Kritika
Yarrod, 18.04.2008 18:30:35
Aneb
1. Co si o ní myslíme.
2. Má či nemá smysl?
3. Kde jsou etické hranice pro komentování?
4. Že vy si jen chcete kopnout. ;))
Pojďme si o tom popovídat. :)
1. Co si o ní myslíme.
2. Má či nemá smysl?
3. Kde jsou etické hranice pro komentování?
4. Že vy si jen chcete kopnout. ;))
Pojďme si o tom popovídat. :)
Azure Sky, 18.04.2008 18:33:27
jo zdá se mi, že si jen chceš kopnout :)))
Yarrod, 18.04.2008 18:34:09
1. Já si myslím, že kritika je potřeba, aby se člověk mohl v literatuře vyvíjet a jít dál. Ovšem samozřejmě musí to být kritika oprávněná a podložená... Jinak postrádá smysl.
2. Ano, smysl má.
3. Těžko říci. To asi musí každý posoudit sám. Pokud je pro druhého překročí, bylo by dobré dát mu to nějak vědět.
4. Ne, my si nechceme kopnout ;)
2. Ano, smysl má.
3. Těžko říci. To asi musí každý posoudit sám. Pokud je pro druhého překročí, bylo by dobré dát mu to nějak vědět.
4. Ne, my si nechceme kopnout ;)
Sokolička, 18.04.2008 18:38:43
kdo se v tom má vyznat?:o) Dvě diskuze najednou. Kluci, nebuďte jak malí...:o)) Musím odpovídat na zadané otázky? To je povinné?:o))
Yarrod, 18.04.2008 18:39:38
Já jen pro nástin, aby diskuze nestála ;)
Jo a nejsme jak malí... :(... sme to založili najednou...
Jo a nejsme jak malí... :(... sme to založili najednou...
Azure Sky, 18.04.2008 18:51:55
1. kritika ...už to slovo nějak smrdí, ale nee :)
pravda, se samou velkou autorkou z hvězd jsem na toto téma vedl diskuzi :)
kritika je, byla a bude
už od prvních kroků co udělal člověk
se našel někdo kdo se k tomu vyjádřil
někdo působil tak že člověk dělal další a další kroky
a někdo tak že člověk se zastavil a vracel zpět
kritika vlastně prostupuje celý náš život, každý den je s námi, když se ráno vzbudíme a kouknem do zrcadla už tam se sami, někdy mlčky - někdy nahlas, zkritizujeme...
...čekáme na vlak, má zpoždění -- kritika
...potkáme kamaráda, má nové triko - kritika
...někdo nám stoupne na nohu - ostrá kritika
/nebo jen mlčky uhneme /řekneme: "co děláš?"
...už v takových všedních situacích se lidé liší
lidsky řečeno ...v takových blbostech :)
a záleží na tak moc věcech, jak se vyspíme, jak nám voní vzduch, jaké jsou dneska kapky deště, jestli ten kluk/ ta holka, co se nám líbí, se na nás dneska usměje :)
...jak potom pojmout kritiku literárních děl?
do nichž se dají vepsat dlouhé odstavce našich životů!
je to velmi těžká a nezávidění hodná situace
myslím že na to... "umět kritizovat"
nemá každý, já osobně třeba nee:)
to se musí člověk učit jako se učí psát a spoustu dalších věcí
žádný dobrý, obecně přijímaný, kritik z nebe nespadl.
pravda, se samou velkou autorkou z hvězd jsem na toto téma vedl diskuzi :)
kritika je, byla a bude
už od prvních kroků co udělal člověk
se našel někdo kdo se k tomu vyjádřil
někdo působil tak že člověk dělal další a další kroky
a někdo tak že člověk se zastavil a vracel zpět
kritika vlastně prostupuje celý náš život, každý den je s námi, když se ráno vzbudíme a kouknem do zrcadla už tam se sami, někdy mlčky - někdy nahlas, zkritizujeme...
...čekáme na vlak, má zpoždění -- kritika
...potkáme kamaráda, má nové triko - kritika
...někdo nám stoupne na nohu - ostrá kritika
/nebo jen mlčky uhneme /řekneme: "co děláš?"
...už v takových všedních situacích se lidé liší
lidsky řečeno ...v takových blbostech :)
a záleží na tak moc věcech, jak se vyspíme, jak nám voní vzduch, jaké jsou dneska kapky deště, jestli ten kluk/ ta holka, co se nám líbí, se na nás dneska usměje :)
...jak potom pojmout kritiku literárních děl?
do nichž se dají vepsat dlouhé odstavce našich životů!
je to velmi těžká a nezávidění hodná situace
myslím že na to... "umět kritizovat"
nemá každý, já osobně třeba nee:)
to se musí člověk učit jako se učí psát a spoustu dalších věcí
žádný dobrý, obecně přijímaný, kritik z nebe nespadl.
Severka, 18.04.2008 19:00:18
1. Kritika je potřeba, ale není kritika jako kritika...vždy se musí brát ohled na spoustu okolností...;)
2. Má smysl...ale najdou se tací, kterým kritiku psát smysl nemá...(ti berou kritiku jako vyloženě negativní prvek)
3. Rozhodně žádné vulgarismy, žádné ponižování...a musí se hodnotit dílo!...a to buď sugestivně nebo objektivně...záleží na situaci...
4. Většinou dostane kopanec ten, kdo kritiku píše...
Tím bych to asi uzavřela...
PS: jasný je, že nejlíp na tom je ten, který se vůbec nevyjadřuje...je to sice pohodlný...ale to je asi tak všechno...
2. Má smysl...ale najdou se tací, kterým kritiku psát smysl nemá...(ti berou kritiku jako vyloženě negativní prvek)
3. Rozhodně žádné vulgarismy, žádné ponižování...a musí se hodnotit dílo!...a to buď sugestivně nebo objektivně...záleží na situaci...
4. Většinou dostane kopanec ten, kdo kritiku píše...
Tím bych to asi uzavřela...
PS: jasný je, že nejlíp na tom je ten, který se vůbec nevyjadřuje...je to sice pohodlný...ale to je asi tak všechno...
Severka, 18.04.2008 19:05:06
...a málem jsme se u toho pohádali, že? ...;-D...
Je to těžké téma...kritika je i pozitivní...ale řekněme si na rovinu...ve které oblasti života se jenom chválí?...
Souhlasím s tebou Azure;)
Je to těžké téma...kritika je i pozitivní...ale řekněme si na rovinu...ve které oblasti života se jenom chválí?...
Souhlasím s tebou Azure;)
Tom, 18.04.2008 19:05:25
kritika je dobra vec.. i kdyz ji mnoho lidi nema rado... jen nemam rad, kdyz, a to je podle mne vas pripad, yarode a mr skapere, se kritizuje napul... jaksi za kazdou cenu se snazite rict, co je dobre a co spatne a zapominas na jine veci... casto, si myslim, treba na propojeni formy a obsahu... nebo jine veci, na ktere si tedko nezpomenu.. obcas mi vase komentare fakt prindou smesne... neni to nic osobniho.. proste to tak je
Yarrod, 18.04.2008 19:17:24
Asi to tak vypadá... ale já se snažím najít jak formu, tak obsah... A propojení? Co tím přesně myslíš? Když je nějaká forma kvůli obsahu? To je samozřejmě skvělé... Pokud ovšem obsah kvalitativně odpovídá... Originalita je to nejlepší ;)... Jinak je možné, že na něco během hodnocení zapomínám... Když řekneš další věci, tak se pokusím to napravit ^_^
Sokolička, 18.04.2008 19:23:44
Eh, já jsem to tu tak trošku spustila a skoro mám chuť se těch dvou zastávat. Do háje.:o))
Pokusím se rozepsat v těch bodech, snad to zvládnu.:o)
1.Kritika je hodně důležitá, podle mě u psaní víc, než u jinech věcí. Přece i ti nejlepší autoři začínali od ničeho... A kdo je šetřil? Nikdo. Takže zároveň...
2.Smysl to rozhodně má.
3.Myslím, že je to špatně položená otázka... protože ty má každý jinde. Pokud mi někdo objektivně vyčte 20 chyb v povídce, budu jen ráda a příště se jich vyvaruju. Ale někteří... (A myslím i konkrétně...) Stačí napsat - moc jsem to nepochopila, a už vyvádí. Takže to je relativní.
4.asi si nechcete jen kopnout, bohužel někdy to tak působí... A stejně to nejvíc odnesete vy dva.:o)
Wow, docela jsem se držela osnovy, gratuluju sama sobě... A jo, do mě, kritizujte si mě za samochválu.:oP:o))
Pokusím se rozepsat v těch bodech, snad to zvládnu.:o)
1.Kritika je hodně důležitá, podle mě u psaní víc, než u jinech věcí. Přece i ti nejlepší autoři začínali od ničeho... A kdo je šetřil? Nikdo. Takže zároveň...
2.Smysl to rozhodně má.
3.Myslím, že je to špatně položená otázka... protože ty má každý jinde. Pokud mi někdo objektivně vyčte 20 chyb v povídce, budu jen ráda a příště se jich vyvaruju. Ale někteří... (A myslím i konkrétně...) Stačí napsat - moc jsem to nepochopila, a už vyvádí. Takže to je relativní.
