přidáno 19.05.2017
hodnoceno 8
čteno 857(8)
posláno 0
V růžový zahradě je prázdno, hovor do minulosti je obsazenej davem
Nad splavem, nad hradem, loukou i vesmírnym stavem

Lítaj emoce, zpívali by blahem, kdyby mohli prožít znova ten den
Lidi minulosti, děti v minulosti, dospělý trosky, hledaj drogy pro svý mozky

Uspávací melodie zní davem, dav spívá hymny, nebezpečně si zahrává s tichem
Děti se učí, před tabulí brečí - učitel, chtěl by se stát mladym pěvcem

Obsazenej rozum věštcem, křištálovou koulí s vrytym textem
Mladej rozum v koncích, kde přestává starej rozum sloužit, příroda zkouší, stejný číslo točit

A otočit víc, než bylo kdysi, jenže mladý můzy, políbený lůzou, tančí s hrůzou
Oči se točí v sloup, umí změnit proud vody, v kus škody, nadějnej život v solnej sloup

Mladej květ, vadne v marnej střet, totálního nasazení s trochou marnejch slov
Nic se nepodobá smůle víc, než temno, který zastínilo sen, kterej neznal slev

Svoboda je lehkej svět, zbavenej fyziky a letmej střet s životem, nabejvá velkejch cen
Svoboda je velkej trn v oku - slepýho proroka, všesnalýho otroka těžkejch roků
přidáno 22.05.2017 - 18:14
DDD: Jeden příklad za všechny: "Uspávací melodie zní davem, dav spívá hymny, nebezpečně si zahrává s tichem." Ticho tady představuje prostor - uspávač - rétor, kterej organizuje dav, kterej uspala melodie - sebeklam - nejsou v kontaktu s realitou - společně spívaj hymnu - nacismus, rasismus, xenofobie, cokoliv co se nám stává nebezpečnym. Zahrávaj si s životnim prostorem nebezpečnym způsobem...
přidáno 22.05.2017 - 18:08
DDD: Já jsem ani neměl v úmyslu to rýmovat. Prostě takhle mě to napadalo... Mladý se učí od starejch a ty jim vnucujou nefungující životní vzorce. Mladý se pak nenaučí nic nový - nepoznaj život skrz svoje omyly - ani nezjistí, že to či ono funfuje nebo už nefunguje... Toči právě vyjadřuje tu myšlenku - příroda točí - rodí se stejně čistý děti - nezkažený a otáčí - nekonečno - nás pořád víc. Soustředil jsem se hlavně na myšlenku a formu jsem nijak neřešil. Každopádně jsem rád, a díky, za tvoje nápady, zkusím je aplikovat.
přidáno 22.05.2017 - 07:36
Jeden příklad za všechny: "točit" x "sloužit". Jasně, to se ti bude rýmovat vždycky. Ale moc lacinějších rýmů už není. Snad jen "sloup" x "sloup". Snažil bych se třeba rýmovat různé slovní druhy a slova s nestejným počtem slabik. Rytmus dokáže taky nadělat divy. "Školácký" u mě znamená něco jako začátečnický. Btw - takováhle věc se přece nemusí rýmovat vůbec...
přidáno 20.05.2017 - 17:40
Jsoucno: Díky za komentář. Nerozumím, jak si přišel na to, že text je prázdný? Všechno co tam je, má svůj význam.
přidáno 20.05.2017 - 15:40
Když pominu úplně zbytečné pravopisné chyby, tak text sám o sobě je pro mě osobně prázdný. Rýmování, jak již psal DDD, taky pokulhává.
přidáno 20.05.2017 - 12:09
DDD: Díky za komentář. Nevím přesně co si představit pod "školáckym rýmováním." Souhlasim, že třeba druhej řádek by tam být nemusel... Jinak jsem se snažil každym řádkem popsat nějakou myšlenku (nejdřív tu myšlenku).
přidáno 20.05.2017 - 08:18
OK, komentuju... Největší cenu pro mě má první řádek. Pak mi to čím dál víc přijde jako rozmělňování již řečeného, navíc ubité školáckým (a vlastně celkem i zbytečným) rýmováním. Každopádně mě to zaujalo myšlenkou...
přidáno 19.05.2017 - 22:36
Komentujte prosím :)

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming