Gramatika vs. volnost
D_P, 06.02.2012 14:40:48
Jelikoz se tu posledni dobou opět objevili gramaticti stouralove - rád bych se zeptal jak ti vidíte vy - za kazdou cenu se svazovat gramatikou na ukor poetické volnosti ? Nebo primhourit oci kdyz to doslova nebije do obličeje ? Já jsem pro to že dodržování některých gramatickych zásad v poezii je jako dodržovat pravidla provozu při závodech formule1 nebo pravidla férového boje při rastlingu ..,
puero, 06.02.2012 14:49:56
no já u oficiální poezie rád gramatiku se vším všudy
No je ale otázka, kam až se dá s tou gramatickou volností zajít. Třeba přechodníky se přehlédnout dají, bysme-by jsme-byzme (místo bychom) taky, ale asi takhle, na gramatice se pozná, jakou měl autor snahu. Takže já hájím zásadu dodržování gramatiky.
Něco jiného je experiment, kde hned odpočátku jasné, že tady jde gramatika stranou ve prospěch umění. Ale poezie bez gramatických pravidel je tááák nesrozumitelná. Čeští básníci by měli umět ukázat, že když už teda 99% národa neumí česky, tak aspoň její literární elita tahle pravidla, jimiž se čeština řídí, ovládá.
Poezie s chybami je odfláknutá a nedotažená a trapná a já ji dycky setřu. Žádné úlevy, žádné kompromisy.
No je ale otázka, kam až se dá s tou gramatickou volností zajít. Třeba přechodníky se přehlédnout dají, bysme-by jsme-byzme (místo bychom) taky, ale asi takhle, na gramatice se pozná, jakou měl autor snahu. Takže já hájím zásadu dodržování gramatiky.
Něco jiného je experiment, kde hned odpočátku jasné, že tady jde gramatika stranou ve prospěch umění. Ale poezie bez gramatických pravidel je tááák nesrozumitelná. Čeští básníci by měli umět ukázat, že když už teda 99% národa neumí česky, tak aspoň její literární elita tahle pravidla, jimiž se čeština řídí, ovládá.
Poezie s chybami je odfláknutá a nedotažená a trapná a já ji dycky setřu. Žádné úlevy, žádné kompromisy.
taron, 06.02.2012 15:20:31
puero: No, náš nekompromisní Puero ! V něčem máš pravdu, v něčem bych nechala volnost...tedy musí básník nutně pořád expetimentovat , když chce umění na úkor gramatiky ? To je i můj případ, chci umění, na úkor českého jazyka...občas krkolomním a devastuji náš jazyk..., ale je tu ta hra si na umění, hi,hi.... a hra u mě vede, na každé čáře.....:)))))
DDD, 06.02.2012 15:21:14
puero: Odfláknutá - pojmenoval jsi to trefně.
taron, 06.02.2012 15:22:13
DDD: Hmmm, dá se hra odfláknout ?
DDD, 06.02.2012 15:25:57
no - já myslím, že dá...
D_P, 06.02.2012 16:02:32
DDD: Mě jen prijde že třeba kritizovat někoho za Španěl použity prechodnik bez ohledu na kvalitu basne je s prominutím hloupe
DDD, 06.02.2012 16:15:21
Devils_PIMP: taron: no - já to myslel hlavně na sebe: rád za sebou nechávám dobrou práci. Tím nemyslím kvalitu díla, tu sám těžko posoudím, ale myslím tím formu nebo, jak to říct, vzhled toho díla. Takže, pokud si nejsem něčím jistej, najdu si to, případně opíšu jinak, abych právě předešel komentářům netýkajícím se díla, ale gramatiky. Ty mě totiž jaksi nezajímají. Ta chvilka práce mi za to stojí :-)
puero, 06.02.2012 17:23:45
Hele kritizovat autora za špatně použitý přechodník je povinnost. Protože platí: když s tím neumím zacházet, tak to nedělám. (a nejen v literatuře) Přitom je to tak jednoduché místo přechodníku použít jiný slovesný tvar. A přechodníky jsou jen maličkost. Co kdyby pak někdo psal knihu o hudbě, ale pletl by si rock a jazz.
Je to odfláknuté a zaslouží si to setřít a ne chválit. Ty pimpe píšeš na mobilu, ale kdo má luštit smysl toho, co píšeš, když místo špatně napíše Španěl? A jsou čtenáři tak citliví, že jsou zmatení, když se v básni vede řeč v přítomném čase a mužském rodě a najednou je tam přechodník ženský a minulý....jako banán v přepravce s rajčaty.
Možná lepší výraz než odfláknuté dílo je matoucí dílo.
Je to odfláknuté a zaslouží si to setřít a ne chválit. Ty pimpe píšeš na mobilu, ale kdo má luštit smysl toho, co píšeš, když místo špatně napíše Španěl? A jsou čtenáři tak citliví, že jsou zmatení, když se v básni vede řeč v přítomném čase a mužském rodě a najednou je tam přechodník ženský a minulý....jako banán v přepravce s rajčaty.
Možná lepší výraz než odfláknuté dílo je matoucí dílo.
Vir, 06.02.2012 17:24:22
Mám do určité míry porozumění pro novotvary, někdy se snad dají obhájit. Ale komolit slova účelově, aby se vešla do rýmu nebo do rytmu, je neumění, neřemeslo. Usnadnění si práce. A s přechodníky je to to samé. Vykašlat se na čtenáře a nechat ho několik slok v bludu, že básnický subjekt je žena a nakonec - ejhle muž, to je ignorace. Pokud na takové nedostatky někdo upozorní, není to jistě gramatický šťoura. Ten občasný důraz na dodržování pravidel mívá, jak se zdá, i velmi extrémní propady. :-) A nejen v oblasti jazykové. Přesto je možné se kritice špatné gramatiky vyhnout. Já nápříklad, po přečtení těchto komentářů, už Devilse nebudu upozorňovat na žádné jazykové chyby. Nechám ho plout tou "poetickou volností". Leností.
puero, 06.02.2012 17:27:51
....nehledě na to, že básník si myslí, jak nevypadá chytře, když použije moudře znějící přechodník, který se mu ještě rýmově hodí, ale špatný. To tak nějak neshazuje jen kvalitu díla ale taky toho autora, protože je tím špatným přechodníkem za blbce. Když čtu dílo s chybou, přejdu to...jasně přehlédl se, to se stane. Ale jak je to dílko napsané tak, že každé druhé slovo je nesmysl (ne novotvar ale nesmysl), tak to já prosím odmítám číst, protože si autor myslí, že jsem blbec a jsou takoví blbci, kteří to dílo ještě pochválí.
puero, 06.02.2012 17:34:53
A abych sebekriticky ukázal, že i génius Puero je blbcem, dám příklad:
když jsem vydával první sbírku, redaktor se mnou konzultoval každou báseň zvlášť a byl to boj. A narazili jsme na jednu obzvlášť vhodnou a i jemu se líbila, ale ouha měla chybný přechodník a ještě tak blbě daný, že na ní závisel rým celého verše na kterém zase závisela celá báseň. ,,Předělejte to tak, aby tam ten přechodník nebyl a dáme tu báseň do sbírky" .....ne. Ani za nic. Sbírka musela vyjít bez básně, protože jsem uznal, že nebudu národu za troubu a raději to někdy přepíšu. Přepsal jsem ji až letos v lednu a celý ten verš teď zní úplně jinak. Kdybych byl v básni použil správný přechodník hned napoprvé, mohl jsem si to ušetřit. Protože čtenář si zaslouží kvalitu a to i tu gramatickou.
no a odtud bychom se dostali zase na jiné téma jiné diskuze, jestli je vhodné přepisovat a upravovat svá díla.... aspirovat na umění si žádá trochu práce a pečlivosti. Trochu snahy. Ne jenom nápad. Nápad ještě báseň nedělá.
