dvě krátké poznámky napsané pro sebe
11.11.2016 11 1451(26) 0 |
O slepci
Tolik se bál
Už zvykl si být slepý
Žil z dávných snů
Ve strachu z probuzení
Znovu a zas
slepoval staré střepy
v chatrné víře
že co nebylo
není
O cestách
Noc zhasla světýlka přístavních měst
Za zádí brázda je steskem i nadějí
Touha má copánky spletené z cest
A ty, chceš-li vidět, čti z větru
Ne z kolejí
18.11.2016 - 20:21
Poslední týden zažívám spoustu "náhod", kdy na něco myslím nebo něco hledám a najednou se objeví cosi, co s tím nějak souvisí! Teď zrovna pátrám jak věda pokročila ohledně navrácení zraku za pomoci očních implantátů. A najednou nahlédnu sem, a vidím, že Lidus četla zrovna na tohle! Jj, duchovní slepota postihuje občas každého a často děláme tak málo, abychom znovu prohlédly. Ovšem i fyzická slepota může být duchovní záležitostí, jak o tom psal i neurolog Oliver Sacks např. v knize Zrak mysli. I jemu metoda, kterou pak sám zdokonalil, umožnila vrátit zrak, ač byl lékaři odepisován...:-)
14.11.2016 - 08:36
Yasmin: Nejhorší je, že tenhle druh slepoty je rodnou sestrou lenosti. A s tou já bohužel asi nikdy nepřestanu bojovat. Díky moc za Tvá vlídná slova.
14.11.2016 - 08:32
kmotrov: No, víš, já si tu práci dal a těch slov tam vystřídal opravdu několik. Každé z nich ale už ohýbalo význam trochu někam jinam a to mi nevyhovovalo. Jenom jedno mi připadalo skoro stejné, ale na to jsem bohužel nakonec nějak zapomněl a připomněl jsi mi ho až ty. Tak dík :-)
14.11.2016 - 08:01
Každý jsme občas oním slepcem... a nevidíme to, co bychom vidět měli. Pro mě opět krásná a moudrá slova.
11.11.2016 - 13:25
"O slepci, " má pro mne duchovní rozměr. Prima, jen bych si dal práci nahradit slovo naivní něčím méně onošeným, báseň by to oživilo.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Zápisky o slepotě : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : Vzkaz Noemovi
Předchozí dílo autora : A kdo vlastně ví...
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Angelon [17], Zoe [14], Vavrys [13], Jaruska [12], Deer [10], Leonn [3], Dalmet [3], rebarbora [2]» řekli o sobě
journeyman řekl o Severka :Severku sice neznám osobně, viděl jsem ji na přibližně přesně jediné fotce (s prostějankem). Jedinej kontak, co spolu máme, je ten, že ji čtu. A stojí to sakra za to. Nejkvalitnější široko daleko. (Ano, toto je reklama!)