4.asi si nechcete jen kopnout, bohužel někdy to tak působí... A stejně to nejvíc odnesete vy dva.:o)
Wow, docela jsem se držela osnovy, gratuluju sama sobě... A jo, do mě, kritizujte si mě za samochválu.:oP:o))
Azure Sky, 18.04.2008 19:32:06
Sokoličko, něco bych k tvé samochvále měl... :)
(už včera jsme zde, na toto téma diskutovali - v ukřičníku)
ale páč jsi žena a jinak sympatická osoba
pomlčím :)
a budu s tebou ve všem souhlasit :)
(už včera jsme zde, na toto téma diskutovali - v ukřičníku)
ale páč jsi žena a jinak sympatická osoba
pomlčím :)
a budu s tebou ve všem souhlasit :)
Sokolička, 18.04.2008 19:36:25
Azure, povídej a neupejpej se!:o) já snesu všechno, vážně!:o) A v ukřičníku jsem asi něco nepostřehla, nebo jsem taky z toho diskutování úplně natvrdlá a přihlouplá a něco mi nedochází.:o)) (To spíš.)
Děkuju za tu sympatickou osobu, vážím si toho, od tebe velký kompliment.;o)
Děkuju za tu sympatickou osobu, vážím si toho, od tebe velký kompliment.;o)
derrry, 19.04.2008 09:42:06
souhlas se Sokoličkou, navíc se držela osnovy a to já bych určitě nesvedla. :-)
lidus, 19.04.2008 17:52:29
Kritika nerovná se negativní hodnocení!
Adrianne Nesser, 22.04.2008 01:32:15
1.mylsim si, ze vetsina lidi slovo kritika vnima negativne. umet objektivne zhodnotit literarni dilo, je hodne tezky. k takovejm lidem mam respekt.
2.pokud si 'zkritizovany' od hodnotitele neco odnese, nebo mu to jinak prospeje, tak smysl ma.
3.podle me tady na amaterskych lit. servrech nemuze jit o literarni kritiku. maximalne o takovou tu kritiku, kterou tu skoro vsichni predvadite.. tudiz tady by asi uricty etycky hranice mely existovat.
(a jinak mylsim, ze lidi kteri kritizuji umelecka dila, jsou natolik vzdelani, ze zasady etiky dodrzujou.)
4. nemam zapotrebi. hodnotim jenom kdyz se mi dilo libi. kdyz ne, du pryc.
..jinak bych este chtela dodat, ze mi nekdo v soutezi vzkaz v lahvi, nastinoval neco o tom, ze ja kritiku prijmat neumim. na to ja rikam, ze ji nepotrebuju! vazne, je mi to jedno.. kdyz mi nekdo zacne diktovat jak lip bych mela psat, to me fakt nezajima. ja si pisu tak jak chci a kuli nakymu kritikovi to nehodlam menit.
mozna kdybych byla spisovatelka, tak me nazory od urictejch lidi zajimaj. ale to ja nejsem takze fakt neee.
doufam, ze si to nekdo zase nevylozi tak, ze nestojim o kometare.. to je zase nekde jinde;)
byee
2.pokud si 'zkritizovany' od hodnotitele neco odnese, nebo mu to jinak prospeje, tak smysl ma.
3.podle me tady na amaterskych lit. servrech nemuze jit o literarni kritiku. maximalne o takovou tu kritiku, kterou tu skoro vsichni predvadite.. tudiz tady by asi uricty etycky hranice mely existovat.
(a jinak mylsim, ze lidi kteri kritizuji umelecka dila, jsou natolik vzdelani, ze zasady etiky dodrzujou.)
4. nemam zapotrebi. hodnotim jenom kdyz se mi dilo libi. kdyz ne, du pryc.
..jinak bych este chtela dodat, ze mi nekdo v soutezi vzkaz v lahvi, nastinoval neco o tom, ze ja kritiku prijmat neumim. na to ja rikam, ze ji nepotrebuju! vazne, je mi to jedno.. kdyz mi nekdo zacne diktovat jak lip bych mela psat, to me fakt nezajima. ja si pisu tak jak chci a kuli nakymu kritikovi to nehodlam menit.
mozna kdybych byla spisovatelka, tak me nazory od urictejch lidi zajimaj. ale to ja nejsem takze fakt neee.
doufam, ze si to nekdo zase nevylozi tak, ze nestojim o kometare.. to je zase nekde jinde;)
byee
Sokolička, 22.04.2008 14:23:04
No, Adrianne, takhle to spíš vypadá, že posíláš všechny, kteří ti chtěj říct svůj názor, pěkně do háje... Takže pokud nepotřebuješ kritiku...? Co potřebuješ? Pozitivní komentáře plný obdivu? O tom to asi nebude...