když jsem vydával první sbírku, redaktor se mnou konzultoval každou báseň zvlášť a byl to boj. A narazili jsme na jednu obzvlášť vhodnou a i jemu se líbila, ale ouha měla chybný přechodník a ještě tak blbě daný, že na ní závisel rým celého verše na kterém zase závisela celá báseň. ,,Předělejte to tak, aby tam ten přechodník nebyl a dáme tu báseň do sbírky" .....ne. Ani za nic. Sbírka musela vyjít bez básně, protože jsem uznal, že nebudu národu za troubu a raději to někdy přepíšu. Přepsal jsem ji až letos v lednu a celý ten verš teď zní úplně jinak. Kdybych byl v básni použil správný přechodník hned napoprvé, mohl jsem si to ušetřit. Protože čtenář si zaslouží kvalitu a to i tu gramatickou.
no a odtud bychom se dostali zase na jiné téma jiné diskuze, jestli je vhodné přepisovat a upravovat svá díla.... aspirovat na umění si žádá trochu práce a pečlivosti. Trochu snahy. Ne jenom nápad. Nápad ještě báseň nedělá.
Vir, 06.02.2012 17:42:41
puero: Souhlasím.
taron, 06.02.2012 17:53:25
puero: Hm...docela s Vámi souhlasím (DDD, Puero, i Vir).
Ale přesto u mě je na prvním místě hra....zase se to nesmí přehánět..třeba dělat blbce ze čtenářů, že ?
Myslím, tedy, že už není o čem diskutovat....
Prostě bacha na přechodníky.....:))
U Taron bacha na hrubky...a jiné :)))
Novotvary jsou občas povoleny.....:)))
Ale přesto u mě je na prvním místě hra....zase se to nesmí přehánět..třeba dělat blbce ze čtenářů, že ?
Myslím, tedy, že už není o čem diskutovat....
Prostě bacha na přechodníky.....:))
U Taron bacha na hrubky...a jiné :)))
Novotvary jsou občas povoleny.....:)))
D_P, 06.02.2012 21:06:52
přechodníků se nevzdám..... i kdyz je tu a tam pouziju spatne...
taron, 06.02.2012 21:09:28
Devils_PIMP: Tak bacha na přechodníky...nechceš si je zopáknout ? Já to asi po dnešní diskuzi udělám :)))
D_P, 06.02.2012 22:15:42
Stejně si myslím že pokud napisu dusíc se kouřem ku prikladu - tak to nijak ne je do oči že to neni 1. Os j c a kdo to vlastně ví? - jen si myslím že někdy je gramatika řešena na úkor kvality
Vir, 07.02.2012 13:23:17
Devils_PIMP: A stejně a stejně! A pořád dokola! Ať mě mají na vysoké škole třeba za trolla. Kdo to vlastně ví? Toť otázka! Tak třeba mnohé děti na základní škole. A když chceš debatovat o smyslu správně užitých přechodníků, musíš aspoň vědět, co a o čem píšeš. Protože dusíc JE 1. os. j.č. ale pro ženský rod. Že to nebije do očí tebe, to neznamená, že nikoho. Tak zbytečně nemudruj a něco se nauč. Ty pravidelníku.
D_P, 07.02.2012 13:43:52
Vir: Stejne nevim - prijde mi svazující neustale se ohlížet na gramatiku - je to muj nazor - nic vic :) - neukamenuj mě ... V teto zemi je svoboda slova ... ;) Pokusím se ba ty přechodníky mrknout - každopádně žádám o mírnější vrtání do gramatiky ohledně mých děl :) Děkuji
puero, 07.02.2012 14:05:25
Devils_PIMP: Já tě nechci strašit Pimpe, ale tím že se vykašleš na gramatiku a hájíš volnost bez hranic si jen říkáš o to, aby tě nikdo nečetl. A tenhle web už zažil pár epizod, kdy se hlasitě ozývali autoři s dyslexií, že je to vůči nim nefér. A už tady z nich není ani jeden. Nikdo je nečetl, protože věděl, že to jsou díla kde pravidla pravopisu nic neznamenají.
D_P, 07.02.2012 14:21:41
puero: Zas tolik chyb snad nedělám :( Jak říkám rád se poučím jen prosím o kritiku jak gramatiky tak uměleckou - a ne jen výhradně gramatiky!
jutu, 07.02.2012 14:32:04
puero: Problém není v dyslexii ale v lenosti či neochotě se učit.
D_P, 07.02.2012 18:08:09
jutu: Já se rád poučím - ale nezajímá mne jen ostrý sucho pádný výklad chyb - uz zase se nechape co mi vadi - to je tak tezke pod ten výčet chyb napsat třeba jen - jinak se mi to líbí - ?
taron, 07.02.2012 22:14:42
Musím se Devilse zastat...dobrá dali jste mu nakládku, dostal, co si zasloužil, hošánek jeden..., a on slíbil, že se poučí... a žádá, aby i vy jste kromě komentování jen gramatických chyb ( na což je upozornění na chyby) komentovali uměleckou stránku věci.
Je ale docela možné, že to někteří dostaneme ještě větší nakládku...takže budeme žádat o jemnější komentáře týkající se jenom gramatiky, neboť nás to může odradit zcela od psaní..., hi,hi :)))
Ale stane-li se to...pak určitě, když pěkně poprosíme, tak budete zase komentovat jen tu gramatiku, díky za pochopení :))
Je ale docela možné, že to někteří dostaneme ještě větší nakládku...takže budeme žádat o jemnější komentáře týkající se jenom gramatiky, neboť nás to může odradit zcela od psaní..., hi,hi :)))
Ale stane-li se to...pak určitě, když pěkně poprosíme, tak budete zase komentovat jen tu gramatiku, díky za pochopení :))
Vir, 08.02.2012 11:19:21
Devils-PIMP: Je mi ti líto, ale zas tě nepotěším. Všimni si, jak nevědomě volíš nevhodná slova. Gramatika není poesie. Je to exatní záležitost. Takže z upozornění na chybu logicky vyplývá střízlivá věcnost. Ale ty už si do takové věcnosti dosazuješ slova citově zabarvená: Ostrá, suchopárná. Ostře ti asi nikdo chyby nevytýká - to je tvůj vlastní pocit - toho si máš začít všímat. A ne vytvářet dojem o druhém. A suchopárná? To je ta věcnost. To je ta ochota komentujícího, který třeba nemá co dodat a nechce v tu chvíli hdnotit víc. A také nemusí! Ale může se na to vykašlat úplně, to jistě.
D_P, 08.02.2012 12:52:13
Vir: Inu pokud jsem se tě nějak dotknul tak promin... Říkám rád se priucim ale od hodnoceni chyb naleznete u jich del tlacitkomupozornit na chybu - ;)
taron, 08.02.2012 17:11:52
Vir: Taky se ráda přiučím :))))
Je tu jeden problém. Jak už jsem jednou naznačila, jsme u počítače, kde čteme komenty a vše citově zabarvujeme podle svých nálad a mínění o druhém.., ale on nám nijak jinak nemůže zdělit své, než písmem...tedy mimoslovní význam nemůžeme pochytit.. a to je ten problém, který občas vyburcuje toho, či onoho, k neuváženému činu - napadnutí někoho- aniž by on nás chtěl nějak napadnout .
Naš přístup k druhému je tu jen podle suchopárnosti , nebo nesuchopárnosti komentů, podle básní, které také mohou být nemastné, neslané..., ale ve skutečnosti autor je člověk s velikým srdcem..:)))
Je tu jeden problém. Jak už jsem jednou naznačila, jsme u počítače, kde čteme komenty a vše citově zabarvujeme podle svých nálad a mínění o druhém.., ale on nám nijak jinak nemůže zdělit své, než písmem...tedy mimoslovní význam nemůžeme pochytit.. a to je ten problém, který občas vyburcuje toho, či onoho, k neuváženému činu - napadnutí někoho- aniž by on nás chtěl nějak napadnout .
