30.03.2016 5 1483(22) 0 |
Dneska, přesně ve 21:20 hodin našeho času, za mnou přišlo moje mladší dítě s žádostí o pomoc s domácím úkolem z matematiky. Šlo o srovnávání obsahu čtverců. Nebudu zastírat, že mě překvapil čas podání žádosti, ale i fakt, že moje geniální dítě konečně potřebuje helfnout s něčím do školy. O skutečnosti, že mi asi čtyři hodiny předtím otráveně odpovídal, že má na zítřek vše v cajku, pomlčím.
Jako první se toho chopila hlava rodiny. Po deseti minutách jsem začala mít pocit, že dneska už se do postele asi nikdo nedostaneme a tak jsem nahlédla i já. Bohužel s naprosto stejným výsledkem. Snad jen, že jsem vlevo od zadání našla prapodivné čtverečky, s nedbale vyprasenými popisky, mému dítěti vlastními, za které jsem ho samozřejmě, avšak zcela bez dlouhodobějšího efektu pokárala. Došlo mi, že tohle bude tvrdý oříšek pro celou rodinu a tak, jako v té pohádce o řepě, kdy táhli, táhli, ale nevytáhli, dokud nepřišla myška či co to bylo za hlodavce, zavolali jsme si na pomoc našeho čerstvého středoškoláka, který nás hned stavěl do latě s protáčením očí a káravým dotazem, na který si sám i odpověděl – Jak se počítá obsah čtverce? No, maminko?? Nooo tati?! Nééé, nepočítají se čtverečky ani kosočtverečky, ani půlčtverečky, ale A² anebo chcete - li (výraz – pro ty méně chápavé, kterých je tu jak vidno plno) tak AxA.. Začala předháněčka v tom, kdo vypočítá první obsah všech čtverců a někdy v té chvíli mé zívající, zabití hodné dítě, které doposud vše jen s chichotem pozorovalo, andělsky prohodilo - No, ale obsahy mám vypočítaný tady nahoře! Tak jistěěěě, proč na to jít jednoduše, když to jde složitě a navíc u toho rodiče vypadají jako totální pakáča, žejo?!
Původně jsem vpravo od úkolu krasopisně vykreslila muří nohu. To bylo ještě ve fázi, kdy jsem nad ni chtěla dopsat, že jednoduše NEVÍME. Pak jsem si to rozmyslela s tím, že možná VÍME, ale vzhledem k tomu, že si nejsem úplně jista, zda je tomu opravdu tak, použila jsem zmizík a hodlám se až do smrti před učitelkou nechat zapírat! A taky budu příště koukat všude! Vždyť on ten pracovní sešit není zase tak velikej, žejo!
Důkaz přikládám.
PS: tak každý máme občas slabší den - úkolům zdar!
Jako první se toho chopila hlava rodiny. Po deseti minutách jsem začala mít pocit, že dneska už se do postele asi nikdo nedostaneme a tak jsem nahlédla i já. Bohužel s naprosto stejným výsledkem. Snad jen, že jsem vlevo od zadání našla prapodivné čtverečky, s nedbale vyprasenými popisky, mému dítěti vlastními, za které jsem ho samozřejmě, avšak zcela bez dlouhodobějšího efektu pokárala. Došlo mi, že tohle bude tvrdý oříšek pro celou rodinu a tak, jako v té pohádce o řepě, kdy táhli, táhli, ale nevytáhli, dokud nepřišla myška či co to bylo za hlodavce, zavolali jsme si na pomoc našeho čerstvého středoškoláka, který nás hned stavěl do latě s protáčením očí a káravým dotazem, na který si sám i odpověděl – Jak se počítá obsah čtverce? No, maminko?? Nooo tati?! Nééé, nepočítají se čtverečky ani kosočtverečky, ani půlčtverečky, ale A² anebo chcete - li (výraz – pro ty méně chápavé, kterých je tu jak vidno plno) tak AxA.. Začala předháněčka v tom, kdo vypočítá první obsah všech čtverců a někdy v té chvíli mé zívající, zabití hodné dítě, které doposud vše jen s chichotem pozorovalo, andělsky prohodilo - No, ale obsahy mám vypočítaný tady nahoře! Tak jistěěěě, proč na to jít jednoduše, když to jde složitě a navíc u toho rodiče vypadají jako totální pakáča, žejo?!
