nevím, jestli je to přepsáno správně, IPA je pro mě relativně nová a každopádně jde spíš o hříčku než o dílo vrcholného slohu. konec dvojznačný.
17.03.2016 17 1419(33) 0 |
ðə ʃeɪps əv ə ˈfɒrɪn tʌŋ
ˈfɔːlɪŋ frəm jə lɪps
ˈfləʊtɪŋ, hɑːf ʌnˈdʌn
(ˈjuːvjʊlə, epi-ˈglɒt(ə)l
ʧəʊkt fəˈrɪnʤɪəlz)
ənˈtɪl ɔːl sɪˈmæntɪks ə fəˈgɒtn
ənd wi miːt
baɪˈleɪbjəl
pro objasnění přepis latinkou:
the shapes of a foreign tongue
falling from your lips
floating, half undone
(uvular, epi-glottal
choked pharyngals)
until all semantics are forgotten
and we meet,
bilabial
ˈfɔːlɪŋ frəm jə lɪps
ˈfləʊtɪŋ, hɑːf ʌnˈdʌn
(ˈjuːvjʊlə, epi-ˈglɒt(ə)l
ʧəʊkt fəˈrɪnʤɪəlz)
ənˈtɪl ɔːl sɪˈmæntɪks ə fəˈgɒtn
ənd wi miːt
baɪˈleɪbjəl
pro objasnění přepis latinkou:
the shapes of a foreign tongue
falling from your lips
floating, half undone
(uvular, epi-glottal
choked pharyngals)
until all semantics are forgotten
and we meet,
bilabial
22.06.2016 - 19:16
casa.de.locos: Výborný nápad a jsem rád, že to u toho vtípku neskončilo :)
20.03.2016 - 20:11
A42: To jsem ráda - ale občas jsou fakt dost matoucí, protože pro shluky hlásek které se čtou specifickým způsobem máš jen jeden znak. Ale zase třeba takové ŋ krásně vyjadřuje co má vyjadřovat.
20.03.2016 - 19:07
casa.de.locos: Nekoukat na latinku a číst v těch znacích byla právě větší zábava. :-)
20.03.2016 - 14:50
No, jeto každopádně zajímavé, ale nebýt toho přepisu do latinky, asi bych to nerozluštila.
18.03.2016 - 18:44
Singularis: To jo, ale ona lingvistika taky není moc rozšířená věda... Já se IPU průběžně učím z přehledové karty a procvičuju zde. http://linguistics.berkeley.edu/~kjohnson/English_Phonetics/
Na youtube je celkem hodně videí o fonetice různých jazyků, ale většinou v angličtině, já viděla několik o angličtině a o španělštině, ale žádné nebylo uceleným přehledem. Nejlepší je asi si přečíst článek na wikipedii, najít tabulku IPA a zvukové ukázky, vybrat si jazyk a procvičovat.
Na youtube je celkem hodně videí o fonetice různých jazyků, ale většinou v angličtině, já viděla několik o angličtině a o španělštině, ale žádné nebylo uceleným přehledem. Nejlepší je asi si přečíst článek na wikipedii, najít tabulku IPA a zvukové ukázky, vybrat si jazyk a procvičovat.
18.03.2016 - 17:43
Chválím nápad i provedení. Bohužel souhlasím s Wikipedií, říkající, že "Použití IPA je omezeno její relativně nízkou znalostí." ( https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A1_fonetick%C3%A1_tra
nskripce ) Ale myslím, že by se hodilo IPA umět. Neznáš nějakou příručku typu "IPA pro samouky do 3 dnů"? (Мимоходэм, азбуку умим з гымназия а звладну йи и доцэла плынулэ чист.)
nskripce ) Ale myslím, že by se hodilo IPA umět. Neznáš nějakou příručku typu "IPA pro samouky do 3 dnů"? (Мимоходэм, азбуку умим з гымназия а звладну йи и доцэла плынулэ чист.)
17.03.2016 - 23:09
Severak: Ona je to angličtina, ale zapsaná mezinárodní fonetickou abecedou (teda, asi trochu zjednodušenou verzí).
17.03.2016 - 23:07
WOW! Nerozumím ani písmenku. :-D
Co je to za jazyk? Pokud by to bylo něco cizího mohl bych to poslat přátelům lingvistům na kontrolu srozumitelnosti.
Co je to za jazyk? Pokud by to bylo něco cizího mohl bych to poslat přátelům lingvistům na kontrolu srozumitelnosti.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
fəʊˈnɛtɪks : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů
| podobná díla
Následující dílo autora : sivá
Předchozí dílo autora : petulant
» vyhledávání
» menu
literatura [58/330] tématické soutěže chodník slávy chodník hanby nápověda pravidla pro autory podpořte nás kontakt statistiky online: 0» hrátky
Rýmy Náhodná slova Náhodné věty Generátor textu --- Puzzle Oběšenec Kámen, nůžky, papír Pexeso» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]» řekli o sobě
shane řekl o Nikytu :Milá, temperamentní a okouzlující dívka, se kterou se dá bavit prakticky o všem. Má rozsáhlé zájmy i všestranné znalosti a obdivuhodnou inteligenci. Skvěle veršuje česky i anglicky a nemá problém s plynulým přechodem mezi těmito jazyky. Svého času mne poctila svým přátelstvím i důvěrou a zahrnula mne spoustou informací i veselých historek. Náš kontakt spíš připomínal running commentary! Byl jsem rádcem, důvěrníkem, arbitrem ve věcech života i prvním kritikem některých dílek. Někdy jsem se dost zapotil, protože mé znalosti mají díry a mé IQ , ač slušné, na Menzu nestačí... Milá Veroniko! Nevím, kdy a kde se zas potkáme, ale chci Ti poděkovat za všechny ty krásné chvilky tady s Tebou. Bavily mne veselé historky ze života psích slečen i z Tvého vlastního, nutila jsi mne přemýšlet o věcech, které by mne jinak míjely a řešit to, nač bych si jindy netroufal. Bylas má múza i inspirace, Tvá důvěra mne těšila i zavazovala. Well, přečetl jsem si s údivem, cos tu o mně prohlásila a na chvilku jsem ztratil řeč! Snad právě jen Tvá nepřítomnost v kritickém okamžiku zabránila globální katastrofě...;o)))))))))))))))
))))))))))))))))))))))))))))))