Naš přístup k druhému je tu jen podle suchopárnosti , nebo nesuchopárnosti komentů, podle básní, které také mohou být nemastné, neslané..., ale ve skutečnosti autor je člověk s velikým srdcem..:)))
Vir, 08.02.2012 17:39:51
taron: Co kdyby ses postavila na pevnou a reálnou zem? Autor není člověk s velikým srdcem. Je to prostě člověk se srdcem. A nemá ho o nic větší, než kdyby nepsal. Nesnaž se to patetizovat. Ve škole ti taky nikdo nebude psát pod nějakou práci: promiň, prosím, máš tam chybinku. V blázinci možná ano. Nepsala jsi několikrát, že se tu mnohý může něčemu naučit? Může. Třeba neotravovat život druhým. Třeba detinskými požadavky, jak má znít upozornění na chybu. Slušně má znít! A to by mělo stačit.
Člověk, který má problém přijmout věcné upozornění na chybu, nemá veliké srdce nebo větší, ale má ho skutečně nějak zraněné a má si to uvědomit. Aby s tím počítal a neubližoval druhým vlastním vztahovačným vnímáním. To se má nebo může naučit. Ne ty ostatní, ti mají být prostě slušní. Ne vytvářet skleníkové podmínky. Protože "venku" čeká normální svět. Devils občas opakuje, že důležité je to, jak slova vnímá adresát. OMYL! To by se pak mohl kdokoli odkudkoli vykopat jen proto, že jeho slova byla někým zcela iracionálně vnímána a posuzována.
Člověk, který má problém přijmout věcné upozornění na chybu, nemá veliké srdce nebo větší, ale má ho skutečně nějak zraněné a má si to uvědomit. Aby s tím počítal a neubližoval druhým vlastním vztahovačným vnímáním. To se má nebo může naučit. Ne ty ostatní, ti mají být prostě slušní. Ne vytvářet skleníkové podmínky. Protože "venku" čeká normální svět. Devils občas opakuje, že důležité je to, jak slova vnímá adresát. OMYL! To by se pak mohl kdokoli odkudkoli vykopat jen proto, že jeho slova byla někým zcela iracionálně vnímána a posuzována.
taron, 08.02.2012 17:54:08
Vir: Ano, komety mohou být slušné, přesto mohou vyznít suchopárně, nebo jako ironie...
To jsem chtěla zdůraznit - někdy někdo něco myslí skutečně ironicky, ale jestli nemáme k dispozici jeho mimoslovní postoj, nemusíme to postřehnout....
Docela s tebou ve všem souhlasím...jen jedno...srdce toho druhého nemusí být bolavé jako pořád.. jen v tu chvíli a tak přistoupí ke komentu s odporem, jenže potom už i tvůj druhý koment může vzít s negativitou ( nemá možnost zjistit nijak jinak tvé pocity) tedy si tam asiciuje už svůj negativní postoj z minula a už se to veze...i když ty jsi vlastně nic tak hrozného neudělal, už tě někdo nemá rád, jenom kvůli okolnostem, které vznikly kdysi před tím..:))
Myslím si, že právě proto , že tu nemáme jiné možnosti pozorovat skutečný smysl toho, co říkáme....nemáme možnost zkontrolovat veškeré tvé projevy i vnější, které by měly s tvým vnitřkem koordinovat, je podle mě nutné, občas...do komentu dát to milé slovíčko, aby ten, kdo je komentován, i když bude mít zrovna špatnou náladu, pochopil , že to myslíš dobře a né útočně...to ho uklidní a nevzniknou tak zbytečné pře...
Tady na webu je občas nutné to krásné slovíčko do komentu dát :))
aby nevznikly rozbroje.
Jinak snažím se stát na zemi, i když mě něco, nebo někdo pořád nadnáší, hi,hi....nemůžu za to..:))
To jsem chtěla zdůraznit - někdy někdo něco myslí skutečně ironicky, ale jestli nemáme k dispozici jeho mimoslovní postoj, nemusíme to postřehnout....
Docela s tebou ve všem souhlasím...jen jedno...srdce toho druhého nemusí být bolavé jako pořád.. jen v tu chvíli a tak přistoupí ke komentu s odporem, jenže potom už i tvůj druhý koment může vzít s negativitou ( nemá možnost zjistit nijak jinak tvé pocity) tedy si tam asiciuje už svůj negativní postoj z minula a už se to veze...i když ty jsi vlastně nic tak hrozného neudělal, už tě někdo nemá rád, jenom kvůli okolnostem, které vznikly kdysi před tím..:))
Myslím si, že právě proto , že tu nemáme jiné možnosti pozorovat skutečný smysl toho, co říkáme....nemáme možnost zkontrolovat veškeré tvé projevy i vnější, které by měly s tvým vnitřkem koordinovat, je podle mě nutné, občas...do komentu dát to milé slovíčko, aby ten, kdo je komentován, i když bude mít zrovna špatnou náladu, pochopil , že to myslíš dobře a né útočně...to ho uklidní a nevzniknou tak zbytečné pře...
Tady na webu je občas nutné to krásné slovíčko do komentu dát :))
aby nevznikly rozbroje.
Jinak snažím se stát na zemi, i když mě něco, nebo někdo pořád nadnáší, hi,hi....nemůžu za to..:))
taron, 08.02.2012 18:03:49
A když už jsme u kritiky...tak se v tom můžu trochu porýpat.
Vychova jde ruku v ruce s kritikou a dáváním lásky našim žákům !!
Člověk se musí naučit kritizovat a zároveň i dokázat láskyplně vést. To je docela problém, všem občas uklouznou nervy a občas vykřičíme své pocity ven....nevadí...je to , jak je to..ale to, že někoho máme rádi to musí u té kritiky vyznít jasně, jinak kritika je nepřijatá. Nechci po nikom, aby tady někdo někoho patolízalsky upozorňoval na chyby.
Chci jen láskyplné zacházení !
A jak ho tady chcete ukazovat ? Jedinně slovy....né strohostí.
Když budeme mluvit tváří v tvář...můžu být strohá a zároveň láskyplná.
Když píšu na web..musím tu láskyplnost vajádřit jinak..., né se jenom usmívat u monitoru..to ten druhý samozřejmě neví a nevidí....
Proto se strohost může obrátit v neprospěch všech.
Chci jen lásku...vyjádřete si ji jak chcete v tomto prostoru...pár písmenkama, pár znakama...obrázky..jakkoliv...jakkoliv dokážete tu lásku a porozumění dát najevo !!
Strochá věta - máš tam chybu- nenapoví nic o tvé lásce.
Může to být také výčitka, radost z tvé chyby, může tam být různá ironie a ten okomentovaný je v nejistotě. Jak to ten komentující vlastně myslel? Jak ? No asi tak, že.... a je tu domněnka, kde si vkládáme naše vlastní životní zkušenosti. Není to až tak spojené s nemocným srdcem...jen z nejistotou a životními zkušenostmi.Chce-li někdo, aby jeho slova byla vyložena tak jak chce...musí se o to také přiměřeně snažit pokusit.
Díky, že jsem se mohla vypovídat. :)))
Vychova jde ruku v ruce s kritikou a dáváním lásky našim žákům !!
Člověk se musí naučit kritizovat a zároveň i dokázat láskyplně vést. To je docela problém, všem občas uklouznou nervy a občas vykřičíme své pocity ven....nevadí...je to , jak je to..ale to, že někoho máme rádi to musí u té kritiky vyznít jasně, jinak kritika je nepřijatá. Nechci po nikom, aby tady někdo někoho patolízalsky upozorňoval na chyby.
Chci jen láskyplné zacházení !
A jak ho tady chcete ukazovat ? Jedinně slovy....né strohostí.
Když budeme mluvit tváří v tvář...můžu být strohá a zároveň láskyplná.
Když píšu na web..musím tu láskyplnost vajádřit jinak..., né se jenom usmívat u monitoru..to ten druhý samozřejmě neví a nevidí....
Proto se strohost může obrátit v neprospěch všech.
Chci jen lásku...vyjádřete si ji jak chcete v tomto prostoru...pár písmenkama, pár znakama...obrázky..jakkoliv...jakkoliv dokážete tu lásku a porozumění dát najevo !!
Strochá věta - máš tam chybu- nenapoví nic o tvé lásce.
Může to být také výčitka, radost z tvé chyby, může tam být různá ironie a ten okomentovaný je v nejistotě. Jak to ten komentující vlastně myslel? Jak ? No asi tak, že.... a je tu domněnka, kde si vkládáme naše vlastní životní zkušenosti. Není to až tak spojené s nemocným srdcem...jen z nejistotou a životními zkušenostmi.Chce-li někdo, aby jeho slova byla vyložena tak jak chce...musí se o to také přiměřeně snažit pokusit.
Díky, že jsem se mohla vypovídat. :)))
D_P, 08.02.2012 19:53:51
taron: Ooo jsem tak rád že někdo chápe co se snažím říct :)
derrry, 08.02.2012 20:39:37
Sekat gramatické hrubky v příspěvcích o gramatice se mi zdá neskutečně absurdní a současně děsivé. Člověk by měl nejprve uvažovat a pak psát. Text má mít hlavu a patu, ne trup ve vzduchoprázdnu. Nečtu díla, v nichž najdu na prvních třech řádcích pět chyb. Proč se namáhat, když autor se evidentně nenamáhal.
D_P, 08.02.2012 22:49:25
derrry: To chápu - ale rekneme že máš dobrou báseň - a jednu chybu - je tak složité napsat - hele Jo tady máš chybu jinak je to pekne dilo?
derrry, 08.02.2012 22:58:40
Devils_PIMP: Je tak obtížné napsat pěkné dílo bez chyb?
D_P, 08.02.2012 23:06:56
derrry: I stane se, nikdo nejsme dokonali ne?
loner, 09.02.2012 08:31:38
derrry: ... Nevim, je to amatersky server a davame sem dilka pro poteseni. Na 100% gramatice bych proto netrval. Kvalitu, nejen gramatickou, budu vyzadovat u placeneho obsahu, ktery prochazi redakci ...
DDD, 09.02.2012 09:10:20
Ale pozor - někde jsem zachytil názor, že - pokud to je podle autora nezbytné - užije v díle chybný tvar vědomě. S tím nesouhlasím. Nevědomost snad dovedu pochopit. Pokud ale autor o chybě ví a stejně dílo vloží, to pochopit nedovedu. Situace, ve které by nešlo použít správný tvar prostě nemůže nastat. Pak by byla chyba v pravidlech jazyka. Co se týče komentářů, taky zastávám názor, že nikomu neuškodí napsat víc, než jen: "Tady máš chybu." I kdyby to mělo dál znít: "A jinak je to pěkná kravina." Pak aspoň vím, na čem jsem :-)
taron, 09.02.2012 11:34:53
DDD: Ano, plně souhlasím s DDD. Je potřeba tam dodat trochu víc :)))
Je to milejší, citlivější a koment možná i smysluplnější.
Vyznívá to i tak...: "No, nemám čas tě komentovat, tak aspoň ti napíši 3 slova o chybě." To je lepší nekomentovat vůbec :)))
Je to milejší, citlivější a koment možná i smysluplnější.
Vyznívá to i tak...: "No, nemám čas tě komentovat, tak aspoň ti napíši 3 slova o chybě." To je lepší nekomentovat vůbec :)))
D_P, 09.02.2012 16:20:29
DDD: Jsem rád že nekdo umi lepe zpracovávat ne vlastni myšlenky :)
derrry, 09.02.2012 17:41:31
Samozřejmě, nikdo není dokonalý :D. Ale proč se nepokusit o literární soulad obsahu a formy? Je to nedosažitelný cíl, vím, ale nic člověku nebrání v tom, aby se jej nepokoušel neustále pokořovat. Zastávám názor, že jakákoliv veřejně publikovaná věc je vizitkou toho onoho člověka. Do hlavy mu nevidím, tak nezbývá nic jiného, než jej posuzovat podle "vnějších" projevů, např. básně nebo povídky. A autor se potom diví, že s ním jednám jako s blbcem. Jenže...podle čeho jiného mám usuzovat, když mě do očí praští jako první lýbat a ne lyrické vyznění básně?
jutu, 09.02.2012 20:10:31
Proč tu stále ještě nepanuje soulad? Proto zmatení pojmů. Protože každá přízeň, projevená pozitivní pozornost, vůle pomoci – to vše jsou projevy nějaké lásky. A z toho plyne možná překvapivé rozuzlení. Že ten, kdo požaduje víc, než jsou tyto projevy, se sice může jevit jako láskyplný a vnucovat druhým, že v sobě nemají dost lásky, ale pravda je jiná. Totiž, že o n s á m m á
p r o b l é m takovou lásku přijímat. A nejenže ji neumí opětovat, ale dokonce za takovou lásku trestá. Uráží se a citově vydírá. Protože mu není dost dobrá, dost přesvědčivá. Dokonce se jí, jak čtu, raději vzdá, aby nemusel prožívat pocit neuspokojení. Pocit nepřijetí, pocit křivdy, pocity odmítnutí, které ale pramení z jeho nitra nikoli z komentáře.
* Než tři slova o chybě, tak raději nic. Raději pohrdnu tou pozorností. Chceš mne upozornit na gramatickou chybu? A nemáš čas napsat víc? Nebo nemáš co dodat? Nerozumíš mé básni nebo ještě nemáš názor? Nebo cítíš, že teď nejsi schopen vnímat zrovna takovou poesii? Tak ať tam ta chyba raději trčí dál. Protože já si to chci hezky s někým prožít. S někým, kdo se mi bude víc věnovat.* ...také postoj.
p r o b l é m takovou lásku přijímat. A nejenže ji neumí opětovat, ale dokonce za takovou lásku trestá. Uráží se a citově vydírá. Protože mu není dost dobrá, dost přesvědčivá. Dokonce se jí, jak čtu, raději vzdá, aby nemusel prožívat pocit neuspokojení. Pocit nepřijetí, pocit křivdy, pocity odmítnutí, které ale pramení z jeho nitra nikoli z komentáře.
* Než tři slova o chybě, tak raději nic. Raději pohrdnu tou pozorností. Chceš mne upozornit na gramatickou chybu? A nemáš čas napsat víc? Nebo nemáš co dodat? Nerozumíš mé básni nebo ještě nemáš názor? Nebo cítíš, že teď nejsi schopen vnímat zrovna takovou poesii? Tak ať tam ta chyba raději trčí dál. Protože já si to chci hezky s někým prožít. S někým, kdo se mi bude víc věnovat.* ...také postoj.
puero, 09.02.2012 21:18:30
Myslím, že city a láska s tím nemají co dělat.
loner, 09.02.2012 22:44:48
derrry: no, řešením je taková díla ignorovat, nečíst je ..
1. když mi vadí gramatika
2. když mi vadí obsah
3. když mi vadí forma
4. když tomu nerozumím
Mě osobně, když se dílo nelíbí, nepíšu nic, protože vím, že jinému se to líbit může a jdu o dům dál ... Myslím, že není třeba složitě diskutovat nad obsahem a formou každého jednotlivého dílka. Kvalita se ukáže sama, sama vyplave na povrch ...
1. když mi vadí gramatika
2. když mi vadí obsah
3. když mi vadí forma
4. když tomu nerozumím
Mě osobně, když se dílo nelíbí, nepíšu nic, protože vím, že jinému se to líbit může a jdu o dům dál ... Myslím, že není třeba složitě diskutovat nad obsahem a formou každého jednotlivého dílka. Kvalita se ukáže sama, sama vyplave na povrch ...
taron, 09.02.2012 22:50:11
jutu:
Já osobně bych jenom 3 slova o gramatické chybě jako koment nepsala..., netvrdím, že to není láska, když mě někdo upozorní na chybu, ale stejně tak to může být i zlá vůle.. a radost z mé chyby.
Nevím jak mám do nekonečna vysvětlovat jednu věc .
Lidé při komunikaci používají mimoslovní , tělesnou aktivitu. Tu si my tady nemůžeme vycucat z prstu...já nevím , jaký máte u toho pohled, nevím, jestli se usmíváte, krčítě rameny, uhýbáte očima..nemohu si ověřit, jak vlastně ten váš koment byl myšlen a ze tří slov...toť vše..nezlobte se , ale to je málo...proto do toho vkládá ten okomentovaný své pocity...né vaše...vaše neví, nevidí... nezná...:)))
A nevidím v tom nic špatného...protože vlastně ani nic jiného nezbejvá, když nevím vaše pocity,.. vím ty svoje, tak pracuji s těmi svými....
Proto v zájmu všech a snaze vyhnout se zbytečným konfliktům je dobré přidat více ,než tři slova..., ale to tady mohu vysvětlovat do nekonečna....
Pak vznikají různá nedorozumění....
Je-li pro někoho hodně přidávat pár milých slovíček....aspoň občas...pak já nemám co více psát...:)))
Já osobně bych jenom 3 slova o gramatické chybě jako koment nepsala..., netvrdím, že to není láska, když mě někdo upozorní na chybu, ale stejně tak to může být i zlá vůle.. a radost z mé chyby.
Nevím jak mám do nekonečna vysvětlovat jednu věc .
Lidé při komunikaci používají mimoslovní , tělesnou aktivitu. Tu si my tady nemůžeme vycucat z prstu...já nevím , jaký máte u toho pohled, nevím, jestli se usmíváte, krčítě rameny, uhýbáte očima..nemohu si ověřit, jak vlastně ten váš koment byl myšlen a ze tří slov...toť vše..nezlobte se , ale to je málo...proto do toho vkládá ten okomentovaný své pocity...né vaše...vaše neví, nevidí... nezná...:)))
A nevidím v tom nic špatného...protože vlastně ani nic jiného nezbejvá, když nevím vaše pocity,.. vím ty svoje, tak pracuji s těmi svými....
Proto v zájmu všech a snaze vyhnout se zbytečným konfliktům je dobré přidat více ,než tři slova..., ale to tady mohu vysvětlovat do nekonečna....
Pak vznikají různá nedorozumění....
Je-li pro někoho hodně přidávat pár milých slovíček....aspoň občas...pak já nemám co více psát...:)))
taron, 09.02.2012 22:54:01
Souhlas s Lonerem.
Pokud se mi dílo nelíbí jdu dál, je tu spousta jiných...kterým se to líbí, tak proč jim kazit náladu ?
Lukio říkal, že si tu jdem odpočinout..., né nadávat druhým a vybíjet si tu své problémy :))
Pokud se mi dílo nelíbí jdu dál, je tu spousta jiných...kterým se to líbí, tak proč jim kazit náladu ?
Lukio říkal, že si tu jdem odpočinout..., né nadávat druhým a vybíjet si tu své problémy :))
jutu, 10.02.2012 10:08:45
Odpočinout. - Někdo si chodí odpočinout sem, někdo na zahrádku.
Někdo píše básně, někdo pěstuje kytky nebo zeleninu. Předpokládám, že v druhém případě se stará, aby záhony byly zality a vyplety. A při tom odpočívá, a to tím, že dělá něco jiného, něco nevšednodenního.
Nechá-li růst koukol v obilí, může to vypadat sice dokonce i hezky, ale pro obilí to dobré není.
Přijde-li k zahrádkáři někdo a věcně poznamená (nebo napíše), že to či ono není ušlechtilá rostlina, ale plevel, patrně ten plevel onen zahrádkář či drobný zemědělec zlikviduje bez pocitu ukřivdění. Pokud se u něj pocit ukřivdění a nedostatečnosti přece dostaví a projeví se osočením druhého, pak se opravdu nedá nic dělat.
Měj si zahrádku jakou chceš, třeba i zaplevelenou.
Totéž platí i o odpočívání na této psanecké "zahrádce".
Pokud to někdo nechápe, nemám k tomu už co dodat.
Jen snad to, že to bylo pro mne velmi poučné a zařídím se podle toho.
Howgh.
Někdo píše básně, někdo pěstuje kytky nebo zeleninu. Předpokládám, že v druhém případě se stará, aby záhony byly zality a vyplety. A při tom odpočívá, a to tím, že dělá něco jiného, něco nevšednodenního.
Nechá-li růst koukol v obilí, může to vypadat sice dokonce i hezky, ale pro obilí to dobré není.
Přijde-li k zahrádkáři někdo a věcně poznamená (nebo napíše), že to či ono není ušlechtilá rostlina, ale plevel, patrně ten plevel onen zahrádkář či drobný zemědělec zlikviduje bez pocitu ukřivdění. Pokud se u něj pocit ukřivdění a nedostatečnosti přece dostaví a projeví se osočením druhého, pak se opravdu nedá nic dělat.
Měj si zahrádku jakou chceš, třeba i zaplevelenou.
Totéž platí i o odpočívání na této psanecké "zahrádce".
Pokud to někdo nechápe, nemám k tomu už co dodat.
Jen snad to, že to bylo pro mne velmi poučné a zařídím se podle toho.
Howgh.
Vir, 10.02.2012 10:15:41
Diskuse nezaujala. Malá účast pro nezájem. Takže pro mne z toho plyne potřeba individuálního přístupu především ke dvěma zúčastněným, kteří měli dojem, že píší něco obecně platného nebo že vyjadřují přání většiny. Děkuji derrry za věcný a střízlivý postoj. Děkuji jutu za hlubší vhled do problematiky přijímání hodnocení. Děkuji DDD za rozumná slova i za upřímně vyjádřený optimismus, že komentovaný bude uspokojen, když se mu dostane té pozornosti třeba i výrokem "a jinak je to pěkná kravina" :-). Souhlasím s lonerem, že komentující může dílo ignorovat (zvlášť, když už zná přání a požadavky autora). Děkuji puerovi za postoj ke gramatice (jen nesouhlasím, že s láska a city nemají nic společného se způsobem komentování - viz ikona šetřete mne). Děkuji taron za upřímné vyjádření potřeby znát, s jakými emocemi komentující píše, že má někde chybu. To je právě ten problém. Problém, který je třeba respektovat. Protože normální je nefantazírovat a nevytvářet si negativní domněnky o ironii či škodolibosti druhých. Taron už to "nemusí vysvětlovat do nekonečna", je to jasné. Je jasné, že věcné upozornění na chybu není nadávání nebo vybíjení si svých problémů, ale reakce na to by taková být mohla. Tak jo, taron a Devilsi.
taron, 10.02.2012 12:42:57
Vir: Hmm. ..., víš, moc se mi líbí, jak jsi to tady shrnul, fakt..., vidím tam ale malou chybičku, když tak mě oprav, prosím,.....omlouvám se , je to jenom asi moje bolavé srdce, ale zapomněl jsi poděkovat, nebo souhlasit aspoň v něčem s Devilsem.
Nenajde se nic u něho, co by bylo možné pochválit ?
Třeba už jenom to, že se docela držel a zdrženlivě se snažil obhalovat své pohnutky, podobné mým ?
Nikoho nenapadal, docela rozumně se snažil pohlížet na danou problematiku.....
Že by nebylo za co mu poděkovat ? A vyčlenit si pro něho jednu větu ? Nemusíš to samozřejmě dělat, ale když už jsi to udělal u všech........
Já mu děkuji už jenom za to , že je !!!!!!!
Nenajde se nic u něho, co by bylo možné pochválit ?
Třeba už jenom to, že se docela držel a zdrženlivě se snažil obhalovat své pohnutky, podobné mým ?
Nikoho nenapadal, docela rozumně se snažil pohlížet na danou problematiku.....
Že by nebylo za co mu poděkovat ? A vyčlenit si pro něho jednu větu ? Nemusíš to samozřejmě dělat, ale když už jsi to udělal u všech........
Já mu děkuji už jenom za to , že je !!!!!!!
taron, 10.02.2012 13:00:05
jutu: Souhlasím.....Nenaštve mě , ten někdo a věcně poznámkující..pokud svou poznámku řekne s milým úsměvem a upřímným pohledem do mých očí :))))
Vir, 10.02.2012 13:04:34
No to je pravda. Měl bych poděkovat tomu, kdo tuto diskusi otevřel.
Devilsi, nazdááááár a dík. Nezapomněl jsem na tebe, jen ses už dál neúčastnil.
Devilsi, nazdááááár a dík. Nezapomněl jsem na tebe, jen ses už dál neúčastnil.
taron, 10.02.2012 13:08:01
6 dětí přednášelo ke DNI MATEK.
Paní učitelka potom jmenovitě všechny pochválila...
Míšo, tys zvládl choreografii.
Anička nezapoměla text.
Maruška pěkně nahlas přednášela.
Tomášku, tys krásně zpíval.
I Janička to zvládla...nepopletla nic.
Tak jo Janičko a Pepíčku.
A co Pepíček?
Pepíček v duchu krvácí a bolí ho to !
Proč ho paní učitelka nepochválila, tak jak pochválila ostatní ? Proč ?
Zlobí se ještě na něho, že minule rozlil vodu ? A neposlechl , že nemá skákat?
Pepíčka bolí srdíčko ! Je mu najednou vše líto.
Může i na paní učitelku zanevřít !
Kde se stala chyba? Kdo chyboval ? Oba dva:)))))
Paní učitelka potom jmenovitě všechny pochválila...
Míšo, tys zvládl choreografii.
Anička nezapoměla text.
Maruška pěkně nahlas přednášela.
Tomášku, tys krásně zpíval.
I Janička to zvládla...nepopletla nic.
Tak jo Janičko a Pepíčku.
A co Pepíček?
Pepíček v duchu krvácí a bolí ho to !
Proč ho paní učitelka nepochválila, tak jak pochválila ostatní ? Proč ?
Zlobí se ještě na něho, že minule rozlil vodu ? A neposlechl , že nemá skákat?
Pepíčka bolí srdíčko ! Je mu najednou vše líto.
Může i na paní učitelku zanevřít !
Kde se stala chyba? Kdo chyboval ? Oba dva:)))))
jutu, 10.02.2012 13:10:31
taron: Až bude tento web vybaven i kamerou, budeš mít možnost vidět, jak se člověk tváří, když píše komentář, nebo ti to bude moci říkat do očí. Do té doby se budeš muset spokojit se stavem jaký je - tedy v technickém vybavení webu, a bojovat se svými zátěžemi. Dělej to prosím ale jinak. Tohle není k ničemu. Video ti k tomu nikdo posílat nebude.
taron, 10.02.2012 13:13:26
Jutu, ty ses v životě nesetkala se zlými a závistivými lidmi?
To je divné....naše společnost je plná lidí, co myslí jenom na sebe a svoje uspokojení.
Pokud si někdo spojuje něco s negativní asociací, tak jen proto, že se s tím už setkal, nebo neustále setkává.....:)))
Bojujeme s našimi osobními zkušenostmi...předpojatostí.....
Když ale začnu všem věřit...jak to se mnou dopadne? Jsem ve střehu , nic víc :))))
A i když to tak nevypadá, mohu ti říct, že jsem jedna z nejvíce důvěřivých lidí na světě...věřím neustále v lásku k bližnímu...., v lepší vlastnosti lidí...., aLE CHÁPU LIDI, KDYŽ SE JIM ZDÁ JEN 3 SLOVA O GRAMATICE MÁLO...ono to opravdu občas může být málo.
Dívám se i na jejich stranu myšlení...mě samotné to nevadí....ale dá se tímto předejít konfliktům, tak proč to nedělat, že ?
Proč nepředcházet konfliktům ?
To je divné....naše společnost je plná lidí, co myslí jenom na sebe a svoje uspokojení.
Pokud si někdo spojuje něco s negativní asociací, tak jen proto, že se s tím už setkal, nebo neustále setkává.....:)))
Bojujeme s našimi osobními zkušenostmi...předpojatostí.....
Když ale začnu všem věřit...jak to se mnou dopadne? Jsem ve střehu , nic víc :))))
A i když to tak nevypadá, mohu ti říct, že jsem jedna z nejvíce důvěřivých lidí na světě...věřím neustále v lásku k bližnímu...., v lepší vlastnosti lidí...., aLE CHÁPU LIDI, KDYŽ SE JIM ZDÁ JEN 3 SLOVA O GRAMATICE MÁLO...ono to opravdu občas může být málo.
Dívám se i na jejich stranu myšlení...mě samotné to nevadí....ale dá se tímto předejít konfliktům, tak proč to nedělat, že ?
Proč nepředcházet konfliktům ?
jutu, 10.02.2012 13:21:35
taron: Jistěže jsem se setkala. A přesto nepřistupuji ke všem lidem s předpokladem, že jsou zlí a chtějí mi ublížit. Pokud ale takový apriorní postoj někdo zaujímá k lidem, které ani nezná, a předpokládá, že mu chtějí ublížit, svědčí takový postoj o jeho zraněném a zachlazeném srdci, které pak reaguje bolestínsky. A také to svědčí o sebestřednosti. O motání se v bludném kruhu.
taron, 10.02.2012 13:25:17
jutu: Než jsi to dopsala , tak jsem doplnila svůj předešlý koment..:)))
taron, 10.02.2012 13:27:34
jutu: Jutu, jednou jsem přistoupila k úplně cizím lidem..zcela důvěřivě...jednou!!!!
Zrovna v ten okamžik jsem si říkala...musím už začít konečně věřit lidem, musím....
Věřila jsem jim a byli to podvodníci...přišli jsme o 16.000,- Kč.
Stačí ?
Mám věřit nadále lidem ?
Jedinné, co mě upozorňovalo na jejich nekalé úmysly, byl jejich mimoslovní projev..., ale nedala jsem na něho, chtěla jsem věřit...
Teď už víte, proč je pro mě intonace hlasu, pohled, pokrčení ramenem a vůbec všechno okolo důležité : :))))
Zrovna v ten okamžik jsem si říkala...musím už začít konečně věřit lidem, musím....
Věřila jsem jim a byli to podvodníci...přišli jsme o 16.000,- Kč.
Stačí ?
Mám věřit nadále lidem ?
Jedinné, co mě upozorňovalo na jejich nekalé úmysly, byl jejich mimoslovní projev..., ale nedala jsem na něho, chtěla jsem věřit...
Teď už víte, proč je pro mě intonace hlasu, pohled, pokrčení ramenem a vůbec všechno okolo důležité : :))))
Vir, 10.02.2012 16:31:42
Taron, my jsme tě pochopili, ale tahle epizoda je banální. I ta částka.
