přidáno 13.03.2015
hodnoceno 22
čteno 1323(29)
posláno 0
slib lásky drtil v okovech
byl slyšet jen tichý vzdech
když po čase šel v klidu dál
a její duši s sebou vzal

ikonka sbírka Ze sbírky: Bez ladu a skladu
přidáno 18.03.2015 - 19:55
Marnerin: díky :)
přidáno 18.03.2015 - 19:39
Pěkné.
přidáno 16.03.2015 - 14:03
vzal sebou její duši a jestli má svědomí i svoji
přidáno 16.03.2015 - 10:20
DDD: máš naprosto pravdu, lži ve výsledku svazují - kdo si to má pamatovat, co kde nakecal, že jo? :) no a s tím svědomím.. každý to má postavené jinak.. někdo jím netrpí..

díky
přidáno 16.03.2015 - 10:18
Orionka: mám pocit, že mluvíme pořád ještě o něčem trošku jiném.. v okovech byl slib lásky, který dal.. a kterému ona věřila, protože on se tvářil, jako, že je to pravda a přitom dělal naprosto něco jiného.. nebyla tam (v okovech) pravda, ani lež.. prostě jen láska, které věřila :)) tý jo, to je rozbor toto, prý se básně nemají vykládat :D
přidáno 16.03.2015 - 10:14
Ignácius J. Reilly: tak hlavně, že už je to minulost :-)

Lenča: díky :-)
přidáno 16.03.2015 - 10:09
DDD: Rozumím, jak to myslíš, a souhlasím.
Ale pořád myslím, že tvůj lhář se svědomím je někdo jiný než lhář z Améliiny básničky, který naslibuje cokoliv, a když už ho to začne svazovat, klidně odejde. Prostě svobodu si vzít nedá, žádné okovy nepřipouští. Aspoň tak jsem to pochopila.
Jinak je to moc pěkné téma k debatě, kterou doufám ještě rozvířím svou krátkou provokativní úvahou, jmenuje se Chvála lži :))
přidáno 16.03.2015 - 08:50
Orionka: Myslím, že, pokud nejde vyloženě o nemoc, si lhář své lži uvědomuje a uvnitř jimi trpí. Myslím, že vidí rozdíl mezi tím, co dělá a co by dělat měl. Lhář si možná na začátku chvíli říká co chce, ale pak už přece nemůže. Pak už může jenom dál a dál lhát. A musí sakra čím dál víc přemýšlet jak, komu a co vlastně může říct. Vážně ti to připadá svobodné?
přidáno 16.03.2015 - 08:33
DDD: Tak to jsi potkal jenom amatéry, ne skutečné lháře :))
Ale vážně. Myslela jsem to tak, že lhář si říká a dělá co chce, neuznává žádné morální ani jiné hranice, proto mi ty okovy k němu nesedí.
přidáno 16.03.2015 - 06:58
Orionka: Amelie M.: S tou svobodou lži tomu moc nevěřím. Viděl jsem většinou jen takové lháře, kteří se postupně do svých lží tak zamotali, že nakonec nevěděli kudy kam. V tom žádnou svobodu nespatřuju. Spíš bych polemizoval o tom, nakolik v klidu šel potom dál :-)
přidáno 16.03.2015 - 06:52
to jsem prožil, jenom naopak .... drtiLA v okovech .... :(
přidáno 15.03.2015 - 08:53
Klasika :) Krásně vyjádřeno.
přidáno 14.03.2015 - 14:30
Orionka: to je právě ta lež.. že drtí to, co slíbil.. ale pěkně jsi mi zamotala hlavu :)))
přidáno 14.03.2015 - 12:21
Amelie M.: Jo, to celkem dává smysl. Já akorát chápu lež trochu jinak, ne jako pouto, ale jako něco, co se veškerému svazování vymyká, uniká z něj a dělá si, co chce, naprosto svobodně. Jako svazující pouto s jasně vymezenými hranicemi mi připadá spíš pravda. Ale možná je to jen můj pocit, nevím :).
přidáno 14.03.2015 - 12:16
korálek: díky :-)
přidáno 14.03.2015 - 12:16
Orionka: mně to přijde celkem jasné :) okovy jsou vlastně pouta a lhář vymezil hranice svojí "lásky" a tím ji drtí, protože má vlastní pojetí významu toho slova.. nevím, jak to lépe říct.. :))

díky za komentář :))
přidáno 14.03.2015 - 10:40
pěkná ... láska slepá .. :-)
přidáno 14.03.2015 - 09:59
Pěkná miniaturka. Jen mi obsahově nesedí ty okovy - kdo nebo co je v okovech? Lhář ani slib jeho lásky určitě ne. Když už, tak drcené jsou spíš ty okovy než něco v nich, ale pak je špatně slovesná vazba.
přidáno 13.03.2015 - 20:23
koiška: lidi si myslí, že se tak ochrání od bolesti a přitom se vlastně často sebetrýzní :)
přidáno 13.03.2015 - 20:19
Láska je slepá pokaždé a my jsme nenapravitelní. Nasadíme růžové brýle a přes to nejede vlak.
přidáno 13.03.2015 - 19:42
vanovaso: láska je často slepá ... :)
přidáno 13.03.2015 - 19:37
jak rády věříme slibům lásky... ............

Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
Lhář : trvalý odkaz | tisk | RSS komentářů | podobná díla

Následující dílo autora : Střípky touhy
Předchozí dílo autora : Koncert jara

» narozeniny
Duše zmítaná bouří reality [17], Asinar van Martinaq [17], Burak [12], Therésia [12], Erma [11], ŠoDO [7]
» řekli o sobě
zamilovana do nezamilovane doby řekla o Rozárka :
Bylo nebylo.. a jednou přeci jen bylo.. a vůbec nikomu nepřišlo důležité, jak je to daleko /jako to obvykle v pohádkách bývá/... viděly se, poznaly se.... a minimálně jedna nikdy nezapomene na slečnu, která si na jejích kolenou četla deník....protože když ji obejmeš, zahrně tě nekonečnou důvěrou tak, že zapomeneš... jaký by to mohlo být, kdyby.... někdy prostě "kdyby" neexistuje.. a pohádky v našich srdcích mají neuzavřené konce, za které na oplátku dáváme a dostáváme naději na "příště"... jsem strašně ráda, že jsem tě mohla poznat... a doufám, že se ještě někdy uvidíme :)
TOPlist

Chat ¬

- skrýt/zobrazit chat -


Poslední aktivity ¬


Nejčastěji komentující
v minulém měsíci ¬

A B C

© 2007 - 2024 psanci.cz || || Básně | Povídky | Webdesign & Programming