Adrianne Nesser, 22.04.2008 16:07:16
nepotrebuju radoby kritiku.. kecy typu druha sloka ti neladi. ja se nesnazim o to, aby moje 'basne' byly perfektni..
a pozitivni kometare?.. tak ty sou vzdycky prijemny..ale plny obdivu?..ne, to ne, mylsim, ze ten sem si zatim za nic nezaslouzila..spis plny pochopeni, povzbuzeni...
asi na psani nahlizim z jinyho uhllu nez ty, sokolicko..
a pozitivni kometare?.. tak ty sou vzdycky prijemny..ale plny obdivu?..ne, to ne, mylsim, ze ten sem si zatim za nic nezaslouzila..spis plny pochopeni, povzbuzeni...
asi na psani nahlizim z jinyho uhllu nez ty, sokolicko..
Boleslava, 22.04.2008 17:14:33
Kritika je určitě pořeba. Já osobně se vždycky těšim, co mi kdo (a jak) okomentoval. Nakonec jsem se dozvěděla spoustu věcí, kerý jsem dřív neřešila (třeba, že mi vypadává rytmus, že jo:-))). Takže když je kritika potřeba, tak má i smysl (zcela logicky...).Etický hranice...no myslim že kdo je tady, píše a tedy i kritizuje, nemůže mít IQ hrabivého ptáka, tím pádem si ty hranice nějak stanoví (ještě jsem tady nečetla nic, co by mě nějak popouzelo). A že by si někdo chctěl jenom kopnout, to je jeho problém. Ale nějak moc negativně tady nikdo nepíše, někdy mám právě pocit, že se tady někdy chválí i věci, který chvályhodný nejsou. Takže kritika dobrá a dost:-)
Sokolička, 22.04.2008 18:56:26
Víš, ono to "druhá sloka ti neladí" je prostě taky názor... A pokud ti názory lidí, kteří si třeba potrpěj na rytmus, vadí, tak to asi nebudeš mít lehký, tady jich je celkem dost. Ale je i dost těch, který to ocení, jak to je.
Asi máš pravdu, máme úplně jinej úhel pohledu. Pro mě třeba bude gramatická stránka hodně důležitá, háčky, čárky, interpunkce... Pro tebe je to něco, co není podstatný. Inu, jinej pohled.:o)
(Tím neříkám, že je to špatný...)
Asi máš pravdu, máme úplně jinej úhel pohledu. Pro mě třeba bude gramatická stránka hodně důležitá, háčky, čárky, interpunkce... Pro tebe je to něco, co není podstatný. Inu, jinej pohled.:o)
(Tím neříkám, že je to špatný...)
Adrianne Nesser, 22.04.2008 19:39:37
nemyslim si, ze bych to mela mit nejak tezky.. ja nikomu nic nedokazuju ani s nikym nesouperim.
nechci se hadat..kazdou z nas tesi v psani neco jinyho..tak budem pokracovat v tom svym stylu a pohoda, ne..?
mej se
nechci se hadat..kazdou z nas tesi v psani neco jinyho..tak budem pokracovat v tom svym stylu a pohoda, ne..?
mej se
Sokolička, 22.04.2008 20:22:56
To nemělo bejt hádání, snad to tak nevyznělo...:o) Taky se měj.
Boleslava, 22.04.2008 21:10:28
Jestli se ještě můžu vyjádřit k tomu "ta druhá sloka ti neladí", tak si myslim, že to je věc vkusu - a proč ho nevyjádřit. Jsem ráda, když mi někdo řekne, co se jemu konkrétně líbí nebo ne. Na druhou stranu třeba já nemusím volný verš, ale to neznamená, že za to budu dávat deset procent a mít kecy. Taky se na to musím podívat z druhý stránky a to je myslím na kritice dobrý, že je to přínosný i pro toho kritizujícího.
(Fuj, končim, mluvím jak budoucí paní učitelka..)
(Fuj, končim, mluvím jak budoucí paní učitelka..)
Sokolička, 22.04.2008 21:28:32
Mluvíš mi z duše... Když něčím zaujme i něco, co není můj šálek čaje, proč tomu nedát klidně 100%? Aaale radši tu debatu ukončíme, nechci bejt ta, co do všeho a ke všemu kecá.:o) (Asi je ale pozdě, hehe.:o))
Boleslava, 22.04.2008 22:00:58
To já taky nechci, ale když mám příležitost, tak ráda vybiju svoje grafomanské choutky:-) A hlavně, jakožto budoucí bohemista, nesnáším pravopisné chyby! To je věc, kterou sice nehodnotim procenty, ale neodpustím si rejpavou poznámku:-)
pocitová, 24.04.2008 21:02:57
1. Proč ne. Když má někdo pocit, že má k dílu co říct, (něco hodnotnýho myslím) tak to určitě není na škodu.
2. Když to je k věci, tak jo. Všechno záleží na tom, jak to kdo pojme.
3. Hodnotná kritika nemá etický hranice nikde. Ale slušně je to lepší. A s prominutím se nepatlat do soukromí toho člověka. To je vždycky rána pod pás. To ale kritik nedělá. Doufám.
