroje! Ale předpokládám, že si zase ty nemyslíš, že tvůj případ byl jediný „mystický“ zážitek člověka na celém světě.
Měřicí přístroje jsou asi tak milionkrát citlivější než naše smysly (snad s výjimkou chuti) a jsou schopné měřit miliony dalších parametrů, na které smysly vůbec nemáme.
Ne, já jsem skeptický agnostik, ale představa boha coby přírodní síly mi „nevadí“. Jenom tu „přírodu“, která podle mě s vekou pravděpodobností stvořila vesmír a život, pojmenuju Bůh.
Z toho, že inteligence člověka stvořila počítač plyne, že člověka stvořil Bůh??? To myslíš vážně?
Už jsem psal, já nevím, co se ti stalo v tom autě. Ale lidský mozek je snadno „oblbnutelný“. A mnohdy oblbne sám sebe. Vzpomeň na to video od GULIiho. Stačil nižší tlak krve, prasklá tepénka…. Co myslíš, nemohlas mít dík starostem o otce zvýšený tlak? Spala dobře? Takový „přebuzený“ mozek se brání. Na chvíli odpojí nějakou svou část a … můžou se dít mystické věci!!
Mně se několikrát stala nemystická příhoda s pravděpodobností jdoucí k nule! S jakou přesností se tvoje příhoda shoduje se smrtí otce? Na vteřinu? Minutu? Půl hodiny? Možná se ti něco podobného stalo už dřív někde, kde jsi byla obklopená lidmi, a naprosto jsi to přehlédla…
Prostě pro mne není subjektivní zážitek důkaz.
Já taky kolem sebe vidím, jak si lidí ubližují na základě nedorozumění a nepochopení. Možná by stačilo lépe se poznat, mluvit stejnou řečí (shodné významy slov), sdělit si své sny a přání… Nemusí v tom být primárně sebeobětování (nemluvím o morových raných a podobných extrémech) na kříži.
Měřicí přístroje jsou asi tak milionkrát citlivější než naše smysly (snad s výjimkou chuti) a jsou schopné měřit miliony dalších parametrů, na které smysly vůbec nemáme.
Ne, já jsem skeptický agnostik, ale představa boha coby přírodní síly mi „nevadí“. Jenom tu „přírodu“, která podle mě s vekou pravděpodobností stvořila vesmír a život, pojmenuju Bůh.
Z toho, že inteligence člověka stvořila počítač plyne, že člověka stvořil Bůh??? To myslíš vážně?
Už jsem psal, já nevím, co se ti stalo v tom autě. Ale lidský mozek je snadno „oblbnutelný“. A mnohdy oblbne sám sebe. Vzpomeň na to video od GULIiho. Stačil nižší tlak krve, prasklá tepénka…. Co myslíš, nemohlas mít dík starostem o otce zvýšený tlak? Spala dobře? Takový „přebuzený“ mozek se brání. Na chvíli odpojí nějakou svou část a … můžou se dít mystické věci!!
Mně se několikrát stala nemystická příhoda s pravděpodobností jdoucí k nule! S jakou přesností se tvoje příhoda shoduje se smrtí otce? Na vteřinu? Minutu? Půl hodiny? Možná se ti něco podobného stalo už dřív někde, kde jsi byla obklopená lidmi, a naprosto jsi to přehlédla…
Prostě pro mne není subjektivní zážitek důkaz.
Já taky kolem sebe vidím, jak si lidí ubližují na základě nedorozumění a nepochopení. Možná by stačilo lépe se poznat, mluvit stejnou řečí (shodné významy slov), sdělit si své sny a přání… Nemusí v tom být primárně sebeobětování (nemluvím o morových raných a podobných extrémech) na kříži.
04.08.2012 - 21:55
48(31.)
kmotrov: S trochou nadsázky říkám: nepřipadá mi, že mě by mě víra mohla obohatit víc než jakákoliv jiná pohádka.
Níže jsem napsal, že jsem neměl mnoho příležitostí diskutovat s nekřesťanem, takže můj dotaz bude asi naivní, ale -…. Aby mohl člověk být osvícen (v zenu: uvědomit si osvícení), musí odvrhnout všechny vztahy (rodinu), práce (nesmí okopávat rýži) a musí se jen a pouze věnovat „rozjímání“. Jenomže aby mohl rozjímat v nicnedělání musí na něj lidé (rodiny) pracovat (okopávat tu rýži) – tím mi buddhismus připadá velice sobecký a egoistický.