Ale dostane se ti ohledu. I proto, že plody předpojatosti chutnají kysele.
Ale dostane se ti ohledu. I proto, že plody předpojatosti chutnají kysele.
loner, 10.02.2012 16:51:22
taron: mimoslovně probíhá naprostá většina sdělení ...
taron, 10.02.2012 17:25:58
Vir: Je to banální, hlavně když jsem si konečně řekla, že musím začít věřit lidem.....tak jsem začala ,hi,hi. :)))
Jak jsem se s tím vším vyrovnala ?
Když Dee škaredě odpověděla Elišce..tak jsem jasně řekla, že Eliška toho zas tak moc neudělala , aby musela Dee tak reagovat.
Přemýšlela jsem nad tím...udělala málo, kdyby udělala trochu více, možná by Dee to zabránilo se tak hnusně vůči ní osočit.
Věřím málo lidem ?
Tak jsem věřila AROVI, že jsem Puerovi nadala, že se sem ARA nikdy nevrátí pod jiným jménem...dokonce jsem tvrdila, že bych za něho dala ruku do ohně... , :)))))..má důvěra v lidí byla tedy takto zničena, kvůli nějakým podvodníkům , hi,hi.:)))
A pak se divím, že mám pořád ohořelé ruce ??? No jo, jsem nenapravitelná.Hi.Hi. :))
Jak jsem se s tím vším vyrovnala ?
Když Dee škaredě odpověděla Elišce..tak jsem jasně řekla, že Eliška toho zas tak moc neudělala , aby musela Dee tak reagovat.
Přemýšlela jsem nad tím...udělala málo, kdyby udělala trochu více, možná by Dee to zabránilo se tak hnusně vůči ní osočit.
Věřím málo lidem ?
Tak jsem věřila AROVI, že jsem Puerovi nadala, že se sem ARA nikdy nevrátí pod jiným jménem...dokonce jsem tvrdila, že bych za něho dala ruku do ohně... , :)))))..má důvěra v lidí byla tedy takto zničena, kvůli nějakým podvodníkům , hi,hi.:)))
A pak se divím, že mám pořád ohořelé ruce ??? No jo, jsem nenapravitelná.Hi.Hi. :))
taron, 10.02.2012 17:27:50
loner: Takže tady si vlastně sdělujeme minimum !
Souhlasím :)))
A protože jsem tu kuchařka, potřebuji koření !
Souhlasím :)))
A protože jsem tu kuchařka, potřebuji koření !
Vir, 10.02.2012 18:25:28
taron: Nejsi nenapravitelná. Jsi jen nenapravená. Nikdo tu nemůže za tu zrátu tvých peněz. Nikdo z nás ti je neukradl. Děláš chyby a lituješ se. A pak slídíš po chybách druhých. A projevuje se to i tak, že jsi schopna se i podívat zpět a "přepisovat minulost". Ne poprvé. Prostě emoce. Zlomyslnost. Nikdo není povinen předpokládat paranoidní vnímání tvoje ani nikoho jiného a nikdo z nás za jeho příčiny nemůže. To, že Eliška udělala málo, jsou jen prázdná slova. Jen potřeba vinit. Dee se omluvila, tak snad ví, proč. Tak je nech obě v klidu a nesnaž se vyslídit zpětně hříchy druhých, aby ses cítila líp. Ale je příjemné, že jsi stále plna optimismu a schopna rozdávat ty upřímné smailíky. Co se týče Ary, snad toho opeřence někdo už zastřelí, aby ses nemusela zas trapně vyjadřovat, že je tvůj maják. Ale hlavně tě prosím, mysli na to, že moje texty nejsou soukromé dopisy tobě.
D_P, 10.02.2012 18:26:58
Důvěřují a prověřuj - já zas věřil že ARA dokazal sklopit hlavu - a umi přiznat chybu později jsem se přesvědčil že jsem se zmýlil - on tu jeho "duch" bude "strašit" asi navždy - ted se budem bát že se to vrati ;)
Vir, 10.02.2012 18:46:38
Devils_PIMP: Ti tvoji strašidláci...
D_P, 10.02.2012 18:48:25
Vir: Ty by ses taky bal ... Věř mi! ;)
taron, 10.02.2012 18:49:06
Vir: Jo, je můj učitel..je a je a je ! A s tím nic neuděláš, kdyby ses rozkrájel .
Jenže já nejsem on. Jsem vlastní individualita....jsem sama sebou, pochytím od něho, to, co mě může něco dát...nechci pochytit, to , co mi možná k ničemu není . Možná se mýlím, možná jsem žák s velikou pýchou , ale hlásím se k němu , i kdyby mě on sám nechtěl.
Rozžvýkej si to jak chceš, promiň.
Tvoje textY rozebírám svou hloupou hlavou... a jsem z toho jelen..., co mají dělat jiní? JE TU STÁDO JELENŮ A LANÍ !
Až pochopím , že jsem se mýlila ....veřejně se omluvím..a ke své chybě přihlásím.
Jenže já nejsem on. Jsem vlastní individualita....jsem sama sebou, pochytím od něho, to, co mě může něco dát...nechci pochytit, to , co mi možná k ničemu není . Možná se mýlím, možná jsem žák s velikou pýchou , ale hlásím se k němu , i kdyby mě on sám nechtěl.
Rozžvýkej si to jak chceš, promiň.
Tvoje textY rozebírám svou hloupou hlavou... a jsem z toho jelen..., co mají dělat jiní? JE TU STÁDO JELENŮ A LANÍ !
Až pochopím , že jsem se mýlila ....veřejně se omluvím..a ke své chybě přihlásím.
taron, 10.02.2012 18:50:11
Devils_PIMP: Ničeho se neboj..dvakrát nevstoupíš do téže řeky !
Vir, 10.02.2012 18:53:31
taron: Však jo, nikdo tě nehoní.
D_P, 10.02.2012 18:58:06
taron: My dva mame na ARu hoooodne jiny názor a ty to víš :/
taron, 10.02.2012 18:59:09
Vir: Myslíš, že mě baví tady ze sebe dělat cvičenou opici? Nebaví.
Ale musím....:)
Pokusím se myslet na to, že tvé texty nejsou soukromé dopisy mé osobě. Nezlobím se, ale nebudu je tedy komentovat, nezlob se také, prosím :)
Ale musím....:)
Pokusím se myslet na to, že tvé texty nejsou soukromé dopisy mé osobě. Nezlobím se, ale nebudu je tedy komentovat, nezlob se také, prosím :)
taron, 10.02.2012 19:00:26
Devils_PIMP: A přesto spolu dokážeme vyjít...
D_P, 10.02.2012 19:04:41
taron: Protože narozdíl od "jiných" kteří spolu ani vycházet nechtějí mame rozum a mame se radi ;)
taron, 10.02.2012 20:06:24
Devils_PIMP: :)
FallenAngel, 14.02.2012 23:27:37
Tak například:
Já, ikdyž zdaleka Čech nejsem, respektuji češtinu a píši poezii, dá-li se to, co já píši tak nazvat, v češtině a tedy se snažím dodržovat její pravidla. Sem-tam mi něco unikne a napíšu něco zle, ale jelikož nejsem rodilý mluvčí a česky umím méně jak 5 let, je to snad pochopitelné.
Jinak jsem pro obě varianty, ale jak řekl tuším Puero, gramatika by se měla dodržovat, není-li to experiment, protože experiment přece má být experimentem, prostě nějakou záležitostí nevšední a tedy by i experimentální díla měla být něčím jiná, třeba gramatikou.
Já, ikdyž zdaleka Čech nejsem, respektuji češtinu a píši poezii, dá-li se to, co já píši tak nazvat, v češtině a tedy se snažím dodržovat její pravidla. Sem-tam mi něco unikne a napíšu něco zle, ale jelikož nejsem rodilý mluvčí a česky umím méně jak 5 let, je to snad pochopitelné.