4. Omyl. Nechci. K věcem co mě nezaujaly nechci nic říkat. Možná nemam co říkat. Prostě mě to neoslovilo, tim to končí. Ale zase to oslovilo někoho jinýho. To je strašně subjektivní. Taky nejsem žádnej kritik. Píšu, co po přečtení díla cítim, co mě zaujalo... Ale nepovyšuju to na nic víc, než můj subjektivní názor, který nemusí autorovi říkat vůbec nic.
2. Když to je k věci, tak jo. Všechno záleží na tom, jak to kdo pojme.
3. Hodnotná kritika nemá etický hranice nikde. Ale slušně je to lepší. A s prominutím se nepatlat do soukromí toho člověka. To je vždycky rána pod pás. To ale kritik nedělá. Doufám.
4. Omyl. Nechci. K věcem co mě nezaujaly nechci nic říkat. Možná nemam co říkat. Prostě mě to neoslovilo, tim to končí. Ale zase to oslovilo někoho jinýho. To je strašně subjektivní. Taky nejsem žádnej kritik. Píšu, co po přečtení díla cítim, co mě zaujalo... Ale nepovyšuju to na nic víc, než můj subjektivní názor, který nemusí autorovi říkat vůbec nic.
Nikytu, 27.04.2008 23:15:50
1. Kritika je potřebná. Člověk, resp. autor, tak může poznat, co si o jeho dílech myslí jiní lidé, jak je vnímají. Názory se pochopitelně značně liší.
Taky je dobrá z toho důvodu, že člověk se může poučit ze svých případných chyb a pro příště se jim vyvarovat, či si nechat poradit od zkušenějších. Já jsem pro kritiku.
2. Ano, smysl to má. Všichni nejsme vždy sebekritičtí a to, co my sami vydět nemůžeme, za nás mohou vidět jiní a když se s náma o to, co vidí, podělí, je to jedině dobře.
3. Etické hranice? Asi tady: Vypustit vulgarismy, které jsou míněné jako nadávky na adresu autora či jeho dílo. Upřímnost je určitě důležitá, ale diplomacie, lidi! Ta některým chybí, když komentují díla, řekla bych. Je dost velký rozdíl mezi tím, zda napíšete:
"Je to příšerné!"
nebo
"Myslím, že by to mohlo být o něco lepší. Tohle mi vůbec nesedlo."
Co vám zní líp? Jasně, že obojí je záporný komentář, ale to druhý je alespoň zdvořilý komentář. A ty se vždycky čtou líp, ne?
4. Já nekopu, nikdy. Když už chci záporně hodnotit, tak to alespoň napíšu tak, aby to ten dotyčný ustál, a nebo radši nekomentuju vůbec... Ale úmyslné "kopání! fakt nemá smysl. Jsou z toho akorát zbytečné hádky a spory. Kdo chodí na liter a zná lidi, jakými jsou např. Horatius či jiní, tak ví, co mám na mysli.
Taky je dobrá z toho důvodu, že člověk se může poučit ze svých případných chyb a pro příště se jim vyvarovat, či si nechat poradit od zkušenějších. Já jsem pro kritiku.
2. Ano, smysl to má. Všichni nejsme vždy sebekritičtí a to, co my sami vydět nemůžeme, za nás mohou vidět jiní a když se s náma o to, co vidí, podělí, je to jedině dobře.
3. Etické hranice? Asi tady: Vypustit vulgarismy, které jsou míněné jako nadávky na adresu autora či jeho dílo. Upřímnost je určitě důležitá, ale diplomacie, lidi! Ta některým chybí, když komentují díla, řekla bych. Je dost velký rozdíl mezi tím, zda napíšete:
"Je to příšerné!"
nebo
"Myslím, že by to mohlo být o něco lepší. Tohle mi vůbec nesedlo."
Co vám zní líp? Jasně, že obojí je záporný komentář, ale to druhý je alespoň zdvořilý komentář. A ty se vždycky čtou líp, ne?
4. Já nekopu, nikdy. Když už chci záporně hodnotit, tak to alespoň napíšu tak, aby to ten dotyčný ustál, a nebo radši nekomentuju vůbec... Ale úmyslné "kopání! fakt nemá smysl. Jsou z toho akorát zbytečné hádky a spory. Kdo chodí na liter a zná lidi, jakými jsou např. Horatius či jiní, tak ví, co mám na mysli.
Azure Sky, 29.04.2008 00:50:39
re Niitu:
1. ano, souhlas
2. ano
3. rozhodně ano, diplomacie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
a někomu tady (nechci ukazovat), chybí srdce,
nedokáže se vcítit do autora, co zrovna asi prožíval - když psal to dílo - a takový člověk, dle mne, nikdy nemůže být dobrý kritik, dokud to neovládne!
ale hlavně, tady nejsme na nějakém super webu
snobů saspi, bo co?
tady jsme na amatérském literárním serveru, ať si každý hodnotí jak chce, píše si co chce a komentuje si jak chce ale kdo podle mě se nechová lidsky a neohlíží se na srdce je magor!!!!!!!!!!
díky, s pozdravem Azure
hodnocení: 20 procent
komentář: no tak Azure, nepřinesl jsi nic nového, nerýmuje se to a to se mi nelíbí! Já vim že bla bla bla ale bla bla bla. Dál chybí tady obrázek bla bla bla, já mám rád bla bla obrázky. je to docela nepěkně graficky zpracováno bla bla bla, ale zase abych nebyl tak negativní bla bla bla blbec, tak se mi líbí že píšeš o větrných elektrárnách a ne o vodním mlýnu bla bla bla.
pro příště bych tady chtěl: - bla bla bla
- bezva neotřelá slova bla bla
- fakt jako bezva manga obrázek místo těchto ošklivejch
- počed slov v první sloce musý být lichý a v druhé sudý
- přejmenuj se na bla bla blé
- piš víc mechanicky bez srdce, pořádně tvrdě,
samá tvrdá slova bla bla blů
...pak možná dosáhneš na hodnocení 75 procent
a o to přece nám všem tady jde bla bla
...s pozdravem tvůj bla bla kamarád
PS: piš dál, ať mám zas koho kritizovat! :)
blaf
1. ano, souhlas
2. ano
3. rozhodně ano, diplomacie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
a někomu tady (nechci ukazovat), chybí srdce,
nedokáže se vcítit do autora, co zrovna asi prožíval - když psal to dílo - a takový člověk, dle mne, nikdy nemůže být dobrý kritik, dokud to neovládne!
ale hlavně, tady nejsme na nějakém super webu
snobů saspi, bo co?
tady jsme na amatérském literárním serveru, ať si každý hodnotí jak chce, píše si co chce a komentuje si jak chce ale kdo podle mě se nechová lidsky a neohlíží se na srdce je magor!!!!!!!!!!
díky, s pozdravem Azure
hodnocení: 20 procent
komentář: no tak Azure, nepřinesl jsi nic nového, nerýmuje se to a to se mi nelíbí! Já vim že bla bla bla ale bla bla bla. Dál chybí tady obrázek bla bla bla, já mám rád bla bla obrázky. je to docela nepěkně graficky zpracováno bla bla bla, ale zase abych nebyl tak negativní bla bla bla blbec, tak se mi líbí že píšeš o větrných elektrárnách a ne o vodním mlýnu bla bla bla.
pro příště bych tady chtěl: - bla bla bla
- bezva neotřelá slova bla bla
- fakt jako bezva manga obrázek místo těchto ošklivejch
- počed slov v první sloce musý být lichý a v druhé sudý
- přejmenuj se na bla bla blé
- piš víc mechanicky bez srdce, pořádně tvrdě,
samá tvrdá slova bla bla blů
...pak možná dosáhneš na hodnocení 75 procent
a o to přece nám všem tady jde bla bla
...s pozdravem tvůj bla bla kamarád
PS: piš dál, ať mám zas koho kritizovat! :)
blaf
Nikytu, 29.04.2008 01:20:48
Re: Azure Sky
Az, děkuji za tvé vyjádření.:)
Tobě něco napsal něco takovéhleho? No, tak to je teda docela síla... Nevím sice, kdo tohle mohl napsat, ale není to moc hezké od toho dotyčného. Působí to na mně tak, jako by účelem toho komentáře nebylo ohodnocení jako takové, ale způsob, jak někoho naštvat. Fakt "dost" dobré... :-/
Ale neřeš to, takvýhle prkotiny nemá cenu řešit. Nestojí to za to. Lidem, co píšou takovéhle komentáře nic neudělá větší radost než to, když na ně raguješ...
Az, děkuji za tvé vyjádření.:)
Tobě něco napsal něco takovéhleho? No, tak to je teda docela síla... Nevím sice, kdo tohle mohl napsat, ale není to moc hezké od toho dotyčného. Působí to na mně tak, jako by účelem toho komentáře nebylo ohodnocení jako takové, ale způsob, jak někoho naštvat. Fakt "dost" dobré... :-/
Ale neřeš to, takvýhle prkotiny nemá cenu řešit. Nestojí to za to. Lidem, co píšou takovéhle komentáře nic neudělá větší radost než to, když na ně raguješ...