Původně jsem vpravo od úkolu krasopisně vykreslila muří nohu. To bylo ještě ve fázi, kdy jsem nad ni chtěla dopsat, že jednoduše NEVÍME. Pak jsem si to rozmyslela s tím, že možná VÍME, ale vzhledem k tomu, že si nejsem úplně jista, zda je tomu opravdu tak, použila jsem zmizík a hodlám se až do smrti před učitelkou nechat zapírat! A taky budu příště koukat všude! Vždyť on ten pracovní sešit není zase tak velikej, žejo!
Důkaz přikládám.
PS: tak každý máme občas slabší den - úkolům zdar!
Ze sbírky: Ze života s úsměvem
11.04.2016 - 18:48
Inu, pod svícnem je nejvíc tmy. :-D Ale líbí se mi, jak jste se všichni semkli dohromady, abyste tu záhadu vyřešili. ;-)))
A ta přiložená ilustrace s popisky je super. Jen tak dál. ;-)
A ta přiložená ilustrace s popisky je super. Jen tak dál. ;-)
02.04.2016 - 15:43
Singularis: no, ono jde o to, že synek se učí dle metody profesora hejného, tzn. nejde o drcení se faktů a vzorečků atp., ale o rozvíjení vlastního myšlení, když to zjednoduším, tak každé dítě se musí dobrat výsledku jak uzná za vhodné, hlavní je, že dojde k cíli..
takže problém byl, že tady se opravdu počítaly čtverečky a půlky čtverečků a vůbec se nepoužilo pravítko a vzoreček.. jak nastínil starší synek, který se učil matematiku tradičním způsobem, což nás mátlo :-)
takže problém byl, že tady se opravdu počítaly čtverečky a půlky čtverečků a vůbec se nepoužilo pravítko a vzoreček.. jak nastínil starší synek, který se učil matematiku tradičním způsobem, což nás mátlo :-)
02.04.2016 - 13:14
Na úkoly ze základní školy už jsem málem zapomněl/a. Je škoda, že dospělý život zadává lidem poněkud jiné úkoly a poněkud jiným způsobem.
Povedl se ti příjemný fejeton, který mě potěšil a místy i pobavil, zvlášť to, že dítě přišlo žádat o pomoc čtyři hodiny poté, co prohlásilo, že už má vše hotovo. :-D
Bohužel se do toho nedokážu dobře vžít, protože se v geometrii docela vyznám a nedovedu si moc představit, co by mě na obsazích čtverců mohlo překvapit (zvlášť aby se to nedalo najít na Wikipedii).
Povedl se ti příjemný fejeton, který mě potěšil a místy i pobavil, zvlášť to, že dítě přišlo žádat o pomoc čtyři hodiny poté, co prohlásilo, že už má vše hotovo. :-D
Bohužel se do toho nedokážu dobře vžít, protože se v geometrii docela vyznám a nedovedu si moc představit, co by mě na obsazích čtverců mohlo překvapit (zvlášť aby se to nedalo najít na Wikipedii).
30.03.2016 - 23:25
Jo, jo, jak už jsem psala jinde, dcera pro změnu zítra píše písemku z derivací, všude je něco... ;-)
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Jak jsme psali domácí úkol : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : Uzlíky
Předchozí dílo autora : Z bláta do louže
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
samiVdavu řekl o Cecidit angelus :Pokud má někdo vůli na sobě pracovat a brát si něco z kritiky, má šanci se v psaní výrazně zlepšovat. Této autorce nemusíte mít strach říct, že se vám něco nelíbí, pokud je to racionální, na chybě zapracuje a odvděčí se vám dobrým dílem!