Níže jsem napsal, že jsem neměl mnoho příležitostí diskutovat s nekřesťanem, takže můj dotaz bude asi naivní, ale -…. Aby mohl člověk být osvícen (v zenu: uvědomit si osvícení), musí odvrhnout všechny vztahy (rodinu), práce (nesmí okopávat rýži) a musí se jen a pouze věnovat „rozjímání“. Jenomže aby mohl rozjímat v nicnedělání musí na něj lidé (rodiny) pracovat (okopávat tu rýži) – tím mi buddhismus připadá velice sobecký a egoistický.
03.08.2012 - 13:45
48(21.)
pešu, Guli: Pokud věřím v něco, pro co není objektivní důkaz, co možná vůbec neexistuje, co jiného než že „se držím něčeho, co je podle mě“ to je?
Ten kontakt s Bohem – jak víš, že je to bůh? Že to není ďábel, mámení mysli, sen, počínající schizofrenie, nebo já nevím co. Máš důkaz, že je to Bůh? Důkazem je víra a víra stojí na Bohu = důkazu. Je to začarovaný kruh. Ale chápu, že se ho nesnažíš opustit. Bůh je „absolutní moc“ a z ní plynoucí bezpečí, spravedlnost a láska.
Ten kontakt s Bohem – jak víš, že je to bůh? Že to není ďábel, mámení mysli, sen, počínající schizofrenie, nebo já nevím co. Máš důkaz, že je to Bůh? Důkazem je víra a víra stojí na Bohu = důkazu. Je to začarovaný kruh. Ale chápu, že se ho nesnažíš opustit. Bůh je „absolutní moc“ a z ní plynoucí bezpečí, spravedlnost a láska.
03.08.2012 - 13:44
48(20.)
taron: Ne, já neodmítám maličko všechno, co je nepodchytitelné smysly. Já odmítám zásadně všechno, co neexistuje objektivně. Nemusí to být jenom smysly – např. kdyby nějaké přístroje naměřily „něco“ v tom autě, pátral bych, o co šlo – hledal bych průmět té neznámé síly či energie do známé fyziky.
Já nenapadám věřící, že jsou elitou. To jsi napsala ty- přečti si svá vlastní slova. Nenapsala jsi, že tvé ideje dobra jsou výš, než může mít bezvěrec? Neříkáš tím, že jsi lepší?
Já nenapadám věřící, že jsou elitou. To jsi napsala ty- přečti si svá vlastní slova. Nenapsala jsi, že tvé ideje dobra jsou výš, než může mít bezvěrec? Neříkáš tím, že jsi lepší?
03.08.2012 - 13:30
48(18.)
misak76: A to jde! GULI se blíží k panteistickému deismu, já se sice vydávám za agnostika, ale panteismus mi stejně jako tobě "nevadí" => všichni jsme věřící!
03.08.2012 - 12:52
48(14.)
taron: jsme u toho:
„věřit v dobro může i věřící..proč ne ? Já tam mám jenom vyšší idee, vyšší nádstavbu, nadlidskou, silnější = a vše nadlidské bylo vždy lidmi popisováno jako Boží...“
- v podstatě říkáš, že máš tak „vysokou nadstavbu“ ve věření v dobro, které není nevěřící schopen. Vlastně ze sebe děláš elitu v „dobru“, křesťana - nadčlověka. Ale jak víš, že stejné „dobro“ není schopen cítit neznaboh? To, že lidé (věřící) přisuzovali podobné pocity Bohu znamená, že boží byly?
Realista x idealista není totéž, co věřící a nevěřící, máme-li na mysli osobní ideje a ne filosofii. To by pak ale proti idealistovi stál materialista, ne realista. Ale i materialista (řekněme zjednodušeně ateista) má osobní ideje. (Narážíme na intuitivní pojem – idealista)
Ano, extrémní osobní zážitky jsou asi nejčastější příčinou, proč se nevěřící obrátí k Bohu. Já samozřejmě nevím, co a proč „se stalo“ v tom autě. Nicméně, je něco takového popisováno v Bibli? Připouští křesťanství, aby duše právě zemřelého fungovala „jako neviditelná síla“? Dovoluje křesťanský Bůh, „výměnu osob“ mezi „světy“? Skoro bych řekl, že jsi zažila „nekřesťanský“ zážitek. Pro skeptika jako jsem já, je subjektivní prožitek jako důkaz existence jakékoliv „nadpřirozené“ síly v každém případě nezajímavý.