Azure Sky, 29.04.2008 01:38:12
rychlá reakce na Nikytu,
/pardon za popletení jména u předchozího příspěvku, omlouvám se/
...ne mě nikdo nic takového nepsal!!!!
... je to recese, shrnul jsem nějaké postoje a komenty co jsem zde viděl a parafrázoval je.
taky jsem to naufoukl aby to bylo víc zřejmé ...prostě za 20% :))
jo a málem jsem zapoměl:
....... tohle není umění !!!!!
....... tohle patří do deníku !!!!! :))
/pardon za popletení jména u předchozího příspěvku, omlouvám se/
...ne mě nikdo nic takového nepsal!!!!
... je to recese, shrnul jsem nějaké postoje a komenty co jsem zde viděl a parafrázoval je.
taky jsem to naufoukl aby to bylo víc zřejmé ...prostě za 20% :))
jo a málem jsem zapoměl:
....... tohle není umění !!!!!
....... tohle patří do deníku !!!!! :))
Nikytu, 29.04.2008 14:21:02
Azure, děkuji za nápad...
Měla bych návrh pro téma příští ankety. Co si představujete pod pojmem umění? Určitě jste někdy obdrželi či jinde četli komentář typu "tohle není umění" nebo "nemá to žádnou uměleckou hodnotu", tak by určitě bylo zajímavé vědět, co umění pro většinu z nás znamená...
Měla bych návrh pro téma příští ankety. Co si představujete pod pojmem umění? Určitě jste někdy obdrželi či jinde četli komentář typu "tohle není umění" nebo "nemá to žádnou uměleckou hodnotu", tak by určitě bylo zajímavé vědět, co umění pro většinu z nás znamená...
Raphael, 12.03.2009 17:01:12
1) pro mě důležitá velmi, je to vlastně hlavní důvod, proč přispívám na literární servery. Pokud se chci zlepšit, tak potřebuju zpětnou vazbu. Zároveň mě zajímá, jestli má díla říkají to, co zamýšlím.
2) má smysl, ale hodně lidí ji neumí. Komenty typu: "Líbí X Nelíbí," se nedaj považovat za kritiku. De facto člověku nic nedaj.
3) Záleží to od díla. Nemam třeba srdce rozebírat do morku kostí díla, která očividně nemaj ambice. Nemělo by se ani urážet, vytknout chyby, ale napsat někomu, že jeho dílo je sxxčka nemam zapotřebí...ale mě to klidně napiště :P
4) když si chci kopnout, tak to vyřešim jinak :D
2) má smysl, ale hodně lidí ji neumí. Komenty typu: "Líbí X Nelíbí," se nedaj považovat za kritiku. De facto člověku nic nedaj.
3) Záleží to od díla. Nemam třeba srdce rozebírat do morku kostí díla, která očividně nemaj ambice. Nemělo by se ani urážet, vytknout chyby, ale napsat někomu, že jeho dílo je sxxčka nemam zapotřebí...ale mě to klidně napiště :P
4) když si chci kopnout, tak to vyřešim jinak :D
Pjpajkis, 22.04.2009 21:19:02
Abych se přiznal, docela mě to tu zklamalo, mám tu 4 díla a jenom tří z nich hodnocení po jednom, komentář jen od dvou lidí, přestože to shlédlo mnohem více lidí.. čekal jsem teda mnohem víc, takhle nevím co mám zlepšit, nebo co se vám líbí nebo nelíbí, jaká myšlenka se mi povedla formulovat, jaká ne....
matej.strouhal, 23.11.2009 18:49:58
1. Co si o ní myslíme.
podle mě je to asi jedinej způsob reflexe mojí tvorby, kterej, i přez to že mě naštve, má potenciál mě posunout dál
2. Má či nemá smysl?
pro mě ano, dál pro někoho kdo se vyžívá v rejpání
3. Kde jsou etické hranice pro komentování?
pokud de o to jak hodnotím já, tak tam kde to cejtim, a pokud pro tu možnost že vy by ste hodnotili mě. tak nikde, palte to jak to letí
4. Že vy si jen chcete kopnout. ;))
kopněte!! inspirace se dá hledat i v kopnutí
podle mě je to asi jedinej způsob reflexe mojí tvorby, kterej, i přez to že mě naštve, má potenciál mě posunout dál
2. Má či nemá smysl?
pro mě ano, dál pro někoho kdo se vyžívá v rejpání
3. Kde jsou etické hranice pro komentování?
pokud de o to jak hodnotím já, tak tam kde to cejtim, a pokud pro tu možnost že vy by ste hodnotili mě. tak nikde, palte to jak to letí
4. Že vy si jen chcete kopnout. ;))
kopněte!! inspirace se dá hledat i v kopnutí
equin, 24.02.2011 17:03:18
1, zdá se, že většina psanců na kritiku rezignovala, nebo jí dokonce odmítá. Téměř jako by tu probíhala jakási normalizace.