Jinak jsem pro obě varianty, ale jak řekl tuším Puero, gramatika by se měla dodržovat, není-li to experiment, protože experiment přece má být experimentem, prostě nějakou záležitostí nevšední a tedy by i experimentální díla měla být něčím jiná, třeba gramatikou.
Vir, 15.02.2012 12:52:39
Angel: Vrlo ispravno. Pametan Angel. Chvala. :-)
KubajZ, 24.02.2012 16:17:57
gramatika je jako pouta co svazují myšlenku, v případě třeba jen té nejmenší potřeby by měla jít stranou, je naprosto nepodstatná a pokud její nepřítomnost neškodí čtenářovu porozumění textu, tak by se s ní vůbec neměl zabývat
jutu, 31.03.2012 01:21:01
KubajZ: Pozoruhodný názor. Bezpochyby platný. Ale pouze v tom případě, že dotyčný pisatel gramatiku neovládá. Tvůj argument je podobné hodnoty, jako kdyby někdo říkal, že to nevadí, že se fotbalisti netrefí do míče a nevědí, do které branky mají sázet góly, hlavně když je alespoň trochu poznat, že to, co provozují na hřišti, má být fotbal.
Homér, 31.03.2012 08:36:30
Příspěvek smazán pro porušení pravidel.
Admin.
Admin.
cen, 31.03.2012 11:17:18
Homér: Já bych rád věděl, koho máš na mysli tou komoušskou sviní. A pokud to zajímá jen mně, tak se dost divím. Zvlášť když tu jsou takoví zastánci dodržování pravidel. Tohle je na žalobu, ty troubo. A je mi fuk, jestli ses ožral. Tohle není rezerervace pro nedotknutelný zoufalce. Doufám. Ono to totiž vypadá, žes to adresoval jutu. Takovýhle sprostý žvásty by ti netrpěli ani bývalí estebáci.
prostějanek, 31.03.2012 14:04:21
nečetla jsem celé vlákno, tak jen můj názor
1. Dílo, které je správně gramaticky působí celkově mnohem kultivovaněji než dílo s chybami nebo hrubkami
2. Hrubky a chyby jsou špatnou vizitkou pisatele
3. Totéž překlepy, i v komentářích (je to odfláklé, protože si to pisatel po sobě evidentně ani nepřečetl)
4. Experimenty, hry, novotvoření slov či zajímavé hrátky s nimi mi připadají sympatické (ale za hru či hrátku nepovažuji hrubky ani nepoužívání háčků a čárek, spíš to vypadá, že je pisatel líný a nebo umí psát jen SMSky)
5. Čárky a správně použitá interpunkce je určitě nezbytná v próze, v poezii ji klidně oželím.
(a vůbec nechápu, co je to tu teď za fenomén nikdy "nekritizovat", znemožňujete tak případný rozvoj... )
1. Dílo, které je správně gramaticky působí celkově mnohem kultivovaněji než dílo s chybami nebo hrubkami
2. Hrubky a chyby jsou špatnou vizitkou pisatele
3. Totéž překlepy, i v komentářích (je to odfláklé, protože si to pisatel po sobě evidentně ani nepřečetl)
4. Experimenty, hry, novotvoření slov či zajímavé hrátky s nimi mi připadají sympatické (ale za hru či hrátku nepovažuji hrubky ani nepoužívání háčků a čárek, spíš to vypadá, že je pisatel líný a nebo umí psát jen SMSky)
5. Čárky a správně použitá interpunkce je určitě nezbytná v próze, v poezii ji klidně oželím.
(a vůbec nechápu, co je to tu teď za fenomén nikdy "nekritizovat", znemožňujete tak případný rozvoj... )
DDD, 31.03.2012 14:16:00
prostějanek: Naprosto s tebou souhlasím. Ještě bych si troufl doplnit jednu věc: Experimentovat s jazykem si můžu dovolit ve chvíli, kdy jsem si jist, že ho opravdu ovládám. Jinak to (a nemyslím, že jen pro mě) vyzní téměř vždycky směšně :-)
jutu, 31.03.2012 14:24:32
prostějanek: Mluvíš mi z duše. Děkuji.
jutu, 31.03.2012 14:25:22
DDD: Ano, jo:-)
Vir, 31.03.2012 14:50:08
To je milé. Číst zas něco na obhajobu jazyka. :-)
Devils_PIMP, 31.03.2012 16:09:56
Přiznávámm, nečetl jsem vše. Gramatika volnost nesvazuje, naopak jimdodává. Pokud si budeme s gramatikou dělat, comse nám zlíbí, tak bude amen našemu jazyku.
taron, 31.03.2012 22:13:16
DDD: KubajZ: Dobrá tedy...když jsem přišla na tento web, já a gramatika bylo jako voda a oheň...prostě jsem nad ní byla pyšně povznesená....protože prostě gramatiku nepotřebuji znát, že ? Ale pak jsem postupně poznávala...že je opravdu jakýsi jediný možný projev tady písemnou formou..tedy i gramatikou...přesto se mi líbill zápis od KubajZ. doplněný DDD ---tedy ano, experimentovat s gramatikou si může dovolit ten, kdo ji perfektně ovládá...což já nejsem...tedy mě doufám ani nenapadne, už po této mé zkušenosti někam rvát nesmysly...pokud to prostě tam nepatří....a pokud tam něco takového nacpu...tak je to moje vlastní neznalost....jo...myslím, že tato diskuze měla na mě pozitivní vliv...díky všem :)))
KubajZ, 31.03.2012 22:36:44
jutu: Tvé přirovnání nebudu vůbec komentovat, jelikož nedává smysl a naprosto neodpovídá situaci, ale celkově jsem rád, že mi někdo oponoval, i když bohužel žádnými argumenty.
Psal jsem, že gramatika by neměla svazovat myšlenku, nepsal jsem o hrubkách ve slovech (to je už reakce i na ostatní). Když někdo napíše slova jako: chiba, poměnka apod., tak se sotva může vymluvit na to, že to udělal kvůli myšlence...
Psal jsem, že gramatika by neměla svazovat myšlenku, nepsal jsem o hrubkách ve slovech (to je už reakce i na ostatní). Když někdo napíše slova jako: chiba, poměnka apod., tak se sotva může vymluvit na to, že to udělal kvůli myšlence...
jutu, 01.04.2012 09:18:02
KubajZ:
l. Psal jsi, že gramatika svazuje myšlenku.
2. Jakou gramatiku máš tedy na mysli?
l. Psal jsi, že gramatika svazuje myšlenku.
2. Jakou gramatiku máš tedy na mysli?
Vir, 01.04.2012 10:30:44
jutu:cen:taron:Mlčenlivý: Sděluji podezření, že autor, píšící pod jménem Homér, se dopustil 31.03.2012 08:36:30 na tomto webu trestného činu pomluvy podle § 206 odst. 1 tr. zákona.
Očekávám jeho důkladnou a pečlivou omluvu.
Očekávám jeho důkladnou a pečlivou omluvu.
puero, 01.04.2012 10:33:21
vir: jsi paranoidní
Devils_PIMP, 01.04.2012 10:34:15
Vir: Homér, 31.03.2012 08:36:30
Příspěvek smazán pro porušení pravidel.
Admin.
Příspěvek smazán pro porušení pravidel.
Admin.
puero, 01.04.2012 10:36:07
.
Kakuzu, 23.05.2012 21:28:34
a co třeba hovorová čeština vs. Gramatika? Jako třeba Oholenej nebo oholený ? Co o tomto si myslíte?
Devils_PIMP, 23.05.2012 23:18:46
Kakuzu: Ano hovorová ČJ ANo pokud je splikována v celém díle
Pokud chcete vložit odpověď, musíte se přihlásit.