„věřit v dobro může i věřící..proč ne ? Já tam mám jenom vyšší idee, vyšší nádstavbu, nadlidskou, silnější = a vše nadlidské bylo vždy lidmi popisováno jako Boží...“
- v podstatě říkáš, že máš tak „vysokou nadstavbu“ ve věření v dobro, které není nevěřící schopen. Vlastně ze sebe děláš elitu v „dobru“, křesťana - nadčlověka. Ale jak víš, že stejné „dobro“ není schopen cítit neznaboh? To, že lidé (věřící) přisuzovali podobné pocity Bohu znamená, že boží byly?
Realista x idealista není totéž, co věřící a nevěřící, máme-li na mysli osobní ideje a ne filosofii. To by pak ale proti idealistovi stál materialista, ne realista. Ale i materialista (řekněme zjednodušeně ateista) má osobní ideje. (Narážíme na intuitivní pojem – idealista)
Ano, extrémní osobní zážitky jsou asi nejčastější příčinou, proč se nevěřící obrátí k Bohu. Já samozřejmě nevím, co a proč „se stalo“ v tom autě. Nicméně, je něco takového popisováno v Bibli? Připouští křesťanství, aby duše právě zemřelého fungovala „jako neviditelná síla“? Dovoluje křesťanský Bůh, „výměnu osob“ mezi „světy“? Skoro bych řekl, že jsi zažila „nekřesťanský“ zážitek. Pro skeptika jako jsem já, je subjektivní prožitek jako důkaz existence jakékoliv „nadpřirozené“ síly v každém případě nezajímavý.
03.08.2012 - 11:43
48(9.)
puero: myslím, že lidé "z mé škály" do kostela na bohoslužby nechodí, nemají důvod. Kristus není jejich Bůh a klanět se v katolickém kostele matce Přírodě...
03.08.2012 - 11:40
48(8.)
taron: nevím, jestli si rozumíme. Já zcela jistě a domnívám se, že i GULI, jsme nikdy nerozporovali obsah tvých snů a přání. Každý máme (měli jsme :-) ) nějaké více či méně reálné sny. To jestli jsou reálné (dosažení titulu) nebo úplně nerálné (záchrana lidstva) je věcí každého jedince. A nikomu dalšímu do toho nic není. To, co napadáme, je to, že podle tebe nemůže mít stejné sny nevěřící - že je k nim potřeba Bůh.
03.08.2012 - 08:17
9(2.)
myslím, že paní
co napíše takové přání
si zaslouží k mání
erekci ranní
Jéžíšek
co napíše takové přání
si zaslouží k mání
erekci ranní
Jéžíšek
02.08.2012 - 21:21
16(13.)
To není kvůli tvé slávě, ale kvůli pobavení nás všech statních...
02.08.2012 - 21:19
12(4.)
hele, já básní nerozumím, ale nešlo by zaměnit hejno za stádo? hejna mají slepice... já vím - detail.
02.08.2012 - 21:14
16(11.)
Život je pes a my jsme jeho patníky...
Už jsi našel někoho a zhudebnění? Já pátrám.
Už jsi našel někoho a zhudebnění? Já pátrám.
31.07.2012 - 20:00
9(1.)
Naozaj pekne hviezdy!
K takovému štěstí můžu jen blahopřát (a tiše závidět).
K takovému štěstí můžu jen blahopřát (a tiše závidět).
31.07.2012 - 11:22
23(7.)
Hezké... jsou básně, kterým (alespoň si to myslím) rozumím. Škoda, že jsme se, Yano, nepotkali dřív, mohli bychom "šmírovat" spolu...
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 1+1 skrytých» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» řekli o sobě
lidus řekla o Severka :Čarodějnice, kometa, neuvěřitelný trdlo... prostě naše Lenča :-)