2, bez kritiky ani nemůžeme mluvit o literatuře, celé psaní je pak pouhá grafomanie
3, slovo kritika je řeckého původu, kde jeho slovní předek označoval činnost uvažování nad dílem, posuzování jeho jakosti. Pokud si někdo plete kritiku se stěžováním si, nebo nadáváním, nepochopil zřejmě proč se snažíme napsat něco smysluplného.
4, jasně, zrovna jsem si kopnul do mnoha z nás.
2, bez kritiky ani nemůžeme mluvit o literatuře, celé psaní je pak pouhá grafomanie
3, slovo kritika je řeckého původu, kde jeho slovní předek označoval činnost uvažování nad dílem, posuzování jeho jakosti. Pokud si někdo plete kritiku se stěžováním si, nebo nadáváním, nepochopil zřejmě proč se snažíme napsat něco smysluplného.
4, jasně, zrovna jsem si kopnul do mnoha z nás.
puero, 29.09.2011 19:38:09
Problém kritiky tkví v tom, že si kritizovaný nepřipustí kritiku od někoho o kom nic neví. Napíšete třeba báseň, která je podle vás dobrá. Pak se najde někdo, kdo to zpochybní, ale jak on tohle může říct? Kdo je? Kde se vzal? Znám ho? Jaké s tím má zkušennosti?
Ono psanci často nehodnotí to jak je dílo napsáno, zda splňuje požadavky kvalitního díla nebo ne a do jaké míry, ale hodnotí to, jak se jim osobně dílo líbí a jelikož má každý jiné chutě, nepoznáte, jestli jste napsali dobré dílo nebo špatné. Napsat věc, která se všem líbí je snadné, ale napsat kvalitní dílo, byť se vám nelíbí, ale je na úrovni, to je těžké. U básní tím spíš.
Čili i sebeoblíbenější básník nemusí psát kvalitní poezii. A nemylme se. To co se objevuje v komentářích není kritika! Snad jen výjimečně. Z 90% to jsou sympatie k dílu. A nemůžeme si stěžovat. Chybí tady erudovaný kritik.
Jinak samozřejmě kritika má smysl, kdyby ho neměla, tak by neexistovala. Toliko filozofie.
Kopnout si....jo, jo a stokrát jo! A nekopat jen do autorů, kopněme si i do komentátorů. Ti by často potřebovali pořádně kopnout! A víc než autor díla. A snad nejvíc rostu z toho, jak někdo nadává, že se pod jeho dílem hádají kritikové mezi sebou. Ať si! Kritika není jednostranný rozsudek smrti. Autor má povinnost kritiku napadnout a dílo si obhájit a ne svěsit hlavu dílo smazat.
....no, Puero se zase utrhl ze řetězů. Končím.
Ono psanci často nehodnotí to jak je dílo napsáno, zda splňuje požadavky kvalitního díla nebo ne a do jaké míry, ale hodnotí to, jak se jim osobně dílo líbí a jelikož má každý jiné chutě, nepoznáte, jestli jste napsali dobré dílo nebo špatné. Napsat věc, která se všem líbí je snadné, ale napsat kvalitní dílo, byť se vám nelíbí, ale je na úrovni, to je těžké. U básní tím spíš.
Čili i sebeoblíbenější básník nemusí psát kvalitní poezii. A nemylme se. To co se objevuje v komentářích není kritika! Snad jen výjimečně. Z 90% to jsou sympatie k dílu. A nemůžeme si stěžovat. Chybí tady erudovaný kritik.
Jinak samozřejmě kritika má smysl, kdyby ho neměla, tak by neexistovala. Toliko filozofie.
Kopnout si....jo, jo a stokrát jo! A nekopat jen do autorů, kopněme si i do komentátorů. Ti by často potřebovali pořádně kopnout! A víc než autor díla. A snad nejvíc rostu z toho, jak někdo nadává, že se pod jeho dílem hádají kritikové mezi sebou. Ať si! Kritika není jednostranný rozsudek smrti. Autor má povinnost kritiku napadnout a dílo si obhájit a ne svěsit hlavu dílo smazat.
....no, Puero se zase utrhl ze řetězů. Končím.
Pokud chcete vložit odpověď, musíte se přihlásit.